De Zeeuwselijn - De Zuid-west Nederland Route

1.510 posts
Re: Route Vlissingen -Roosendaal
« Reply #60 on: Friday 13 September, 2013, 15:31:02 »
Hahaha , nou ... ik heb zoveel van die route.
Alleen sommige dingen zijn niet bruikbaar helaas , heb nog wel een bord van Kapelle.
Heel misschien station Arnemuiden .. en echt heel misschien station Kapelle Biezelinge / Kruiningen-Yerseke

Maar ben eerst even met wat anders bezig zoals de wachthokken waar ik geen Alpha/Ruiten in krijg.

**
TreinPunt.NL Vriend
1.125 posts
« Reply #61 on: Friday 13 September, 2013, 15:42:01 »
Hahaha , nou ... ik heb zoveel van die route.
Alleen sommige dingen zijn niet bruikbaar helaas , heb nog wel een bord van Kapelle.
Heel misschien station Arnemuiden .. en echt heel misschien station Kapelle Biezelinge / Kruiningen-Yerseke

Maar ben eerst even met wat anders bezig zoals de wachthokken waar ik geen Alpha/Ruiten in krijg.

Er is wel een wacht hok met transparant glas, misschien een idee om een object dat dat wel heeft te importer
en te kijken hoe het gedaan is , desnoods pak je er een stukje uit.

toon je waardeering met een donatie ! ( vrijblijvend ! ) : http://nl.dreamordonate.com/dromen/ts2016-zw-nl

**
TreinPunt.NL Vriend
1.125 posts
« Reply #62 on: Sunday 15 September, 2013, 14:26:23 »
De update van Google maps komt echt als geroepen , de foto's waren namelijk nog uit 2005, en sinds afgelopen week zijn deze geupdate naar 2013. en wat een verschil. kan nu zo dichtbij komen dan de seinen te zien zijn.

er komen snel meer screens. !

De complete route is nu aangepast naar Km/u. ik had namelijk nog een keer gekeken naar de track rule, en dacht dat deze op Oxford concrete clean stond. Maar blijkbaar heb ik alleen deze track gebruikt maar de track rule stond nog op Default. waarschijnlijk heeft hij hem daarom in Miles gezet.

Ik heb via RWtools de Default Trackrule aangepast naar Km/u, en dat werkte.
ik loop alleen wel ergenst tegen aan, ik heb in vlissingen het spoor aangepast naar 50km/u en de wissels naar 40km/u maar dit is niet zichtbaar in de HUD tijdens het rijden , je ziet het wel veranderen onder de actuele snelheid. ook als ik borden neer zet met de snelheid is het ook niet zichtbaar , moet dit met markers ?
« Last Edit: Sunday 15 September, 2013, 19:41:27 by leonhearth »

528 posts
« Reply #63 on: Sunday 15 September, 2013, 20:26:20 »
... Ik heb via RWtools de Default Trackrule aangepast naar Km/u, en dat werkte.
Dat is natuurlijk hartstikke mooi, maar dat gaat wel problemen geven als andere straks op jouw route kunnen gaan rijden. Want bij iedereen staat die Default TR dus in Miles, en het zal me niet verbazen dat Steam keurig die TR weer terugzet naar het orgineel. Denk dat het beter is om een echt geschikte TR toe te passen

... maar dit is niet zichtbaar in de HUD tijdens het rijden , je ziet het wel veranderen onder de actuele snelheid. ook als ik borden neer zet met de snelheid is het ook niet zichtbaar , moet dit met markers ?
Welke borden gebruik je? Dit werkt volgens mij namelijk alleen in de HUD als je snelheidsborden gebruikt welke aan het spoor gelinkt moeten worden

1.510 posts
« Reply #64 on: Sunday 15 September, 2013, 20:29:36 »
Ik heb me daar zelf nog niet echt in verdiept hoor , maar kan je de snelheidsborden niet als een soort van trackobject maken en dat de borden de snelheden aangeeft ?

Dus een bord plaatsen , die gelinkt is aan een marker/pijl ( zoals de seinen ) ... maar dat de borden dan de snelheid aangeeft .

Ik weet niet of dit mogelijk is ?
Zo ja , dan wil ik eventueel wel proberen om dit te maken.

**
TreinPunt.NL Vriend
1.125 posts
« Reply #65 on: Sunday 15 September, 2013, 21:15:24 »
Ik heb met de track rules geen problemen ondervonden , ik heb het getest met 3DLC routes engels en duits, bijde geen problemen , ik heb ook de midde-nederland route getest en werkt ook nogsteeds , en ook als ik een nieuwe route maak. moet alleen een UK track rule pakken. maar de track die je met default legt is standaard kilometers.

de hulp kwam van het steam forum, en hij is niet terug veranderd nadat ik hem opnieuw heb opgestart.

Voor de snelheid , het werd pas weer gegeven nadat ik railworks opnieuw had opgestart.  en de snelheid die aangegeven word is de snelheid die met de trackrule word aangegeven.

ik heb voor snelheidsborden  NL_snelheidsbord XX gebruikt , je moet hem wel linken aan de baan maar je ziet verder niets. maar dat geeft niet nu ik weet hoe het werkt.

ik wil wel nog apart borden neer zetten , als je de aangegeven snelheid volgt die aangegeven word , mag je na de eerst spoorovergang in vlissingen direct 130km. maar de trein rijd niet zo snel hier omdat souburg al binnen 1km aankomt dus wil ik nog extra advies borden neer steen om het rijden wat makkelijker te maken ,waar je ongeveer moet remmen etc. maar dat gaat nog wel wat tijd kosten :D

528 posts
« Reply #66 on: Sunday 15 September, 2013, 22:48:18 »
Ik heb me daar zelf nog niet echt in verdiept hoor , maar kan je de snelheidsborden niet als een soort van trackobject maken en dat de borden de snelheden aangeeft ?

Dus een bord plaatsen , die gelinkt is aan een marker/pijl ( zoals de seinen ) ... maar dat de borden dan de snelheid aangeeft .

De snelheidsborden van Coha werken inderdaad op die manier. Bord aan het spoor linken, en de op het spoor ingestelde snelheid wordt overgenomen (soms moet je even de route opnieuw laden)

De borden die Leon gebruikt hebben die functie misschien niet. Kan soms een voordeel zijn.

5.574 posts
« Reply #67 on: Monday 16 September, 2013, 00:00:14 »
.... de hulp kwam van het steam forum, en hij is niet terug veranderd nadat ik hem opnieuw heb opgestart.

Nee, dan veranderd daar niets aan, maar wat TjoeTjoe probeert te zeggen is dat als je een default trackrule gaat wijzigen die standaard in RW zit, en je laat de cache op fouten controleren door Steam dat de default trackrule weer naar de originele staat wordt gewijzigd, en dat anderen jou gewijzigde trackrule niet hebben als je de route later aan ons beschikbaar wilt stellen.

Edit/ Bij snelheidsborden van Coha die gelinkt zijn aan het spoor zie je dat in de HUD.
Maar waar je de link van een bord neerzet moet het spoor wel die snelheid hebben wat daadwerkelijk gereden mag worden.
M.a.w. wil je op het bord 40 KM/u zien, bv. wat voor/in/na een station, dan moet het spoor ook 40 KM/u hebben.
Dus heb je al het spoor gelegd met 120 KM/u dan werkt dat niet, je zult op elk geplaatst bord 120 zien.
Wil je dat de toegestane snelheid goed word weergegeven in de HUD, dan moet al het spoor wat voor/in/na een station ligt met de Select tool gewijzigd worden naar 40 KM/u
« Last Edit: Monday 16 September, 2013, 08:11:17 by trainsxp »

Groeten trainsxp

1.510 posts
« Reply #68 on: Monday 16 September, 2013, 08:08:31 »
Dat is wel een groot nadeel vind ik zelf met de snelheid ... je bent eigelijk dubbel bezig.
De borden en de snelheid op het spoor ..

Maar dat is blijkbaar niet anders.
Su6 verder

5.574 posts
« Reply #69 on: Monday 16 September, 2013, 08:18:12 »
Ja dat is zo, maar de meeste gooien er een eind spoor neer zonder met de snelheid rekening te houden. ;)
Dat zou je bij het leggen al moeten invullen wat wel betekend dat je er langer mee bezig bent maar later veel gemak van hebt omdat je dat niet meer met de select tool hoeft te wijzigen wat op zich een hele klus is.

528 posts
« Reply #70 on: Monday 16 September, 2013, 09:07:59 »
De borden die Leon gebruikt hebben die functie misschien niet. Kan soms een voordeel zijn.

Vandaar ook deze opmerking van mezelf. Het kan een voordeel zijn om borden met daarop vaste cijfers te gebruiken. Scheelt de routebouwer werk qua snelheid-instellen op de sporen. Maar ja, maak je die keuze, dan heb je dus geen aanwijzing in de HUD. Het is kiezen tussen twee "kwaden"

528 posts
« Reply #71 on: Monday 16 September, 2013, 09:10:58 »
ik wil wel nog apart borden neer zetten , als je de aangegeven snelheid volgt die aangegeven word , mag je na de eerst spoorovergang in vlissingen direct 130km. maar de trein rijd niet zo snel hier omdat souburg al binnen 1km aankomt dus wil ik nog extra advies borden neer steen om het rijden wat makkelijker te maken ,waar je ongeveer moet remmen etc. maar dat gaat nog wel wat tijd kosten :D

Er bestaat ook nog iets als plaatselijke bekendheid van de machinist plus kennis van de dienstregeling  :)
Het enige extra bord wat je naast de baan kan zetten ter herinnering voor de mcn is het langwerpige rechthoekige S-bord, het zogenaamde verkenbord dat aangeeft dat er een halte/station genaderd wordt.
Voor de rest zou ikzelf geen borden neerzetten die er in het echt niet zijn, maar ach, dat is jouw keuze

**
TreinPunt.NL Vriend
1.125 posts
« Reply #72 on: Monday 16 September, 2013, 16:40:48 »
Ik heb besloten om deze route voor me zelf te gaan houden , de veel dingen die ik wil veranderen.
Erg is het niet , want het is tenslotte mijn eerste probeersel. maar wil met de kennis die ik opgedaan heb
in TS2014 opnieuw beginnen.  Dus ik ga voor nu dit weekje gewoon lekker door met deze route. en blijf ook gewoon nog post plaatsen en zal dan zodra de nieuwe ts2014 er is overstappen. ( ik speel namelijk op de account van mij vader , en ik wil nu toch ook gewoon het spel voor me zelf, plus hij wilt ook weer verder.) :D

Ik blijf wel dit topic houden. verder verandert er niets.
Zo kan ik nog lekker spelen met alles wat ik wel en niet wil hebben.

Ook met de objecten ik had zoveel packs in mijn spel zitten dat ik amper nog wist waar het vandaan kwam.
al die verschillende namen elke keer. 

( eigenlijk zou alle nederlandse Freeware object samen in 1 pack gezet moeten worden , zodat je ook alles makkelijk terug kunt vinden.)
ik ben geloof ik 10% van de bouwtijd aan het zoeken naar objecten etc.

ik zal zo nog eens wat screens maken van wat ik tot nu toe heb, of beter maak nog wel een filmpje :D

1.510 posts
« Reply #73 on: Monday 16 September, 2013, 16:53:45 »
( eigenlijk zou alle nederlandse Freeware object samen in 1 pack gezet moeten worden , zodat je ook alles makkelijk terug kunt vinden.)
ik ben geloof ik 10% van de bouwtijd aan het zoeken naar objecten etc.

Daar ben ik het met je eens , en daarom geef ik al mijn objecten NL als voornaam .. lijkt me wel zo makkelijk.
Maar goed , op zich zijn er nog niet zoveel mensen die NL objecten maken...dus het blijft nu nog wel overzichtelijk.

Su6 verder met je project

**
TreinPunt.NL Vriend
1.125 posts
« Reply #74 on: Monday 16 September, 2013, 21:33:21 »
Ik heb de trackrules op een andere manier weten aan te passen ,

Heb namelijk via de utilities.exe, de map van mijn route opgezocht.

en daar heb ik de tracks.bin file opgezocht. en deze geopend via serz.exe

dan maakt hij een XML in de zelfde map. deze heb ik geopend met Notepad.

toen heb ik de Default trackrule opgezocht, en deze vervangen met de trackrule die ik wil hebben.

( voor je dit doet , plaats ff 1 stuk rails met de juiste trackrules, zoek deze op en gebruik die naam om hem te vervangen zo voorkom je fouten.)

en dan voor iedereen nog een filmpje.

Hij is iets langer dan voorheen, maar ik rij nu ook door naar kapelle. ik stop op elk station om een klein kijkje te nemen. na arnemuiden word het al wat leger maar goed. ( dit is nog zonder de aangepaste trackrule van hierboven :P )

Update Route Vlissingen - Roosendaal
Update Route Vlissingen - Roosendaal

de kwaliteit moet nog aangepast worden , tot nu toe nog alleen 360p ( geef youtube wat tijd, het filmpje was 700mb ! )
« Last Edit: Monday 16 September, 2013, 21:35:03 by leonhearth »

**
TreinPunt.NL Vriend
1.125 posts
« Reply #75 on: Tuesday 17 September, 2013, 14:47:25 »
Zoals jullie kunnen zien in het filmpje , zijn nog de snelheden nog nog aangepast.

Update zitten in , Station Vlissingen, Souburg, Middelburg station en omgeving.  en voor middelburg het park.
Voor Arnemuide het industrie gebied, en na arnemuide een stuk van Lewedorp ( leeuwedorp ). het dorp ligt aan de andere kant van de snelweg. Maar omdat deze route voor 60% te zien is van het spoor, is de snelweg een erg belangrijk deel van de route om deze goed te hebben. zo ook de achter grond waar de boom lijnen zitten.

Nu is vlissingen-oost en het industrie gebied van antwerpen ook heel goed te zien alleen weet ik niet of dit met de draw distance uberhaupt wel zichtbaar is ! Zo wil ik eerst voor goed de laatste paar overgangen neer leggen , na kapelle komt namelijk het kanaal dit brengt nogal wat met zich mee, Maar dat is juist de uitdaging om het goed te laten lijken.

5.574 posts
« Reply #76 on: Tuesday 17 September, 2013, 15:27:20 »
Een leuk filmpje. :)
Alleen vraag ik me af wat het voor doel heeft om er twee linken neer te zetten omdat ze hetzelfde zijn. ;)

**
TreinPunt.NL Vriend
1.125 posts
« Reply #77 on: Tuesday 17 September, 2013, 16:06:10 »
Een leuk filmpje. :)
Alleen vraag ik me af wat het voor doel heeft om er twee linken neer te zetten omdat ze hetzelfde zijn. ;)

Was ook niet de bedoeling , heb de ene zonder hyperlink geplaatst en de andere met , dacht dat de een een embeded player zou zijn en de ander gewoon een link voor wie heb via youtube zelf zou willen bekijken.

**
TreinPunt.NL Vriend
1.125 posts
« Reply #78 on: Tuesday 17 September, 2013, 16:07:27 »
Ik heb de bovenportalen bij vlissingen aangepast, deze staan er in het echt ook.

« Last Edit: Tuesday 17 September, 2013, 16:24:10 by leonhearth »

1.510 posts
« Reply #79 on: Tuesday 17 September, 2013, 16:23:55 »
Dat zijn hele mooie platen Leon !  ;)

Waar komt die hek van plaatje nummer 4 vandaan ? Welke route ?

Nog veel plezier met bouwen

**
TreinPunt.NL Vriend
1.125 posts
« Reply #80 on: Tuesday 17 September, 2013, 16:30:37 »
Dat zijn hele mooie platen Leon !  ;)

Nog veel plezier met bouwen

mijn echte naam is Jérôme , Leonhearth gebruik ik als Alias :P

Uit welke pack of downloas hij komt durf ik niet te zeggen , maar hij staat bij Track - Scenery - Fence security factory (ik dacht UK rail walls pack maar kan er ook naast zitten.)

« Reply #81 on: Tuesday 17 September, 2013, 16:32:32 »
van de route Altenburg - Wildau V.2 (staat hier te download op treinpunt onder routes -> fictief)

1.510 posts
« Reply #82 on: Tuesday 17 September, 2013, 16:36:37 »
Thanks , ja die had ik al ;) ...

5.574 posts
« Reply #83 on: Tuesday 17 September, 2013, 17:18:43 »

Oja, komt die uit de route Altenburg - Wildau, nou dat is dan nieuw voor mij. ;)
Het is gewoon een default loft item en is onder de naam op het plaatje te vinden waarbij leonhearth in de goede richting zat.

« Reply #84 on: Tuesday 17 September, 2013, 17:34:42 »
ja hij komt echt uit die route  :P Alleen heeft SAD zijn naam er niet voor gezet  ;)

5.574 posts
« Reply #85 on: Tuesday 17 September, 2013, 18:04:07 »
Ok, maar onder welke naam staat die van SAD dan in de editor? :-\

« Reply #86 on: Tuesday 17 September, 2013, 18:21:44 »
die je hebt aangeklikt op de screen  :P

5.574 posts
« Reply #87 on: Tuesday 17 September, 2013, 19:06:53 »
Sorry, je hebt helemaal gelijk en is te vinden in ....\railworks\Assets\SAD\Scenery\buildingsite\safety_fence.bin
Weer wat wijzer geworden. ;D

« Reply #88 on: Tuesday 17 September, 2013, 19:20:13 »
hahaha ja maakt niet uit, er zijn ook zoveel hekken  ::)

**
TreinPunt.NL Vriend
1.125 posts
« Reply #89 on: Tuesday 01 October, 2013, 12:06:34 »
Druk bezig met de vernieuwde route in TS2014, en Wouw wat een verschil. ik gebruikt nog steeds google earth naast de ingame google maps , ( als je wat hebt gelegt kijkt het niet meer zo makkelijk en om nou steeds die google layer aan te passen vond ik niet handig :D ).

Zie het verschil goed in de nieuwe engine, werkt lekker. ookal is ie al 2x vast gelopen tijdens het bouwen.
maar goed daar zijn we wel aan gewent dus dat maakt me niet zo uit. wat me wel opviel was dat de bomen uit
het spel die 3D zijn de "Near" trees zijn veel minder mooi !

update route zelf, momenteel nog druk bezig met vlissingen. maar er komen deze week nog screens maar wil wel eerst wat hebben om te laten zien. maar het bouwen gaat nu echt snel !
ik moet hier en daar nog wat Freeware opnieuw zien te vinden. ik had alles netjes op mijn backup schijf staan. ( die alleen draaid als er wat op geschreven word. hield er ineens mee op. daar ging ff 1TB aan data. ) maar daar stonden dus ook alle freeware op voor het geval dat ! de schijf ga ik van de week naar kijken.

Ik heb zelf even een kleine stop gehad , voor de gamers onder ons :P, druk bezig geweest met GTA V. vandaar :P