Welcome guest!

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Friday 18 May, 2012, 04:50:27
TPNL

Author Topic:  Fotoalbum van The Knitter  (Read 14637 times)

Offline Jamill_Presley

• Elvis Presley: Aloha From Hawaii 1973.
Re: Fotoalbum van The Knitter
« Reply #30 on: Friday 28 October, 2011, 20:38:12 »
Aaaaaiigghttttt, mooi!

Cheerss,
Jamill.
8 Januari 1935 - - 16 Augustus 1977

Share via facebook Share via twitter

Offline The_Knitter

• Flickr Foto-album
« Reply #31 on: Sunday 30 October, 2011, 19:57:26 »
Vandaag een beetje 'doelloos' op pad geweest. Het enige wat ik wilde, was het nieuwe bord te Utrecht fotograferen, en nog wat cargo.

Toch een mooie vangst:
Een LeegMat ritje van SGMm 2979, die een Sandite-installatie heeft. Ik vermoed opweg naar de Zeeuwse lijn:

NSR 2979 als LM

Te Utrecht wilde ik de lege Houtafvaltrein richting Kijfhoek en verder België platen. Jammer genoeg een VIRM voorlangs.
Toen zag ik dit staan:

Twee verschillende materieeltypes in de IC2800
In deze serie rijdt normaal VIRM. Maar sinds woensdag of Donderdag zijn er al 3 stelletjes Plan V actief in een omloop, zoals ook vandaag weer. Al dagen dezelfde stelletjes. Ook ICMm in deze serie vandaag actief.

Toen te Gouda alsnog de lege HAT:

CT 189 094 met lege HAT 48524 naar ??
Opvallend aan Gouda is dat er nog enkele CTA's hangen. Hoe snel dezen nog vervangen gaan worden is mij een vraag. Zelfs spoor 4 en 9 hebben al eerder digitale CTA's.

Door een verstoring rondom Den Haag ivm een gaslek op de Binckhorstlaan werd de Benelux naar Amsterdam via Gouda en Breukelen omgeleid.

NMBS 2836 met Prio-rijtuigen naar Amsterdam

Toen in Abcoude weer afwijkende materieelinzet in de serie 3000 Nijmegen-Den Helder in de vorm van ICMm 4244.

ICMm 4244 als IC naar Den Helder

Er was ook IRM actief genoeg:

VIRM als IC ri Schiphol of Amsterdam

Terug naar Woerden, want de cargo's kwamen maar niet tot +30:

ICMm als IC ri Utrecht
Daar kwam ICMm op volle snelheid doordenderen

De Papiertrein naar Antwerpen van CT reed wel optijd. Normaal rijdt deze via de Betuweroute, maar gezien een Buitendienststelling tot maandag 15:00 rijdt alles via het normale spoorwegnet.

CapTrain 6602 met papiertrein 47716 naar Antwerpen

Ook hier werd ik begroet door de V's in de serie 2800 Amersfoort-Rotterdam vv:

3x NSR Plan V als IC naar Rotterdam

En nog wat van het blauwe bord:
Elk paneel werd los getest:

Paneeltje 'Blauwe Bord'

En toen was hij weer even uit

Druk bezig met het nieuwe 'blauwe bord'

Het rechterpaneel was bijna getest, en werd het onderste deel los getest. De tekst met de tijd + Vertrek van treinen staat normaal alleen boven aan.

De onderste 3 rijen van het rechter paneel

Nadat alles getest was, konden ze de panelen fatsoeneren en recht zetten. Vanwege het testen was dit nog niet gedaan; De panelen konden zo makkelijker losgehaald worden.

Testen van het nieuwe blauwe bord

Offline Johnny

• TreinPunt.NL Administrator
    • Openbaar vervoer foto's en wie weet nog veel meer!
« Reply #32 on: Sunday 30 October, 2011, 20:54:26 »
Leuke en interessante foto's ;)
Zou je ze volgende keer in groter formaat willen plaatsen?
Groeten,
Johnny

Bekijk ook mijn OV Blog!
http://www.johnnyhibma.blogspot.com
Ben ook actief op Hyves, Facebook, Twitter onder de naam: Johnny Hibma

Frysk is in taal!
Sa ist en net oars.

Offline Fabian

• Dutch Trainsim Developers team
  • TreinPunt.NL Moderator
  • Railway, the way we like it!
    • Cargo4Msts
« Reply #33 on: Sunday 30 October, 2011, 21:58:59 »
Hmm, wanneer zie je Roosendaal aan voor België? :P
En de BetuweRoute is gewoon open. CT's papiertrein gaat in 9 van de 10 gevallen altijd over het gemengde net. ;)

Leuke plaatjes!

Groet,
Fabian

Offline The_Knitter

• Flickr Foto-album
« Reply #34 on: Sunday 30 October, 2011, 22:17:04 »
Betuweroute is tot maandag 15u dicht meldde Rolandrail vanochtend. Maar later had hij dat bericht weer verwijderd, zie ik nu. Zal wel een week in de war zijn. Volgende week ligt Tilburg-Boxtel er ook uit, dus dan krijgt Utrecht het druk met cargo  8)

Die papiertrein rijdt sowieso door na Roosendaal richting België (papiertrein tussen Antwerpen en Dortmund).

@Johnny, waarom nog groter? Foto's zijn aanklikbaar. 500x333 vind ik voor een forumpost groot genoeg.

Offline Johnny

« Reply #35 on: Sunday 30 October, 2011, 23:22:57 »
Ik snap je reden wel dat je het zo doet, maar het is wel allemaal extra klik werk ;)
Zelf ben ik webmaster ergens anders en heb altijd iets over me gehad om de gebruiker het zo makkelijk mogelijk te maken.

Offline Fabian

• TreinPunt.NL Moderator
    • Cargo4Msts
« Reply #36 on: Sunday 30 October, 2011, 23:41:44 »
Ik doelde met Roosendaal eigenlijk op de HAT. ;) Die heeft als eindbestemming Roosendaal en wordt daar bij de Houtafvalbank (nabij het RBC-stadion) beladen.

Klopt volgend weekend ligt Emmerich eruit, wegens een 'inbetriebnahme' van het elektronische 'Stellwerke' (verkeersleidingsysteem).

Groet,
Fabian

Offline The_Knitter

• Flickr Foto-album
« Reply #37 on: Wednesday 02 November, 2011, 12:20:54 »

CT 103 net niet een botsing met auto

Machinist toeterde meermalig bij het oversteken van de overweg (geen overwegbeveiliging). Toen de stoplichten voor deze VW op groen stonden, reed zij door, en kwam net op tijd tot stilstand. Pas op het laatste moment zag zij de locomotief. Zo klein is ie toch echt niet dat je 'm zomaar mist...

Even verderop waren een paar fietsers bijna de sigaar bij het oversteken van het fietspad. De trein liep vertraging verderop op(bij Van der Wees), omdat er vrachtwagens op het spoor stonden (spoor loopt daar door via de weg een stuk)

Dordrecht, opweg naar het Zeehaven gebied

Offline Johnny

« Reply #38 on: Wednesday 02 November, 2011, 12:50:27 »
Interessante foto ;)

Offline Jamill_Presley

• Elvis Presley: Aloha From Hawaii 1973.
« Reply #39 on: Wednesday 02 November, 2011, 15:06:32 »
Sommige automobilisten letten meestal nooit op...

Cheerss,
Jamill.

Offline The_Knitter

• Flickr Foto-album
« Reply #40 on: Wednesday 02 November, 2011, 15:34:31 »
Niet alleen automobilisten. Fietsers kennen er ook wat van. Jammer genoeg niet op de foto, maar stukje verderop bijna een fietser volop van voren aangereden. Loc is het overpad aan het oversteken, fietser schiet er gewoon voorlangs...

Aron

• Guest
« Reply #41 on: Wednesday 02 November, 2011, 17:25:36 »
-
« Last Edit: Friday 06 January, 2012, 16:41:28 by Aron »

Offline The_Knitter

• Flickr Foto-album
« Reply #42 on: Wednesday 02 November, 2011, 22:44:28 »
Er staan sowieso al andreaskruizen(hier buiten beeld) bij elke overweg. Dit is de enige overweg waar het wegverkeer een stoplicht heeft, en de trein niet. De andere overwegen verder de Kil op zijn onbeveiligd, alleen een andreaskruis. Wegverkeer heeft daar ook geen beveiliging zegmaar.

Er staan verkeerslichten zodra de trein vanaf het Dok aankomt en de stamlijn oprijdt. Hier moet ook voor gesleuteld worden. Deze overweg gebeurd zelden iets.

Bij de overweg van de foto is er veel te zeggen over de trein. De trein volgt de regels: Paar keer tyfoneren, machinist voorop en rijdend met radiografische besturing, een matige snelheid (ik schat hier ca 10 km/h). Deze auto stond echter al voor het stoplicht stil toen de trein nog niet aan het 'oversteken' was. Pas toen de trein op de helft was - of zelfs verder - werd het stoplicht groen. De automobiliste heeft de trein allang kunnen aan zien- of horen komen. Ik schat dat de automobiliste daar tot het stoplicht groen werd ongeveer 45 seconden stond. De trein was toen al bijna bij de overweg, had al meerdere keren op de tyfoon gezeten, en ook toen deze aan het 'oversteken' was veelvuldig. Deze machiniste deed het nog zorgvuldiger als dat de DB Schenker mcn's/rangeerders het doen. Dat zal vast ook komen omdat CapTrain hier nooit komt.

Ik vraag mij dan ook af waarom hier een locomotief is gestald, helemaal achteraan op de Kil. Of moesten zij later iets bij VolkerRail meenemen? Daar ben ik nog niet achter. Vandaag geen tijd gehad om weer te gaan kijken of er iets veranderd is.

Bruno

• Guest
« Reply #43 on: Thursday 03 November, 2011, 06:01:21 »
-
« Last Edit: Thursday 22 December, 2011, 13:28:04 by Bruno »

Offline thalys2

• De thalys 4532 is THE BEST OF THE WORLD
    • https://picasaweb.google.com/Thalys.vanrees
« Reply #44 on: Thursday 03 November, 2011, 22:46:55 »
Leuke foto! Het ziet er erg apart uit! ;) :P

Maar ik vind die situatie daar toch erg gevaarlijk. Het is erg makkelijk om te zeggen dat de automobilisten niet opletten, maar aan de andere kant wordt er op die plek toch vrij onduidelijk aangegeven, dat er mogelijk ook een trein kan aankomen. Stel, je komt daar normaal gesproken nooit, dan verwacht je toch niet zo snel dat spoorvervoer gewoon op de openbare weg voorkomt?!

Op de volgende manieren zou je die situatie toch een stuk veiliger kunnen maken:
-Betere verwerking in stoplicht.
Het is toch vreemd dat de VRI (stoplicht) op groen licht staat en vervolgens toch nog een trein eraan komt ruizen? Het zou zo moeten zijn dat de trein alleen kan kruizen, als de rest van de stoplichten (op de verkeerswegen in kruising staan met de spoorweg) op rood staan. Vervolgens zou het niet zo mogen dat het verkeerslicht op groen komt, terwijl een trein de weg nog aan het kruizen is. Dit zou toch op een veel intelligenter manier moeten kunnen gebeuren!

-Extra VRI-instellingen (knipper-verkeerslichten); die gaan knipperen en blijven knipperen, als er een trein aankomt, en als de trein de weg aan het kruizen is.

-Borden neerzetten dat er een spoorwegkruising daar bevindt! Je wordt alleen door middel van één andreaskruis geattendeerd dat er een spoorwegkruising aanwezig is, dit lijkt mij toch wel erg weinig op een punt waar zulk zwaar materieel rijdt! Deze maatregel lijkt mij toch wel het simpelste dat je als gemeente zou kunnen doen!

Wat mij betreft is het erg makkelijk om altijd de schuld aan automobilisten te geven, maar als automobilist moet je al voortdurend op allerlei dingen in het verkeer letten, dus je zou hen ook kunnen helpen - door dus duidelijker aan te geven dat daar een spoorwegkruising bevindt. Helaas zullen (ook dan nog) zeker nog automobilisten zijn die - ondanks waarschuwingen - toch nog 'asociaal' voor de trein proberen te kruipen, maar ik denk dat het aantal 'voorkruipers' wel afneemt - als je hen duidelijker erop attendeert! ;)

Leuke foto`s
Over de reactie over de aparte spoorwegovergang.
Ik heb geleerd bij mijn opleiding, dat als er zulke spoorwegovergangen zijn die er zo uit zien, moet je als machinist er van bewust zijn dat er auto`s rijden. Als de auto een groen stoplicht heeft, moet de trein stoppen. Want de auto heeft dan voorrang. Op dit soort baanvakken wordt ook niet harder gereden dan stapvoets of zodanige snelheid dat de trein op tijd kan stoppen.

Als er een aanwijzing plaats vindt van de machinist door middel van een rode vlag moet het overige verkeer stoppen.
Dus was hier sprake van een ongeluk, kan de machinist in de fout zijn gegaan. Tenzij de machinist een rode vlag heeft laten zien. Anders moet de treinmachinist verplicht stoppen.
Dit soort spoorwegovergangen heten ook wel gewoon de kruising met overige wegverkeer.

Gr.
Sjoerd(thalys2)
THALYS 4532 IS THE BEST!!!
Ik heb het over de Thalys 4532 380.063 en 380.064. Le Landy

Offline The_Knitter

• Flickr Foto-album
« Reply #45 on: Friday 04 November, 2011, 08:02:30 »
Ik heb geleerd bij mijn opleiding, dat als er zulke spoorwegovergangen zijn die er zo uit zien, moet je als machinist er van bewust zijn dat er auto`s rijden. Als de auto een groen stoplicht heeft, moet de trein stoppen. Want de auto heeft dan voorrang. Op dit soort baanvakken wordt ook niet harder gereden dan stapvoets of zodanige snelheid dat de trein op tijd kan stoppen.

Sjoerd(thalys2)
Hoi Sjoerd,
Hier wil ik even op reageren. De automobiliste kreeg pas groen toen de trein al voor zeker de helft op de overweg was. Ik schat de snelheid op 10-15 km/h in op dat moment. Ook de Machinist deed veelvuldig aan de tyfoon zitten. Binnen in het pand was het duidelijker te horen dan dat de DBS machinisten doorgaans doen.
De automobiliste kreeg groen, maar voor de overweg staan nog borden die aangeven dat je voorrang moet geven aan al het overige verkeer, waaronder ook de trein. Hier gaat de regel dus niet op dat, wanneer wegverkeer groen heeft, de auto's door mogen en treinen moeten wachten.
De situatie zou wel duidelijker kunnen door hier voor de treinen ook een sleutelkastje neer te zetten, zodat het wegverkeer via dit overpad rood blijft houden.

Aron

• Guest
« Reply #46 on: Friday 04 November, 2011, 17:12:25 »
-
« Last Edit: Friday 06 January, 2012, 16:41:37 by Aron »

Offline The_Knitter

• Flickr Foto-album
« Reply #47 on: Friday 04 November, 2011, 18:50:18 »
Ik heb vandaag betreffende overweg met mijn rij-instructeur besproken. De Andreaskruisen missen inderdaad bij deze overweg; Ik was in de veronderstelling dat zij hier stonden.
Het B06 bord (haaientand, geef voorrang aan overige bestuurders) geven niet aan dat de automobilist voorrang moet verlenen* aan de trein, immers  is dat geen bestuurder. De trein dient juist voorrang te verlenen aan de automobilist. Maar gezien de trein al aan het oversteken was voordat de automobiliste een groen licht had, moet juist de automobiliste voorrang verlenen aan deze trein. De gemeente en ProRail hebben diverse verkeerstekens en hulpmiddelen verzuimd te plaatsen: Andreaskruis, beveiligde overweg (sleutelkastje voor de trein, zodat stoplichten in de kruisende rijweg rood blijven) en een bord die waarschuwt voor overstekende treinen (onbewaakte overweg).

* B06 geld in deze situatie alleen bij niet-werkende stoplichten. Dit is dus wanneer het stoplicht oranje knippert of geheel uitgeschakeld is.

Offline The_Knitter

• Flickr Foto-album
« Reply #48 on: Sunday 06 November, 2011, 21:09:27 »
Het weer was grauw, maar het weerhield mij niet om op mijn brommertje 140 km totaal te rijden. Heen al anderhalf uur nodig gehad om bij Hogebrug (thv Oudewater Wachtspoor) te komen..

SLT-IV als SPR Rotterdam CS

Afwijkend materieel zat: In de 4000 Rotterdam-Alkmaar vv zaten minimaal 3 losse SGMm-III'tjes:

SGMm als SPR Alkmaar

Ook gelijk weer een les geleerd. Niet op één punt focussen. Wij werden van achteren aangevallen..

HGK DH59 met DuKo Shuttle
Vanaf het Wachtspoor vertrok net 2x RRF, de 18+20 in BAM Livrei met BAM-werkmat en Klmos'n..
Panic-shot:

DT RRF20+18 in BAM Livrei+BAM werkmat+Klmos''n by theknittur

DBS 189 053 met Veronashuttle

DBS 189 086 met Novara shuttle

CT 186 148 met DistriRail shuttle

Locon 7108 met Fccpps'n

ERS 189 091 met Melzo

HGK DH754 met containertreintrein 50910

RTB V203 met graantrein(bestaande uit Uagps'n) 51460 naar Kaldenkirchen ev

DBS 189 053 met containertrein ri Venlo

ICMm 4221 als IC

ICMm als IC Den Haag

SGMm 2986 als SPR Rotterdam

SLT-IV als SPR Rotterdam

Offline Micka

• Voorheen kilmen123, nu Micka
« Reply #49 on: Sunday 06 November, 2011, 21:16:20 »
Mooie foto's ;)
bouwer enkhuizen-hoorn
Twitter: micka_roest

Offline The_Knitter

• Flickr Foto-album
« Reply #50 on: Sunday 06 November, 2011, 21:36:00 »
Ja, opzich wel. Alhoewel ik zelf niet echt tevreden ben. Onscherpte iets teveel, maar daar werd ik eigenlijk toe gedwongen, gezien de weersomstandigheden.
Een ISO van 800 geprobeerd, kreeg je teveel ruis. Een ISO van 400 bracht dan het beste. Maar qua sluitertijd was natuurlijk weer veel spelen. De diafragma daarbij ook. Het resultaat is niet slecht te noemen gezien de omstandigheden.

Bruno

• Guest
« Reply #51 on: Sunday 06 November, 2011, 21:45:08 »
De kwaliteit op zich gaat er zeker mee door, ik stoor me meer aan de hinderlijke objecten in beeld, zoals die lantaarnpaal of de hek van het spoorbruggetje...

Offline The_Knitter

• Flickr Foto-album
« Reply #52 on: Sunday 06 November, 2011, 22:11:50 »
Die lantaarnpaal was niet de bedoeling bij de DuKo, die Melzo zat ik niet helemaal op te letten (verwachtte op hetzelfde moment een trein van de andere kant..).
Dat hek kan ik weinig aan doen. Gelukkig is het niet meters hoog :-)

Offline Fabian

• TreinPunt.NL Moderator
    • Cargo4Msts
« Reply #53 on: Sunday 06 November, 2011, 23:39:32 »
Leuk, alleen inderdaad niet echt een bepaald goed plekje (mede door die lantaarnpaal en bebossing aan de Woerden-zijde). Had je deze plek niet ingedachte? Net paar honderd meter verder aan de andere zijde van het spoor. ;)
Bij Duko deel II, Retrack en DBS containertrein (Zürich-shuttle) valt ook op dat alles na de loc onscherp wordt.

Maar verder zie ik wel dat je je vermaakt hebt en daar gaat het om! :)

Groet,
Fabian

Aron

• Guest
« Reply #54 on: Monday 07 November, 2011, 00:02:39 »
-
« Last Edit: Friday 06 January, 2012, 16:39:40 by Aron »

Offline The_Knitter

• Flickr Foto-album
« Reply #55 on: Monday 07 November, 2011, 21:52:14 »
Vandaag het Noorden onveilig gemaakt ;)

Foto's van vandaag:

Eurailscout was aan het schouwen met de VST07-2, en stond te wachten op een veilig seintje om weer te vertrekken. Op de achtergrond staat het boemeltje naar Veendam gereed.

VST07-2 te Groningen

Toen in Kropswolde:

Arriva D-GTW

En uit de andere richting:

Arriva D-GTW

Een tijdje later maar naar het Emmaviaduct gegaan voor de buurtgoederentrein naar Delfzijl, met eerst nog wat GTW's:

Arriva D-GTW's

Toen was de buurtgoederentrein er alweer, getrokken door DBS 6414. Maar 6 ketelwagentjes had hij bij zich.

DBS 6414 met buurtsuper 62330 naar Roodeschool

Vervolgens even bij de Van Halbrug gekeken:

Arriva D-GTW (10)251 ri Groningen

En bij de Koeriersterweg stond een BAM-stopmachine, de 09-16:

BAM-stopmachine 09-16

En toen kwam 'Belcampo' nog ff langs:

Arriva D-GTW 10251 'Belcampo' en BAM-stopmachine 09-16

Aron

• Guest
« Reply #56 on: Monday 07 November, 2011, 23:18:52 »
-
« Last Edit: Friday 06 January, 2012, 16:39:34 by Aron »

Offline - D.ennis.

« Reply #57 on: Monday 07 November, 2011, 23:33:49 »
Mooie ploatn uut et hoge noorden.;$
Maarja ik blief een echte Grunninger hé. ;)

Bruno

• Guest
« Reply #58 on: Tuesday 08 November, 2011, 05:58:34 »
Leuke platen!

Offline The_Knitter

• Flickr Foto-album
« Reply #59 on: Tuesday 08 November, 2011, 07:30:10 »
Dank! Ik ben niet in Ljouwert cq Fryslân geweest hoor :P