Welcome guest!

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Monday 21 May, 2012, 23:13:23
TPNL

Author Topic: [Sound] problemen met beremming en geluiden  (Read 245 times)

Offline train-freak

[Sound] problemen met beremming en geluiden
« on: Monday 16 January, 2012, 16:26:15 »
Ik gebruik graag de functie van msts om van loc te wisselen, maar hierbij kom ik af en toe een aantal problemen tegen. Ten eerste is dit vooral dat als ik bepaalde locs neem, daar de beremming volgens mij anders werkt. Niet zozeer bedoel ik in dit geval het type beremming, maar meer het aantal bars. Als ik daarna dus een andere loc neem is die met geen mogelijkheid meer van z'n plek te krijgen omdat er lucht in de remleiding achterblijft.
Dat is natuurlijk nogal onhandig, dus ik vroeg me af wat ik daar aan zou kunnen doen.

Het tweede probleem is dat stoomlocs zich nogal eens raar gaan gedragen op het moment dat je van loc wisselt. Zo wil het dan nogal eens gebeuren dat de geluiden precies het tegenovergestelde gaan doen van wat ze moeten doen. Daarbij heb ik het dan vooral over geluiden zoals overdruk. Je wordt dan dus continu lastig gevallen met enorm hard gesis, tenzij je juist overdruk hebt, dan houdt het op. Ook de luchtpomp houdt niet meer vanzelf op met pompen en moet met de hand uitgeschakeld worden.
Wat is hiervan de oorzaak en wat is er aan te doen?

Gr, Train-Freak
Intel Core 2 Quad Q6600 2.4 GHz, 4Gb DDRII RAM, ATI Radeon HD2600 Pro, 500GB HDD Windows 7 Ultimate

Share via facebook Share via twitter

Offline klaass1994

• Fictieve route bouwer (Trainz2006)
Re: problemen met beremming en geluiden
« Reply #1 on: Monday 16 January, 2012, 19:22:44 »
Welke locs praat je over dan?

Misschien even opnieuw installeren + geluid enzo?
Bekijk ook eens mijn foto's op 

http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/

Offline Oosterbeekstation

« Reply #2 on: Monday 16 January, 2012, 19:26:34 »
heb je mstsbin goed geinstaleerd
anders raad ik je aan om eerst de loc's te instaleren bij geen verbetering msts bin opnieuw instaleren
stefan
http://mstsnl.webs.com
alles voor het mooie MSTS
M.V.G. Stefan

Offline - D.ennis.

« Reply #3 on: Tuesday 17 January, 2012, 00:25:22 »
Jongens niet alles locs & treinstellen zijn voor mstsbin gebouwdt en dat kan soms een fout opleveren. ;)

Offline Fabian

• TreinPunt.NL Moderator
  • Railway, the way we like it!
    • Cargo4Msts
« Reply #4 on: Tuesday 17 January, 2012, 01:08:32 »
Ik gebruik graag de functie van msts om van loc te wisselen, maar hierbij kom ik af en toe een aantal problemen tegen. Ten eerste is dit vooral dat als ik bepaalde locs neem, daar de beremming volgens mij anders werkt. Niet zozeer bedoel ik in dit geval het type beremming, maar meer het aantal bars. Als ik daarna dus een andere loc neem is die met geen mogelijkheid meer van z'n plek te krijgen omdat er lucht in de remleiding achterblijft.
Dat is natuurlijk nogal onhandig, dus ik vroeg me af wat ik daar aan zou kunnen doen.
Bekend probleem helaas! Sommige locs hebben inderdaad een andere treinleidingdruk dan het gestandaardiseerde 5 bar. Daardoor lossen sommige locs of gehele treinen niet.
Het is te wijzigen in de .eng-file alleen heb ik me daar nog niet echt in verdiept welke waardes aangepast moeten worden. Mogelijk kijk ik er in de toekomst eens naar. ;)

Betreft het 2de probleem. Dat is weer in de .sms-file te wijzigen, maar daar heb ik helemaal geen kaas van gegeten. Alsmede het rijden in een stoomloc.

Jongens niet alles locs & treinstellen zijn voor mstsbin gebouwdt en dat kan soms een fout opleveren. ;)
Treinen die niet met behulp van bin werken, leveren in principe geen problemen. Andersom wel een MSTS trein installeren die draad op bin levert een tal van foutmeldingen op. De bekende 'Line: xxx' foutmelding. ;)

Groet,
Fabian

Offline train-freak

« Reply #5 on: Saturday 28 January, 2012, 20:07:34 »
MSTS-bin is gewoon geïnstalleerd, en leverd verder ook geen problemen op.
Het probleem met de stoomlocs doet zich bij elk exemplaar voor. Rijden met een stoomtrein is verder geen probleem voor mij..
Waarschijnlijk is het dus wel te wijzigen in de .eng-file. De treinleidingdruk heb ik al eens naar gekeken in de .eng-files, maar hier kon ik nog niet zoveel uit wijs worden. Misscien lukt het me bij een volgende poging wel.
De enige manier om het probleem met het geluid op te lossen is tot nu toe door simpelweg het bestand van overdruk te verwijderen. Dat is uiteraard niet de bedoeling, daar je dan ook bij normale werking geen volledige geluidsbeleving meer hebt.

Groeten Train-Freak

Similar Topics

xx
TREIN [Geluiden] Probleem

Started by alexande

5 Replies
301 Views
Last post Friday 30 March, 2012, 19:41:45
by jor[D]1
xx
orginele ATB bel sound!!