De Zeeuwselijn - De Zuid-west Nederland Route

5.375 posts
Re: Route Vlissingen -Roosendaal
« Reply #30 on: Sunday 18 August, 2013, 10:31:10 »
Helaas een kleine tegenvaller, mijn videokaart is gisteren overleden! dus helaas moet de route even op een halt gezet worden. de onboard kaart is gewoon weg niet goed genoeg om lekker te kunnen werken.
zit momenteel een beetje krap dus pctje moet even wachten.

baal er wel van natuurlijk , 3 dagen gelden ging me brander er ook al aan. ( ben benieuwd wat het volgende is ! )

Tsja, ik weet niet hoe oud je PC is, maar anders is het te overwegen om er geen extra kosten meer aan te besteden en nog geen brander hebt aangeschaft, want wat je zegt; wat is het volgende wat het begeeft. ;)

Groeten trainsxp

**
TreinPunt.NL Vriend
1.099 posts
« Reply #31 on: Sunday 18 August, 2013, 17:31:04 »
moederbordje is nog geen jaar oud, de videokaart was iets ouder. maar toch mag toch wel verwachten dat ie iets langer mee gaat :S. de bedoeling is om een nieuw AM3+ bord te halen en deze pc puur HTCP te maken en een aparte pc om mee te game etc. maar dat zit er voorlopig nog niet in helaas.

( brander heb ik wel al aangeschaft , maar 19,99 valt nog wel mee )

toon je waardeering met een donatie ! ( vrijblijvend ! ) : http://nl.dreamordonate.com/dromen/ts2016-zw-nl

Offline Tom
Voorheen: nstomjanssen2000
Geboren Nijmegenaar
2.363 posts
« Reply #32 on: Sunday 18 August, 2013, 20:13:19 »
Misschien je harde schijf? Met je route er op? Nou, ik zou maar even geen nieuwe add-ons meer kopen en sparen voor een nieuwe PC, want als alles op deze manier kaduuk gaat, is dat ook geen goed teken.

**
TreinPunt.NL Vriend
1.099 posts
« Reply #33 on: Monday 19 August, 2013, 10:37:22 »
Misschien je harde schijf? Met je route er op? Nou, ik zou maar even geen nieuwe add-ons meer kopen en sparen voor een nieuwe PC, want als alles op deze manier kaduuk gaat, is dat ook geen goed teken.

Ik heb wel vertrouwe in me pctje , ik zit al meer als 20 jaar in de computers. en bouw ze zelf al zeker 12jaar.
de HDD waar me games opstaan in nieuw ( maar dat zegt helemaal niets ! ) koop gewoon geen XFX meer heel simpel. stap 1x over van Asus naar XFX.  sparen voor een compleet nieuw pc is momenteel geen oplossing !

heb alleen een nieuw GPU nodig, nieuw kast en mobo komen later wel ! 

**
TreinPunt.NL Vriend
1.099 posts
« Reply #34 on: Thursday 29 August, 2013, 14:53:30 »
Ik heb eindelijk weer de mogelijkheid om verder te gaan aan de route en er komen snel weer nieuwe uploads van de route. druk bezig geweest met de scenery tussen souburg en arnemuiden.

ben tijdens het rond zoeken op google ook een leuke website tegen gekomen ,waarop alle treinen te zien zijn en waar ze rijden ,soort van trein GPS. erg leuk om naar te kijken , maar lijkt me ook handige voor routes waar treinen elkaar kruisen etc. om dit goed te kunnen timen. ( misschien ken je hem al ! )

link : http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/

Afhankelijk van hoeveel details je in een route wilt kan het behoorlijk wat tijd kosten ik gebruik zelf deze volgorde.

Spoor --> Stations --> overgangen. ( zonder planten en bomen etc )
Scenery --> stations --> overgangen --> alles wat er tussen ligt.

daarna is er nog een deel scenery, kleine planten en details , extra prullen bakken hek werken een voortuin bij een huisje maken. ( dat zijn echt details die een route levendig maakt.)

Ik zal ook proberen een filmpje te maken via VLC- screen record. van de route tot en met arnemuide vanuit de cabine.

**
TreinPunt.NL Vriend
1.099 posts
« Reply #35 on: Thursday 29 August, 2013, 17:59:32 »
Alvast 3 screen tussen souburg en arnemuide.

Aankomst arnemuide vanuit middelburg .

Aankomst stadsgrens Souburg vanuit middelburg:

Nog een foto vanaf het station souburg, in de richting van middelburg.

Machinist in opleiding.
1.523 posts
« Reply #36 on: Thursday 29 August, 2013, 18:03:25 »
Ziet er weer mooi uit :D
Over die Kubus dat is niet Gps gestuurd maar loopt op drgl tijden zo zou bijv een defecte trein gewoon rijden.
Of een trein die nog op t station staat.
Machinist in opleiding.

5.375 posts
« Reply #37 on: Thursday 29 August, 2013, 18:08:28 »
Leuke plaatjes. :)
Op het laatste plaatje lijkt het erop dat je handwissels gebruikt, of is dat ook de bedoeling?
Zoja dan zou dat betekenen dat je later bij scenarios de wissels handmatig moet bedienen omdat het dan niet autom. gaat.

**
TreinPunt.NL Vriend
1.099 posts
« Reply #38 on: Thursday 29 August, 2013, 18:42:46 »
Op het laatste plaatje lijkt het erop dat je handwissels gebruikt, of is dat ook de bedoeling?
Zoja dan zou dat betekenen dat je later bij scenarios de wissels handmatig moet bedienen omdat het dan niet autom. gaat.

nee , zo ver ben ik nog niet eens in het spel. :D. eerst volgende waar ik me op wil richten is spoor dijken. omdat er best veel kleine watertje lopen langs de sporen en wil deze later ook kunnen toevoegen. zo laat ik ook plekken open voor stukken waar ik nog niet uit kom.

**
TreinPunt.NL Vriend
1.099 posts
« Reply #39 on: Thursday 29 August, 2013, 18:46:05 »
Ziet er weer mooi uit :D
Over die Kubus dat is niet Gps gestuurd maar loopt op drgl tijden zo zou bijv een defecte trein gewoon rijden.
Of een trein die nog op t station staat.

aha op die manier , daarom zei ik ook voorzichtig soort van gps :D.
mij viel wel op dat elke spoor er hier ook netjes opstaat. google klopt meestal niet zo.

5.375 posts
« Reply #40 on: Thursday 29 August, 2013, 20:46:17 »

nee , zo ver ben ik nog niet eens in het spel. :D.

Okay maar je kunt er beter wel rekening mee houden met de wissels.
Of je moet veel extra werk plezierig vinden om later alle (kruis)wissel te gaan vervangen voor autom. wissels wat nog een heel gedoe is, en vooral kruiswissels.
En vergeet daarbij niet dat alles wat aan het spoor gelinkt is van bv. seinen je even tijdelijk moet verplaatsen als je een stuk spoor weghaalt waar een link opligt.
Vergeet je er een, dan ben je het sein kwijt!
In ieder geval moet voor autom. wissels het vinkje weg. (zie plaatje wijsvinger)

**
TreinPunt.NL Vriend
1.099 posts
« Reply #41 on: Thursday 29 August, 2013, 21:00:52 »

nee , zo ver ben ik nog niet eens in het spel. :D.

Okay maar je kunt er beter wel rekening mee houden met de wissels.
Of je moet veel extra werk plezierig vinden om later alle (kruis)wissel te gaan vervangen voor autom. wissels wat nog een heel gedoe is, en vooral kruiswissels.
En vergeet daarbij niet dat alles wat aan het spoor gelinkt is van bv. seinen je even tijdelijk moet verplaatsen als je een stuk spoor weghaalt waar een link opligt.
Vergeet je er een, dan ben je het sein kwijt!
In ieder geval moet voor autom. wissels het vinkje weg. (zie plaatje wijsvinger)

Ah juist , ik dacht dat die juist betekende dat je handmatig wissels kan leggen , wist niet dat het voor handmatige wissels was.

1.468 posts
« Reply #42 on: Thursday 29 August, 2013, 21:08:06 »
Nice ! ... Misschien ben ik gek hoor..;)
Maar ben al zo vaak op Souburg geweest .. om fototextures te maken , en ik heb daar nog nooit zo'n kruising van rechte wissels daar gezien.

En zeker niet bij het station Souburg .. ( Screen 3 )

Maak je trouwens de route met RWDecal ? Want als ik naar je laatste screen kijk loopt het spoor bij het einde van de perron in een soort van bocht...das in het echt geloof ik ook niet .

Het is 1 rechte lijn naar Middelburg .. Zie deze cabinerit op YouTube ..
Misschien heb ik het verkeerd hoor , maar check et zelf.

https://www.youtube.com/watch?v=K28JtGcg8Y8&hd=1

**
TreinPunt.NL Vriend
1.099 posts
« Reply #43 on: Thursday 29 August, 2013, 21:37:28 »
Nice ! ... Misschien ben ik gek hoor..;)
Maar ben al zo vaak op Souburg geweest .. om fototextures te maken , en ik heb daar nog nooit zo'n kruising van rechte wissels daar gezien.

En zeker niet bij het station Souburg .. ( Screen 3 )

Maak je trouwens de route met RWDecal ? Want als ik naar je laatste screen kijk loopt het spoor bij het einde van de perron in een soort van bocht...das in het echt geloof ik ook niet .

Het is 1 rechte lijn naar Middelburg .. Zie deze cabinerit op YouTube ..
Misschien heb ik het verkeerd hoor , maar check et zelf.

nog niet alles is af natuurlijk , de wissels zijn ook tijdelijk. ( tussen door een beetje spelen kijken of het werkt etc.) en het spoor in de richting naar middelburg is recht alleen het perron naar vlissingen. 

https://www.youtube.com/watch?v=K28JtGcg8Y8&hd=1

Ik heb geprobeerd RWdecal te gebruiken , maar bij mij bleeft het spel steeds crashen als weer verder wilde.
heb je eerst een uur zitten bouwen , en save je je werk. later wil je weer verder en dan kan hij hem niet meer openen en is de save corrupt. dus heb ik alleen de path tool gebruikt. en zo over een path de rails getrokken.

en het spoor naar middelburg vanaf souburg is inderdaad helemaal recht,het komt omdat mijn station niet helemaal paralel loopt aan het kanaal en heb daarom na het station van souburg een stuk moeten leggen wat niet helemaal recht was om weer goed uit te komen. maar het hoeft voor mij niet helemaal 100% accuraat te worden.
« Last Edit: Thursday 29 August, 2013, 21:59:46 by leonhearth »

**
TreinPunt.NL Vriend
1.099 posts
« Reply #44 on: Friday 06 September, 2013, 18:18:05 »
Hier en daar weer stukken er bij gebouwd, nog niet veel verder dan arnemuide ,
maar om een inplaats van een screenshot te maken heb ik een filmpje gemaakt om alvast een deel van
de route te laten zien.

was wel ff een beetje rommelen met fraps en daarna converteren van de video en daarna uploaden gaat
wel wat tijd in zitten maar, weet nu ook weer hoe dat moet.

het zal wel opvallen dat nog niet alles volgebouwd is , er zijn punten waar ik eerst nog wat voor moet vinden om
bepaalde dingen te bouwen. let niet op me geweldige rijden haha , bij souburg staat de trein nog midde op de overgang , maar goed daar ging het ook niet om :D .

link : http://youtu.be/-LOnlBGoXwM

**
TreinPunt.NL Vriend
2.824 posts
« Reply #45 on: Saturday 07 September, 2013, 06:34:47 »
Mooi filmpje!
Hier is er ook de omgeving goed op te zien!
De route wordt prachtig ! :P

636 posts
« Reply #46 on: Saturday 07 September, 2013, 08:39:05 »
Ziet er mooi uit hoor ;)
Bouwer van de De Vechtdallijnen

5.375 posts
« Reply #47 on: Saturday 07 September, 2013, 09:00:06 »
Leuk filmpje om alvast een indruk te krijgen. :P
Maar zoals je zelf al aangaf moet er nog een hoop gebeuren waaronder die draadhouders aan de portaalmasten waar de route al een stuk van opknapt vanuit de Cab gezien. ;)

**
TreinPunt.NL Vriend
1.099 posts
« Reply #48 on: Saturday 07 September, 2013, 10:43:59 »
Er is zo veel te doen in een route, ik heb wel een beetje een methode. Maar soms heb je gewoon geen zin om een stukje te doen :D
en dan ga ik verder met iets waarmee ik wel uit de voeten kan.

de juiste soort boom neer zetten geeft ook al een grote impact,

**
TreinPunt.NL Vriend
2.824 posts
« Reply #49 on: Sunday 08 September, 2013, 07:52:51 »
Rustig aan het wordt heel mooi :D

**
TreinPunt.NL Vriend
1.099 posts
« Reply #50 on: Tuesday 10 September, 2013, 22:42:06 »
Nog een paar screens van de route, ik ben nog niet veel verder op de route.
Maar heb zeker niet stil gezeten. ik ben vooral bezig geweest met het aanpassen van dingen.
Je kan maar zoveel zien via google earth. Foto's zijn echt een grote hulp.

eerste screen is van een nieuwe overgang in goes net na het station, op de foto staat nog een gebouw naast
de overgang deze staat er alleen als marker :D.

Aanpassing bij Arnemuide, ik had bij spoor 2 ( in de richting van middelburg ) nog niets geplaatst ,
nu moeten alleen de tuintjes nog gevult worden.

screen vanaf het spoor, langs de snelweg richting arnemuide.

Rijtuigbordjes geplaatst bij arnemuide , middelburg en Souburg. ( screen 1 arnemuide , 2 souburg )
alleen heb ik bij souburg de kleine gebruikt , ze staan wel mooier maar zijn slecht te zien tenzij je op
1920x1080@high. speelt. dus heb bij middelburg voor de grote gekozen.

Update van middelburg , veel bijgekomen , ik vindt dat het er echt op begint te lijken.
( screen 1 voor middelburg, screen 2 net na station middelburg. )

En als laatste de eerste beginselen van Kapelle - Biezelingen.

Zoals jullie hebben kunnen zien , of misschien ook niet. er staan hier en daar nu ook seinen. ik heb de handleiding wel even door gelezen. Maar kom er nog niet helemaal uit. ik weet niet of het komt dat ik de verkeerde kies, of misschien ligt het wel aan dat de trackrule nog op UK Oxford staat.
ben er nog een beetje mee aan het spelen. :D

705 posts
« Reply #51 on: Tuesday 10 September, 2013, 23:17:14 »
Dat ziet er weer top uit! Erg leuk om te zien!

PS: op die screen bij Middelburg; om het spoor over te steken op je fiets lijkt me nog een gevaarlijke klus :P

5.375 posts
« Reply #52 on: Tuesday 10 September, 2013, 23:30:10 »
PS: op die screen bij Middelburg; om het spoor over te steken op je fiets lijkt me nog een gevaarlijke klus :P

Inderdaad, de overwegplaten ontbreken nog als je dat bedoelt met gevaarlijke klus. ;D
Mja alles op zijn tijd want Aken en Keulen zijn ook niet op een dag gebouwd, de plaatjes zien er iig alleraardigst uit.

**
TreinPunt.NL Vriend
2.824 posts
« Reply #53 on: Wednesday 11 September, 2013, 09:25:05 »
Het wordt lekker vol :D
Het zeer er goed uit !

528 posts
« Reply #54 on: Wednesday 11 September, 2013, 11:06:19 »
Zoals jullie hebben kunnen zien , of misschien ook niet. er staan hier en daar nu ook seinen. ik heb de handleiding wel even door gelezen.
De Infokaart Coha Sein Objecten (pdf) kan hier je grote vriend zijn.
Deze is bedoeld om "snel" het juiste type sein en de daarbijhorende "basisnaam" van het object in op te zoeken. Voor de rest zijn in het algemeen P-seinen toe te passen op de zgn. vrije baan (lees: het sein dekt geen wissels af). Voor alle overige situaties, meestal bij stations en overloopwissels, pas je objecten toe welke eindigen op B** (bijv B01, B02 etc). Het getal slaat op het aantal sporen dat vanaf het sein te bereiken is.

Maar kom er nog niet helemaal uit. ik weet niet of het komt dat ik de verkeerde kies, .....
In het geval van het laatste screenshot is het antwoord ja.
Kappelle-Biezingen ligt op de vrije baan, dus het is vrijwel zeker een P-sein.
In dit geval kies je dus voor een sein dat eindigt op een P in de naam.
Zie nu geen wit bord op de seinpaal, dus voor mij een teken dat je een sein-object hebt gebruikt dat eindigd op B00 in de naam (vermoed dat dit object "AY R DP CB B00" is)

.... of misschien ligt het wel aan dat de trackrule nog op UK Oxford staat.
De trackrule is niet van invloed op de seinen.

Erwin

**
TreinPunt.NL Vriend
1.099 posts
« Reply #55 on: Wednesday 11 September, 2013, 11:42:41 »
ik weet dat ik nog wel wat moet doorlezen. , maar de info pdf heb ik nog niet. had alleen de handleiding gedownload.

ik heb even op het internet gekeken en kwam deze 2 spoorkaarten tegen. ( misschien ook wel handig voor de mensen die ook bezig zijn met deze route)

Ik snap het meeste al wel, alleen de 2de kaart de lange, ik weet alleen niet helemaal hoe ik hem kan uit lezen
is hier ook op te zien wat voor seinen het zijn etc. er staat wel veel info op.

originele website : http://www.sporenplan.nl/

528 posts
« Reply #56 on: Wednesday 11 September, 2013, 11:55:04 »
Ik snap het meeste al wel, alleen de 2de kaart de lange, ik weet alleen niet helemaal hoe ik hem kan uit lezen
is hier ook op te zien wat voor seinen het zijn etc. er staat wel veel info op.

Voor wat betreft de 2e kaart:
Op de index pagina, dus waar de kaart van Nederland getekend is en vanaf waar je doorklikt naar de details, staat dit:

"Tevens zijn alle bediende seinen met seinnummers en alle wissels met wisselnummers terug te vinden. P-seinen zijn over het algemeen niet ingetekend tenzij deze op een emplacement staan. Buiten de emplacementen worden deze niet aangegeven. Voor overwegen geldt het zelfde deze worden alleen ingetekend als deze tussen de inrijseinen staan."

Dus op die layouts vind je alleen bediende seinen (vertaal: dus assets eindigend op B**), tenzij dit expliciet anders vemeld staat (P-seinen zijn te herkennen aan dat er P bij het nummer ingetekend is)
Je kan niet tot in detail bepalen welk sein er exact staat, hooguit dat het hooggeplaatst sein, een hooggeplaatst sein met cijferbak/matrixsignaalgever of een laaggeplaatst sein (evt met vrijgave rangeren lamp) is.

De verklaring van gebruikte symbolen vind je hier : http://sporenplan.nl/html_nl/sporenplan/ns/ns_nummer/symbolen.html

Voor de rest ben je dus aangewezen op foto's en of YouTube films

Erwin

1.468 posts
« Reply #57 on: Thursday 12 September, 2013, 21:37:57 »

;)

**
TreinPunt.NL Vriend
2.824 posts
« Reply #58 on: Friday 13 September, 2013, 10:05:00 »
Ik ben benieuwd naarden nieuwe schreeshots ;)

**
TreinPunt.NL Vriend
1.099 posts
« Reply #59 on: Friday 13 September, 2013, 15:02:16 »

;)

Heb je die speciaal voor mij gemaakt , dat vindt ik wel aardig van je :P !