Handleiding TS2015 content installeren

TreinPunt.NL Administrator
4.761 posts
Handleiding TS2015 content installeren
« on: Tuesday 16 April, 2013, 17:48:52 »
Hoe installeer ik downloads in TS 2013
Train Simulator 2013 is een erg mooie simulator. Je kunt deze game nog veel mooier maken door content te downloaden. Uiteraard kunnen de makers van TS2013 niet alles zelf bouwen en daarom zijn er mensen die zelf content bouwen en deze in TS2013 zetten. Deze content wordt aangeboden op een site en is dan te downloaden. We zien dat het installeren van deze content nog weleens op problemen stuit. In deze gids ga ik duidelijk maken he je content dient te installeren.

Om content te installeren zijn er 3 mogelijkheden. Bij de meeste downloads zit de content in een .rar of .zip bestand. Installeer in dat geval respectievelijk winrar of 7zip.

Mogelijkheid 1: Er is een .rwp bestandje meegeleverd.
Als er bij de download een .rwp bestand zit dient deze te worden geinstalleerd op de volgende manier: ga naar
 C:/program files (86)/steam/steamapps/common/Railworks/.
Zoek het bestandje Utilities.exe op. Indien gevonden plaats dit dan op uw bureaublad.
Open nu Utilities.exe en klik op 'Package Manager'. Klik op install en zoek het .rwp bestandje op. Klik nu dubbel op het .rwp bestandje en hij zal hem gaan installeren.

Mogelijkheid 2: Er is een map meegeleverd.
In het geval dat er geen .rwp bestand zit bij de download maar wel een map dan moet u het volgende doen: Bij de download op internet staat meestal de naam van de maker. De author. Nu moet u gaan kijken wat voor map is meegeleverd. Als de map de naam 'Assets' heeft dan doet u dit: Open de map 'assets'. Kopieër alle mappen die daar in staan en plak ze in,
C:/program files (86)/steam/steamapps/common/railworks/assets/.

Als de naam van de meegeleverde map dezelfde is als de naam van de author dan kopieërt u die map en plaatst u deze eveneens hier:

Als de meegeleverde map geen map is met 'assets' als naam of de naam van de author, dan is het waarschijnlijk het product zelf. U doet in dit geval dit:
Kopieër de map die meegeleverd is. Ga naar,
Maak hier een nieuwe map aan met de naam van de author. Plaats in deze map de meegeleverde map.

Mogelijkheid 3: Er is een .exe bestandje meegeleverd.
In dit geval is het heel makkelijk. U klikt dubbel op het .exe bestandje en doorloopt de exe. Deze .exe installeert de bestanden uit zichzelf op de goeie plaats. Controleer nog wel even of de juiste locatie is ingevuld. Bij buitenlandse content kan dit nog weleens verkeerd staan. U dient dit dan zelf aan te passen naar de juiste locatie. Na dat u dit hebt gedaan kunt u ze gebruiken in TS 2013.

Komt u er na deze handleiding niet uit? Plaats dan een nieuw topic.

Succes en veel plezier!

Deze handleiding is geschreven door Stoompower. Aanvullingen zijn altijd welkom. Reacties mogen in dit topic, maar zullen indien verwerkt ook weer worden verwijderd om dit topic overzichtelijk te houden. Aanvullingen mogen ook via de PM naar etienne123.

N.B.: in deze handleiding wordt gesproken over TS2013. Deze handleiding geldt ook voor TS2015
« Last Edit: Tuesday 14 October, 2014, 22:11:38 by Niels97 »
"Bij elkaar komen is een begin, bij elkaar blijven is vooruitgang, met elkaar samenwerken is succes."

1 posts
Re: Handleiding TS2015 content installeren
« Reply #1 on: Monday 23 November, 2015, 20:05:55 »
Ik ben zeg maar nieuw in de train simulator maar ik begrijp nog totaal niks van het bewerken van de train simulator 2016, en ik vind ook nergens echt een tutorial die me duidelijk uitlegt hoe en waar ik alles zou kunnen vinden. Wellicht dat iemand me hierbij zou kunnen helpen zodat ik straks ook kan genieten van het mooie werk van de makers.

Bouwer van de route Noord-Oost Nederland
252 posts
« Reply #2 on: Tuesday 24 November, 2015, 10:09:00 »
Ik zou zeggen, zoek eens op youtube :)

5.577 posts
« Reply #3 on: Tuesday 24 November, 2015, 14:42:40 »
Ja, en zoals vaker op het forum gemeld bekijk deze 16 Tutorials eens op je gemak, en daarna nog eens.
En een pdf manual voor TS2016, lees die ook eens een keer of wat door. ;)
« Last Edit: Tuesday 24 November, 2015, 14:54:59 by trainsxp »

Groeten trainsxp

407 posts
« Reply #4 on: Wednesday 25 November, 2015, 23:33:35 »
Heb ik inderdaad ook gekeken toen ik begon met TS2014 en zelfs nu kijk ik ze nog wel eens als ik iets niet weet.
Daarnaast heb ik Rommy die mij al heel veel geleerd heeft! :D