Welcome guest!

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Sunday 05 February, 2012, 17:27:05
TPNL

Author Topic:  RailSimulator probleempjes  (Read 1511 times)

Offline IrmoTrainfan

• OV in Delft
    • OV in Delft
RailSimulator probleempjes
« on: Saturday 29 May, 2010, 12:14:53 »
Hallo,

Ik zit met twee problemen:

Bij het scenario Lost in the Shuffle op de Oxford-Paddington route staat er een wissel verkeerd waardoor mijn trein maar ontspoord. Nadat je met de hand de wissel bij Didcot heb moeten omzetten om op de Main Line te komen, kom over twee bruggen. Vlak na de tweede is een klein wisselcomplex om naar de andere kant te komen, en daar staat een wissel verkeerd. Het probleem is dus dat je die het met de G-toets of met de 2D Map kan omzetten, deze wordt door de computer bestuurd.
Hoe moet ik er nou langs komen als deze wissel nooit goed staat terwijl het sein groen licht geeft?

Probleem 2:
Als ik een trein die niet officieel van RS is, maar bv. de ICE3, BR189 of de EU-containerwagenset, dan komt het niet in de world editor tevoorschijn. Installeren met de package manager of met de hand maakt niet uit. En als ik de package manager open om te kijken of hij wel echt geïnstalleerd is (bij het verwijder scherm) staat het er ook daadwerkelijk tussen, ook in de bestanden van het spel zelf.
Ik heb geen enkel idee wat het spel aan het doen is, maar het werkt in elk geval niet. Misschien weet iemand hier een oplossing voor bovenstaande problemen?

De groeten

Edit: En nog iets, weet iemand hoe je het beveiligingsscherm als je RS opstart op Windows 7 weg kan krijgen. Want ik moet nu elke keer mijn Admin wachtwoord invoeren, en dat is redelijk irriterend.
« Last Edit: Saturday 29 May, 2010, 12:18:33 by IrmoTrainfan »
<-- Zie mijn site

Share via facebook Share via twitter

Offline Julian

• Train-Sim.nl
Re: RailSimulator probleempjes
« Reply #1 on: Sunday 30 May, 2010, 12:23:00 »
Als je op '9' drukt, krijg je een 2D overzicht van de route. Ga naar de wissel toe, en Shift+klik op de wissel die je wilt veranderen. Zie ook http://www.railsimdownloads.com/wiki/tiki-view_faq.php?faqId=1#q5

Voor probleem 2 moet je het blueprints bestand verwijderen. Deze vind je in de content map.

Voor het derde punt zou ik gewoon RS opstarten vanaf een account met administrator rechten, en gebruikersaccountbeheer uitschakelen, zie http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Turn-User-Account-Control-on-or-off.

Offline IrmoTrainfan

• OV in Delft
    • OV in Delft
« Reply #2 on: Sunday 30 May, 2010, 17:33:05 »
Dit had ik ook gedaan om op de main line te komen, maar wanneer je een paar minuten op de mainline zit waar 4 sporen naast elkaar zijn en jij op de linkse, zijn een paar wissels waarbij je twee sporen naar rechts gaat. En op dat punt staat een wissel verkeerd welke volgens de 2D map niet te besturen zijn, want er staan geen blauwe balletjes en met de G knop verschuift hij ook niet.

De enige blueprints die ik kan vinden (volledige computer doorzocht; alle harde schijven) zijn Blueprint.bak in D:\Rail Simulator\Assets\Kuju\RailSimulator en in D:\Rail Simulator\Assets\Kuju\RailSimulatorCore. Maar als ik deze verwijder dan komen ze na het opstarten van het spel weer terug. En nog een bepaalde blueprints van water, decal en tunnel in de D:\Rail Simulator\Assets\Kuju\RailSimulator\Environment\... mappen met de uitgang .bin .

Als je het dit uitschakelt dan wordt dit volgens mij dan nooit meer gevraagd, oftewel kunnen spyware en andere rotzooi makkelijker het systeem in. Als dit zo is, is het dan mogelijk om het alleen voor bepaalde programma´s uitzonderingen te maken?

Offline Julian

• Train-Sim.nl
« Reply #3 on: Sunday 30 May, 2010, 18:37:08 »
Hmm, als ik het me goed herinner was er inderdaad een probleem met een scenario. Ik heb eigenlijk geen idee of dit toen opgelost is, echter kan het geen kwaad om te kijken of je de laatste update (Mk2) geïnstalleerd hebt.

Dat het blueprint.bak bestand terug komt klopt. Dit is enkel een 'index' bestand, deze worden automatisch aangemaakt als deze niet bestaan. Echter zou je nu wel de trein in de lijst moeten hebben staan, omdat de index van treinen vernieuwd is.

Als je het dit uitschakelt dan wordt dit volgens mij dan nooit meer gevraagd, oftewel kunnen spyware en andere rotzooi makkelijker het systeem in. Als dit zo is, is het dan mogelijk om het alleen voor bepaalde programma´s uitzonderingen te maken?
Tja, het is het een of het ander. Wil je een (in mijn ogen schijn-)veiligheid, dan zul je dat venster altijd krijgen. Wil je gewoon goed met je PC kunnen werken, zonder constant lastig gevallen worden door die dingen, dan zou ik het gewoon uitschakelen. Het heeft enkel een functie als je zelf probeert een programma uit te voeren, om nog even een extra bevestiging te vragen. 99% van de zooi komt namelijk binnen via lekken in Internet Explorer, daar krijg je sowieso geen enkele vraag voor (hoewel sommige gebruikers nog steeds niet door hebben dat die leuke 'foto's' via MSN ook een virus bevatten). Daar helpt enkele een goede anti-virus en anti-spyware tegen.

Offline IrmoTrainfan

• OV in Delft
    • OV in Delft
« Reply #4 on: Sunday 30 May, 2010, 18:55:15 »
Ik heb ook MK2 geïnstalleerd, en hier staat het er ook niet bij. Dus dat kan het niet zijn.

Maar jij zei in jouw eerste post dat het in de content map staat, maar daar stond niks. Ook kan ik me vaag iets herinneren dat dit wel in de content map stond of in de map van het gedownloade bestand, dus bv. ...\Rail Simulator\Assets\ * \RailSimulator of RailSimulatorCore (of Addon voor niet Kuju).
En dan * = Kuju of andere ontwikkelaars.

En ik gebruik geen IE, want langzaam, gevaarlijk, enz. Ik gebruik Firefox. Gelukkig bestaan er andere browsers.
Misschien schakel ik het dan wel gewoon uit.
« Last Edit: Sunday 30 May, 2010, 18:58:19 by IrmoTrainfan »

Offline Julian

• Train-Sim.nl
« Reply #5 on: Sunday 30 May, 2010, 18:58:53 »
Nee, je hebt de juiste map te pakken voor zover ik weet. De trein is dus nog steeds niet zichtbaar?

Dat eerste probleem weet ik dan ook niet. Wellicht dat iemand anders een idee heeft.

Offline IrmoTrainfan

• OV in Delft
    • OV in Delft
« Reply #6 on: Sunday 30 May, 2010, 19:33:30 »
Ik heb nu gemerkt dat de containerwagenset van deze site gedownload dus wel al een tijdje werkt, want ik heb ineens veel meer containerwagens dan normaal volgens mij, want ik weet het normale aantal niet. Want die set is toch geen vervanging van de oorspronkelijke?
Maar verder werkt bv. de BR189 en andere dingen dus gewoon nog steeds niet.  >:(

Offline IrmoTrainfan

• OV in Delft
    • OV in Delft
« Reply #7 on: Thursday 03 June, 2010, 20:33:14 »
Ik heb RailSim helemaal opnieuw geïnstalleerd met MK1, MK2 en MK2 Trackfix. Ik heb even gekeken hoeveel containerwagens er origineel zijn, en dat waren er dus maar twee zoals ik dacht. Daarna het containerpack geïnstalleerd en werkt! Heb daarna ook de GNER en National Express HST en Nederlandse EANOS wagens erbij gedaan, werkte ook.
Maar wanneer ik een rpk installeer die niet een aanpassing van een oorspronkelijke trein, dan werkt het dus niet. Ik heb al geprobeerd om bv. de BR189 te verplaatsen naar de Kuju map, maar dan staat hij wel in de lijst, maar kan je hem niet plaatsen en zie je het 3d model ook niet. Maar de ICE3 werkt dan weer wel gewoon, welke dan ook in de Kuju map wordt geplaatst.
Nou had ik in een een of andere readme iets gezien over dat je in de world editor iets moet aanvinken om ervoor te zorgen dat objecten van andere ontwikkelaars dan Kuju ook worden toegevoegd, weet iemand hier meer van?

En het meest rare vind ik nog dat als ik dus de Nederlandse Shimms installeer, dan zie ik alleen maar koppelingen en niet meer, wat kan hier dan weer aan de hand zijn? (dit is natuurlijk gewoon een repaint van de oorspronkelijke). En het meeste vreemde is nog wel dat de B-Cargo Shimms weer wel normaal doet. Ik heb dit laatste geval trouwens ook bij een bepaalde MK3 wagen.

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen, wat er zitten toch al zo weinig standaard treinen in dit spel.

Offline IrmoTrainfan

• OV in Delft
    • OV in Delft
« Reply #8 on: Saturday 19 June, 2010, 09:25:40 »
Het lukt nog steeds niet om treinen die niet van Kuju zelf, of aanpassingen daarvan, zijn, te gebruiken. Ik heb alles geprobeerd, meerdere malen reinstalls gedaan, enz enz. Ik wordt hier helemaal gek van, het hoort toch gewoon te kunnen???

Verder zit ik ook met het probleem dat als ik Siegen stopping service of Siegen express probeer te installeren, ik deze foutmelding krijgt. Hoe zou dit op te lossen zijn?

Ik vind dat ik erg veel foutmeldingen krijg van mijn spel en dingen die hij niet wil doen, ik heb het gevoel dat dit toch iets met de compatibiliteit met Windows 7 te maken heeft. Zijn er anderen die RailSimulator op Windows 7 goed werkend hebben staan, of zelf ook problemen hebben gehad? Het lijkt me niet dat ik nu RailWorks moet gaan kopen, alleen voor de compatibiliteit.
Ik hoop echt dat ik dit nou eens kan oplossen, want ik nu alleen maar standaard scenario's en repaint van de standaard treinen gebruiken. Dit terwijl er toch wel wat beschikbaar is.

Offline Julian

• Train-Sim.nl
« Reply #9 on: Saturday 19 June, 2010, 10:27:10 »
Heb je wel de assets van de andere ontwikkelaars ingeschakeld in de scenarioeditor?
En kan je eens een voorbeeld geven van de foutmeldingen? Ik heb zelf namelijk Rail Simulator zonder problemen gespeeld onder Windows 7 (wel de Beta versie destijds, nu enkel RailWorks geïnstalleerd).

Offline IrmoTrainfan

• OV in Delft
    • OV in Delft
« Reply #10 on: Saturday 19 June, 2010, 11:58:17 »
Ik had een tijd geleden geschreven dat ik dacht dat je dit ook ergens moet inschakelen, maar niemand zei hier iets over. Maar dit staat dus niet ingeschakeld, hoe moet dit dan? (al dit gedoe was dus voor niks, zucht)

Over die fouten: Als ik bv. gewoon bezig ben met RailSim, scenario editor of driver, maakt niet uit waar, dan loopt ie soms gewoon helemaal vast. Dan moet ik via taakbeheer railsim afsluiten. Ook sluit ie zichzelf soms gewoon helemaal af, met of zonder een foutmelding die ik me nu even niet kan herinneren.
Ook meegemaakt dat ik bv. bezig was met aan een route bouwen of het scenario bijna klaar was en dan sluit ie soms gewoon af, weg al m'n spullen.

En deze foutmelding is bij die twee scenario's installeren (zie bijlage)

Offline trein12345

• Ja, ik kan tellen.
« Reply #11 on: Saturday 19 June, 2010, 12:52:05 »
Hoi,

Dit is een bekend probleem.
Oplossing hier te vinden: http://i.justrealized.com/2009/05/16/how-to-fix-missing-msvcr71dll-problem-in-windows/

Veel succes!

Offline Julian

• Train-Sim.nl
« Reply #12 on: Saturday 19 June, 2010, 13:28:00 »
Zie screenshot, dit is echter in RW.
Ik weet niet precies hoe het in RS zit, maar dit zou volgens mij ongeveer het zelfde moeten zijn.

(klik voor volledige versie)

Klik aan de linkerkant op het icoontje dat rood 'omhoekt' is, en vink aan de rechterkant (even met je muis naar die plek toe gaan, klapt het paneel uit) de benodigde assets aan.

Offline IrmoTrainfan

• OV in Delft
    • OV in Delft
« Reply #13 on: Saturday 19 June, 2010, 17:25:06 »
Nou, het is gelukt, eindelijk!   ;D

Maar toch blijf ik er mee zitten dat bij bepaalde wagens je alleen de koppeling ziet als je hem wilt plaatsen. Bv. hierbij en hierbij. Maar ook bij andere treinen, volgens mij is het dan zo dat er een bepaald onderdeel in de bestanden van de assets van die wagens er dus niet inzitten. Maar het vreemde is dat de twee die ik noem dus eigenlijk alleen maar repaints zijn, een derde zelfde soort had ook zo'n fout.

Nu was ik daarnet bezig in RailSim en ineens sluit hij af en geeft hij dus deze fout weer waar ik het vorige post over had. Zie screenshot hieronder.
Ik heb een tijd geleden, omdat Age of Empires III niet volledig compatible is met Windows 7 en toen ben ik gaan zoeken op internet en lag het dus aan iets met .NET of aan het gene waar die error over gaat, waarna ik dus een of andere update van één van die twee programma's heb geïnstalleerd van de Microsoft site. En daarna werkte AOE3 dus weer goed, maar RailSim deed het eerst ook goed zonder die foutmeldingen, het is eigenlijk pas sinds de laatste tijd. Dus heb ik geen idee of het met elkaar heeft te maken.

Offline GerJan

• TreinPunt.NL Administrator
« Reply #14 on: Saturday 19 June, 2010, 19:26:59 »
Railsimulator zit nu eenmaal nog met een aantal fouten, alleen zullen er geen updates meer verschijnen omdat de ontwikkeling verder is gegaan met Railworks.
Heb je de wel aanwezige updates MK1 en Mk2 geïnstalleerd?
http://www.treinpunt.nl/forum/index.php?action=downloads;cat=115

Offline Julian

• Train-Sim.nl
« Reply #15 on: Saturday 19 June, 2010, 22:04:17 »
Als je enkel sommige koppelingen ziet, gok ik dat je een ATI videokaart hebt. Dat is helaas een bekend probleem, welke in RailWorks (voor zover ik heb gezien) opgelost lijkt te zijn.

Bruno

• Guest
« Reply #16 on: Saturday 19 June, 2010, 22:07:38 »
Ik had daar in RS ook last van, met mijn Nvidia kaart, met RW lijkt het opgelost te zijn.

Offline Julian

• Train-Sim.nl
« Reply #17 on: Saturday 19 June, 2010, 22:16:31 »
Ah, dacht dat het enkel een ATI probleem was. Thx voor de aanvulling :)

Offline IrmoTrainfan

• OV in Delft
    • OV in Delft
« Reply #18 on: Sunday 20 June, 2010, 12:09:14 »
MK1 en MK2(+trackfix) heb ik ook geïnstalleerd voordat ik hier dingen ben gaan vragen.
Ik heb een nVidia videokaart, dus daar kan het niet aan liggen. Een tijdje terug had ik per ongeluk een bestand van de HST verwijderd, waardoor ik daarbij ook alleen nog de koppelingen zag. Ik krijg dan toch het gevoel dat er iets verkeerd is geprogrammeerd in de repaints.
Toen ik RailSim eerst gebruikte met Windows XP had ik geen last van dat het programma soms ineens uitviel. Officieel is het natuurlijk ook niet geschikt voor Windows 7, maar dat lijkt mij niet de reden van het plotselinge uitvallen.

En dan nog een beetje offtopic vraagje: Is er iemand die de downloads die je vroeger van de RailSim website kon downloaden nog heeft. Daarmee bedoel ik dus de nieuwe scenery die daar bij zat, en repaints van oorspronkelijk materieel, en volgens mij zaten er ook nog bepaalde scenario's bij. Als iemand weet waar ik ze kan vinden, ben ik daar dankbaar voor.

Edit: Nu krijg ik ook bij het installeren de Lollandsbanen route zo'n zelfde foutmelding van de packagemanager als hierboven met de scenario's voor Hagen-Siegen, het probleem met het .dll bestand. Waar gaat dit over?
Want als ik het installeer dat doet hij het toch gewoon. Is het misschien iets met dat SERZ.exe?
« Last Edit: Sunday 20 June, 2010, 18:51:20 by IrmoTrainfan »

Offline GerJan

• TreinPunt.NL Administrator
« Reply #19 on: Sunday 20 June, 2010, 19:31:06 »
Hier vindt je nog wat voor Railsimulator, waaronder enige fixes: http://www.railsimulator.com/en/railsimfiles

Offline IrmoTrainfan

• OV in Delft
    • OV in Delft
« Reply #20 on: Saturday 26 June, 2010, 10:17:44 »
Ik denk dat die fixes niet gaan helpen, ze zijn alleen om dingen die er niet goed uitzien goed te laten lijken. Ik heb wel die template route fix geïnstalleerd, misschien helpt het wel.

@trein12345
Ik had jou post helemaal over het hoofd gezien! Ik heb de instructies opgevolgd en de package manager werkt nu gewoon weer helemaal normaal. Bedankt!

Verder zit ik nog met het probleem dat ik nu de DevTools heb geïnstalleerd, maar ze niet tevoorschijn komen in het spel terwijl ik de bestanden wel zie staan? Ik moet er wel even bij zeggen dat ik eerst MK1+2 en daarna pas DevTools heb geïnstalleerd, ik heb al een gevoel dat daar iets anders moet met de volgorde. Weet iemand op welke manier dit moet, want in de readme van MK2 staat hier niks over.

Offline Julian

• Train-Sim.nl
« Reply #21 on: Saturday 26 June, 2010, 10:24:03 »
Devtools staan als het goed is in het start menu als Rail Simulator devtools.

Offline IrmoTrainfan

• OV in Delft
    • OV in Delft
« Reply #22 on: Saturday 26 June, 2010, 11:59:05 »
Oh nou snap ik het! Ik heb railsim geïnstalleerd op een andere partitie, waardoor hij niet in het startmenu komt te staan. Maar in de railsim map staat gewoon een railsim editor.exe geval.
Ik dacht dat dit gewoon in het normale programma word gedaan, maar het is dus een losse. Ik ga nu eerst RailSim helemaal opnieuw installeren, want mijn routes.xml is volgens packagemanager corrupt (klinkt raar in het nederlands, maar weet er geen ander woord voor). En alle bestanden staan door elkaar heen, dus het is ook wel zo overzichtelijk. Als dit allemaal goed is gelukt, kijken we wel of alles nu goed gaat.

Toch nog even een vraagje: heeft het zin om devtools te installeren voordat je MK1 of MK2 installeert, of is de versie van de officiële site de laatste versie van devtools?

Offline Julian

• Train-Sim.nl
« Reply #23 on: Saturday 26 June, 2010, 13:04:07 »
Dat zou ik niet weten. Zelf zou ik zeggen: installeer eerst mk1 en mk2, en daarna de dev tools. Dit omdat de devtools ook versie mk2 heeft.

Offline IrmoTrainfan

• OV in Delft
    • OV in Delft
« Reply #24 on: Saturday 26 June, 2010, 17:12:35 »
Oke, dan blijf ik het op die manier installeren.

En alle programma's (bijna alle) die ik op de partitie installeer, krijgen geen map in het startmenu. Dus ook de normale snelkoppeling van Railsim staat er niet bij, en ook koppelingen van andere programma's niet. Dat is dus ook de reden dat het me niet opviel dat er een speciale .exe was met devtools.

Similar Topics

SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal