Welcome guest!

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Friday 18 May, 2012, 05:26:16
TPNL

Author Topic:  Marnetime  (Read 19330 times)

Offline MathijsB

• Dutch Trainsim Developers team
  • TreinPunt.NL Moderator
  • Bouwer Roosendaal-Vlissingen
Re: Marnetime
« Reply #120 on: Saturday 08 January, 2011, 21:11:41 »
Ziet er weer mooi uit!
Groet,

Mathijs

Share via facebook Share via twitter

Offline duiker

« Reply #121 on: Friday 14 January, 2011, 00:21:27 »
Sorry Swier dat ik de beloofde tekeningen nog niet heb kunnen maken. Erg druk geweest met de voorbereidingen voor de nieuwe reis die ik in elkaar gezet heb, en de voorbereidingen voor de nu lopende vakantiebeurs in Utrecht. Ik heb wel de nieuwste screenshots op je site bekeken, en ik vraag me daar toch iets over af. Ik zie dat je de ruimte tussen de sporen op de emplacementen altijd erg groot maakt. Waarom doe je dit altijd? Want in werkelijkheid liggen de meeste emplacementsporen op de zelfde afstand van elkaar als bijvoorbeeld de afstand tussen 2 sporen bij dubbelspoor. Verder ziet de scenery er goed uit.

Vincent

Offline Swier

• TreinPunt.NL Erelid
  • www.msts-objecten.nl
    • MSTS Objecten
« Reply #122 on: Friday 14 January, 2011, 07:30:53 »
Kunnen we lang over discuseren, lever me het bewijs zou ik zeggen.
Dit plaatje op stationsweb bewijst het tegendeel.
http://www.stationsweb.nl/afbeelding.asp?dir=nieuweschans&num=6

Swier.

Offline Goederenmeester

• trainsimgg-lid
« Reply #123 on: Friday 14 January, 2011, 17:59:00 »
Op emplacementen liggen de meeste sporen verder uit elkaar dan op de vrije baan. Reden: personeel (rangeerders, machinisten, wagenmeesters ed) moeten de ruimte hebben om om de trein heen te kunnen lopen (dat zal in vroegere jaren niet anders zijn geweest). En dat zie ik normaal gesproken op de vrije baan niet gebeuren. Die ruimte tussen de sporen op een emplacement zijn ook meestal opgevuld met gravel (vroeger denk ik met zand oid).

Groeten Erwin
Geen betere baan dan een spoorbaan

Offline Swier

• TreinPunt.NL Erelid
  • www.msts-objecten.nl
    • MSTS Objecten
« Reply #124 on: Sunday 15 May, 2011, 22:01:37 »
Een stevige schop.

Heel goed nieuws, Dolf is na een jaar ziekte en revalidatie weer thuis.
En heeft de smaak van TS ook al weer goed te pakken.
Hij is al weer bezig geweest met het seinen spul.

De laatste tijd heb ik weinig gepost in het forum, veel te druk met werk en verbeteringen en onderhoud aan ons huis.

Elk vrij uurtje wordt meestal wel aan/voor de route gewerkt, hoofdzakelijk nog objecten en verbeteringen aan al bestaande in de route. Een voorbeeld nu even op mijn startpagina geplaatst.

Ook nog iets slechter nieuws, een update naar versie Beta4 zal hoogst waarschijnlijk nier voor de kerst worden.

MVG Swier.

Offline Arretju

« Reply #125 on: Wednesday 17 August, 2011, 16:26:31 »
Schitterend gemaakt allemaal, geweldig! Ik ben nog niet zolang met msts aan het spelen, dus ik heb eea nog maar net gedownload en ik mis nog wat materieel, met name het 'dutch history-spul'. Is dat nog ergens te vinden? Volgens mij bestaat de site niet meer.....

Offline Citypendel

• Dutch Trainsim Developers team
  • TreinPunt.NL Moderator
« Reply #126 on: Wednesday 17 August, 2011, 16:47:15 »
hoi!

Nee die site bestaat niet meer, alle downloads zijn hier te vinden geloof ik.

Gr
Gr, Dwight

Offline DickT

« Reply #127 on: Wednesday 17 August, 2011, 21:00:21 »
MSTS-Dutch-History bestaat inderdaad niet meer, maar alle downloads staan nu op deze site, bijv. al het tractiematerieel:
Loc 83
NS2001
Plan X DEI en DEII
DE-V Diesel vijf
Mat 35
Mat 24 Blokkendozen
Diverse stoomlocs (6300, 3900, 2100,3400, 6100, 3737)

Dick

Offline Arretju

« Reply #128 on: Wednesday 17 August, 2011, 21:45:58 »
Bedankt zover, maar volgens mij mis ik nog wat wagons en hsm-materieel.......  :-\

Offline DickT

« Reply #129 on: Thursday 18 August, 2011, 20:22:59 »
Ik had het dan over tractiematerieel ;) . Waar de wagons en HSM-materieel gebleven zijn, dat weet ik niet :(

Dick

Offline Swier

• TreinPunt.NL Erelid
  • www.msts-objecten.nl
    • MSTS Objecten
« Reply #130 on: Thursday 18 August, 2011, 20:50:54 »
Nog geen overleg met Dolf gehad, maar wel zo vrij om ze hier even aan te bieden,

http://www.msts-objecten.nl/Downloads/NL_HSM.zip

Mogelijk voor de rest van de wagons even op mijn site kijken, onder various.

MVG Swier.
« Last Edit: Thursday 18 August, 2011, 20:54:14 by Swier »

Offline Arretju

« Reply #131 on: Thursday 18 August, 2011, 21:16:41 »
Top, hartstikke bedankt! En nogmaals complimenten voor al dit moois!

Offline Swier

• TreinPunt.NL Erelid
  • www.msts-objecten.nl
    • MSTS Objecten
« Reply #132 on: Friday 19 August, 2011, 07:09:25 »
Top, hartstikke bedankt! En nogmaals complimenten voor al dit moois!

Geen dank graag gedaan en bedankt voor de complimenten.

MVG Swier.

Offline Swier

• TreinPunt.NL Erelid
  • www.msts-objecten.nl
    • MSTS Objecten
« Reply #133 on: Friday 19 August, 2011, 18:59:47 »
Nu wel even overleg gehad met Dolf, de NL_HSM.zip mag hier ook op treinpunt als download worden geplaatst.

MVG Swier.

Offline duiker

« Reply #134 on: Saturday 24 September, 2011, 20:38:12 »
Hoi Swier.

Na een tijdje bezig geweest te zijn met een upgrade van een Amerikaanse route, kwam ik vandaag even langs jouw site gezeild. Ik heb even de screens bekeken van de in aanbouw zijnde beta4 versie, en daar nog een fout in ontdekt ;). In de jaren dertig (tot 1943) was de lijn tussen Zuidbroek en Winschoten nog volledig dubbelsporig. De Duitsers hebben dit tweede spoor verwijdert in 1943 om naar Rusland te verschepen. Dit stuk lijn tussen Zuidbroek en Winschoten is al begin 20ste eeuw dubbelsporig gemaakt volgens de emplacementstekeningen die ik daarvan heb. Ik hoop dat je dit nog kunt aanpassen?

Vincent

Offline Swier

• TreinPunt.NL Erelid
  • www.msts-objecten.nl
    • MSTS Objecten
« Reply #135 on: Sunday 25 September, 2011, 08:47:27 »
Het voordeel van TS, bijna alles is aan te passen.
Verder niet te veel afgaan op de plaatjes, er zijn er bij van het eerste begin.
In de volgende versie is er al veel, maar er moet nog veel meer aangepast worden.
Vrijwel wekelijks komt er nog informatie binnen.

In Winschoten is ook een draaischijf geweest, heb je die ook nog op je tekeningen Vincent?

MVG, Swier.

Offline duiker

« Reply #136 on: Sunday 25 September, 2011, 11:51:26 »
Hoi Swier

Ja daar heb ik nog een tekening van. Deze draaischijf lag vlakbij de havensporen (zeg maar tussen het stationsemplacement en de haven) en is eind jaren 50 opgebroken. Ik ben op het moment nog aan het werk met mijn groep in Cambodja. Vrijdag ben ik weer klaar en vlieg ik naar huis in Saigon (Vietnam). Ik zal eens kijken bij de copyshops of ik daar een aantal tekeningen van de lijn kan scannen, en naar je toe mailen. Dan zie je ook gelijk op de tekeningen wat ik bedoelde een tijdje geleden met het dichter bij elkaar liggen van de emplacements sporen (de afstand was vroeger nagenoeg gelijk aan de afstand tussen 2 sporen bij dubbelspoor) ;)

Vincent

Offline Swier

• TreinPunt.NL Erelid
  • www.msts-objecten.nl
    • MSTS Objecten
« Reply #137 on: Sunday 25 September, 2011, 16:41:08 »
Hallo Vincent,

Ben benieuwd hoe dat er uit ziet, van het op gelijke afstand liggen nog maar weer het tegendeel via een plaatje. En zo staan er heel veel op http://www.stationsweb.nl/
Ik blijf erbij dat alle tekeningen niet overeen komen met de situatie van toen.

MVG Swier.
« Last Edit: Tuesday 27 December, 2011, 19:02:41 by Swier »

Offline duiker

« Reply #138 on: Monday 26 September, 2011, 11:17:48 »
Hoi Swier

De tekeningen zijn zeer nauwkeurig (schaal 1:1000) gemaakt door de ingeneurs van de NS. Afwijkingen kwamen slechts zelden voor (ook volgens autoriteiten op dit gebied ing. J. G. C. van de Meene, en ing. Sven Zeegers die ik hier beiden over gesproken heb). Even ter verklaring van je laatste foto; De afstand tussen het recherspoor en het spoor in het midden wordt veroorzaakt door het lage grindperron wat tussen deze sporen in ligt (slecht zichtbaar op deze foto, maar wel aanwezig). Als je dan kijkt naar het spoor in het midden en het spoor links zie je dat deze sporen wel een normale afstand van elkaar hebben, nagenoeg gelijk aan de afstand van 2 sporen bij dubbelspoor. En dat bedoelde ik nou de hele tijd te zeggen. Als de sporen wat verder uit elkaar liggen dan de afstand van 2 sporen bij dubbelspoor, dan heeft dit meestal als oorzaak een tussenliggend perron, of een seinhuis tussen de sporen (zoals bij Hoogezand), of een losweg tussen de sporen. Anders zijn de sporen op een emplacement op dezelfde afstand van elkaar als 2 sporen bij dubbelspoor.

Vincent

Offline mmaatthhiijjss

« Reply #139 on: Tuesday 27 September, 2011, 21:02:51 »
Ik wil niet het gesprek verstoren o.i.d. maar ik ben in trainz met marnetime bezig, en ik heb van Swier een aantal spoorkaartjes gekregen (waarvoor nogmaals dank).
maar op deze kaartjes staat scheemda als station langs een enkelsporige lijn, d.w.z. 1 spoor word 2 perronsporen. maar ik lees hier net dat het hele stuk tussen Zuidbroek en Winschoten dubbelsporig was? klopt het kaartje dan niet of lees ik het allemaal weer verkeerd? ???

Offline Swier

• TreinPunt.NL Erelid
  • www.msts-objecten.nl
    • MSTS Objecten
« Reply #140 on: Tuesday 27 September, 2011, 22:15:04 »
Dat meten tijdens de aanleg heb ik geen hoge pet van op, de Friezen gebruikten andere maten dan de Groningers. (touwtje, een duim als één centimeter, elstok in twee maten, enz) Binnenkort een plaatje dat het vandaag de dag nog niet uitkomt, dus maar een kronkeltje in het spoor.

MVG Swier.

Offline duiker

« Reply #141 on: Sunday 25 December, 2011, 17:34:54 »
Hoi Swier

Bij het bekijken van de screenshots van de route op je site viel mij nog iets op. Op het screenshot van Martenshoek zag ik dat je de perrons recht tegenover elkaar gelegd had. Dit is wel in de huidige situatie zo, maar tot en met de oorlog (en nog jaren daarna) lagen de perrons verschoven van elkaar links en rechts van de overweg ;). Ik hoop dat je deze info kan gebruiken.

P.S. Ik had je gisteren nog een E-mail gestuurd. Heb je die nog ontvangen.

Vincent

Offline Swier

• TreinPunt.NL Erelid
  • www.msts-objecten.nl
    • MSTS Objecten
« Reply #142 on: Sunday 25 December, 2011, 21:25:16 »
Alle info is en blijft welkom, schip met post is gezonken onderweg waarschijnlijk.
De meeste screens zijn van het begin van de uitbreiding, als het een beetje meezit binnenkort verse screens.
Nog wekelijks maak ik objecten die in de route geplaatst gaan worden, zoals vandaag Hotel Vrijheid te Winschoten.

← Hier naast even op het envelopje klikken voor het nieuwe e-mail adres.

MVG, Swier.

Offline wattman

« Reply #143 on: Tuesday 27 December, 2011, 17:25:29 »

De tekeningen zijn zeer nauwkeurig (schaal 1:1000) gemaakt door de ingeneurs van de NS. Afwijkingen kwamen slechts zelden voor (ook volgens autoriteiten op dit gebied ing. J. G. C. van de Meene, en ing. Sven Zeegers die ik hier beiden over gesproken heb).

Een late reactie op deze posting, maar besef wel dat 1:1000 op je tekening betekent dat 1 mm op de kaart 1 meter in het veld is. Dat is wel iets anders dan de huidige Grootschalige Basiskaart Nederland die 1:100 is en een zn. puntnauwkeurigheid heeft van 0,2 tot 0,4 meter.
Concreet: de genoemde afwezigheid van afwijkingen bij die 1:1000 kaarten zegt nog niets over de mate waarin je aan de ligging van het ingetekende (hart) spoor iets mag afleiden over de ruimte tussen twee sporen op een emplacement.

Offline Arretju

« Reply #144 on: Saturday 21 January, 2012, 22:22:42 »
Ik blijf toch nog steeds tegen problemen aanlopen omdat ik niet alle wagons heb. Kan iemand mij aan de volgende items helpen:

- NS-Dg2426
- DB-Omm37rk
- NS-Frico
- DRG-Kassel-r
- NS-LW-Ledig
- DB-Gr20
- NS-AB6100
- DB-Gr30r
- DB-Omm37k

Alvast bedankt!

En Swier, de nieuwe uitbreiding zien er weer top uit!

Offline Swier

• TreinPunt.NL Erelid
  • www.msts-objecten.nl
    • MSTS Objecten
« Reply #145 on: Sunday 22 January, 2012, 07:21:21 »
Bedankt voor de complimenten, Dolf (seinen, activities, etc.etc.) en ik komen alle dagen weer een ietsje dichter bij release 4Beta. Momenteel een paar keer per week een nieuwe screen op mijn start pagina.

NS-Dg2426 is WG_NSDg24xx van Henk van Willigenburg link
DB-Omm37rk is WG-DB-TPIII-G-wagens ook van Henk van Willigenburg link
NS-Frico is WG_NS_CHPW ook van Henk van Willigenburg link
NS-LW-Ledig is WG_NS_LW ook Van Henk van Willigenburg link
DB-Gr20 en 30r zitten ook in het pakket WG-DB-TPIII-G-wagens
De NS_AB6100 op http://www.railsim.nl
    Downloads 8kb/s-Materieel-Nederland / OudHollands
    NS-Reizigersmaterieel, 4-assig, Stalen D vierdeurs D 6000 en ex-Staatsspoor AB 6100 
       NSReizigersmat1934.zip

Vr, gr, Swier.

PS, sinds het verdwijnen van dutchhistory zijn diverse wagons slecht of niet te vinden, vandaar even een link.
« Last Edit: Sunday 22 January, 2012, 08:23:05 by Swier »

Offline Swier

• TreinPunt.NL Erelid
  • www.msts-objecten.nl
    • MSTS Objecten
« Reply #146 on: Sunday 22 January, 2012, 08:38:44 »

De tekeningen zijn zeer nauwkeurig (schaal 1:1000) gemaakt door de ingeneurs van de NS. Afwijkingen kwamen slechts zelden voor (ook volgens autoriteiten op dit gebied ing. J. G. C. van de Meene, en ing. Sven Zeegers die ik hier beiden over gesproken heb).

Een late reactie op deze posting, maar besef wel dat 1:1000 op je tekening betekent dat 1 mm op de kaart 1 meter in het veld is. Dat is wel iets anders dan de huidige Grootschalige Basiskaart Nederland die 1:100 is en een zn. puntnauwkeurigheid heeft van 0,2 tot 0,4 meter.
Concreet: de genoemde afwezigheid van afwijkingen bij die 1:1000 kaarten zegt nog niets over de mate waarin je aan de ligging van het ingetekende (hart) spoor iets mag afleiden over de ruimte tussen twee sporen op een emplacement.

Klopt helemaal, maar ook de kaartjes kloppen niet, op het kaartje van Zoukamp op sporenplannen.nl zijn de perronsporen op dezelfde afstand getekend, niets is minder waar, zie foto op www.stationsweb.nl

VrGr, Swier.

Offline - D.ennis.

« Reply #147 on: Sunday 22 January, 2012, 12:29:52 »
Mooie oude foto's!
hebben jullie misschien ook nog plaatjes van Gn - Rd? :D

Offline Swier

• TreinPunt.NL Erelid
  • www.msts-objecten.nl
    • MSTS Objecten
« Reply #148 on: Sunday 22 January, 2012, 16:44:42 »
Foto's die ik heb, staan vrijwel allemaal ook op www.stationsweb.nl

Op groninger archieven kun je ook zoeken voor foto's en prentbriefkaarten, http://www.groningerarchieven.nl/zoeken/mais/archief/?mivast=5&miadt=5&mizig=962&miview=gal1&milang=nl&micols=3&mires=0&mizk_alle=station%20zoutkamp

VrGr, Swier.
« Last Edit: Sunday 22 January, 2012, 16:51:39 by Swier »

Offline Arretju

« Reply #149 on: Saturday 28 January, 2012, 13:28:25 »
Hartstikke bedankt voor de links, Swier!  ;)

Similar Topics

flag-dutch
poging tot marnetime in trainz

Started by mmaatthhiijjss

45 Replies
2143 Views
Last post Saturday 11 February, 2012, 17:30:31
by nsvirm

SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal