Welcome guest!

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Sunday 05 February, 2012, 16:55:11
TPNL

Author Topic:  VSM: Terug naar toen 2010 (4 & 5 September)  (Read 2044 times)

Online steven1996

• Al is de loc zo snel, de wagens achtervolgen wel
VSM: Terug naar toen 2010 (4 & 5 September)
« on: Saturday 16 January, 2010, 10:25:52 »
De liefhebber van stoom kan zijn hart ophalen. Op het eerste volle weekeinde van september (4 & 5 september 2010) organiseert de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij traditioneel het grootste stoomtreinenfestival van Nederland onder de naam: "Terug naar Toen".

Een groot aantal gerestaureerde stoomlocomotieven is op beide dagen actief. Met een lengte van bijna 23 meter en een dienstgewicht van 130 ton en meer behoren deze machines tot de grootste die in Europa hebben rondgereden.

In Beekbergen zijn in de locomotievenloods een aantal modelbanen opgesteld. Ook is er een spoormarkt waar van alles op het gebied van spoorwegen en modelbanen verkrijgbaar zal zijn. Het museumstoomdepot is opengesteld, en de bezoeker krijgt een indruk van het werk op een stoomdepot. Er wordt kolen geladen, water genomen, gedraaid op de draaischijf en nog veel meer. Naast diverse oude auto’s zijn er prachtige gerestaureerde vrachtauto’s te zien.

In Loenen zijn er diverse activiteiten, waaronder een draaimolen voor de kinderen of echte miniatuurtreinen waar kinderen op mee kunnen rijden. Ook zijn er stoomwalsen, stoomtractoren en een zaagmachine operationeel. In Loenen komt u ook stands tegen van collega maatschappijen en diverse stands met modelbaan artikelen en occasions.

Tussen de stations Loenen en Eerbeek pendelen verschillende antieke autobussen, die u naar de historische papierfabriek 'De Middelste Molen' brengen, alwaar u kunt beleven hoe het papier ten tijde van de stoommachine gemaakt werd. In Eerbeek zijn ook nog diverse andere antieke autobussen te zien.

Kortom, een aanrader voor het hele gezin!

10 euro voor kinderen onder de 12 jaar
15 euro voor volwassenen boven de 12 jaar

Meer informatie over de VSM is te zien op de website: www.stoomtrein.org

groetjes steven
« Last Edit: Monday 17 May, 2010, 13:17:45 by steven1996 »
LET OP!!!! onder elke foto van mij staat een copyright!!! alleen met toestemming mogen ze worden gebruikt.
Het afscheid van alle mensen die ik ontmoet heb in de trein, hen achter laten zal pijnlijk zijn.

Share via facebook Share via twitter

Online rjz222

• Dutch Trainsim Developers Team
  • *
  • Gymnasiast
    • Trainsimflevo
Re: VSM: Terug naar toen 2010 (4 & 5 September)
« Reply #1 on: Saturday 21 August, 2010, 20:22:56 »
Een vraag, ik ontdek nu pas dat dit pas na 3 dagen school is, dus ik verwacht geen berg huiswerk :)...
Maar ik heb nog geen locomloop kunnen vinden en Somda zwijgt nog steeds over TnT, heeft iemand al iets gehoord? Ik wil nl. weten welke locs de VSM dit jaar voor ons in petto heeft en waarmee de ZLSM komt (en stiekem of er nog andere maatschappijen op bezoek komen).

Webmaster Treinenwereld.eu

Offline remcons

Re: VSM: Terug naar toen 2010 (4 & 5 September)
« Reply #2 on: Wednesday 25 August, 2010, 22:57:42 »
De bussen rijden niet naar de middelste molen! Ze rijden tussen Bbg en Lnn, via de pakeerplaatsen.

De locomloop is nog niet gemaakt, omdat het nog niet duidelijk is wat wel en niet ingezet kan worden. Eind volgende week staat dat pas op de website.
Maar er is wel een verassing...!!

Similar Topics

nieuws
PvdA wil kaartje terug in stadsbus

Started by Nieuws

0 Replies
33 Views
Last post Tuesday 10 January, 2012, 19:00:44
by Nieuws
nieuws
Gentse treinreizigers, keer vanavond op tijd terug