Ik gebruik graag de functie van msts om van loc te wisselen, maar hierbij kom ik af en toe een aantal problemen tegen. Ten eerste is dit vooral dat als ik bepaalde locs neem, daar de beremming volgens mij anders werkt. Niet zozeer bedoel ik in dit geval het type beremming, maar meer het aantal bars. Als ik daarna dus een andere loc neem is die met geen mogelijkheid meer van z'n plek te krijgen omdat er lucht in de remleiding achterblijft.
Dat is natuurlijk nogal onhandig, dus ik vroeg me af wat ik daar aan zou kunnen doen.
Het tweede probleem is dat stoomlocs zich nogal eens raar gaan gedragen op het moment dat je van loc wisselt. Zo wil het dan nogal eens gebeuren dat de geluiden precies het tegenovergestelde gaan doen van wat ze moeten doen. Daarbij heb ik het dan vooral over geluiden zoals overdruk. Je wordt dan dus continu lastig gevallen met enorm hard gesis, tenzij je juist overdruk hebt, dan houdt het op. Ook de luchtpomp houdt niet meer vanzelf op met pompen en moet met de hand uitgeschakeld worden.
Wat is hiervan de oorzaak en wat is er aan te doen?
Gr, Train-Freak