Leuke foto! Het ziet er erg apart uit! Maar ik vind die situatie daar toch erg gevaarlijk. Het is erg makkelijk om te zeggen dat de automobilisten niet opletten, maar aan de andere kant wordt er op die plek toch vrij onduidelijk aangegeven, dat er mogelijk ook een trein kan aankomen. Stel, je komt daar normaal gesproken nooit, dan verwacht je toch niet zo snel dat spoorvervoer gewoon op de openbare weg voorkomt?! Op de volgende manieren zou je die situatie toch een stuk veiliger kunnen maken: -Betere verwerking in stoplicht. Het is toch vreemd dat de VRI (stoplicht) op groen licht staat en vervolgens toch nog een trein eraan komt ruizen? Het zou zo moeten zijn dat de trein alleen kan kruizen, als de rest van de stoplichten (op de verkeerswegen in kruising staan met de spoorweg) op rood staan. Vervolgens zou het niet zo mogen dat het verkeerslicht op groen komt, terwijl een trein de weg nog aan het kruizen is. Dit zou toch op een veel intelligenter manier moeten kunnen gebeuren!-Extra VRI-instellingen (knipper-verkeerslichten); die gaan knipperen en blijven knipperen, als er een trein aankomt, en als de trein de weg aan het kruizen is.-Borden neerzetten dat er een spoorwegkruising daar bevindt! Je wordt alleen door middel van één andreaskruis geattendeerd dat er een spoorwegkruising aanwezig is, dit lijkt mij toch wel erg weinig op een punt waar zulk zwaar materieel rijdt! Deze maatregel lijkt mij toch wel het simpelste dat je als gemeente zou kunnen doen! Wat mij betreft is het erg makkelijk om altijd de schuld aan automobilisten te geven, maar als automobilist moet je al voortdurend op allerlei dingen in het verkeer letten, dus je zou hen ook kunnen helpen - door dus duidelijker aan te geven dat daar een spoorwegkruising bevindt. Helaas zullen (ook dan nog) zeker nog automobilisten zijn die - ondanks waarschuwingen - toch nog 'asociaal' voor de trein proberen te kruipen, maar ik denk dat het aantal 'voorkruipers' wel afneemt - als je hen duidelijker erop attendeert!
Ik heb geleerd bij mijn opleiding, dat als er zulke spoorwegovergangen zijn die er zo uit zien, moet je als machinist er van bewust zijn dat er auto`s rijden. Als de auto een groen stoplicht heeft, moet de trein stoppen. Want de auto heeft dan voorrang. Op dit soort baanvakken wordt ook niet harder gereden dan stapvoets of zodanige snelheid dat de trein op tijd kan stoppen. Sjoerd(thalys2)
Started by jor[D]1
Started by michael1234
Started by - D.ennis.
Started by steven1996
Started by rjz222