Welcome guest!

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Friday 18 May, 2012, 04:22:21
TPNL

Author Topic:  Conten Manager Database Kopieren  (Read 494 times)

Offline Michael1995

Conten Manager Database Kopieren
« on: Tuesday 20 September, 2011, 10:20:22 »
Heey,

Ik heb gister een nieuwe laptop gekocht en ik wil nu bij trainz database kopieren naar me laptop met al het content en routes. Nu is mijn vraag, hoe moet ik dit doen?
Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Groetjes Michael

Share via facebook Share via twitter

Offline michael1234

Re: Conten Manager Database Kopieren
« Reply #1 on: Wednesday 21 September, 2011, 08:29:36 »
goede uitleg aron! :) maar mag ik je een klein beetje aanvullen? :-[
Wat je kan doen:
-Ga naar de doelmap van Trainz (meestal c:\program files(x86)\Auran\[Trainz versie] ), daar kan je een map genaamd "local" vinden. In deze map worden staan alle contents die in de Trainz databank staan weergeven opgeslagen.
(x86) gaat alleen op voor windows 7 64 bit volgensmij  ;) dus als je een ander systeem hebt gaat (x86) niet op ;)
Bij Trainz 2009
-Kopieer die map naar je laptop. Sleep dan die map naar de Content Manager van je laptop en laat het proces - dat dan door de CM wordt uitgevoerd - draaien. Zodra dat klaar is moet je Trainz starten met ctrl+l, de boel opslaan en als het goed is staat alles in Trainz.
het proces, welk proces? als je content in de local map terug zet, doet Content Manager verder nog niets ;)
Je moet handmatig in Content Manager 'Grondige Database repair' uitvoeren.
daarna is alles gelijk klaar, druk (wat jij al zei) ctrl+l (L staat voor launch, opstarten dus) daarna start de boel meteen op, niks niet opslaan, dat is niet nodig namelijk ;). en als het goed is staat alles weer terug, wel even rekening houden.
als je Trainz2009 SP3 of hoger hebt, dan staat de local map onder het mapje user data, waar ook de screenshots e.d. te vinden zijn ;)
Bij Trainz 2006 of hoger
-Verwijder de assets bestanden (volgens mij assets.tdx of iets dergelijks), start dan de Content Manager op, kan een tijdje duren voordat het opgestart is (in kader van het opbouwen van de databank). Vervolgens ook hier de boel opslaan met ctrl+l, laat het opslaan (kan lang duren, doe in de tussentijd niks met je PC anders crasht helaas het programma) en als het goed is moet nu alles in Trainz staan.
C:\program files\auran\trainz 2006, in die map, daar moet je zoeken naar assets.txd en assets.bku.
die 2 verwijderen is een optie. daarna kun je trainz ook gewoon starten dacht ik, Content manager is niet perse nodig om op te starten na het verwijderen van deze 2 ;)
echter kan je ook in Content manager plus er voor kiezen om links boven in CMP via BESTAND dan:  'Content importeren' de map local te selecteren, en dan Content manager plus alle content laten installeren zoals je dat ook doet met een CDP. alleen zal dit wat langer duren :P ;)

ik hoop dat het een beetje helder is, anders vraag je maar raak ;)

Offline rjz222

• Gymnasiast
    • Trainsimflevo
« Reply #2 on: Wednesday 21 September, 2011, 08:33:35 »
Wat je kan doen:
-Ga naar de doelmap van Trainz (meestal c:\program files(x86)\Auran\[Trainz versie] ), daar kan je een map genaamd "local" vinden. In deze map worden staan alle contents die in de Trainz databank staan weergeven opgeslagen.
(x86) gaat alleen op voor windows 7 64 bit volgensmij  ;) dus als je een ander systeem hebt gaat (x86) niet
(x86) geld voor zowel vista als 7 64-bit uitvoeringen ;).

Webmaster Treinenwereld.eu

Offline michael1234

« Reply #3 on: Wednesday 21 September, 2011, 13:45:29 »
ah nou kijk, dat is dan ook weer duidelijk, dank voor de aanvullig ;)

Offline Michael1995

« Reply #4 on: Wednesday 21 September, 2011, 16:42:39 »
Dankje ik ga het is proberen

Groetjes

« Last Edit: Sunday 16 October, 2011, 16:10:18 by Michael1995 »

Offline Michael1995

« Reply #5 on: Sunday 16 October, 2011, 16:10:40 »
Hee

Ik heb het dus allemaal gekopieerd en de objecten en alles is goed overgekomen. Maar als ik een route open krijg ik een melding dat die route niet bestaat..
Ik hoop dat je me kan helpen.

Groetjes
Michael

SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal