Welcome guest!

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Tuesday 22 May, 2012, 22:13:17
TPNL

Author Topic:  Resolutie  (Read 680 times)

bartus19891989

• Guest
Resolutie
« on: Monday 18 January, 2010, 16:19:43 »
Hallo!

Ik ben hier nieuw, ik heb tot voor zeker 2 jaar terug MSTS gespeeld. En niet zo weinig ook.

Nu heb ik een kwa prestatie's lekkere laptop. Dus nu wil ik het nog een keer spelen.

Alleen, voordat ik allemaal nederlandse route's e.d ga installeren. Wil ik eigenlijk eerst weten of het mogelijk is om de resolutie hoger te zetten dan 1024 x 768 x 32. Ik wil hem op dezelfde resolutie als mijn bureaublad.  1400 x 900.

Alvast bedankt en tot forums!

Share via facebook Share via twitter

Offline Julian

• Train-Sim.nl
Re: Resolutie
« Reply #1 on: Monday 18 January, 2010, 16:25:54 »
Nee dat is niet mogelijk.
MSTS ondersteund enkel 4:3 resoluties, dus 640x480, 800x600, 1024x768, 1280x1024, enz.
Aangezien 1280x1024 breder is dan de 900px die jouw laptop aankan, is de maximale resolutie 1024x768.

Als het beeld uitgerekt is, kan je meestal bij de instellingen van je videokaarten aangeven dat deze in 4:3 formaat moeten worden weergegeven. Dan wordt het beeld goed getoond, echter zie je wel zwarte balken aan de zijkant.

bartus19891989

• Guest
« Reply #2 on: Monday 18 January, 2010, 16:33:18 »
Oke top.

Bedankt voor het snelle antwoord!!

bartus19891989

• Guest
« Reply #3 on: Monday 18 January, 2010, 16:38:34 »
Hmm, ik zie nu diverse screens voorbij komen.

Is het op een of andere manier allemaal wel wat scherper te maken? Of is dit afhankelijk van de route's die je hebt? Ik heb alleen nog maar de standaard spul even gespeeld.

Offline Julian

• Train-Sim.nl
« Reply #4 on: Monday 18 January, 2010, 16:48:08 »
Dat zijn instellingen in je videokaart.
Je kunt o.a. Anti-Aliasing en Anisotropic Filtering inschakelen bij je videokaart.

In het CatalystControlCenter (ATI videokaarten) kan je de opties op onderstaande manier instellen. Dit vereist echter wel een krachtige videokaart.

De volgende instellingen kun je aanpassen (ziet er tegenwoordig ietsje anders uit, screens al weer een tijdje gemaakt):

Anti-Aliasing

Anisotropic Filtering

Adaptive Anti-Aliasing
(klik voor vergroting)

Het effect van deze instellingen is het volgende:

Zonder die instellingen:

Met die instellingen:

(heb een poging gedaan ongeveer hetzelfde te screenen, is niet helemaal gelukt)

Hoe het zit bij nVidia of Intel videokaarten weet ik niet, maar iets vergelijkbaars moet wel te vinden zijn lijkt me.
« Last Edit: Monday 18 January, 2010, 16:49:49 by Julian »

bartus19891989

• Guest
« Reply #5 on: Monday 18 January, 2010, 17:04:08 »
Top. Alweer gelukt!

scheelt stukken. Nu is het niet meer zo gekarteld haha.

Bedankt!

bartus19891989

• Guest
« Reply #6 on: Tuesday 19 January, 2010, 11:56:08 »
Maar, zoals dit moet toch beter kunnen? Als dit niet het geval is gooi ik het weer van de computer af. Dit kan ik zo echt niet spelen. Haha

Offline Julian

• Train-Sim.nl
« Reply #7 on: Tuesday 19 January, 2010, 12:06:14 »
Dat moet zeker beter kunnen.
Instellingen voor de rest ook omhoog geschroefd?

Het kan uiteraard ook aan de route liggen.
Probeer bijvoorbeeld eens de route Rübelandbahn (http://www.treinpunt.nl/forum/index.php?action=downloads;cat=407) te downloaden en te installeren (lees heel goed de readme, anders kan jij je MSTS installatie slopen!!), of om het dichter bij huis te houden, een route als Marnetime (http://www.treinpunt.nl/forum/index.php?action=downloads;sa=view;down=2907).

bartus19891989

• Guest
« Reply #8 on: Tuesday 19 January, 2010, 15:57:22 »
Ik heb alles op het hoogste geschoven. Maar grafisch wordt het er niet echt heel veel beter van. De natuur van de Marlelijn wel. Maar ik blijf het allemaal een beetje lelijk vinden. Ik denk dat dat ook wel komt door rail simulator. Maar daar kan ik mijn lol niet mee vinden met al die buitenlandse rommel. hahah. Als er nog meer suggestie's zijn om het wat mooier te maken hoor ik dat graag.

Afijn, de banen zijn nu dus wel wat mooier. Maar, hoe zit dat met locomotieven? Ik bedoel, de 2400 waarmee k nu even heb geregen op de Marlelijn,die is al best oud. Maar zijn daar nu bijvoorbeeld ook verbeterde versie's van?

Offline Julian

• Train-Sim.nl
« Reply #9 on: Tuesday 19 January, 2010, 19:23:02 »
MSTS is en blijft natuurlijk wel al een 9 jaar oud spel, wat in termen van computers al ongelooflijk oud is.
Je kunt het grafische geweld van meer recente spellen helaas niet vergelijken met die van MSTS.

Hoe het met de locs zit, hangt simpelweg af van de bouwer. Hoe gedetailleerd deze de locs heeft gemaakt, of met wat voor kwaliteit textures. Aangezien veel mensen enkel in hun vrije tijd er aan zitten, en ook mensen geen professioneel 3D bouwer zijn, kan je deze kwaliteit uiteraard niet direct vergelijken (hoewel er al wel ongelooflijk mooie modellen online staan, ook door niet-professionele 3D'ers).
Van de 2400 heb jij voor zover ik weet de enige versie die er is.

bartus19891989

• Guest
« Reply #10 on: Tuesday 19 January, 2010, 21:24:11 »
Oke Julian. Dan was dat mijn laatste vraag.

in ieder geval bedankt voor je hulp!

En maar hopen dat er iets komt waarmee spul van MSTS geconverteerd kan worden naar Rail Simulator. Of dat er ineens spul gebouwd gaat worden daarvoor. Misschien dat ik dat zelf nog wel ga doen..

SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal