C:\TempDump\Railworks-v39.3a.dmp fout

1.011 posts
Re: C:\TempDump\Railworks-v39.3a.dmp fout
« Reply #30 on: Tuesday 07 October, 2014, 21:30:48 »
raar dat ik dan nergens last van heb, maar het is dus opgelost?

5.577 posts
« Reply #31 on: Tuesday 07 October, 2014, 22:04:36 »
raar dat ik dan nergens last van heb, maar het is dus opgelost?

Nee ik ook niet, maar TS2015 is zojuist bij mij wel terug gedraaid naar de oorspronkelijke staat toen ik TS15 wilde starten. ::)

Groeten trainsxp

5.577 posts
« Reply #32 on: Wednesday 08 October, 2014, 15:26:13 »
Nu hebben ze bij Dovetail onze hulp nodig n.a.v. de patch wat op hun facebook pagina te lezen is: ;)

Following the problems yesterday with the release of the patch for Train Simulator we currently investigating what has caused this issue.
What would really help us is some more information from you all about what happened.
The more information we can collect the better we can understand what has occurred.

If you would like to help please can you answer the following questions:

1. What is the specifications of your PC? Namely graphics card, CPU Etc.
2. What was the issue you experienced? Please describe it in your own words.
3. When did this issue occur? Starting the game or when trying to play a particular scenario Etc.
4. What antivirus are you using and did this give you a warning message?
5. When you started Train Simulator after the patch installed did you still have Steam running?
6. What settings were you using in the game? Please either list them or post a screenshot of your settings if that is easier for you.
7. Is there any other information you feel would be useful for us to know?

Thank you everyone for your help in this matter.

87 posts
« Reply #33 on: Tuesday 14 October, 2014, 21:34:46 »
Ik krijg nu wel heel vaak de temp dump melding. Het is eigenlijk echt niet meer normaal. Ik begrijp niet wat het probleem is. Sommige scenario's kan ik niet eens meer opstarten voordat die verdomde melding weer komt. Heb echt al van alles geprobeerd zoals het controleren van de integriteit van het spel alsmede 'clear cache'... Daarnaast heb ik ook met de video instellingen gespeeld en het spel uitgevoerd als administrator.. Allemaal zonder resultaat..

Zojuist mijn toetsenbord gesloopt.. Ben echt helemaal klaar met die melding.. Overigens hebben daar meerdere gebruikers al jaren last van.. Maar het vinden van de oplossing ervan is - blijkbaar - nog steeds erg moeilijk. Het spel werkt eigenlijk sinds de update naar TS2015 alleen maar slechter.. Je krijgt er sowieso weinig voor terug, op die paar nieuwe features na die toch geen moer voorstellen.

Vanavond ruim 20 keer de melding gehad. Zodra ik een trein heb geplaatst is het raak. Ook gebeurt het vaak op willekeurige momenten. Weet iemand wat ik eventueel nog zou kunnen doen? Ik hoor het graag.. Wil graag weer 'normaal' kunnen spelen.

Met vriendelijke groet,

Koos

1.337 posts
« Reply #34 on: Tuesday 14 October, 2014, 21:41:27 »
Eerst een ander toetsenbord kopen  ::)

Misschien het spel helemaal (alles) verwijderen en op nieuw installeren
Stand by-----------------------------

TreinPunt.NL Administrator
Downloadmanager
2.095 posts
« Reply #35 on: Tuesday 14 October, 2014, 22:00:30 »
Het ziet er steeds meer uit dat er veel topics worden geopend met dezelfde foutmelding. Meestal is het ook telkens het zelfde antwoord wat sinds het begin van Railworks al de oplossing is. Als je nou ook deze foutmelding hebt, probeer eerst dit eens:

Open Steam en ga via je Steam account naar "Spellenlijst", klik met de niet gebruikelijke muisknop op "Trainsimulator 2012" en kies "Eigenschappen", open dan tabblad "Lokale bestanden" en kies vervolgens "Integriteit spelcache controleren". Als het goed is wordt dan alles gecontroleerd en indien nodig aangevuld.

Als het probleem zich dan nog steeds voordoet, zoek eens wat rond op het forum via de zoek functie. Er zijn heel wat topics over deze foutmelding te vinden namelijk. Mocht het probleem dan nog niet opgelost zijn, open dan pas een topic op het forum.

Edit: Dit werkt voor alle Railworks versies. Inmiddels zitten we al op v42.5. Deze foutmelding geeft zich dus weer als C:\TempDump\Railworks-v42.5.dmp voor deze versie.
Groeten,
Niels

Flickr | Twitter

87 posts
« Reply #36 on: Tuesday 14 October, 2014, 23:15:38 »
Thomas, zo'n vermoeden had ik inderdaad. Dat van het toetsenbord was natuurlijk niet letterlijk bedoeld, maar het is ronduit ergerlijk. Ik denk dat er inderdaad weinig op zit dan opnieuw installeren. Ga dat maar eens proberen. Heb ook via de zoekfunctie van het forum wat methodes geprobeerd, maar helaas zonder resultaat. Begrijp verder niet wat de reactie van Niels toevoegt, gezien ik in mijn post al heb uitgelegd dat ik de methodes uit de quote al heb geprobeerd. Verder staat er:

Mocht het probleem dan nog niet opgelost zijn, open dan pas een topic op het forum. .

Aangezien ik er tot op heden nog niet ben uitgekomen plaats ik dus deze reactie, alwaar ik advies vraag. Baat het niet dan schaadt het niet, toch? Daarnaast open ik geen nieuw topic.  ;D

In ieder geval bedankt voor de reacties Thomas en Niels! Mochten er nog mensen reacties of suggesties hebben, dan hoor ik dat uiteraard graag. Het liefst doe ik het namelijk zonder re-install. Onlangs ook naar DTG een e-mail gestuurd, maar nog in afwachting van een reactie.

Vriendelijke groeten,

Koos

TreinPunt.NL Administrator
Downloadmanager
2.095 posts
« Reply #37 on: Tuesday 14 October, 2014, 23:21:17 »
Oh, ja als je het al geprobeerd had is het zinloos om het nog een keer te proberen. Je had het nog niet vermeld dus het was het proberen waart dacht ik. ;)

5 posts
« Reply #38 on: Saturday 01 November, 2014, 21:16:33 »
hallo. ik heb dit ook
wie kan mij helpen en dit probleem op te lossen
heb net de ICMm van Christrains gekocht & geinstaleerd.
maar rijden dat wil Train Simulator niet!!
met vriendelijke groeten
Nicolavanbemmel1
Nicolavanbemmel2

5.577 posts
« Reply #39 on: Sunday 02 November, 2014, 10:17:24 »
hallo. ik heb dit ook
wie kan mij helpen en dit probleem op te lossen
heb net de ICMm van Christrains gekocht & geinstaleerd.
maar rijden dat wil Train Simulator niet!!

Tsja dat kan door 1000 en 1 oorzaken gebeuren en om die allemaal op te sommen wordt te gek.
En als je niet met meer info komt dan wat je nu geeft is de oplossing zeer ver te zoeken.
Bijv. 1 van de 1000, wanneer krijg je een dump file oftewel wat heb je voorafgaand voor handelingen gedaan wat die dump veroorzaakte?

55 posts
« Reply #40 on: Friday 16 January, 2015, 16:24:26 »
ik krijg v49.4a dmp
ik heb gedaan wat er stond maar het lukt nog steeds niet

**
TreinPunt.NL Vriend
310 posts
« Reply #41 on: Saturday 07 February, 2015, 14:40:34 »
Ik heb een probleem met opstarten van TS2015. Als ik hem opstart dan blijf het spel op een zwart scherm hangen en als ik dan crtl+Alt+ Del indruk dan krijg C:\tempdump\railworks-v49.4a-dmp fout.
Weet iemand hoe dit komt en en hoe dit op te lossen is?

Tester BETA Server
138 posts
« Reply #42 on: Sunday 08 February, 2015, 16:58:20 »
Ik heb een probleem met opstarten van TS2015. Als ik hem opstart dan blijf het spel op een zwart scherm hangen en als ik dan crtl+Alt+ Del indruk dan krijg C:\tempdump\railworks-v49.4a-dmp fout.
Weet iemand hoe dit komt en en hoe dit op te lossen is?

Tsja, fouten met de Dumpfiles zijn toch wel de grootste bugs in Railworks. Een echt zinnige oplossing is er volgens mij ook nog niet gekomen. Ik heb er ook last van... Gisteravond nog zitten spelen; alles werkte prima. Vervolgens vandaag weer willen spelen, maar ik krijg dan de melding "Saved dumpfile to C:\tempdump\railworks-v49.4a-dmp" of zoiets. So, idc dat `ie het opgeslagen heeft... Maar door die melding springt mn game wel op zwart... Van alles al geprobeerd; game bestanden valideren, cache legen, Steam + PC opnieuw opstarten... Niks helpt... Volgens mij zit er niks anders op dan de game te verwijderen, opnieuw installeren, als `ie het dan doet back-up draaien, dan ChrisTrains en Coha instaleren en dan het nog maar eens proberen...
Een trein rijdt niet op tijd, maar op rails

Afwezig t/m Augustus
4.630 posts
« Reply #43 on: Sunday 08 February, 2015, 17:22:41 »
Wat heb je het laatst geinstalleerd/aagepast. dat veroorzaakt het met 99,9% zekerheid.

Tester BETA Server
138 posts
« Reply #44 on: Sunday 08 February, 2015, 17:30:42 »
Wat heb je het laatst geinstalleerd/aagepast. dat veroorzaakt het met 99,9% zekerheid.

Ik had bij de Vechtdallijnen in de Editor vinkjes gezet bij DTG Academy omdat de deuren niet wilde openen bij een perron. Doordat ik dit gedaan heb gaan ze weer wel openen, dus dat lijkt mij niet echt een groot iets? En ik heb een eigen scenario voor die route geïnstalleerd (heb een nieuwe computer dus vandaar). Ik zal dat scenario wel weer even verwijderen, maar op mn oude PC werkte TS ook na de installatie van mn scenario prima. Maar ik zal even kijken! :) EDIT: Helaas, heeft niet geholpen.... :(
« Last Edit: Sunday 08 February, 2015, 17:38:52 by Erikmsts »

3 posts
« Reply #45 on: Sunday 08 February, 2015, 17:32:35 »
Een dergelijk probleem had ik ook nu toe.
Als ik TS2015 ging starten, kreeg ik ook een zwart scherm.
Je ziet via de taakmanager dat in eerste instantie TS status "reageert niet" heeft.
Echter als je het zwarte scherm gewoon aan laat staan (Niet afbreekt) start het programma uiteindelijk op. (na ca. 10 min)
In principe erg  frustrerend, maar ik kon geen oorzaak vinden, totdat...
Ik mijn security abonnement moest verlengen en de nieuwere versie ging instellen.

Toen zag ik dat je de optie had in dat programma om een Game Modus aan te vinken.
Sindsdien start TS 2015 heel snel op en draait het weer ouderwets goed.

Wellicht dat je dit eens moet checken en testen.
Succes!

Tester BETA Server
138 posts
« Reply #46 on: Sunday 08 February, 2015, 17:34:19 »
Een dergelijk probleem had ik ook nu toe.
Als ik TS2015 ging starten, kreeg ik ook een zwart scherm.
Je ziet via de taakmanager dat in eerste instantie TS status "reageert niet" heeft.
Echter als je het zwarte scherm gewoon aan laat staan (Niet afbreekt) start het programma uiteindelijk op. (na ca. 10 min)
In principe erg  frustrerend, maar ik kon geen oorzaak vinden, totdat...
Ik mijn security abonnement moest verlengen en de nieuwere versie ging instellen.

Toen zag ik dat je de optie had in dat programma om een Game Modus aan te vinken.
Sindsdien start TS 2015 heel snel op en draait het weer ouderwets goed.

Wellicht dat je dit eens moet checken en testen.
Succes!

Hoe bedoel je "security abonnement"? :)

3 posts
« Reply #47 on: Sunday 08 February, 2015, 21:04:11 »
Sorry, daar bedoel ik mee je anti virus / PC bescherm programma.
AVG, Kaspersky, etc...
Toen ik dus de optie Game profiel had aangevinkt (speciaal voor starten van games in de volledige beeldscherm modus) deed alles het weer super.
Ik zou het daar eigenlijk niet zo snel zoeken, maar het was wel de oorzaak / oplossing..

Tester BETA Server
138 posts
« Reply #48 on: Monday 09 February, 2015, 15:34:08 »
Sorry, daar bedoel ik mee je anti virus / PC bescherm programma.
AVG, Kaspersky, etc...
Toen ik dus de optie Game profiel had aangevinkt (speciaal voor starten van games in de volledige beeldscherm modus) deed alles het weer super.
Ik zou het daar eigenlijk niet zo snel zoeken, maar het was wel de oorzaak / oplossing..

Mmmm... Ik heb even gekeken in microsoft security Essentials maar ik heb daar geen echte game-optie gevonden. Echter blijft het probleem zich voordoen... :( Dat wordt back-ups draaien, verwijderen van game, game instaleren, back-up draaien, routes en treinen en coha instaleren... back-up draaien.... Aargh! :-/

3 posts
« Reply #49 on: Tuesday 10 February, 2015, 10:31:24 »
MS Essentials wordt dat nog gesupporterd?
Al eens geprobeerd om Essentials even (tijdelijk) uit te zetten en dan TS 2015 op te starten?

1.011 posts
« Reply #50 on: Tuesday 10 February, 2015, 10:39:19 »
Al eens geprobeerd om Essentials even (tijdelijk) uit te zetten en dan TS 2015 op te starten?
Een variant van security essentials zit standaard ingebakken in win 8 en win 8.1 en wordt op die wijze gesupport.

Tester BETA Server
138 posts
« Reply #51 on: Tuesday 10 February, 2015, 15:59:33 »

Nee, ik had dat niet geprobeerd maar het is inmiddels opgelost! (door bovenstaande manier... Maar het werkt weer :)) )

Bouwer van de route Noord-Oost Nederland
252 posts
« Reply #52 on: Monday 16 February, 2015, 09:31:43 »
Ik krijg de foutmelding van Filedump 49.4a.dmp wat fout is. Deze foutmelding komt bij mij alleen naar voren wanneer ik met de Gradienttool bezig ben met Perrons. Op rails geeft dit geen probleem. Andere tools werken ook prima naar behoren verder. Het rare is, dat de eerste 4 perrons wel zonder problemen gelegd konden worden.

Offline Tom
Voorheen: nstomjanssen2000
Geboren Nijmegenaar
2.373 posts
« Reply #53 on: Saturday 20 June, 2015, 16:55:43 »
Ik krijg de TempDump foutmelding bij het opstarten van Railworks nadat ik de Class 76/77 add-on heb aangeschaft. Wie weet wat ik verkeerd heb gedaan? Ik heb al de integriteit etc. gedaan.
In Steam staat dat er een update benodigd is, als ik hem aanklik om deze update te downloaden, zet hij hem even in de wachtrij, stopt hem dan en zet hem weer terug in de wachtrij.
« Last Edit: Saturday 20 June, 2015, 17:02:10 by Tom »

5.577 posts
« Reply #54 on: Saturday 20 June, 2015, 18:44:23 »
In Steam staat dat er een update benodigd is, als ik hem aanklik om deze update te downloaden, zet hij hem even in de wachtrij, stopt hem dan en zet hem weer terug in de wachtrij.

Die update is dat voor Steam zelf, of via Steam voor TS2015?
Trouwens ik snap het geheel niet over die update van Steam.
Heb je Steam aanstaan dan komt er wel eens een popup met de melding dat er een Steam update is.
Staat het uit en je start Steam word het autom. geïnstalleerd.
En een kleine TS2015 update daar merk je meestal niets van als Steam aanstaat, dat gaat ,zeg maar, stilzwijgend en word nergens naar gevraagd.

Routebouwer Oost Nederland
912 posts
« Reply #55 on: Saturday 20 June, 2015, 19:14:40 »
Ik krijg de TempDump foutmelding bij het opstarten van Railworks nadat ik de Class 76/77 add-on heb aangeschaft. Wie weet wat ik verkeerd heb gedaan? Ik heb al de integriteit etc. gedaan.

Dat probleem had ik van de week ook, het gevolg was dat ik steam en alle bijbehorende spullen opnieuw kon installeren, ben er een avond mee bezig geweest, maar nu heb ik nergens meer last van. Die check was net zoals jij beschreef.
Machinist bij Syntus (ZHO/ZwEnZwoKa)

Bouwer van de Route Oost Nederland, (Winterswijk - Arnhem) volg de route op:

http://forum.treinpunt.nl/index.php/topic,76056.0.html

24 posts
« Reply #56 on: Tuesday 10 January, 2017, 21:49:15 »
Ik krijg nu als ik een onderdeel van een platform ophoog een TempDump\Railworks-v58.5a.dmp fout.

Ik heb ook al de verify integrity of game cache gedaan en daarna bleef die het doen.

Als iemand hier een oplossing voor heeft zou het top zijn.

TreinPunt.NL Moderator
De trein!!
1.629 posts
« Reply #57 on: Tuesday 10 January, 2017, 21:53:19 »
Maak een nieuw leeg scenario aan, en probeer het opnieuw totdat het wel werkt. Is een bug in het spel, lofts verhogen (vooral lange lofts) is een ramp. Daar crasht het spel regelmatig op helaas.
Volg me op mijn Twitch Kanaal en abonneer je op mijn YouTube kanaal!

5.577 posts
« Reply #58 on: Tuesday 10 January, 2017, 22:04:59 »
Uhm wat heeft een nieuw scenario aanmaken te maken met lofts (in dit geval platform) verhogen? :-\