Welcome guest!

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Friday 18 May, 2012, 04:49:58
TPNL

Author Topic:  Fotoalbum van The Knitter  (Read 14637 times)

Offline The_Knitter

• Flickr Foto-album
Fotoalbum van The Knitter
« on: Friday 07 October, 2011, 18:52:39 »
Hallo,

Hier probeer ik ook een foto-album bij te houden.

Gister was ik even op station Zwijndrecht geweest, met een leuke foto als gevolg.

Een gelukstreffer kan je het noemen. Echter niet vanuit de 'ideale' positie.
Uit school dacht ik: Heb nog 75 minuten tot rijles. Even naar station Zwijndrecht, en ff een paar treintjes platen, en wat spelen met het vorige week nieuw gekochte objectief.
Ik had wel iets gehoord van een CapTrain combi te Lage Zwaluwe, die een rit Rotterdam - Maasvlakte - Breukelen - Amsterdam - Haarlem - Rotterdam ging rijden tbv een graanfestival in Rotterdam.
De trein kwam hier Zwijndrecht voorbij stuiven, terwijl op spoor 2 een Stoptrein staat. Vanwege de 'knik' in het spoor vanaf Dordrecht, verschuilen een aantal rijtuigen+graanwagons zich. Meer naar achteren was geen optie, omdat dan de SLT in de weg stond.

CT 186 149 + 3x Grawaco Uagpps'n + 7x Rheingold + 3x Grawaco Uagpps'n

Eerder trof ik al 2x E-GTW 2/8 te Zwijndrecht, die uit de wasstraat kwamen:

2x Arriva E-GTW's als LM ri Dordrecht

Voor de onderstaande trein was ook geluk gezegend: De VIRM op spoor 3 reed redelijk gelijk met de 6422 op (er iets voor). Echter stond vermoedelijk het sein op geel. Het sein voor de brug stond op rood. De 6422 mocht met seinbeeld geel 4 doorrijden naar Dordrecht. Hierdoor haalde deze goederentrein alsnog de VIRM in.

DBS 6422 met schuifwandwagens+ketelwagens

Even later nog uit Dordrecht de DBS 6477 met een kort ketelwagentreintje. Hier valt er géén wagon buiten beeld, vandaar deze afstand gekozen.

DBS 6477+Ketelwagens

EDIT: Johnny
Dode links verwijderd
« Last Edit: Thursday 24 November, 2011, 21:13:33 by The_Knitter »

Share via facebook Share via twitter

Offline michael1234

Re: Foto-album van The Knitter
« Reply #1 on: Friday 07 October, 2011, 18:58:37 »
mooie foto's hoor! :)

Offline The_Knitter

• Flickr Foto-album
« Reply #2 on: Friday 07 October, 2011, 19:02:28 »
Hier gelijk nog een update. De komende weken zal ik waardevolle foto's hier plaatsen. Geen foto's van een duizend-in-een-dozijn, maar die ik gemaakt heb met een aparte reden.

Eerst een update van 26 September. Het goederenspoor in Zwijndrecht op de Lindtse Dijk / Groote Lindt krijgt al een paar dagen onderhoud. Vandaag was een ballastprofileermachine bezig met werkzaamheden. De nut? Vraag het niet aan mij. De laatste trein reed op 21 Februari jl. Van Leeuwen Buizen krijgt geen spoorvervoer terug, volgens de chef van de logistieke afdelingen. Ik woon pal naast dit spoor, en sinds 21 Februari heb ik ook niks meer gezien.

KölnGleis was aanwezig met hun machine, de UST79S

Onderhoud goederensporen Zwijndrecht

Ook werd nog aan een overweg gewerkt

Fred Prinsen was de hoofdaannemer:

Hier is zojuist het linker spoor opgeruimd. Althans: De wissels zijn volledig verdwenen, en een stuk rails. Er ligt nog een los stuk rails te liggen. Berijdbaar vanaf de andere sporen: Nee

Onderhoud goederensporen Zwijndrecht by theknittur, on Flickr

Onderhoud goederensporen Zwijndrecht by theknittur, on Flickr

Er werd even gemeten

En geslepen..

En toen kwam de machine in actie

Nadat dit hier klaar was, werd er weer vertrokken naar een stuk weg. Daar kon de machine verder per weg. Maar eerst moest een wissel gekrukt worden. Echter: De mannen hadden geen spullen hiervoor. Paar trappen, een paar duwtjes, en even staan kijken hielp niet veel. Ergens werd nog een ijzeren staaf gevonden, dus toen werd er alsnog gekrukt. De mensen die eerder aan het krukken waren (van Fred Prinsen) waren al gevlogen.

Inmiddels verder gekomen zie je de aanpassingen duidelijk:

En mochten ze over de kersverse overweg:

Voor het oude Van Leeuwen Buizen kantorenpand langs:

Toen werd 'ie transportklaar gemaakt:

De truck ervoor gezet:

En de machine omhoog gepompt

Toen werd alles even gecontroleerd, en kon deze truck met "trailer" weer vertrekken.

Offline Jamill_Presley

• Elvis Presley: Aloha From Hawaii 1973.
« Reply #3 on: Friday 07 October, 2011, 19:37:24 »
Leuke foto's Durk!

Cheerss,
Jamill.
8 Januari 1935 - - 16 Augustus 1977

Bruno

• Guest
« Reply #4 on: Friday 07 October, 2011, 20:25:40 »
-
« Last Edit: Thursday 22 December, 2011, 13:32:08 by Bruno »

Offline The_Knitter

• Flickr Foto-album
« Reply #5 on: Friday 07 October, 2011, 21:38:57 »
Bruno,
Dat snap ik maar al te goed. Van Leeuwen Buizen had de laatste trein op 21 Februari 2011. Alle andere aansluitingen zijn vrijwel ook al over. Unimills kan volgens mij ook niet meer betreden worden. Dat wissel op de foto gaat links achter mij de struiken in. Ook niet meer mogelijk.
Tenzij er ineens weer veel word aangepast, kan het wel. Maar Van Leeuwen gaat alles per vrachtauto doen.

Aron

• Guest
« Reply #6 on: Friday 07 October, 2011, 21:48:26 »
Welkom op Trein Punt!

Is een mooie fotoalbum! :)
Edit: heb even de titel van het onderwerp aangepast (om alle titels consequent laten). Bij fotoalbum treedt er geen klinkerbotsing op, dus de streepje tussen foto en album is niet nodig. ;)
« Last Edit: Friday 07 October, 2011, 21:53:22 by Aron »

Offline The_Knitter

• Flickr Foto-album
Re: Fotoalbum van The Knitter
« Reply #7 on: Monday 17 October, 2011, 07:53:49 »
De SSN Ahrtal Express

Koersbord SSN Ahrtal Express by theknittur, on Flickr
Op Zaterdag 15 Oktober 2011 reed de SSN een extra rit voor een gezelschap. De route was Rotterdam-Utrecht-Eindhoven-Venlo-Mönchengladbach-Keulen West-Remagen-Dernau-Kreuzberg.
Omdat de Duitsers niet te begrijpen zijn, werden er in de laatste week nog een aantal wijzigingen in de Dienstregeling toegebracht. Hierdoor heeft de SSN géén DRGL kunnen geven aan donateurs en dergelijke.

Het oorspronkelijke plan was om in Duitsland, na Remagen, te stoppen in Bad Neuenahr - Ahrweiler - Dernau - Maychoss - Altenahr - Kreuzberg.
De planning werd: Remagen - Bad Neuenahr - Ahrweiler - Dernau - Kreuzberg. Tussen Dernau en Kreuzberg mocht NIET gestopt worden vanwege het enkelbaan spoorvak, en een te krappe ruimte er was voor extra treinen. Tussen Dernau en Kreuzberg is geen passeren mogelijk.
Het plan was om 14:24 te vertrekken uit Dernau, aankomst 14:00. Er moest gewacht worden op de tegentrein van 14:24 naar Remagen. Uiteindelijk mochten wij pas om 14:36 vertrekken, want op deze tegentrein moest ook gewacht worden.
Toen kreeg het locpersoneel ineens te horen dat er WEL in Altenahr gestopt mocht worden, maar NIET in Maychoss. Dus een extra stop in Altenahr ingepland.

Reizigers die naar Maychoss wilden, moesten hun eigen DB-kaartje kopen.
Instappen moest wél in Kreuzberg; Terug naar Kreuzberg dus ook een kaartje. Er werd niet gestopt in Altenahr, werd ons verteld.
Genoeg wijzigingen deze dag.

Oké, de ochtend. Vrijdag ochtend vroeg in Rotterdam, terwijl het te donker is voor een fatsoenlijke foto.

SSN 01 1075 in de vroege ochtend by theknittur, on Flickr

Er is toen stevig doorgestookt, met onderweg prachtige rookpluimen, in de ochtendgloren.

Vol stomend onderweg by theknittur, on Flickr

In Venlo stonden wij op het allerbuitenste spoortje van het emplacement. Er moest water genomen worden. Wij mochten de trein uit, onder de voorwaarde de sporen niet op te lopen.

SSN 01 1075+Rijtuigen in Venlo by theknittur, on Flickr

Nog een ongeveer zelfde foto. Dit kind viel ons op. Enorm geïntresseerd in deze machtige machine, zag hij zijn kleine oogjes uit. Werelden gingen voor hem open..

SSN 01 1075+Rijtuigen - Venlo by theknittur, on Flickr

In Duitsland moest er vertraging ingehaald worden. Vertrek te Venlo was 17 minuten later als gepland: De Duitsers lieten ons niet eerder toe... Er werd stevig doorgestoomd.

Vol stomend onderweg by theknittur, on Flickr

In Keulen West waren wij exact op tijd. Keulen West was het snel wat met een diesellocomotief V100 van de DGEG, de 212 007-9 koppelen. De stoomlok ging eraf, koppelde met de V100, en reden weer tegen de trein. Volgorde vanaf Keulen naar Remagen: SSN 01 1075+DGEG 212 007-9+6 rijtuigen(3x Bm, 1x Mitropa, 2x K1A). In Remagen verliet de 01 1075 ons, en is toen naar de museumclub in de buurt van Keulen vertrokken om weer kolen en water bij te vullen. Ook werd in Keulen water gedriehoekt.

DGEG 212 007-9 + SSN 01 1075, Keulen West by theknittur, on Flickr

Bij Remagen viel het seinhuis wel op. Er stonden [niet in gebruik zijnde] armseinen.

Armseinen bij seinhuis Remagen by theknittur, on Flickr

Hier verliet de 01 1075 ons, en mocht de diesel stevig doortrekken. Hij moest al zijn kracht gebruiken.
Aangekomen in Bad Neuenahr viel het stationsgebouw ons op:

Stationsgebouw Bad Neuenahr by theknittur, on Flickr

Nog meer opvallend op de lijn vanaf Remagen naar Kreuzberg en verder zijn de arme seinstelsels. Armseinen en dergelijke  *O*
De armseinen bij Ahrweiler:

Armseinen by theknittur, on Flickr

En het stationsgebouw:

Station Ahrweiler by theknittur, on Flickr

Welk (oud-)station dit was, weet ik even niet meer. Het zag er vreedzaam uit:

Onbekend station by theknittur, on Flickr

Ook Dernau heeft een aardig stationsgebouw:

Station Dernau by theknittur, on Flickr

De mensen mochten hier de trein ook uit. Je kon kiezen de Regionalbahn verder te nemen naar Maychoss of Altenahr, of met ons mee naar Kreuzberg.
Uiteindelijk stopten wij ook in Altenahr. Toch wél.
Dit gaf de mogelijkheid om vrij rond te lopen. 20 Minuten tijd, hadden wij. Dacht iedereen. Zelf de Machinist. Uiteindelijk werden het 33 minuten ...

DGEG 212 007-9 + SSN-Rijtuigenstam by theknittur, on Flickr
PS: Dit uiteinde van het perron word niet gebruikt. Er rijden maximaal 2 Talenten gekoppeld. Tot waar die Talenten komen, is het perron wel netjes.

Omdat alles op de Ahrtalbahn versterkt reed, waren er net genoeg Talenten in Remagen beschikbaar. Echter stonden er 2 Talenten defect, en ter vervanging hebben zij toen 2x BR628 gestuurd. Een welkome afwisseling.

2x BR628 als extra trein tussen Remagen en Kreuzberg ivm de wijnfeesten by theknittur, on Flickr

Hehe, eindelijk. 14:36. De tweede trein is er. Vertrekken dan maar!

IMG_9279.jpg by theknittur, on Flickr

Ik ben in Altenahr uitgestapt. Niet echt fotogeniek voor foto's. Dit werd het beste...

DGEG 212 007-9 + SSN-Rijtuigenstam te Altenahr by theknittur, on Flickr

Vervolgens eventjes in Altenahr gekeken, en toen door de bergen naar Kreuzberg gewandeld. Een tocht van 1u15. Via de vlakke route was het circa 40 minuten, maar hadden toch alle tijd.

Aangekomen op station Kreuzberg. Een Talent begroette mij al. Ook viel een stoomlocomotief op. De 41 360. Deze had ook een extra rit naar de wijnfeesten voor een veel kleinere club als de SSN.

Talent en stoomlok 41 360+rijtuigen by theknittur, on Flickr

Stoomlok 41 360+rijtuigen by theknittur, on Flickr

Armseinen in Kreuzberg ontbreken ook niet.

Armseinen by theknittur, on Flickr

Toen op een iets verderaf gelegen bruggetje wat gefotografeerd (richting Altenahr gelegen).

Talent te Kreuzberg by theknittur, on Flickr
Talent richting Kreuzberg en verder

Talent richting Remagen (en Bonn?)

Een ander standpunt:

Opweg richting Remagen

En toen vertrok de 41 360 met +13. Had 16:23 moeten vertrekken, en vertrok 16:36.

Stoomlok 41 360+rijtuigen te Kreuzberg by theknittur, on Flickr

De BR628 die wij eerder al tegen kwamen was weer terug in Kreuzberg. Ging hier weer keren naar Remagen. Dit setje reed alleen Remagen-Kreuzberg.

2x BR628 te Kreuzberg by theknittur, on Flickr

Ons vertrek - gepland 17:23 - werd verlaat naar 17:46. Vertraging was er in Keulen West al niet meer, door de tijd in Remagen nuttig te gebruiken: Dieselloc er af, omlopen en aan de achterzijde plaatsen. Stoomloc voorplaatsen. De diesel als duwloc laten werken, de stomer zijn werk ook laten doen. In Keulen West hoefde vervolgens alleen nog maar de diesel er af, en na een Stop&Go van 3 minuten reden wij weer door. Zelfs 4 minuten te vroeg!

En later te Remagen troffen wij een Dosto, waarbij onze locomotief al wild stond te stomen.

Remagen by theknittur, on Flickr

Oké. In Venlo netjes op tijd. Vertrek werd vervroegd van 22:08 naar 21:52. Dit pad zou vervroegd blijven tot Rotterdam, maar waar de TRDL enorm zat te slapen weet ik niet maar ...
In Eindhoven werd opgelet. In plaats van het goederenspoor buiten het perronspoor 6 om te nemen, werden wij via spoor 6 geleid. Top TRDL, eens ARI negeren.. Uiteindelijk was het +38 (tegenover de nieuwe DRGL). Onder andere in Geldermalsen circa 15 minuten gestaan om een IC&Stoptrein voor te laten, en daarna doorboemelen achter de stoptrein. Toen te Utrecht vertrokken vóór de IC's ri Den Haag en Rotterdam. Maar niet getreurd, wij werden wederom ergens in de buurt van Woerden stil gezet, om die treinen voorbij de laten scheuren. Vertraging werd van +38 naar +46 vergroot ....

Op mijn Flickr pagina staan meer foto's, onder andere van de omgeving van het Ahrtal.

Hopelijk hebben jullie dit met plezier gelezen  *O*

EDIT: Johnny
Dode link verwijderd
« Last Edit: Thursday 24 November, 2011, 21:29:07 by The_Knitter »

Offline The_Knitter

• Flickr Foto-album
« Reply #8 on: Monday 17 October, 2011, 10:54:35 »
Vandaag even op pad geweest voor een paar foto's. Klikken voor groter formaat.

In Rotterdam had ik dit treintje niet verwacht. Snel camera pakken, en klikken maar. Trein had rood, dus nog even een nieuwe foto genomen, met wat meer tijd over

In Amersfoort stond wel een geinige combinatie: DBS 1613 en een ICMm-IV. De 1613 stond deun tegen de ICMm.
Later stond de ICMm voor de gezelschapstrein.

De Stab10 van Strukton is ook verplaatst. Stond altijd bij de loods, nu ergens op Goederen.

Op naar Utrecht. Net het Sprintertje gemist naar Geldermalsen, dus deze foto van een Plan V maar gemaakt:

Toen naar Geldermalsen. Dit leuke fotootje gemaakt. Volgens de Mcn stond hij er al een tijdje. Hij ging maar ff pissen, en kreeg warempel groen. Maar zijn sein werd herroepen en 2 minuten later weer groen. In Geldermalsen kwam niks langs, maar had misschien te maken met de Betuweroute ri Emmerich.

Toen iets verschoven met dit als resultaat: SLT:

En VIRM naar Maastricht&Heerlen:

En de trein waar het om ging: DBS 1613+4x HerikRail rijtuigen+DBS 6471:

Door het eerste de beste stoppertje naar Utrecht te nemen, en dan de IC van 17:32, was ik net op tijd in Rotterdam. Althans: 14 minuten voor doorkomst. Dus hem er toen maar weer opgezet, met een totaal ander zonnebeeld

En vanaf de achterzijde:
« Last Edit: Thursday 24 November, 2011, 21:32:14 by The_Knitter »

Offline Micka

• Voorheen kilmen123, nu Micka
« Reply #9 on: Monday 17 October, 2011, 11:13:36 »
Leuke foto's heb je gemaakt ;)
bouwer enkhuizen-hoorn
Twitter: micka_roest

Offline Julian

• Train-Sim.nl
« Reply #10 on: Monday 17 October, 2011, 11:17:06 »
Leuke foto's! ;)

Bruno

• Guest
« Reply #11 on: Monday 17 October, 2011, 11:25:14 »
Leuke platen!

Offline Johnny

• TreinPunt.NL Administrator
    • Openbaar vervoer foto's en wie weet nog veel meer!
« Reply #12 on: Monday 17 October, 2011, 12:53:39 »
Mooie foto's ;)
Groeten,
Johnny

Bekijk ook mijn OV Blog!
http://www.johnnyhibma.blogspot.com
Ben ook actief op Hyves, Facebook, Twitter onder de naam: Johnny Hibma

Frysk is in taal!
Sa ist en net oars.

Offline Bjorn Keith

• Ik ben Bjorn 12 jaar oud en een echte treinengek
« Reply #13 on: Monday 17 October, 2011, 12:59:21 »
Inderdaad mooie foto's!
Ik hou van spoor ... U ook? bezoek dan ons forum: http://ikhouvanspoor.messageboard.nl/portal.php

Of de site: www.ikhouvanspoor.webklik.nl

Offline Jamill_Presley

• Elvis Presley: Aloha From Hawaii 1973.
« Reply #14 on: Monday 17 October, 2011, 15:28:06 »
Gave platen!

Cheersss,
Jamill.

Offline The_Knitter

• Flickr Foto-album
« Reply #15 on: Monday 17 October, 2011, 16:04:32 »
Iedereen weer bedankt!

Aron

• Guest
« Reply #16 on: Monday 17 October, 2011, 17:07:50 »
Zijn echt leuke foto'! :)

Offline Fabian

• Dutch Trainsim Developers team
  • TreinPunt.NL Moderator
  • Railway, the way we like it!
    • Cargo4Msts
« Reply #17 on: Monday 17 October, 2011, 19:10:23 »
Pff, wat een oerwoud daar in Geldermalsen. 't Lijkt Duitsland wel.
Leuke foto's!

Groet,
Fabian

Offline The_Knitter

• Flickr Foto-album
« Reply #18 on: Sunday 23 October, 2011, 17:11:53 »
Ik ben donderdag, 20 Oktober vertrokken naar België. Vandaag ben ik terug naar Nederland gekomen. Ik bezocht de werkplaatsen Mechelen en Salzinnes (zaterdag Salzinnes, zondag Mechelen).

Ik ben van plan (en heb ik al gedaan) veel foto's te maken.
Hierbij de foto's van gister, 20 Oktober 2011.

Foto's zijn aanklikbaar voor groot formaat
Brussel Zuid:

NMBS 424

NMBS 1818+Dubbeldeks rijtuigen

NMBS 487+4xx+4xx by theknittur

NMBS 2724+rijtuigen by theknittur

Klassiek motorstel 243 by theknittur, on Flickr

Antwerpen-Berchem:

NMBS951 + NMBS560 by theknittur, on Flickr

B-Cargo 7777+7776 in DT met Uapps by theknittur, on Flickr

Ekeren:

NMBS903 by theknittur, on Flickr

Antwerpen-Noorderdokken:

B-Cargo 7729+7809 + containertrein by theknittur, on Flickr

NMBS2706+rijtuigen by theknittur, on Flickr

B-Cargo 7787+7868 met Strukton 'Gemma' by theknittur, on Flickr

NMBS838+NMBS2321 by theknittur, on Flickr

B-Cargo 2804 met keteltrein by theknittur, on Flickr

B-Cargo 2310+2320 met UnitCargo by theknittur, on Flickr

NMBS952+908 by theknittur, on Flickr

B-Cargo 2623+2624 met containertrein by theknittur, on Flickr

B-Cargo 1312+1339 met UnitCargo by theknittur, on Flickr

B-Cargo 1332 met keteltrein by theknittur, on Flickr

Ten slotte Antwerpen Centraal, toen ik vertrok na eten was het buiten al te donker voor foto's:

NMBS 2321 met rijtuigen als P-trein naar Aarschot by theknittur, on Flickr

Meet foto's op mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/the_knitter/

Volgende update: Foto's 21 Oktober 2011
Daarna: Wpl Salzinnes & Mechelen

Offline The_Knitter

• Flickr Foto-album
« Reply #19 on: Sunday 23 October, 2011, 17:13:24 »
Foto's van vrijdag 21 Oktober 2011:

Voor ik met vandaag bezig ga, een selectie van de foto's van gister. Alle foto's zijn op mijn Flickr te vinden: http://www.flickr.com/photos/the_knitter/

Ik ben eerst naar Antwerpen-Luchtbal gegaan. Er liggen 6 sporen. Bijna alle goederentreinen komen over de sporen 5 & 6. Een enkele die van- of naar Roosendaal gaat/komt gaan via spoor 3 of 4.
Uit de richting Dam had ik alleen wat last van de zon, maar liet de pret niet drukken.

Gelijk de eerste die ik trof was een kolentrein. Het was toen opeenvolgend prijs schieten, in 10 minuten 9 cargo's, waarvan 6 in 1 richting. De treinen kwamen dan ook alleen tot stilstand bij Luchtbal, gezien er elke keer maar 1 blok opgeschoven kon worden.

B-Cargo 1331+1320 met Falns by theknittur, on Flickr
De B-Cargo 1331+1320 met een kolentrein naar de Antwerpse Havens.

B-Cargo 2013 met UC by theknittur, on Flickr
Een oud-gediende, B-Cargo 2013 met een UnitCargo naar de Havens. De Belgen noemen dit meestal een 'rommeltrein', waar ik hun ook gelijk in kan geven. Er zitten zóveel verschillende wagons in.. Dan houdt Nederland het bescheiden met een UC.

B-Cargo 2017 met Rommeltrein by theknittur, on Flickr
B-Cargo 2017 met een 'Rommeltrein', in bescheiden versie

B-Cargo 2809 met Trailertrein by theknittur, on Flickr
B-Cargo 2809 met een 'trailertrein'. Op deze trein staan voornamelijk trailers. Ik heb maar 2 containers gezien.

DE6307+6301 met containertrein by theknittur, on Flickr
Waar je in Nederland steeds minder Klazen ziet, rijden ze in België nog volop rond.
Hier zie je Class66 DE6307+6301 in DT met containertrein

B-Cargo 2819 met UnitCargo by theknittur, on Flickr
Het Belgische cargonetwerk is voor een Nederlander die er weinig komt, steeds weer 'opwindend'. Echter een groot nadeel is dat de Traxxen met grote regelmaat te zien zijn, en de oude locomotieven reeks 20, 23 en 26 steeds meer verdrijven.
In Nederland word de BR189 door de cargospotter als 'standaard' gezien, in België de Traxx (186 xxx) dus.

B-Cargo 2012 met containers by theknittur, on Flickr
Gelukkig komen oud-gedienden nog steeds tevoorschijn. Hier de 2012 met een vol beladen containertrein.

B-Cargo 1340 met Staaltrein by theknittur, on Flickr
Ook een 'verjager' van het oude spul is de Reeks 13. Deze reeks lust 25 kV, en is dus meer inzetbaar. De Reeks 13 rijdt daarom ook veel via de 25 kV routes. De Traxx en oud-gedienden pakken de andere routes.

B-Cargo 2023 met Staaltrein by theknittur, on Flickr
Wederom een leuk treintje, B-Cargo 2023 met een Staaltrein

4x CapTrain LosseLoc by theknittur, on Flickr
Je vraagt je wel eens af waar geld aan verspilt word. Één van de oorzaken is dat er 4 Class66'en rijden, en in elke loc een machinist. Elke loc word bestuurd. En dat als LosseLoc. Je kan dan ook kiezen voor "In Opzending"...

B-Cargo 2312+2341 met UnitCargo by theknittur, on Flickr
B-Cargo 2312+2341 met UnitCargo

ARF 1101 met Graantrein ri Roosendaal by theknittur, on Flickr
Nog een opvallend treintje is deze. ARF 1101 met een Graantrein komt door, onderweg naar het Rotterdamse. Hier rijdt de trein via spoor 3, gezien het dan direct door kan naar Essen/Roosendaal.

Toen was ik gaan kijken op Antwerpen-Dam. Daar was het écht niks qua zon. Toch nog wat geschoten, omdat ik moest wachten op de trein terug:

Rurtalbahn V267 met Looderts by theknittur, on Flickr
Rurtalbahn V267 met afvaltrein, en achterop de G2000 V207 in opzending.

B-Cargo 2357 met Staaltrein by theknittur, on Flickr
B-Cargo 2357 met Staaltrein

B-Cargo 2013 met UnitCargo]
B-Cargo 2013 met UnitCargo

Terwijl ik weer in de trein terug zat, en in Noorderdokken uitstapte, stapte er nog een Belg uit. Deze bleek ook cargo-spotter te zijn, en dus een heel gesprek mee gehad. Hij heeft mij meegenomen naar andere plekken.

B-Cargo 2022 met containertrein by theknittur, on Flickr
B-Cargo 2022 met Containertrein

B-Cargo 2830+2827 met kolentrein by theknittur, on Flickr
B-Cargo 2830+2827 met kolentrein

B-Cargo 2016 met keteltrein by theknittur, on Flickr
B-Cargo 2016 met keteltreintje

Duikbril 909 + onbekende als P-trein by theknittur, on Flickr
Op deze lijn naar de Havens rijden ook P-treinen, die daar 1 of 2 haltes hebben. Hier komen 2x Duikbril voorbij uit de havens.

B-Cargo 2009 met containertrein by theknittur, on Flickr
B-Cargo 2009 met containertrein

Varkensneus 804 met P-trein by theknittur, on Flickr
Een 2e P-trein bestaat uit Varkensneus 804

B-Cargo 1320+1331 met kolentrein by theknittur, on Flickr
B-Cargo 1320+1331 met kolentrein

Offline Micka

• Voorheen kilmen123, nu Micka
« Reply #20 on: Sunday 23 October, 2011, 17:17:27 »
leuke foto's ;)

Offline Johnny

• TreinPunt.NL Administrator
    • Openbaar vervoer foto's en wie weet nog veel meer!
« Reply #21 on: Sunday 23 October, 2011, 17:34:42 »
Leuke plaatjes inderdaad ;)

Bruno

• Guest
« Reply #22 on: Sunday 23 October, 2011, 20:22:56 »
Leuke foto's, misschien alleen handiger ze wat groter te plaatsen?
Zijn nu erg klein, en om ze nou allemaal aan te gaan klikken...

Offline The_Knitter

• Flickr Foto-album
« Reply #23 on: Sunday 23 October, 2011, 22:07:45 »
Zal ik vanaf de volgende post gaan doen  :)

Offline The_Knitter

• Flickr Foto-album
« Reply #24 on: Thursday 27 October, 2011, 22:41:51 »
Vandaag ff tijd over voor- en na school:

Waalhaven:

TXL 189 280+189 287 als LLT

CT 102 met containertrein

Pernis:

RRF23 als LLT
PS: Foto op Waalhaven was mislukt, en vanwege de lage snelheid kon ik 'm weer inhalen, met betere foto tot gevolg :)

Terug Waalhaven:

RRF18 als LLT
PS: Dit beeld heb ik proberen te maken, meerdere mogelijkheden tot vervoer.

DBS 189 041+189 030 met beladen erts/kolentrein

Sik 347 te Havenmuseum Rotterdam

Dordrecht, overweg Zuidendijk

DBS 6427+6442 met Afvoer Moerdijk (62003)

DBS 6429 met Steinshuttle 63083

Dordrecht, Wieldrechtse Zeedijk:

ICMm

DBS 6442 als LLT naar Moerdijk (62008)

Verdwaald zeker?

SGMm

189 238 of 189 239 als LLT
« Last Edit: Friday 28 October, 2011, 07:51:52 by The_Knitter »

Offline The_Knitter

• Flickr Foto-album
« Reply #25 on: Thursday 27 October, 2011, 22:43:56 »
Ook ff op tramjacht geweest:

Lijn 2 op de Brielselaan, Rotterdam.

RET 706

RET 2017

Verrassing was:

Werkwagen 2605 van Stichting ROMEO
Iemand een idee wat hij hier deed?
« Last Edit: Thursday 27 October, 2011, 22:47:32 by The_Knitter »

Bruno

• Guest
« Reply #26 on: Thursday 27 October, 2011, 22:44:21 »
Zitten leuke platen bij!

Offline Fabian

• Dutch Trainsim Developers team
  • TreinPunt.NL Moderator
  • Railway, the way we like it!
    • Cargo4Msts
« Reply #27 on: Thursday 27 October, 2011, 22:55:39 »
ERS 189 280+189 287 als LLT

CT 102 met containertrein
189 280 + 189 287 zijn van TX Logistics. Gaan een kolentrein bij Europoort ophalen. ;)
Aparte containertrein van CT, zou zo één-twee-drie niet weten welke shuttle dit zou kunnen zijn.

Leuke plaatjes!

Groet,
Fabian

Offline The_Knitter

• Flickr Foto-album
« Reply #28 on: Friday 28 October, 2011, 07:52:51 »
Inderdaad TXL. Heb ze jammer genoeg niet met een kolentrein terug zien komen. De loco's stonden eerst stil op de Waalhaven Zuid (dat emplacement dus)

Dank!

Offline The_Knitter

• Flickr Foto-album
« Reply #29 on: Friday 28 October, 2011, 20:01:53 »
Een apart effect. De trein is niet het hoofdonderwerp.

DDAR in de ochtendglorie

Similar Topics

flag-eu
Fotoalbum Jor[D]1

Started by jor[D]1

19 Replies
486 Views
Last post Thursday 03 May, 2012, 12:12:15
by jor[D]1
flag-dutch
Fotoalbum Michael