De Zeeuwselijn - De Zuid-west Nederland Route

**
TreinPunt.NL Vriend
1.103 posts
De Zeeuwselijn - De Zuid-west Nederland Route
« on: Monday 12 August, 2013, 12:13:31 »
De update van de Zuid-West Nederland route is hier !
(download via One drive)
link: https://1drv.ms/u/s!AmfmovIEfZCqjeMaZ8U1PPwBPIc0Ng
Alles zit deze keer in 1 pakket ! , Lees de handleiding goed en volg de map nummers !

Voor de gene die de Moerdijkbrug missen in de route gebruik deze link ! :
https://1drv.ms/u/s!AmfmovIEfZCqjeMmogwMGcDb0GGV0g

Alvast veel plezier allemaal !
Wil je meer informatie of kijken naar de route , ga dan naar de ZWNL Website www.zwnl.jimdo.com
Hier kun je net als hier op het forum informatie vinden over de route,
ook kun je de route downloaden die hier,
maar er is ook meer te vinden als screens van de route en YouTube video's van vele YT gebruiker die de route rijden.
Ook zijn hier mijn Repaints te vinden.

ZW-NL heeft nu ook een Twitter pagina, dus wil jij het nieuws over zwnl als eerst !
www.twitter.com/@ZWNL_route

of kijk onder mijn avatar voor meer links !
« Last Edit: Monday 23 January, 2017, 17:57:38 by Koplopermau »

toon je waardeering met een donatie ! ( vrijblijvend ! ) : http://nl.dreamordonate.com/dromen/ts2016-zw-nl

**
TreinPunt.NL Vriend
1.103 posts
Re: Route Vlissingen -Roosendaal
« Reply #1 on: Monday 12 August, 2013, 12:16:56 »
Voor het begin , ben ik begonnen met de lijn die ik had en heb gewoon 2baans spoor neer gegooit tot het einde van de route, heb toen gekeken waar de eerste stations kwamen , gemarkeerd en zo de extra sporen stap voor stap toe gevoegd.

Momenteel heb ik station , Vlissingen , Vlissingen - Souburg , Middelburg, Arnemuiden en Goes.

voor dat ik verder ga wil ik eerst de stations zo ver af hebben dat ze in iedergeval de uitstraling en het gevoel van het station hebben. en als dan de stops klaar zijn alles wat er tussen ligt te bouwen.

hier onder wat foto's , :

Offline Tom
Voorheen: nstomjanssen2000
Geboren Nijmegenaar
2.373 posts
« Reply #2 on: Monday 12 August, 2013, 12:37:37 »
Een tip, waar veel mensen over gaan struikelen:
Er is eigenlijk maar 1 ding dat ik mis , en dat is een goede tutorial over hoe ik objecten kan maken , liefst met google sketchup. 3ds max kan ook maar dat is al weer een tijd geleden :D.
Google Sketchup is architectensoftware. Het gebruiken ervan is erg omslachtig, storingsgevoelig, tijdrovend, polykostend, animatieloos en geheel nutteloos. Google Sketchup is namenlijk architectensoftware, geen modelleersoftware, vandaar ook mijn handtekening onder dit bericht! ;)

**
TreinPunt.NL Vriend
1.103 posts
« Reply #3 on: Monday 12 August, 2013, 12:43:41 »
Station Vlissingen : ( nu moet ik de overkapping nog door trekken naar het station zelf )

update vlissingen:

eerste spoor overgang vlissingen

Station Vlissingen - Souburg:

Souburg update:

middelburg:

middelburg update:

Arnemuiden:

Goes:

dit is wat ik tot nu toe heb, ben nu een weekje bezig. maar soms ben je zo lang aan het zoeken naar je objecten dat ik soms even geen zin meer heb om te zoeken. dat had wel beter gemogen. ( of ik heb wat over het hoofd gezien :D )

**
TreinPunt.NL Vriend
1.103 posts
« Reply #4 on: Monday 12 August, 2013, 12:49:29 »
Een tip, waar veel mensen over gaan struikelen:
Er is eigenlijk maar 1 ding dat ik mis , en dat is een goede tutorial over hoe ik objecten kan maken , liefst met google sketchup. 3ds max kan ook maar dat is al weer een tijd geleden :D.
Google Sketchup is architectensoftware. Het gebruiken ervan is erg omslachtig, storingsgevoelig, tijdrovend, polykostend, animatieloos en geheel nutteloos. Google Sketchup is namenlijk architectensoftware, geen modelleersoftware, vandaar ook mijn handtekening onder dit bericht! ;)

Het gaat ook alleen maar om vaste objecten die niets doen ,als stations ! , sketchup is juist super makkelijk. kan in enkele minuuten een station uit de grond trekken. , de polys kun je zelf ook wel aanpassen.

3ds gaat zeker wel een stuk verder, denk wel dat 3ds makkelijker is om je objecten de skinnen ( textures geven) als iemand nog een goede link weet om de basis stappen een beetje te leren.

TreinPunt.NL Moderator
Student
3.305 posts
« Reply #5 on: Monday 12 August, 2013, 12:56:55 »
Sketchup een meerdere nadelen, het grootste ervan is de instabiliteit: de modellen zijn niet bedoeld om in andere programma's te functioneren, en doet dat dan ook slecht. Daarnaast verbruikt sketchup onnodig veel polygonen.

3DS is daarentegen echt software dat op de game- en filmindustrie is gericht, en daarmee veel stabieler exporteert. De kleine spin-off GMAX is voor de gebruikers van MSTS nog altijd de beste keuze. Voor 3DS en GMAX zijn verscheidene handleidingen in meerdere talen geschreven, kwestie van zoeken op Google.
Groet,
Robert

Moderator Treinpunt.nl
Webmaster Treinenwereld.eu

Voor het meest verse nieuws over ontwikkelingen, klik hier!

**
TreinPunt.NL Vriend
1.103 posts
« Reply #6 on: Monday 12 August, 2013, 13:19:32 »
Sketchup een meerdere nadelen, het grootste ervan is de instabiliteit: de modellen zijn niet bedoeld om in andere programma's te functioneren, en doet dat dan ook slecht. Daarnaast verbruikt sketchup onnodig veel polygonen.

3DS is daarentegen echt software dat op de game- en filmindustrie is gericht, en daarmee veel stabieler exporteert. De kleine spin-off GMAX is voor de gebruikers van MSTS nog altijd de beste keuze. Voor 3DS en GMAX zijn verscheidene handleidingen in meerdere talen geschreven, kwestie van zoeken op Google.

Hoe 3ds werkt dat weet ik wel, het gaat mij om hoe je objecten in railworks krijg ! , hoe moet je ze opslaan , welke groote moet je rekening houden, etc.  of kun je ze gewoon importeren via de utilities.exe ?

Kijk ook is mijn website http://flipnote.jimdo.com
128 posts
« Reply #7 on: Monday 12 August, 2013, 13:49:00 »
Hoe kan je de Buffers op het rail zetten.
Maar als je rails maakt komt er een andere buffer inplaats van de NS
Arriva had mooier gekund..

**
TreinPunt.NL Vriend
1.103 posts
« Reply #8 on: Monday 12 August, 2013, 15:42:12 »
Hoe kan je de Buffers op het rail zetten.
Maar als je rails maakt komt er een andere buffer inplaats van de NS
Dat zijn de buffers die al op de track zitten , het is oxford concrete clean. moet die later nog omzetten maar nu is alles nog miles :D  !

Ik wil de gele buffers hebben , die staan er in het echt ook , maar ik zou niet weten hoe ik ze weg moet halen.

5.513 posts
« Reply #9 on: Monday 12 August, 2013, 15:58:09 »
Ik wil de gele buffers hebben , die staan er in het echt ook , maar ik zou niet weten hoe ik ze weg moet halen.

Tsja die krijg je ook niet weg. :(
Dat is in de trackrules van de desbetreffende rails vastgelegd, dan had je even voor het leggen van de rails een eigen trackrule moeten maken d.m.v. de bestaande copy/paste te doen, en de string er uithalen die naar dat stootblok verwijst. ;)

Groeten trainsxp

**
TreinPunt.NL Vriend
1.103 posts
« Reply #10 on: Monday 12 August, 2013, 17:31:08 »

Tsja die krijg je ook niet weg. :(
Dat is in de trackrules van de desbetreffende rails vastgelegd, dan had je even voor het leggen van de rails een eigen trackrule moeten maken d.m.v. de bestaande copy/paste te doen, en de string er uithalen die naar dat stootblok verwijst. ;)

Ik heb al iets gevonden, ik maar de track langer en laat hem dan onder het station verdwijnen dan kan ik de gele er wel neer zetten, de trein kan er wel door heen maar voor het zicht werkt het wel. en anders op het end een andere track kan ook.

223 posts
« Reply #11 on: Monday 12 August, 2013, 20:48:35 »
Ik vindt de eerste screens er erg mooi uitzien.

Ga er vooral mee door.

Dan hebben we straks misschien weer een Nederlandse route erbij voor railworks.

Groeten Bart

**
TreinPunt.NL Vriend
1.103 posts
« Reply #12 on: Tuesday 13 August, 2013, 17:26:51 »
Nog wat update screens , ben nu bezig tussen Vlissingen en Arnemuiden om wat boompjes en huisjes te plaatsen bij de overgangen en stations,

nog een beetje aan het rommelen met de terrein tools, kun je de grond ook kleiner bewerken dan dat het witte vierkant is , of is dat gewoon kwestie van de gridsize aanpassen ?

Eerste spoorovergang Vlissingen :

dit is tussen de 1e en de 2de spoorovergang vlissingen vanaf de snelweg.

screen van de 2e overgang zelf.

stukje na het station van middelburg , stadskantoor.

dit is de 2de overgang bij middelburg:

de spoorbrug bij het arnekanaal:

en een kleine update bij het station van goes:

Machinist in opleiding.
1.525 posts
« Reply #13 on: Tuesday 13 August, 2013, 17:32:36 »
Ziet er goed uit ;)
Machinist in opleiding.

**
TreinPunt.NL Vriend
2.845 posts
« Reply #14 on: Tuesday 13 August, 2013, 18:19:24 »
Ziet er netjes uit!
Alleen hier er daar nog wat kaal :o

**
TreinPunt.NL Vriend
1.103 posts
« Reply #15 on: Tuesday 13 August, 2013, 18:36:52 »
Ziet er netjes uit!
Alleen hier er daar nog wat kaal :o

ik heb er tot nu toe zo'n 15uur aan gewerkt , het zal nog lang duren voor dat het er "vol" uit ziet.

ik doe eerst alles langs het spoor zodat de cabin view er goed uit zien later komt de rest.
je kan maar zo veel doen met 2 handen, plus het terug zoeken van sommige objecten kan gewoon veel tijd kosten.

Machinist in opleiding.
1.525 posts
« Reply #16 on: Tuesday 13 August, 2013, 18:40:02 »
Dat is het vervelende geen cabineritten van de zeeuwse lijn.
Scheelt een hoop werk.

**
TreinPunt.NL Vriend
1.103 posts
« Reply #17 on: Wednesday 14 August, 2013, 18:26:38 »
Nu druk bezig met scenery rondom vlissingen - Vlissingen souburg. ben al een end, helaas zijn niet alle huisjes het zelfde als het echt , maar ze staan nu op je juiste plek. rustigaan de bomen neer zetten. Heb het kanaal ook nog aangepast. screens komen waarschijnlijk vanavond.

**
TreinPunt.NL Vriend
1.103 posts
« Reply #18 on: Thursday 15 August, 2013, 12:47:12 »
Gisteravond geen zin meer gehad om de screens te maken. maar hier zijn ze dan.

Update station souburg, Perron moest nog iets langer ( 100m :P) en nu staan alle huisjes er langs het spoor.
nu bij het station ook fiets hokken geplaatst.

update van de overgang tussen vlissingen en souburg, moet alleen nog iets verzinnen voor een brug.
ben de sein portalen gebruikt als verkeerslicht masten , ( is er een pakket met nedelandse verkeers lichten ? )

aankomst vlissingen. na de overgang.

volgende stuk tussen souburg en middelburg neer zetten.

1.144 posts
« Reply #19 on: Thursday 15 August, 2013, 15:06:40 »
Ziet er mooi uit!  :D
Kijk ook is op mijn website met o.a. Nederlandse scenarios: http://www.ovdoornederland.nl

Reportage EUregio:
http://www.ovdoornederland.nl/news/euregio-ticket-treinen-door-het-maas-rijn-gebied-1/

Ik speel ook piano, filmpjes daarvan staan op: https://www.youtube.com/channel/UCHcee27CDxH_GtP7N_MVfT

5.513 posts
« Reply #20 on: Thursday 15 August, 2013, 17:57:52 »
Heel aardige plaatjes :), maar heb wel een paar vragen;
Op plaatje 3 staan seinportalen boven de weg, wat hebben die voor doel?
En bij plaatje 4 zie ik geen portaal hangers zitten waar de draad aan hangt zeg maar, zie ik dat goed?, of ......

2.111 posts
« Reply #21 on: Thursday 15 August, 2013, 18:00:14 »
Daarom is het goed om naast plaatjes kijken ook de tekst te lezen, bespaard je vragen en typewerk ;)
update van de overgang tussen vlissingen en souburg, moet alleen nog iets verzinnen voor een brug.
ben de sein portalen gebruikt als verkeerslicht masten , ( is er een pakket met nedelandse verkeers lichten ? )
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1094020_10200310066186441_1979431027_o.jpg

**
TreinPunt.NL Vriend
1.103 posts
« Reply #22 on: Thursday 15 August, 2013, 18:09:17 »
Heel aardige plaatjes :), maar heb wel een paar vragen;
Op plaatje 3 staan seinportalen boven de weg, wat hebben die voor doel?
En bij plaatje 4 zie ik geen portaal hangers zitten waar de draad aan hangt zeg maar, zie ik dat goed?, of ......

Dat klopt , staat ook bij het plaatje, die portalen heb ik neer gezet om dat daar inhet echt verkeers portale staan met verkeerslichten. maar die heb ik niet dus heb ik deze daar nu even neer gezet.

je hebt gelijk , ik heb ze neer gezet met de tool . en als hij breeder dan 2 sporen word , vallen de hangers weg. was me nog niet eens opgevallen. weer een puntje om mee bezig te zijn. ( wel een minder leuk werkje maar goed :D )
« Last Edit: Thursday 15 August, 2013, 18:12:14 by leonhearth »

5.513 posts
« Reply #23 on: Thursday 15 August, 2013, 19:25:14 »
Neem me niet kwalijk, dat heb ik ff niet gelezen. :(

Tsja, je kunt er veel werk van maken als je het een voor een doet, maar als je op een recht stuk spoor zit, dan maak je er een zo goed mogelijk.
Dan selecteer je het portaal + de hangers (klik op portaal, dan klik op hangers met de Ctrl toets ingedrukt).
Nu even copy en paste ze op de plek van de andere nog lege portalen die je daarna verwijderd. ;)

487 posts
« Reply #24 on: Friday 16 August, 2013, 02:07:45 »
Het ziet er al mooi uit, ga zo door !  :)
Groetjes,
Ricardo

**
TreinPunt.NL Vriend
1.103 posts
« Reply #25 on: Friday 16 August, 2013, 02:24:19 »
bij de terrein editor zit ook een optie dat je items kan laden , is dit om dijken en degelijk te maken door middel van een doorsnede lijn ? als dit zo is heeft iemand dan misschien een link naar een website of een youtube filmpje waar deze tools uitgelegd kunnen worden ?

Ik heb het kanaal nu liggen met een standaard rivier lijn. ,maar je kun nergens een water niveau aan geven.
het arne kanaal heb ik met de standaard tools gedaan en dan een bredere rivier er tussen gegooid. maar vlissingen ligt aan de westerschelde het zou wel mooi zijn als ik nog een deel van de commandoweg en de sluizen er bij kan maken dat uitloopt op open water.

of zijn deze tools echt zo beperkt. ik heb een route die op het strand begint in england, kan alleen niet op de naam komen.

528 posts
« Reply #26 on: Friday 16 August, 2013, 10:34:50 »

Er is een zeer beperkt verkeerslichten pakketje beschikbaar bij Coha, maar dat bevat niet wat je nodig hebt.
Gisteravond even hierover gesproken, en verdraaid als het niet waar is, de verkeerslicht portalen zitten al in de planning voor de volgende versie van het Overwegen pakket. Ik vermoed dat je de verkeerslichtportalen met louter de rode horizontale knipperlampen nodig hebt, correct? Misschien zou je een afbeelding kunnen posten op het Coha forum van de werkelijke situatie. Dan kunnen we het meenemen op de wensenlijst

**
TreinPunt.NL Vriend
1.103 posts
« Reply #27 on: Friday 16 August, 2013, 11:03:31 »

Er is een zeer beperkt verkeerslichten pakketje beschikbaar bij Coha, maar dat bevat niet wat je nodig hebt.
Gisteravond even hierover gesproken, en verdraaid als het niet waar is, de verkeerslicht portalen zitten al in de planning voor de volgende versie van het Overwegen pakket. Ik vermoed dat je de verkeerslichtportalen met louter de rode horizontale knipperlampen nodig hebt, correct? Misschien zou je een afbeelding kunnen posten op het Coha forum van de werkelijke situatie. Dan kunnen we het meenemen op de wensenlijst

Super kan niet wachten , eigenlijk toch wel tegen die tijd dat de rest klaar is :D whaha zijn we vast al een end verder. ik heb hier de sceen van google earth uit street view.

ik geloof dat het met de verkeers lichten zo is dat het meer vreemde palen en portalen zijn waar ze aan hangen dan de vorm van de verkeers / stop lichten zelf

ik wil vaak alles te gelijk , en wil zelf ook wel weer modellen maken. maar eerst maar eens de route maken , met wat ik heb aan objecten en daarna. ga ik pas kijken om weer te beginnen aan 3dsmax. ( gek genoeg verleer je dit heel snel ! )

**
TreinPunt.NL Vriend
2.845 posts
« Reply #28 on: Saturday 17 August, 2013, 07:50:01 »
Deze route ziet er wel heel erg mooi uit ;)

**
TreinPunt.NL Vriend
1.103 posts
« Reply #29 on: Sunday 18 August, 2013, 10:21:34 »
Helaas een kleine tegenvaller, mijn videokaart is gisteren overleden! dus helaas moet de route even op een halt gezet worden. de onboard kaart is gewoon weg niet goed genoeg om lekker te kunnen werken.
zit momenteel een beetje krap dus pctje moet even wachten.

baal er wel van natuurlijk , 3 dagen gelden ging me brander er ook al aan. ( ben benieuwd wat het volgende is ! )