Welcome guest!

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Friday 18 May, 2012, 05:36:17
TPNL

Author Topic:  RSDL/KRS Wat vinden we er van?  (Read 1717 times)

Offline kingpin1966

RSDL/KRS Wat vinden we er van?
« on: Thursday 31 January, 2008, 18:05:28 »
KRS (of RSDL) is nu een tijdje op de markt en steeds meer sites beginnen spullen te maken voor deze simulator.
Wat vinden we er nu (een paar maanden later) van?

Ik persoonlijk moet zeggen, nu ik hem niet meer op Vista heb draaien maar op XP, dat ik er steeds meer lol in begin te krijgen.
Alleen is het wel jammer dat er eerst een hoop "ge-pionier" en gezoek in fora aan vooraf is gegaan wat mede wordt veroorzaakt door de gebrekkige (of moet ik zeggen ontbrekende) handleiding.

Zo heb ik via een forum ontdekt dat je met je rechtermuisknop ingedrukt door je cabine heen kunt dwalen en dat je ook zo door je 2D map kunt navigeren.
Of dat je met Shift ingedrukt in de 2D map de wissels moet aanklikken om ze omgezet te krijgen.

Ik heb al heel wat treinsimulatoren gehad (MSTS, Trainz) maar grafisch is KRS veruit de beste, vooral op het gebied van scenery.
Ze zijn op de goede weg en als straks met de update er een hele hoop bugs uit zijn wordt het nog wel wat met deze railsim.

Share via facebook Share via twitter

cgiskes

• Guest
Re: RSDL/KRS Wat vinden we er van?
« Reply #1 on: Thursday 31 January, 2008, 18:58:59 »
ik heb het idee dat krs gewoon niet van de grond komt. dingen die extra gemaakt zijn zijn payware, verder vind ik het spel erg mager( te weinig treinen en te beperkt) alleen engels en duits dit maakt het spel wat eentonig verder is het beperkte hoeveelheid objecten erg vervelend als je wat zelf wilt bouwen

maar de sim en het idee er achter zijn gewoon goed en als je het even door hebt werkt het beter dan alle huidige sims.
maarja zoals ik al zei omdat het zo mager is is het gewoon aan het floppen ze hadden beter wat meer treinen en objecten kunnen toevoegen voordat ze hem releasde (ofzo)
nou volgens mij verval ik in herhaling
greets

Offline kingpin1966

« Reply #2 on: Friday 01 February, 2008, 15:59:29 »
Ik denk dat dat ook komt omdat de update nog niet uit is.
Een spel met bugs speelt niet echt lekker.
De content en routes e.d. dat gaat wel goed komen denk ik, dat duurde bij MSTS ook even.
Het uitbrengen van het DevTools pack heeft voor veel mensen de poort naar het maken van eigen content geopend.
Op het forum van ChrisTrains http://christrains.nl/forum zijn fraaie staaltjes van zelfbouw en reskin modellen te vinden.

De gebrekkige handleiding kan ook een behoorlijke hindernis zijn omdat je gewoonweg niet weet hoe alles werkt.
Misschien kan hier iemand een duidelijke handleiding maken van alle functies en hoe ze bediend moeten worden?
« Last Edit: Friday 01 February, 2008, 16:10:48 by kingpin1966 »

Offline Sander14

« Reply #3 on: Friday 01 February, 2008, 19:22:42 »
Ik ben erg tevreden over het spel, ik speel het spel al bijna 2 maanden en dit is mijn mening over het spel:

+ Rij-eigenschappen
+ Modellen van de treinen en locs
+ Graphics
+ Digitale stationsklokken
+ Geluiden zijn superieur

- Animatie van de deuren
- Sommige cabviews zijn te hoog/laag
- Je kan de stations niet aan zien komen

Groetjes Sander
Kijk eens op http://mststreinforum.yourbb.nl en registreer je voor dit leuke foto forum.

cgiskes

• Guest
« Reply #4 on: Saturday 02 February, 2008, 18:42:09 »
zoals ik ook zei denk ik dat dit de beste sim is tot heden.
zelf ben ik ook al aardig op weg zo heb ik het complete traject utrecht rotterdam gemaakt met fantasy scenery(sporeplan nagebouwt afstanden kloppen redelijk en de wissels liggen op hun plek)

maar ik merk indderdaad dat het spel nogal eens vast loopt veel saven helpt dan ook tegen verlies van stukken van je route

het enige nadeel vind ik dat iedereen zo in to the money is dat het voor mij nu al minder aantrekkelijk maakt
volgens mij moet je dit doen voor je plezier en niet voor geld hierdoor zal het spel niet van de grond komen.

sorrie frustratie

nou zoals ik al zei het is een top sim maar ik hoop echt op uitbreidingen en updates anders word het nix

Offline etienne123

• Webmaster
  • TreinPunt.NL Administrator
    • TreinPunt.NL
« Reply #5 on: Wednesday 08 October, 2008, 17:48:57 »
Ik weet dat het laatste bericht in Februari was maar ik ben toch wel heel benieuwd wat mensen nu van Rail Simulator vinden.

Mijn mening: Een mooi spel met helaas nog te veel bugs. Neem nou die sound plaketten, uiteraard heeft de maker het recht om deze payware uit te brengen maar ik vind dat dit gewoon standaard in Rail Simulator moet zitten. Ik blijf toch bij MSTS, voor mij is Rail Simulator het toch niet.

Wat vinden jullie na volgens mij toch alweer een jaartje van het spel?

Alvast bedankt,

Etienne

Offline Sander14

« Reply #6 on: Wednesday 08 October, 2008, 18:39:45 »
Ik vind het belachelijk dat ze alle add-ons voor KRS payware maken. Zo kun je het spel nog niet uitbreiden.

Aron

• Guest
« Reply #7 on: Wednesday 26 November, 2008, 19:41:57 »
Vandaag zag ik Rail Simulator in een budgetbak voor 5 euro liggen, dus om RS 'te testen' heb ik hem maar gekocht.

Het valt mij eerlijk gezegd echt tegen:
-Geen 16:10 breedbeeld-ondersteuning: Ik zou graag het spel in 1280 bij 800 willen spelen maar ik kan alleen uit 800 bij 600 en 1024 bij 768 pixels kiezen.
-Onoverzichtelijke menu's: Routes bouwen is echt een hel in dit spel!
-Eindeloze laadtijden, maar dat zal wel aan mijn computer liggen.
-Aanwezigheid van SecuRom DRM; zonder dat je het weet wordt het stiekem op je computer geïnstalleerd. Het kost framerate en je kan het moeilijk verwijderen van je computer en uit je register!  >:(
+Mooie graphics!
+Mooie routes aanwezig!

Nee, ik blijf bij Trainz! Betere route-editor, cabines zijn veel realistischer en daarnaast speelt het ook gewoon een stuk fijner.

Offline kingpin1966

« Reply #8 on: Wednesday 26 November, 2008, 19:46:07 »
Heb je de beide MK updates ook geinstalleerd?
Dan heb je geloof ik ook meer keuze in beeldformaten.

Bruno

• Guest
« Reply #9 on: Wednesday 26 November, 2008, 20:02:58 »
-Geen 16:10 breedbeeld-ondersteuning: Ik zou graag het spel in 1280 bij 800 willen spelen maar ik kan alleen uit 800 bij 600 en 1024 bij 768 pixels kiezen.
Na update Mk2 kan je uit alle resolutie's kiezen die je monitor ondersteund, zo draai ik hier op 1680 x 1050
Route bouwen is echt 1000x beter als in MSTS, als je alle instructie video's hebt gevolgd is het heel simpel ;)
-Eindeloze laadtijden, maar dat zal wel aan mijn computer liggen.
Denk 't ook, MSTS doet langer over het laden van een standaard route dan RS.
-Aanwezigheid van SecuRom DRM; zonder dat je het weet wordt het stiekem op je computer geïnstalleerd. Het kost framerate en je kan het moeilijk verwijderen van je computer en uit je register!  >:(
Waarom zou je het willen verwijderen (als je een legale versie hebt)? Ik heb er geen last van ;)

Groet,
Bruno

Aron

• Guest
« Reply #10 on: Wednesday 26 November, 2008, 21:44:06 »
Na update Mk2 kan je uit alle resoluties kiezen die je monitor ondersteund, zo draai ik hier op 1680 x 1050
Ik heb nu beide MK's geïnstalleerd, alleen kan ik nu wel een DLL LocalisedStrings.dll error. :(
Quote from: Bruno
Route bouwen is echt 1000x beter als in MSTS, als je alle instructie video's hebt gevolgd is het heel simpel ;)
Dan nog, het is nog steeds lastiger in RS een route te bouwen dan in Trainz.

Quote from: Bruno
Waarom zou je het willen verwijderen (als je een legale versie hebt)? Ik heb er geen last van ;)
Juist omdat ik een legale versie heb wil ik niet beperkt worden door een kopieerbeveiliging, die allang gekraakt is terwijl downloaders met een crack er totaal geen last van hebben . Daarnaast wil ik het spel graag zonder CD spelen, dat met MSTS en Trainz wel kan terwijl SecuRom dit bij RS ook weer beperkt.

Heb je echt geen last van? Al naar start -> regedit -> HKEY_CURRENT_USER\Software\SecuROM gegaan en geprobeerd hem te verwijderen?

Veel succes, het lukt je toch niet!
« Last Edit: Wednesday 26 November, 2008, 21:46:14 by Aron »

Bruno

• Guest
« Reply #11 on: Wednesday 26 November, 2008, 22:45:47 »
Ik heb nu beide MK's geïnstalleerd, alleen kan ik nu wel een DLL LocalisedStrings.dll error. :(
Na iedere update eerst het spel even opstarten en als taal Engels kiezen ;)
Dan nog, het is nog steeds lastiger in RS een route te bouwen dan in Trainz.
Laat me raden, in Trainz importeer je een Google Earth foto en de track's worden vanzelf neergelegd ;D
Klik - Slepen - Klik is toch wel het makkelijkst wat ik kan bedenken om rails aan te leggen ;)
Juist omdat ik een legale versie heb wil ik niet beperkt worden door een kopieerbeveiliging, die allang gekraakt is terwijl downloaders met een crack er totaal geen last van hebben . Daarnaast wil ik het spel graag zonder CD spelen, dat met MSTS en Trainz wel kan terwijl SecuRom dit bij RS ook weer beperkt.

Heb je echt geen last van? Al naar start -> regedit -> HKEY_CURRENT_USER\Software\SecuROM gegaan en geprobeerd hem te verwijderen?
Waarom zou ik het willen verwijderen, als ik er geen last van heb?
Dat je de CD nodig hebt om te spelen is wel bij meer spellen zo, ook spellen zonder SecuROM.
En als er een crack is, en je hebt last van SecuROM, waarom gebruik je die crack dan niet? ;)

« Last Edit: Wednesday 26 November, 2008, 22:48:11 by Bruno »

Similar Topics

nieuws
SP en PvdA vinden Syntus-treinen te vies

Started by Nieuws

0 Replies
36 Views
Last post Friday 03 February, 2012, 19:00:24
by Nieuws
nieuws
Jeugdvrienden vinden elkaar terug door documentaire