Welcome guest!

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Wednesday 23 May, 2012, 07:41:16
TPNL

Author Topic:  Reskins yousseft  (Read 3819 times)

Offline MathijsB

• TreinPunt.NL Moderator
  • Bouwer Roosendaal-Vlissingen
Re: Reskins yousseft
« Reply #60 on: Friday 13 May, 2011, 15:49:01 »
Sorry, maar ik begrijp elke keer dat je iets post er helemaal niks van. Wat ben je nou aan het aanpassen en wat wil je met die Bin Patch gaan doen? En de voorkant? Wat moet daar aangepast gaan worden? Leg het eens in uit. Wel graag zodat ik en andere het ook begrijpen (misschien handig om dan punten en komma's te gebruiken indien mogelijk).
Groet,

Mathijs

Share via facebook Share via twitter

Offline supercitroen

• TreinPunt.NL Moderator
« Reply #61 on: Friday 13 May, 2011, 20:57:56 »
Na flink veel puzzelen kom ik op dit uit:

Je wilt proberen de Christrains IC-rijtuigen in de fyra-kleurstelling te brengen, MSTSbin erin te zetten, en verder nog een neus op die rijtuigen te zetten?

Heb je dan de originele modellen van Chris gekregen?
Groeten,
Jeroen

Offline jwalk1

• De beste trein in alle opzichten is de ....ICMm-IV
« Reply #62 on: Friday 13 May, 2011, 21:50:51 »
@supercitroen knap ben je er iets van hebt kunnen maken ;) (nee dat is flauw)

beste Yousseft,

als je op de manier te werk gaat als er door supercitroen wordt beschreven dan geef ik je een tip, stel ook de rijtuigen ter download voorzien zijn van msts BIN maar geen neus hebben, want dan hebben de msts'ers die van realistisch msts houden ook wat leuks en zit er voor iedereen wat bij.

Het is maar een tip!

gr.
groetjes Jens Walk

ICMm, NID, DM'90

Offline supercitroen

• TreinPunt.NL Moderator
« Reply #63 on: Friday 13 May, 2011, 22:44:57 »
Nouja, het puzzelen zit 'm meer in de onmogelijkheden die ik in het verhaal vind. Deuren animeren kan dus alleen in het basismodel dat Chris heeft, en op de site van Christrains staat duidelijk vermeld dat hij deze niet zomaar weggeeft.
De ICR-rijtuigen van Uncle Red hebben wel een fyra-repaint, en zijn qua maatvoeringen beter dan het Christrains model.

Offline yousseft

« Reply #64 on: Monday 16 May, 2011, 15:42:25 »
Chris heeft me per email verteld dat er geen probleem hier mee is ;)

en op dit moment ben ik bezig met de wagons (IC ) te maken wat nog lang kan duren (de neus van het rijstel doe ik als laatste)

Offline supercitroen

• TreinPunt.NL Moderator
« Reply #65 on: Monday 16 May, 2011, 16:30:57 »
Maar heeft hij je dan ook het originele model gegeven?

Offline yousseft

« Reply #66 on: Tuesday 17 May, 2011, 18:26:38 »
Die heeft ie niet zei die hij zoekt nog

Offline PeterD

• www.trainsim.com
« Reply #67 on: Tuesday 17 May, 2011, 19:26:31 »
In het algemeen geven 3D-ontwerpers nooit die source-bestanden aan iemand anders, dat bestand weggeven is het hele model weggeven. Met die bestanden kan je namelijk alles, je kan zelfs een model gaan verkopen omdat je alleen maar met dat bestand kan bewijzen dat jij de echte bouwer en eigenaar van al het werk en copyrights bent.

Voor geanimeerde deuren heb je absoluut van Chirs Longhurst de Gmax/3DSmax files nodig, voor de Uncle Red versie de 3DC files.

Zelfs al zouden ze die bestanden sturen dan is het niet een kwestie van even een deur animeren, de Uncle Red versie heeft zowiezo geen interieur, ik neem aan dat de versie van Chris ook gewoon hol en erg wit is van binnen (zonder mapping achter de open deuren).

Ik begrijp ook niet zo goed waarom de bronbestanden van iemand anders nodig zijn, technisch is het namelijk veel simpeler zelf een wagon te bouwen in dit geval. Een compleet nieuwe wagon met geanimeerde deuren bouwen gaat namelijk tien keer zo snel en makkelijker dan een oud bestaand model proberen aan te passen, vooral het interieur van de balkons in 3D bouwen en in het bestaande model voegen zou ik niet graag willen doen.

Groet,

Peter
« Last Edit: Tuesday 17 May, 2011, 19:28:03 by PeterD »

Offline supercitroen

• TreinPunt.NL Moderator
« Reply #68 on: Tuesday 17 May, 2011, 20:37:12 »
Peter, ik ben het helemaal met je eens, dit was voor mij ook de grootste reden om de plan E geheel opnieuw te bouwen, nadat ik bij de Strukton 2200 erachter kwam dat zelf een freightanim opnieuw op een onderstel plaatsen nog best een operatie is. Ik heb dit Yousseft ook geprobeerd duidelijk te maken.

Ik blijf het ook een vreemd verhaal vinden dat Chris toch zijn bronbestanden af wilt geven. Een tijdje geleden heb ik toestemming gevraagd voor de strukton 2200, waar hij eerst nee op zei, omdat hij dacht dat ik zijn model aan wilde passen. Pas toen ik hem duidelijk maakte dat het om een nieuwe freightanim die ik zelf had gemaakt ging, kreeg ik de toestemming binnen.

Offline PeterD

• www.trainsim.com
« Reply #69 on: Tuesday 17 May, 2011, 21:28:59 »
Ach met freightanim gaan prutsen is een erg zuur werkje, dat past prima bij je nickname ;-).

Ik ben al een tijdje uit MSTS, maar als ik het goed heb voeg je freightanim toe in het eng.file of wag.file. Een trein of wagon mag je beschouwen als een object (s.file), jij hebt een tweede object gebouwd met een eigen s.file. Jij maakt dus gewoon een nieuw object en door wat aanpassingen in eng/wag file zet je het op een object van iemand anders.

Daarom hoef je niet eens toestemming te vragen, je veranderd immers niets aan de trein gemaakt door Chris, op eng/wag/files etc kan helemaal geen copyright zitten. In MSTS kan iedereen dat gewoon zelf veranderen naar eigen smaak.

Ook al ben je handig met 3D canvas of een ander programma, afbouwen of verbouwen van iets waar iemand anders mee begonnen is blijft lastig. Ik heb nog diverse 3DC files van niet "afgebouwde" 1600 locs, sprinters, class 66s, vliegvelden etc. In feite zijn ze waardeloos omdat ik ze niet meer af kan maken, maar iemand anders ook niet. Bouwen in 3D doe je toch op je eigen manier en met je eigen inzicht, voor je begint heb je al een plan gemaakt. Zodra je dat plan zelf niet kent is het lastig inzicht te krijgen hoe alles nu precies in elkaar zit, dan is het eerder zoeken en uitvogelen hoe het precies zit. Die tijd en ergenis kan je besparen door het gewoon opnieuw te bouwen, dat gaat sneller. Een beetje hardcore 3D bouwer knalt een loc in 48 uur in elkaar (gewoon doorgaan zonder slapen).

Ik ben geen helderziende, ik ga altijd uit van het goede in de mens, als Yousseft zegt dat Chris wel zijn bestanden wil afstaan dan zal dat wel zo zijn. MSTS is en blijft gewoon oud, die CT wagon is misschien wel 8 jaar oud, dat kan een reden zijn dat Chris in 2011 niet meer zo moeilijk doet. Maar ik moet erbij zeggen dat wij ook ontzettend veel gebouwd hebben (Uncle Red + Blue), ik zou zelf geen toestemming geven. Omdat het toen zo gemaakt is, in die jaren dat het verscheen heeft het ontzettend veel mensen blij gemaakt. Blijkbaar in 2011 zijn er nog steeds mensen die er tevreden mee zijn. Ik ben van mening als iemand vind dat het werk van Chris van lang geleden of van ons niet goed genoeg is hij het zelf beter moet doen. Dat was en is de uitdaging toch van het hele spel?

De ICR rijtuigen van Chris zijn al eens eerder verbouwd door Chris zelf, de kenner zal ze ongetwijfeld herkennen als aangepaste tussenbakken van Chris zijn ICM download. Daarom nog een extra reden, als iemand betere rijtuigen wil met geanimeerde deuren, dan moet je gewoon een echt IC rijtuig bouwen. Niet een geupdate ICM tussenbak willen gebruiken en dat uitbrengen als ICMICR versie 3.0. Trouwens de Plan E rijtuigen van Chris waren oorspronkelijk de tussenbakken van zijn Mat 54. Dus ... ik ben wel benieuwd naar de Plan E in aanbouw! Ik heb MSTS zojuist weer geinstalleerd.
« Last Edit: Tuesday 17 May, 2011, 21:53:38 by PeterD »

Offline rjz222

• Gymnasiast
    • Treinenwereld.eu | Dé Website voor treinen en Trainsims
« Reply #70 on: Tuesday 17 May, 2011, 21:54:16 »
Ik ben al een tijdje uit MSTS, maar als ik het goed heb voeg je freightanim toe in het eng.file of wag.file. Een trein of wagon mag je beschouwen als een object (s.file), jij hebt een tweede object gebouwd met een eigen s.file. Jij maakt dus gewoon een nieuw object en door wat aanpassingen in eng/wag file zet je het op een object van iemand anders.
Dat weten Jeroen en ik ;), het ging er hierin volgens mij om, om de onderstellen in een pakket mee te mogen leveren ;).

Robert

Webmaster Treinenwereld.eu

Offline yousseft

« Reply #71 on: Wednesday 18 May, 2011, 20:03:49 »
Ik ben nu bezig met GMAx  en als ik de gmax bestanden heb zie ik wel weer verder

Offline yousseft

« Reply #72 on: Saturday 04 June, 2011, 18:40:30 »
Ik kan om de een of andere manier geen Foto`s plaatsen met Fraps (Als ik de foto opsla zegt ie :Error Can not create Save File:()
Ik ben nu bij de ramen (En Interieur )

En voor alles Treinpunters die op deze trein wachten Kondig ik aan Pas Eind Juni Of Begin Juli (Hangt af of ik 1 of 2 weken toetsen zal hebben) want ik moet ook nog voor school leren etc. Dus geduld zal ik graag op prijs stellen :-[ ;)

Offline yousseft

« Reply #73 on: Monday 06 June, 2011, 16:37:20 »
Ik Zal jullie nog een berichtje sturen wanneer ik weer zal beginnen (Ik denk in de week van 27 Juni)

Offline yousseft

« Reply #74 on: Friday 24 June, 2011, 17:23:56 »
De bouw van De NS Fyra Bin wordt Dinsdag28 Juni hervat. Ik zal er hier en daar wat tijd insteken klaar met de treinblok (Kan geen foto`s laten zien want Fraps weigert foto`s te maken :( maar ik ben nu klaar met de buitenkant van de wagon nu ga ik weer met de kleuren verder. Dan is het interieur aan de beurt en als laatste komt de Bin voorziening (OP DIT Moment is de Wagon in aanbouw niet het TReinstel die zal ik bij een Update beschikbaar maken want dat is veelste lang !!!!) Wanneer ik klaar ben weet ik zelf ook niet :p

Edit Maxim: Alsjeblieft, probeer je berichten leesbaar te houden. Een aan één stuk door getypte lap tekst is voor niemand meer te ontcijferen!
« Last Edit: Monday 27 June, 2011, 10:37:28 by Maxim »

Offline Maxim

• Příští stanice: Praha Hlavní nádraží
    • baarnov.
« Reply #75 on: Monday 27 June, 2011, 10:43:58 »
Dus als ik het goed begrijp ben je nu in Gmax een Fyra V250-tussenrijtuig aan het bouwen? Zegmaar, zo een als in de bijlage? (bron: www.ns4ns.nl)

Hoe dan ook, screenshots maken met Fraps kan niet nee. Sowieso is Gmax geen game, en daarnaast is Fraps om video's mee te maken. Screenshots maken kan gewoon met de Print Screen-knop op je toetsenbord. Vervolgens Ctrl+V in een tekenprogramma of fotoprogramma zoals Paint of Photoshop, opslaan en klaar!

Offline yousseft

« Reply #76 on: Tuesday 28 June, 2011, 17:03:14 »
Dat doet het dus niet
Op Dit moment ben ik niet bezig met de V250 maar met de oudere versie )die is vierkanter en ik wil daarna in mijn Update de V250 beschikbaar zetten
Maar het zal denk ik nog erg lang duren

SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal