Welcome guest!

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Tuesday 22 May, 2012, 22:30:29
TPNL

Author Topic:  mogelijkheden met activity's?  (Read 859 times)

Offline kamikaze

mogelijkheden met activity's?
« on: Thursday 17 May, 2007, 00:02:20 »
Ik heb een paar vragen over het maken van een activity.
Ik weet hoe ik activity's maak,maar nu heb ik een paar vragen en ben ik benieuwd of het mogelijk is,
en zoja,hoe ik dat voor elkaar kan krijgen.
1.Is het mogelijk om als playertrain,op een station of zijspoor langs de baan,ingehaald te worden?
2.Kun je ook een AI trein die bijvoorbeeld voor je rijd inhalen?(op[ station of zijspoor)
3.Is het mogelijk om een stationnement te maken?(BV een stop van 5 of 10 minuten)
4.Bij alle activiteiten die ik gereden heb,krijg je op alle grote stations doorgaand veilig.Is het mogelijk om bv op geel binnen te
   komen en vlak voor vertrek je uitrijsein op groen/geel springt?

Zo dit waren de vragen.Ik heb op het forum gezocht naar antwoorden op mijn vragen,maar heb ze niet kunnen vinden of heb er over heen gelezen.
Wie o wie kan mij helpen.Want het lijkt me super om een activiteit te maken,die nog dichter bij de werkelijkheid ligt.

Groeten Kamikaze

Share via facebook Share via twitter

Offline Maxim

• Příští stanice: Praha Hlavní nádraží
    • baarnov.
Re: mogelijkheden met activity's?
« Reply #1 on: Thursday 17 May, 2007, 10:13:26 »
1.Is het mogelijk om als playertrain,op een station of zijspoor langs de baan,ingehaald te worden?

Ja, je moet dan op het zijspoor twee reverse points vlak achter elkaar zetten. Zo kun je ervoor zorgen dat jouw sein rood blijft en er een andere trein voormag. Het kan dan voorkomen dat je daar heel even achteruit moet rijden, maar meestal gaat het goed.

2.Kun je ook een AI trein die bijvoorbeeld voor je rijd inhalen?(op[ station of zijspoor)

Ja, zelfde trucje, maar dan bij de AI-trein. Dat zou moeten werken, maar ik moet erbij zeggen dat ik het zelf nog nooit geprobeert heb.

3.Is het mogelijk om een stationnement te maken?(BV een stop van 5 of 10 minuten)

Ja, dat kun je instellen in de timetable. Dubbelklik op de tijden bij het station naar keuze. Voer de eindtijd in. Dubbelklik nu nog een keer en voer de begintijd in.

4.Bij alle activiteiten die ik gereden heb,krijg je op alle grote stations doorgaand veilig.Is het mogelijk om bv op geel binnen te komen en vlak voor vertrek je uitrijsein op groen/geel springt?

Misschien als je voor je eigen trein een AI trein laat vertrekken, die iets verderop even moet stoppen, bijvoorbeeld met waiting point (zou moeten werken met MSTS Bin) of reverse points?

Succes! En een tutorial (=handleiding)  over het maken van activities kun je vinden op trainplanet.nl!

Maxim

Offline kamikaze

« Reply #2 on: Thursday 17 May, 2007, 12:54:12 »
Hartstikke bedankt Maxim.Ik ga het gelijk proberen. :D

Kamikaze

Offline Goederenmeester

• trainsimgg-lid
« Reply #3 on: Saturday 26 May, 2007, 14:04:51 »
Ik heb wat uitgetest van deze dingen, die van die dubbele reverse-points werken zowel in de playertrain als in een AI-trein werkt dat goed :). Alleen dat van die vertrektijd lukt me niet :-\. Ik kan de aankomsttijd en performance aanklikken maar niet de vertrektijd. Moet ik daar nog iets voor aanklikken?

Groeten Erwin
Geen betere baan dan een spoorbaan

Offline DickT

« Reply #4 on: Sunday 27 May, 2007, 09:24:50 »
.... Alleen dat van die vertrektijd lukt me niet :-\. Ik kan de aankomsttijd en performance aanklikken maar niet de vertrektijd. Moet ik daar nog iets voor aanklikken?

Groeten Erwin

Erwin,

Ik heb niet zoveel ervaring met de AE maar er staat me iets bij dat je twee keer de aankomsttijd moet aanklikken, de eerste keer is dan de vertrektijd ??? ::), ach ja, MSTS hé. Volgens mij gaf Maxim dat ook al aan:
....

Ja, dat kun je instellen in de timetable. Dubbelklik op de tijden bij het station naar keuze. Voer de eindtijd in. Dubbelklik nu nog een keer en voer de begintijd in.

....

Dick

Offline Goederenmeester

• trainsimgg-lid
« Reply #5 on: Monday 28 May, 2007, 19:27:24 »
 :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[

Ikke nie goe lees, he

Groeten Erwin

Similar Topics