Welcome guest!

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Tuesday 07 February, 2012, 17:43:47
TPNL

Author Topic:  Geen detectie DVD bij Vista  (Read 3789 times)

Offline Tim

Geen detectie DVD bij Vista
« on: Monday 28 September, 2009, 20:02:24 »
Hallo,
Ik heb Rail simulator gekocht en wilde hem graag op mijn laptop installeren. Ik heb een Acer Travelmate 7530 met een ATI Radeon HD3200 videokaart. Als ik de dvd-rom in mijn speler stop detecteert de computer hem niet. Op de achterkant van het doosje staat dat het kan liggen aan een chipset, alleen hier kom ik niet uit. Ik ehb bij Can You Run It gekeken of mijn laptop dit spel kan draaien, dit zijn de resultaten:

Minimum  Recommended    CPU Speed 
Minimum: 1.7 GHz 
You Have: 1.90 GHz Performance Rated at: 3.04 GHz 
   PASS 

RAM 
Minimum: 512 MB 
You Have: 1.5 GB 
   PASS 

OS 
Minimum: Windows XP/Vista 
You Have: Microsoft Windows Vista Home Premium Edition, 32-bit (Build Service Pack 16001) 
   PASS 

Video Card 
Minimum: NVIDIA GeForce FX 5200 or greater; ATI Radeon 9500 Pro or greater (AGP or PCI Express only) Laptop versions of these chipsets may work but are not supported. 
You Have: ATI Radeon HD 3200 Graphics 
   PASS 
Features: Minimum attributes of your Video Card 
  Required  You Have 
  Video RAM  64 MB  1.0 GB 
  3D  Yes  Yes 
  Hardware T&L  Yes  Yes 
  Pixel Shader version  2.0  4.0 
  Vertex Shader version  2.0  4.0 

DirectX version 
Minimum: 9.0c (included) 
You Have: 10.0 
   PASS 

Sound Card 
Minimum: Yes 
You Have: ATI HDMI Audio 
   PASS 

Free Disk Space 
Minimum: 5 GB 
You Have: 72.7 GB 
   PASS 

DVD-ROM 
Minimum: 8X speed DVD-ROM. This game contains technology intended to prevent copying that may conflict with some DVD-ROM, DVD-RW and virtual drives. 
You Have: Slimtype DVD A DS8A2S ATA Device 
   PASS 

Herkent iemand dit probleem?

Groeten,
Tim Drenthen

Share via facebook Share via twitter

Offline Mark

• Trein Punt NL
Re: Geen detectie DVD bij Vista
« Reply #1 on: Monday 28 September, 2009, 20:20:27 »
Heb  je de DVD al eens in een andere PC gestopt? En deed ie het daar wel?

Offline Tim

« Reply #2 on: Monday 28 September, 2009, 20:23:21 »
Ja, heb hem al een keer gespeeld op een vast computer. Alleen omdat hij daar storterde wilde ik hem nu proberen op de laptop.

Aron

• Guest
« Reply #3 on: Monday 28 September, 2009, 22:30:36 »
Dat probleem van het niet herkennen van een DVD herken ik zelf bij mijn Acer laptop, die helaas na een paar maanden al kapot was. Ik heb even gezocht op Google en vond daar een eventuele oplossing voor het probleem: link.

Daarnaast twijfel ik of jouw laptop Rail Sim wel kan runnen. Het is toch wel aangeraden om minimaal 256 mb videogeheugen te hebben voor een soepele framerate. Op lagere resolutie's (800*600 pixels) zal het met die 64 mb videogeheugen misschien wel lukken.

Veel succes ermee! Misschien helpt die Fix jouw probleem, anders zou ik op Google even zoeken op "Slimtype DVD A DS8A2S ATA Device (can't read) dvd".

Offline Julian

• Train-Sim.nl
« Reply #4 on: Tuesday 29 September, 2009, 13:02:42 »
Ik heb exact dezelfde laptop, ik zal vanavond eens kijken of mijn DVD wel herkent wordt (heb nu laptop en de DVD niet bij de hand).

@ Aron: hij heeft het videogeheugen op 1 GB ingesteld ;)
Dat zou ik zelf persoonlijk zelfs nog omlaag halen, naar bijvoorbeeld 256 MB, aangezien het van je RAM geheugen afgesnoept wordt (dit zie je ook terug in de 1,5 GB RAM: officieel heeft de laptop 2 GB geheugen).
« Last Edit: Tuesday 29 September, 2009, 13:34:41 by Julian »

Offline Tim

« Reply #5 on: Tuesday 29 September, 2009, 20:31:06 »
Beste Aron,
Bedankt voor je snelle reactie alleen het heeft het probleem niet veranderd. CD's kan ik wel gewoon afspelen alleen dvd's niet.
Bedankt voor je reactie!

Aron

• Guest
« Reply #6 on: Wednesday 30 September, 2009, 00:50:55 »
Beste Aron,
Bedankt voor je snelle reactie alleen het heeft het probleem niet veranderd. CD's kan ik wel gewoon afspelen alleen dvd's niet.
Bedankt voor je reactie!
Dat probleem herken ik bij mijn eigen Acer, die kon ook geen DVD's afspelen maar wel CD's. Mijn Blu-ray speler in mijn Sony laptop heeft ook wel eens geweigerd om DVD's af te spelen, nadat ik wat gespeeld wat met de Automatisch afspelen instellingen.

Dus heb je soms automatisch afspelen uitgeschakeld? Typ in start 'Automatisch Afspelen' en klik op het knop 'standaardwaarden instellen'. Wellicht herkent hij nu wel DVD's.

Hoe lang heb je dit probleem al? Als je dit maar sinds kort hebt, dan zou ik via systeemherstel naar de tijd verplaatsen toen je nog geen last had van dit probleem.

Daarnaast kan het ook zo zijn dat virussen, spyware en al dat soort crap ervoor gezorgd hebben dat je geen DVD's kunt afspelen. Laat je PC eens scannen met een goede scanner. Hier staan tips op hoe je van je malware troep kunt afkomen: link.

Als je geen herstelpunten hebt, een systeemherstel niet werkt of de malware cleaners niet je probleem hebben verholpen, dan zou je altijd nog Vista opnieuw kunnen installeren. Maak dan wel een back-up van al je bestanden op je hardeschrijf, aangezien het meestal gefragmenteerd (verwijderd) wordt bij een herinstallatie.

Als dat nog niet heeft geholpen.. Dan ligt het gewoon aan je DVD speler. In dat geval zou ik contact opnemen met Acer om het te laten repareren. Ik weet niet hoe lang je hem hebt, bij korter dan een jaar kan je sowieso gebruik maken van fabrieksgarantie, bij langer dan een jaar heb je volgens het Europees Richtlijn van Koop en Garantie recht op minimaal twee jaar garantie, dus zou ik het daarop spelen.

Ik hoop dat je het softwarematig kunt oplossen, anders zul je hem moeten laten repareren. Ik weet verder ook geen oplossingen.

@Julian: Ik zie dat ik het verkeerd bekeken heb. Die 64 mb was het aangeraden geheugen voor het spel, niet de hoeveelheid geheugen in zijn PC.  :) Het verhaal van shared en dedicated memory is mij ook wel bekend hoor. ;)

Offline Tim

« Reply #7 on: Wednesday 30 September, 2009, 19:44:06 »
Heb nog eens geprobeerd met verschillende dvd's eerst een film, draaide hem gelijk, toen nog een pc dvd (DTM race driver 2) pakte hem ook gelijk toen met goeie hoop Rail Simulator erin gedaan, maar helaas gebeurt niks!

Heb hem nog weer in mijn andere pc gehad en daar doet hij het wel. Kun je deze dvd misschien maar op één pc gebruiken? Of is toch deze dvd speler niet geschrikt.

Groeten Tim

Aron

• Guest
« Reply #8 on: Thursday 01 October, 2009, 00:20:11 »
Ik ben blij voor je dat je DVD speler niet kapot is. Ik was even bang daarvoor, aangezien dit mijn Acer wel had.

Het kan zijn dat de DVD van Rail Simulator kapot is. Bij veel krassen kan het zo zijn dat er een laag kapot is gegaan, maar als een andere computer de DVD wel kan lezen, dan zal de DVD waarschijnlijk niet kapot zijn.

Ik denk dat het aan de kopieerbeveiliging van de DVD ligt: SecuRom. De drivers en services van kopieerbeveiligingen (zoals SecuRom, Tagès, SafeDisc, StarForce) zorgen er soms voor dat DVD's spelers bepaalde DVD's niet meer kunnen spelen. Ik denk dat je eerder een spel hebt geïnstalleerd, die beveiligd is met een kopieerbeveiliging en nu een conflict vormt met de DVD speler. Je zou dus kunnen proberen om SecuRom eraf te gooien.
Volgens Tweak Guides moet je zo Securom verwijderen:

If you want to completely remove SecuROM after uninstalling this game, including the 'SecuROM User Access' Service it installs in Windows, follow these steps:

1. Uninstall the game as normal.
2. Manually delete the game directory (typically \Program Files\Atari\Crashday-demo\
3. Go to Start>Run and type "Services.msc" (without quotes) and press Enter.
4. Go to the 'Securom User Access' Service, double click on it, click Stop and then set it to Disabled.
5. Go to \Windows\System32\ directory and delete the UAService7.exe file.
6. Go to Start>Run and type "sc delete useraccess7" (without quotes) and press Enter.

Note: This Service may be recreated by one of your other SecuROM games, in which case you will have to keep it running to play them.

The following steps are very risky and only for people who are certain none of their currently installed games use or need SecuROM:

7. Go to \Documents and Settings\All Users\Application Data\ and delete the SecuROM sub-directory.
8. Go to Start>Run and type "Regedit" (without quotes) and press Enter. Then find the [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\SecuROM] key and delete it if possible.

Stappen 1 en 2 kan je gerust overslaan, aangezien je Rail Sim toch niet geïnstalleerd hebt. ;)
Misschien zorgt dit ervoor dat je nu wel de DVD van Rail Simulator kunt openen! Anders hoor ik het wel weer. ;)

groeten,

Aron

« Last Edit: Thursday 01 October, 2009, 00:23:29 by Aron »

Offline Tim

« Reply #9 on: Thursday 01 October, 2009, 21:49:06 »
Ben ik weer...
Heb ook dit geprobeerd loop bij de 4e stap al vast. Ik heb nergens Securom User Access staan, heb nog naar de volgende stappen gekeken zoals: Ga naar \ Windows \ System32 \ directory en verwijder de UAService7.exe bestand.
Alleen ook hier kan ik geen UAService7.exe vinden.

Het verhaal van het beveiligen klopt denk ik wel. Heb namelijk een tijdje geleden Flight Simulator X geinstalleerd.

Is er nog een andere manier? We hebben er al heel wat geprobeerd.

In ieder geval al bedankt voor je hulp!

Aron

• Guest
« Reply #10 on: Saturday 03 October, 2009, 23:56:22 »
Heb je ook in je register (Start -> 'regedit' invoeren) gezocht naar 'SecuRom' (zonder aanhalingstekens)? Het is ook vaak zo dat SecuRom wel op je computer staat, maar niet dat die service UAservice7.exe in je \Windows\System32\ map staat.

Als je nu nog steeds de DVD niet kunt lezen, dan heeft jouw DVD speler gewoon problemen met de dvd van Rail Simulator. Dan moet je maar op een andere PC een ISO maken van je DVD, dit kan je onder andere doen met DVD Decryptor. Daarna moet je een DVD emulatie-programma gebruiken, zoals DAEMON Tools. Als je goed is kan je dan virtueel de DVD gebruiken. Hoe je dit moet doen staat hier: Klik.

Misschien helpt dit, zo niet, dan hoor ik wel weer van je. ;)

Offline Tim

« Reply #11 on: Monday 05 October, 2009, 15:26:08 »
Heb weer nog eens geprobeerd het bestand op te zoeken, alleen weer niks gevonden. Kan het probleem opgelost zijn als ik Flight simulator X verwijder? Vindt het zo raar dat ik er gewoon geen Rail SImualtor op kan spelen maar wel FSX.

Hoor het wel weer van je...

Aron

• Guest
« Reply #12 on: Tuesday 06 October, 2009, 20:20:34 »
Ik weet niet of het helpt als je FSX verwijderd, je zou het kunnen proberen. Het kan zijn dat je DVD speler last heeft van het vervelende beveiligingssysteem van FSX.  FSX staat wel bekend om zijn vervelende beveiligingssysteem, waarbij je het spel slechts twee keer kunt activeren...

Heb je mijn manier met een virtuele DVD overigens al geprobeerd?

Ik weet verder geen gratis en/of legale opties meer..

Offline Tim

« Reply #13 on: Saturday 10 October, 2009, 13:55:49 »
Ik heb de DVD Decrypter geinstalleerd en de DVD van Rail Simulator in onze vaste pc gedaan alleen het programma geeft een melding dat hij de 'VIDEO_TS' folder niet kan vinden.

Kan dit kloppen?

Groetjes Tim

[EDIT] Ow nee, sorry niet goed gelezen ben nu bezig met het maken van een ISO

EDIT Gerjan
Posts samengevoegd
« Last Edit: Saturday 10 October, 2009, 14:11:00 by GerJan »

Offline Tim

« Reply #14 on: Saturday 10 October, 2009, 15:13:11 »
Ik heb via het programmatje een ISO op mijn Rail Simualtor disk gemaakt, alleen mijn laptop leest hem nog steeds niet.
Ik snap niet waarom hij het niet doet.

Heb FSX verwijderd wat dus ook niet heeft geholpen...

Groeten Tim

Aron

• Guest
« Reply #15 on: Sunday 11 October, 2009, 20:54:58 »
Echt stom van mij.  :-\ Je had die DVD Decryptor niet nodig.  ;) Dat programma is meer gericht op het maken van ISO's van DVD films, niet van games. Misschien dat je laptop daarom nog steeds het niet leest.

Je kan beter alcohol 120% gebruiken. Hier staat hoe je dat programma kunt gebruiken: Link. Met dit programma moet je als het goed is wel een ISO kunnen maken van de DVD. Zodra je hem gemaakt heb, moet je hem dus overzetten naar je laptop en dan de ISO met DAEMON Tools mounten. Als het goed is moet je nu wel de DVD kunnen openen.

Bij problemen, laat je horen. ;)

Offline Julian

• Train-Sim.nl
« Reply #16 on: Tuesday 13 October, 2009, 23:39:21 »
Sorry Tim dat ik niet op je mailtje heb gereageerd, heb het de afgelopen week vrij druk gehad.
Ik heb het zojuist even geprobeerd, en de DVD wordt netjes herkent. Aan de chipset ligt het dus niet (wat mij sowieso al wel sterk zou lijken).

Ik weet helaas ook niet zo 1,2,3 een oplossing, echter gaat volgens mij die oplossing van Aron ook niet direct werken, aangezien de DVD in z'n geheel niet herkent wordt.

Aron

• Guest
« Reply #17 on: Wednesday 14 October, 2009, 23:59:46 »
Ik weet helaas ook niet zo 1,2,3 een oplossing, echter gaat volgens mij die oplossing van Aron ook niet direct werken, aangezien de DVD in z'n geheel niet herkent wordt.
Bij mijn oplossing wordt er geen gebruik gemaakt van de DVD in zijn laptop.. Die virtuele schrijf, i.c.m. DAEMON Tools, is de vervanger van de DVD. ;)

Ik had uit zijn verhaal begrepen, dat een andere PC van hem wel de DVD herkent. Op de PC, die dus wel de DVD herkent, moet hij de DVD 'rippen' en het als ISO conventeren. Vervolgens kan hij via DAEMON Tools de ISO als virtuele schrijf mounten.. De DVD heeft hij dan niet nodig, alleen de ISO. Die ISO is dan laat ik het zo zeggen de virtuele DVD.

Dus ik denk dat mijn methode wel zeker zou kunnen werken. Anders zijn er altijd nog mogelijkheden, alleen mag ik die en zal ik ook niet bespreken op dit forum. ;)
« Last Edit: Thursday 15 October, 2009, 00:03:50 by Aron »

Offline Julian

• Train-Sim.nl
« Reply #18 on: Saturday 17 October, 2009, 11:06:39 »
Ah, mijn fout. Ik dacht dat je bedoelde dat hij dat op die laptop moest proberen ;D

Offline Tim

« Reply #19 on: Sunday 18 October, 2009, 19:26:16 »
Het is me gelukt om een ISO te maken van de DVD en over te zetten naar de laptop en te mounten in Daemon tools. De setup lukte ook en heeft Rail Simualtor geinstalleerd op mijn latop, alleen als ik hem nu wil spelen, dus de RailSim.exe start krijg ik een melding: Plaats de originele CD/DVD in plaats van de backup (1000).

Dus helaas heeft hij ons plannetje door:P
Weet je hier een oplossing voor?

Groeten Tim

Offline GerJan

• TreinPunt.NL Administrator
« Reply #20 on: Sunday 18 October, 2009, 19:30:18 »
Railsim starten via de devtools dan is er geen DVD meer benodigd.
Devtools kunnen hier gedownload worden http://www.railsimulator.com/en/railsimfiles
Wel even updaten naar MK1 en MK2 staan op dezelfde pagina.
« Last Edit: Sunday 18 October, 2009, 19:39:46 by GerJan »

Offline Tim

« Reply #21 on: Sunday 18 October, 2009, 20:27:04 »
Ik krijg een melding dat er een conflict is tussen een emualtie software. Ik heb Rail simulator geinstalleerd en MK1 en MK2 geinstalleerd en dan de DEV tools. Alleen dan krijg ik deze melding.

Offline GerJan

« Reply #22 on: Sunday 18 October, 2009, 20:47:59 »
Heb je alvorens de MK2 te installeren de taal op Engels gezet?

Offline Tim

« Reply #23 on: Sunday 18 October, 2009, 20:54:19 »
Als ik MK1 heb geinstalleerd en het spel opstart kom ik niet verder dan het eerste scherm Play en Modify, daarna komt de medling: Plaats de originele CD/DVD in plaats van de backup (1000).

Offline GerJan

« Reply #24 on: Sunday 18 October, 2009, 21:00:48 »
Klik dan eens op modify en stel de taal op Engels waarna je de MK2 en Devtools installeert.

Offline Tim

« Reply #25 on: Tuesday 20 October, 2009, 16:37:51 »
Bij modify kun je uninstalleren, re-installeren en wijzigen. Geen taal veranderen, ook niet als ik MK1 al heb geinstalleerd.
Ik weet niet hoe anderen dit doen, maar mij lukt het niet.

Hopelijk is er een oplossing...

Similar Topics

xx
Xtracks wil niet goed installeren op Windows Vista

Started by Klaasgras

6 Replies
125 Views
Last post Tuesday 31 January, 2012, 19:46:11
by didam2009
xx
Geen sounds treinen