Welcome guest!

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Friday 18 May, 2012, 04:19:27
TPNL

Author Topic:  Stoom locomotieven  (Read 362 times)

Offline matthijsvdpoel123

• Favoriete trein : Natuurlijk allemaal :D
Stoom locomotieven
« on: Sunday 18 September, 2011, 18:29:43 »
Heej Treinpunters  :)

Ik heb een probleem met stoom locomotieven , het gebeurt niet bij diesels of elektrische treinen.
Namelijk : als ik ga rijden en ik zet de ''throttle'' op 100% dan haalt hij maar hoogstens de 14.3 Mph. Of soms nog niet eens die snelheid. Ben ik dan iets vergeten te doen? Of is het een soort bug?.
De moeilijkheidsgraad staat op expert.
Het gebeurt met elke stoom locomotief.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen  :D

Greetz  ;) , Matthijs

Share via facebook Share via twitter

Offline martw

• Sinds 27 juni 2011: Bachelor of Science
Re: Stoom locomotieven
« Reply #1 on: Sunday 18 September, 2011, 19:03:49 »
Stoomlocs zijn iets lastiger te rijden dat diesel- en elektrische locomotieven. Bij een stoomloc kun je namelijk de reverser niet alleen instellen op Vooruit, Neutraal of Achteruit, maar ook de efficiëntie daarin instellen. Zet je de reverser op 100%, dan geeft dat de loc heel veel kracht, maar het is heel inefficiënt.
Bij het optrekken is het goed om de reverser op 100% te zetten, dan heb je genoeg kracht om op gang te komen. Maar als je harder wil gaan, moet je de reverser efficiënter zetten. Het is het beste om, hoe harder je gaat, de reverser steeds iets lager te zetten. Je moet zelf maar uitproberen wat het beste gaat.

Bovendien moet je, als je berg-op gaat, de reverser nooit té laag zetten, omdat je dan de helling niet meer op komt.

Martijn
De enige domme vraag is een niet gestelde vraag.
Kijk ook eens in mijn album op http://steamcommunity.com/profiles/76561198011562087/screenshots/. ;)

Offline matthijsvdpoel123

• Favoriete trein : Natuurlijk allemaal :D
« Reply #2 on: Sunday 18 September, 2011, 19:29:31 »
Oke , Bedankt voor het reageren , ik zal het proberen.

Offline train-freak

« Reply #3 on: Tuesday 20 September, 2011, 19:17:22 »
Optrekken met een lagere vullig van de reverser wil meestal ook wel, maar gaat stukken minder snel.
Met 100% op de reverser en de regulateur ook op 100% kom je echt wel goed van z'n plek maar heb je natuurlijk ook kans dat de wielen doorslaan (bij sommige loks).
Mijn ervaring is dat je de hoogste snelheid bereikt bij een vulling van +/-36%(msts) van de reverser. Als je hem nog lager zet maakt het overigens niet zo heel veel uit in de meeste gevallen.
Vergeet overigens ook niet om de cylinder clocks (cilinderkranen) dicht te zetten als je rijdt, want bij sommige loks maakt het namelijk ook nog uit of je die dingen open of dicht hebt.
De cilinderkranen worden normaal alleen gebruikt om van z'n plaats te komen. Functie van deze dingen is (naast een mooier beeld voor de fotograven) afwatering. Zou je dit niet doen, dan blaas je dus je cilinders op. Is in trainsim overigens niet het geval. Meer voor de lol eigenlijk.
Intel Core 2 Quad Q6600 2.4 GHz, 4Gb DDRII RAM, ATI Radeon HD2600 Pro, 500GB HDD Windows 7 Ultimate

Offline martw

• Sinds 27 juni 2011: Bachelor of Science
« Reply #4 on: Tuesday 20 September, 2011, 21:19:52 »
In RailWorks is overigens één locomotief (een betaalde DLC) waarbij het foutief gebruik van de cylinder cocks (NL: stoomcilinderkranen) wél tot problemen leidt. Dit is de GWR 56xx locomotief.
Verder maakt het rijden van stoomlocs in MSTS en RW niet zo heel veel verschil.

Martijn

Similar Topics

xx
De Arend onder Stoom

Started by The_Knitter

0 Replies
60 Views
Last post Tuesday 03 April, 2012, 19:50:22
by The_Knitter
xx
Dordt in Stoom 1, 2 en 3 Juni