Welcome guest!

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Monday 21 May, 2012, 21:49:06
TPNL

Author Topic:  MSTS en Vista  (Read 641 times)

figaro16

• Guest
MSTS en Vista
« on: Saturday 27 September, 2008, 20:42:38 »
Hallo forumleden,

Ik heb al een ruimte tijd een nieuwe computer met Windows Vista. Na veel ophef over het het feit dat Vista veel spellen, waaronder MSTS (als deze niet orgineel is) niet zou ondersteunen was ik eens benieuwd wat mijn computer deed als ik het MSTS spel instaleerde. Ik heb een gekopieerde versie maar Vista instaleerde het spel helemaal en nog snel ook. Het spel opzich werkt prima enkel sluit het spel niet altijd helenaal goed af waardoor ik het via taakbeheer moet beeindigen.

Echter willen diverse downloads van route's en materieel niet allemaal even goed doen. Ik heb ook protrain 1 t/m 16 gekopieerd maar alleen deel 1 doet het. Zijn er mensen hier die meer problemen hebben met MSTS en Vista?

Mvg, Wesley.

Share via facebook Share via twitter

Bruno

• Guest
Re: MSTS en Vista
« Reply #1 on: Saturday 27 September, 2008, 21:34:36 »
MSTS en Vista kunnen prima samenwerken, ook met afsluiten en protrain dingen.
Zorg alleen voor de volgende twee dingen:
- Gebruik een Administrator account
- Zet UAC uit: Start > Configuratiescherm > Gebruikersaccounts > Gebruikersaccountbeheer in of uitschakelen > afvinken > OK

Groet,
Bruno

Aron

• Guest
« Reply #2 on: Saturday 27 September, 2008, 22:21:33 »
Je zou, naast het uitschakelen van UAC en administrator rechten bezitten, ook kunnen proberen om MSTS in de compabiliteitsmode te spelen:

-Ga naar de hoofdmap van MSTS waar Train.exe staat, meestal is dat C:\Program Files\Microsoft Games\Train Simulator.
-Klik dan met de rechtermuisknop op Train.exe en klik vervolgens op Eigenschappen.
-Ga naar tab "compabiliteit. Daar moet je vervolgens de knop naast "Dit programma in deze compabiliteitsmode uitvoeren:" aanvinken. Nu kan je een keuze maken uit alle Windows-versies voor Windows Vista, ik zou het eerst met Windows XP SP2 proberen.

Als dit niet werkt zou je ook kunnen proberen om optie "visuele thema's uitschakelen", in hetzelfde menu, aan te vinken. Als dit voor meer problemen zorgt moet je het uiteraard weer uitschakelen.

groeten,

Aron

figaro16

• Guest
« Reply #3 on: Sunday 28 September, 2008, 10:59:00 »
Bedankt allebij voor de tips. Ik heb hem helemaal eraf gehaald en weer opnieuw geinstaleerd en de genoemde opties van jullie toegepast en het rijdt als een trein.

Bedankt,

Mvg, Wesley.

Similar Topics

xx
Xtracks wil niet goed installeren op Windows Vista

Started by Klaasgras

6 Replies
222 Views
Last post Tuesday 31 January, 2012, 19:46:11
by didam2009
flag-dutch