Welcome guest!

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Monday 21 May, 2012, 21:24:25
TPNL

Author Topic:  Een paar vragen van een starter.  (Read 1871 times)

Offline arienoort

Een paar vragen van een starter.
« on: Wednesday 18 June, 2008, 14:26:45 »
Sinds een week heb ik MSTS van Ubisoft. Langzamerhand begin ik er iets van te begrijpen. Ik heb inmiddels twee routes geinstalleerd (Stoomtram Katwijk-zonder activities en Den Haag-Schiphol met activities). Beide routes doen het en geven geen foutmeldingen.
Ik wil nog één of twee andere routes downloaden. (bijv.Amsterdam-Enkhuizen v.5).
Wat ik graag wil weten is het volgende:

1. Wat is MSTSBin Patch(1.7051922) en is het noodzakelijk dit "standaard" te installeren.
Ik heb er het een en ander over gelezen in dit Forum, maar geheel snappen doe ik het niet. (heeft iets te maken met het openen van deuren en cabines voor treinen die hiervoor geschikt zijn, maar ik heb ook ergens gelezen dat de verlichting van andere treinen niet meer goed werkt).
2. Kunnen nieuwere versies van X-tracks en New Roads worden geinstalleerd zonder de oude versies hiervan te verwijderen en blijven de routes die een lagere versie nodig hebben het dan gewoon doen?   
3. Als beginneling bestuur ik de locomotieven nog met de A,D en S toets. Kan ik in deze modus ook met een toets remmen, want met alleen vaart verminderen schiet ik de perrons voorbij.

Vast bedankt voor de antwoorden.

Arie

Share via facebook Share via twitter

Offline GerJan

• TreinPunt.NL Administrator
Re: Een paar vragen van een starter.
« Reply #1 on: Wednesday 18 June, 2008, 14:39:23 »
1. MSTSBin patch is een verbetering voor MSTS welke niet officieel door MS is gemaakt en erkent. Het beste is deze inderdaad standaard te installeren daar deze a: voor sommige treinen benodigd is om zonder foutmeldingen te werken. b: MSTS er beter door draait. Let op, alvorens MSTSBin te installeren dient eerst de MS officiële update 1.2 geïnstalleerd te zijn.
2. Voor het gebruik van Xtracks en Newroads is het het beste de laatste versie te gebruiken, routes die met een oudere versie gemaakt zijn hebben geen problemen, latere versies zijn alleen nog verder uitgebreid.
3. In het programma vindt je een Drivers Handboork vol informatie hoe en waarmee treinen bedient kunnen worden.

Offline Fabian

• TreinPunt.NL Moderator
  • Railway, the way we like it!
    • Cargo4Msts
« Reply #2 on: Wednesday 18 June, 2008, 16:57:12 »
Bij vraag 3: kan je in dit topic meer informatie vinden.

Gr. Fabian

Offline arienoort

« Reply #3 on: Thursday 19 June, 2008, 14:32:16 »
Helaas werkt het remmen nog steeds niet. Als ik de toets ' gebruik om te remmen gebeurt er niets, ik zie dan alleen een schermpje waarop staat treinrem (vrijgezet).. Dat zelfde schermpje zie ik ook als ik op de toets ; druk. Ik heb dit bij ingebouwde electrische treinen en gedownloade electrische treinen geprobeerd.
In het optie-menu van MSTS heb ik de toetstoewijzingen nog nagekeken en die kloppen. Het toetsenbord van de computer staat ook niet per ongeluk op Caps Lock.
Heeft iemand nog een "gouden" tip, want rijden zonder te kunnen (bij)remmen is toch niet zo leuk.

Vast bedankt,

Arie

Offline GerJan

« Reply #4 on: Thursday 19 June, 2008, 14:43:27 »
Je zult toch echt de ' knop moeten gebruiken om te remmen en de ; om de rem weer los te maken.
Hou de knop eens iets langer vast.

Offline arienoort

« Reply #5 on: Thursday 19 June, 2008, 15:59:45 »
Helaas werkt het langer vasthouden van de knop ook niet. Bij een aantal loc's geprobeerd.

Arie

Offline Julian

• Train-Sim.nl
« Reply #6 on: Thursday 19 June, 2008, 16:08:12 »
Waarschijnlijk heb je de "beginners"-besturing ingeschakeld. Probeer eens te remmen met de D toets (gewoon die lang ingedrukt houden als je rijd).

Offline arienoort

« Reply #7 on: Thursday 19 June, 2008, 18:32:42 »
Door de D toets langer ingedrukt te houden gaat de trein steeds sneller en overschrijdt de limiet.
Ik heb ditzelfde met de A toets gedaan en dat werkt wel. Eerst gas terugnemen tot nul procent en vervolgens de A toets iets langer vasthouden. Dan treedt de rem in werking. Als je op ' of ; drukt zie je hoeveel procent de rem is aangetrokken. Ook weer niet te lang die A knop ingedrukt houden, want dan gaat de noodrem in werking.

In ieder geval veel dank voor de hulp en ik ga nog wat uitproberen. Vreemd dat het heel anders in de handleiding staat. Of misschien werken de ' en de ; niet in de eenvoudige modus.
Dan zou het topic waar Fabian naar verwijst wellicht aangepast moeten worden.

Met vriendelijke groet,

Arie

Offline Julian

• Train-Sim.nl
« Reply #8 on: Thursday 19 June, 2008, 18:38:36 »
klopt, die eenvoudige modus is echt met die vier toetsen (w,a,s,d). De normale mode is gewoon met alle toetsen (overigens ook eenvoudig vind ik zelf ;D)
Succes ermee!

Offline arienoort

« Reply #9 on: Tuesday 24 June, 2008, 21:16:27 »
Inderdaad, de normale modus werkt goed en is eenvoudig te bedienen.
Een nieuwe vraag:
Vandaag heb ik hier de route Utrecht-Den Haag-Rotterdam gedownload met activiteitenpakket; het treinpakket heb ik opgehaald bij Railsim.
In dit treinpakket zit een andere versie van de DD-AR als die ik voor Amsterdam-Enkhuizen heb. Wat kan ik het beste doen? Het is mij niet duidelijk of een versie wordt overschreven of er dan twee DD-AR versies in de map trainset komen te staan. En als een bijv. de versie van de DD-AR die ik nu voor Amsterdam-Enkhuizen heb wordt overschreven werkt het activiteitenpakket van deze route dan nog ?

Vast bedankt voor de hulp.

Arie 

Offline Citypendel

• TreinPunt.NL Moderator
« Reply #10 on: Wednesday 25 June, 2008, 08:31:50 »
Hoi arienoort, als je het pakket download zal ie niks overschrijven.

Groeten Citypendel.
Gr, Dwight

Offline arienoort

« Reply #11 on: Wednesday 25 June, 2008, 19:32:35 »
Aldus gedaan, maar ik heb nu twee problemen:

1.Bij het opstarten krijg ik de melding: (Na installatie van de route Utrecht-Den Haag-Rotterdam, daarvoor geen problemen)

Fout bij het lezen van de trein databank:
   Trains\Trainset\BST-NS1600\NS1837.eng

Ik heb de BST-NS1600 verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar de foutmelding blijft. In de bestandenmap van deze trein zie ik wel het bestand NS1837c.eng. Heeft die extra c misschien ermee te maken ? Andere versie of zoiets ?
Ik heb alles geinstalleerd: MSTS-Update1, MSTS-Bin patch, new roads, x-tracks, de laatste versies. (Bin-patch de laatste stabiele versie)

2. Voor de route Utrecht-Den Haag-Rotterdam heb ik ook het activiteitenpakket geinstalleerd (acts ut-dh-rdam v1.). In dit pakket zitten blijkbaar ook acts voor andere routes, want ik kan nu ook  bijv. van Enschede naar Den Haag. Waarschijnlijk heb ik niet goed opgelet bij de installatie. (plakken in Tsun).

Hoe kan ik de activiteiten die niet nodig zijn voor deze route verwijderen ? (Is dit gewoon uit de map activities van de route halen of gebeuren er dan vreemde dingen ?)

Vast weer veel dank, mijn beginnersgeluk (geen foutmeldingen) is even gestopt.

Arie

Offline Citypendel

• TreinPunt.NL Moderator
« Reply #12 on: Wednesday 25 June, 2008, 19:52:59 »
Hoi arienoort, Ik weet niet of het zo is maar ik denk dat de 1837 benodigd is voor een constist, en dat ie op een of andere manier toch ontbreekt.

Activiteiten die je wilt deleten kan je inderdaad gewoon uit de activities map verwijderen, er zal dan niks raars gebeuren.

Groeten Citypendel

Offline Fabian

• TreinPunt.NL Moderator
    • Cargo4Msts
« Reply #13 on: Wednesday 25 June, 2008, 19:56:24 »
1. Ja doe die c eens weg dan staat er weer NS1837.eng
2. Dat hoort er gewoon bij, want sommige activiteiten makers doen gewoon de hele traject en dan begin je gewoon in Utrecht Cs.

Gr. Fabian

Offline arienoort

« Reply #14 on: Wednesday 25 June, 2008, 21:28:27 »
@Citypendel en 008443

Heel veel dank voor jullie snelle reactie. Ik heb het c-tje bij het bestand weggehaald en MSTS start weer op zonder foutmeldingen. Dat zo'n wijziging zomaar kan......

De route doet het ook. Had er geen idee van dat je die acts ook op deze baan kunt gebruiken. Ik ben als probeersel met de Koploper Den Haag-Groningen op de route Den haag-Utrecht-Rotterdam vanuit Den Haag vertrokken en in Utrecht geeindigd. En dat gaat prima !

Zodoende hoef ik maar weinig acts te verwijderen.

Nogmaals dank,

Arie

Offline arienoort

« Reply #15 on: Tuesday 01 July, 2008, 20:51:52 »
Als het mag wil ik nog twee vragen stellen.

De afgelopen dagen ben ik bezig geweest met de route Utrecht-Apeldoorn-Zwolle. Na installatie hiervan waren er ruim 30 foutmeldingen bij het opstarten van MSTS, na het forum doorgespit te hebben resteren nog twee -voor mij niet op te lossen- problemen.

1. Fout bij het lezen van de databank:

Trains\Trainset\SNCB-A9B11-Eurofima\SNCB-A9-Eurofima.wag

Ik heb begrepen uit het forum dat ik deze trein nog moet downloaden. Hij zit niet in één van de treinpakketten die horen bij de Acts voor deze route. Weet iemand waar deze trein te vinden is?

2. Fout bij het lezen van de databank:

QD NS Railhopper\NS2105-Bk.eng
QD NS Railhopper\NS2105-ABk-o.eng
QD NS Railhopper\NS2105-Abk.eng
QD NS Railhopper\NS2105-Bk-o.eng

De Railhopper is in de treinpakketten 2x is opgenomen, t.w. de versies 2 en 3.

Deze versies kan ik niet samen installeren, omdat de mappen dezelfde naam hebben. Ook het Lees-Mij bestand geeft aan: eerst versie 2 verwijderen, dan versie 3 installeren.
Kan ik bijv. de map voor versie 2 een andere naam geven, bijv. QD NS RailhopperV2. (dan heb ik de missende bestandjes)
Of gaan er dan dingen mis?

Bij voorbaat dank,

Arie

Offline Fabian

• TreinPunt.NL Moderator
    • Cargo4Msts
« Reply #16 on: Tuesday 01 July, 2008, 21:18:42 »
Hey,

1) Te downloaden op MStrainstop en dan de 4de download

2) Even de consists verwijderen iets met QD Railhopper ns2105.con in die richting denk ik, maar moet je maar even zoeken. ;)

Gr. Fabian

Offline arienoort

« Reply #17 on: Wednesday 02 July, 2008, 17:26:55 »
@Fabian

En zo doet alles het weer.....MSTS rijdt hier weer als een trein!!
Ik heb de trein gedownload en het bestand NS Railhopper2.con verwijderd. Alleen begrijp ik niet hoe je een consist kunt verwijderen, die mogelijk iets met een Act te maken heeft. Je zou denken dan mis je ergens een treinstel. Ik ga eens in de tutorial kijken die gaat over het maken van Acts (via Trein Punt gedownload), dan begrijp ik het misschien.

Met vriendelijke groet,

Arie

Offline Memen

« Reply #18 on: Sunday 04 March, 2012, 22:59:36 »
Hey,

1) Te downloaden op MStrainstop en dan de 4de download

Gr. Fabian

Die link werkt niet meer, ik heb dezelfde foutmelding en kan de trein ook nergens vinden... Weet iemand waar deze trein nog te vinden is?

Alvast bedankt!

Mvg,

Offline GerJan

« Reply #19 on: Sunday 04 March, 2012, 23:08:31 »
Reageren op een topic van 4 jaar terug heeft dan ook weinig zin, start een nieuw topic met je problemen.
Site bestaat niet meer.
Slotje

Similar Topics

nieuws
Vragen over buscrash blijven

Started by Nieuws

0 Replies
46 Views
Last post Saturday 17 March, 2012, 08:31:24
by Nieuws
nieuws