Welcome guest!

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Wednesday 23 May, 2012, 07:56:50
TPNL

Author Topic:  Dutch Train Design: Algemeen  (Read 32208 times)

Offline PeterD

• www.trainsim.com
Dutch Train Design: Algemeen
« on: Friday 17 June, 2011, 07:47:50 »
Op het moment ben ik bezig met alle downloads van Dutch Train Design. Dat wil zeggen ik controleer alles op inhoud, de meeste downloads zal ik ook verder opwaarderen. Met opwaarderen bedoel ik dat of de textures of de shapes aangepast gaan worden zodat het ietsje mooier wordt. Ook heb ik door de jaren heen van veel mensen verzoekjes gehad, ik heb nog een aantal niet eerder uitgebrachte textures, ook heb ik nieuwe informatie gekregen waardoor ik versies nog iets beter kan doen. Al die zaken verwerk ik in de nieuwe downloads.

Op trainsim.com kan je alle update versies vinden door de zoek functie te gebruiken, zoek op text "Dutch Train Design". Op trainsim.com zijn alle oude versies verwijderd. Iedere download van ons mag door iedere website gedistribueerd worden, mits ongewijzigd. Dat zegt dus dat er geen andere installer gemaakt mag worden, geen readme's of links veranderd mogen worden. Ongewijzigd is zoals het je het van trainsim.com download plaatsen op je eigen server.

Treinpunt.nl heeft altijd de meeste downloads van ons gehad. Ook een groot aantal buitenlandse locs. Hier op de downloadpagina zijn deze downloads herkenbaar, als er een screenshot met een zwarte achtergrond links naast de download staat betreft het een opgewaardeerde download.

Downloads zonder het zwarte screen op treinpunt.nl mogen alleen door treinpunt.nl worden gedistribueerd. Als je deze wel online wilt hebt zul je toestemming moeten vragen of wachten tot de update versie beschikbaar is gekomen.

We doen nergens een upload behalve trainsim.com, treinpunt.nl heeft voor ons een bijzondere plek vandaar dat je soms links aantreft in de downloads naar deze site. Als je daar problemen mee hebt moet je het niet op je website aan bieden. Verwijderen of aanpassen is geen optie.

Wij posten hier als er updates zijn, dat doen we nergens anders.

Edit: Voor websites met oude versies online ,zoals belgian-tsm.be, die van ons nooit schriftelijk toestemming gekregen hebben om het aan te bieden maar zich wel zelf melden geldt ook dat de oude download tijdelijk online mag blijven tot de update beschikbaar is.
« Last Edit: Saturday 19 November, 2011, 20:15:21 by Johnny »

Share via facebook Share via twitter

Offline PeterD

• www.trainsim.com
Re: Dutch Train Design: Algemeen
« Reply #1 on: Friday 17 June, 2011, 08:26:33 »
Verzoeken van websites om onze downloads online te mogen zetten

Trainsim.com is de thuisbasis van Dutch Train Design. Zie bovenstaande post.

Repaints Dutch Train Design

Repaint verzoeken aan ons gericht worden bijna nooit beantwoord, simpelweg omdat de EULA (readme) duidelijk genoeg is. Wij geven geen toestemming om het te releasen met de shapes.  Wij bieden onze downloads aan zoals ze zijn. Wij zijn van mening dat onze release versies goed genoeg zijn, daarbij weten we ook dat ontzettend veel mensen er blij mee zijn. Dat is waarom we ze als freeware aanbieden, het plezier en genot van MSTS-ers is voor ons meer waard dan er geld voor te vragen.

Ik benoem het speciaal dat we ze als freeware aanbieden, als je goed nadenkt en eens kijkt wat sommige mensen en bedrijven als payware aanbieden mag je wel stellen dat Dutch Train Design dat ook had kunnen doen. Wij hebben gekozen voor freeware, omdat veel Nederlandse MSTS-ers jong zijn en niet eens iets kunnen betalen. De doelstelling van Dutch Train Design is altijd geweest het aanbieden van downloads als freeware met een payware kwaliteit. Ik ben van mening dat we daar altijd aan hebben voldaan.

Het nadeel van die keuze is wel het drama over repaints. Niemand gaat payware treinen repainten en Just Trains vragen of ze het mogen releasen. Dutch Train Design is freeware voor de liefhebbers, om mee te rijden in je MSTS, om van te genieten zoals het is, om te repainten in je eigen MSTS, het is er niet om te gaan gebruiken voor repaints met de bedoeling dat als download te gaan aanbieden.

Wij zijn trots op onze treinen, als er behoefte is aan een bepaalde versie doen wij het gewoon zelf. Vragen kan altijd en als we tijd en zin hebben maken we die versie. Ontzettend veel mensen van allerhande nationaliteiten weten dat er met grote regelmaat de gevraagde versie is uitgebracht.

In general: Repaints are allowed for personal use only, no redistribution. Distribution is    distribution, regardless of if it is on a web site, newsgroup, internet mailing list, bulletin board (BBS) or between individuals. There is no differentiation between the methods for purposes of EULAs, unless specifically stated so.

What will it take to get permission for redistribution?

1. The model must be re-textured in a fashion where 75% of the model has been altered. To be fair, you may keep the original textures as they are if you like, but the remaining textured components must be totally altered, and not just re-coloured or re-numbered.

2. All distributed packages may not contain the model shape (*.s) file(s), any cabview texture files, or audio files.

3. All distributed packages must have a readme.txt file explaining how to install the package, including a URL to www.treinpunt.nl.

4. The texture files being repainted remain the copyrighted property of CLP Inc./Dutch Train Design.

5. Full credit to Dutch Train Design for the original model and textures must be provided in the readme.txt, this is an absolute must, and not an unreasonable expectation.

6. Freight and passenger car repaints must have the following:
    1. The texture files
    2. The WAG and SD files (these may not be the same as the original source model)
    3. A new readme.txt file (+ the original Docs folder)

7. Locomotive repaints must have the following:
   1. The texture files
   2. ENG and SD files (these may not be the same as the original source model)
   3. Aliased links to original cab and sounds, or, new cabs and sounds may be provided with the model
   4. A new readme.txt file (+ the original Docs folder)

Permission request

Contact:  www.treinpunt.nl  forum: Username: PeterD or www.twitter.com/Dutchtrain

We think what we have laid out is fair, so please do not ask for exceptions to the above rules    for we am not able to accommodate them.
« Last Edit: Monday 27 June, 2011, 02:03:46 by PeterD »

Offline PeterD

• www.trainsim.com
« Reply #2 on: Friday 17 June, 2011, 08:48:19 »
Dutch Train Design repaint wedstrijd

Om gelijk maar het bovenstaande bericht te verzachten. In de loop van dit jaar ga ik weer afscheid nemen als actief lid in Nederlands MSTS en me weer bezig houden met Amerikaans MSTS. Samen met het Trainsim.com forum gaan we een wedstrijd organiseren voor de ontzettend creatieve repainters.

De jury is Nels (het trainsim.com opperhoofd), mevrouw D en ik. Dutch Train Design zal t.z.t. een template download uitbrengen van de Class 66. Templates zijn de basis textures voorzien van de ramen, deuren, lijntjes, een kleine instructie over de textures en mapping in het Nederlands en Engels, BMP bestanden en TGA bestanden. Eigenlijk een compleet digitaal kleurpakket.

Zowel Nels als wij hebben door de jaren heen bijzonder creatieve repaints gezien, alleen Nels onderschept ze bijna altijd als iemand ze op trainsim.com upload omdat hij weet dat er geen toestemming is voor release en wij releasen ze niet.

De wedstrijd is alleen voor leden van treinpunt.nl en trainsim.com. Het moet een eigen creatie zijn, dus fictief. Bijvoorbeeld een class 66 in NS kleuren, Arriva kleuren schema, een fictief bedrijf of een beschildering zoals jij het mooi vindt.

De mooiste c.q. meest creatieve repaints zullen wel als release worden uitgebracht met de credits voor de repainter.

Offline PeterD

• www.trainsim.com
« Reply #4 on: Friday 17 June, 2011, 17:13:27 »
Aan het knutselen voor een nieuwe update van een bestaande download:

Offline PeterD

• www.trainsim.com
« Reply #5 on: Friday 17 June, 2011, 21:03:36 »
De update voor de Nedtrain PB10 is klaar:

De huidige download versie:

De update versie (komt binnenkort online)

In-game screens update-versie:

Offline PeterD

• www.trainsim.com
« Reply #6 on: Saturday 18 June, 2011, 13:52:33 »
De NedTrain update staat online als download: http://forum.treinpunt.nl/index.php?action=downloads;sa=view;down=582

Online Micka

• Voorheen kilmen123, nu Micka
« Reply #7 on: Saturday 18 June, 2011, 13:54:17 »
ziet er goed uit ;)
bouwer enkhuizen-hoorn
Twitter: micka_roest

Offline PeterD

• www.trainsim.com
« Reply #8 on: Saturday 18 June, 2011, 19:17:39 »
ziet er goed uit ;)

Dank je wel!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De DRS Class 66 (Direct Rail Services) heeft als eerste Engelse msts loc van ons een grondige update gehad, het gaat op textures updates maar ook om een aanpassing van de koppelingen. Vanaf nu is het mogelijk om met deze loc europees rollend materieel te trekken.

Engels en Amerikaans materieel in msts maakt bijna altijd gebruik van automatic couplers, terwijl het Europese materieel chain couplers gebruikt. De DRS loc heeft nu een dual-coupler zodat het met Europees materieel gebruikt kan worden. De verlichting werkt wel volgens de regels van het Britse spoor.

De loc na de texture update

De loc met Amerikaans rollend materieel (automatic couplers)

De loc met Europees rollend materieel (chain couplers)

De download is inmiddels hier online gezet: http://forum.treinpunt.nl/index.php?action=downloads;sa=view;down=733

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bruno heeft een filmpje gemaakt van de HLE 11 en Bs met Fyra stam 4980: http://forum.treinpunt.nl/index.php/topic,7034.msg78863.html#msg78863

.... en, voor de liefhebbers, een screenshotje van mijn Paint Shop Pro op dit moment.

Offline Jamill_Presley

• Elvis Presley: Aloha From Hawaii 1973.
« Reply #9 on: Saturday 18 June, 2011, 23:24:54 »
Ik ben benieuwd :-)

Greetzz,
J
8 Januari 1935 - - 16 Augustus 1977

Offline etienne123

• Webmaster
  • TreinPunt.NL Administrator
    • TreinPunt.NL
« Reply #10 on: Sunday 19 June, 2011, 01:41:38 »
Heb het je al eens gezegd, maar echt top Peter wat je allemaal doet!

Offline PeterD

• www.trainsim.com
« Reply #11 on: Monday 20 June, 2011, 12:37:44 »
Heb het je al eens gezegd, maar echt top Peter wat je allemaal doet!

Maar wat jij doet samen met je moderator en admin vrienden is misschien het allerbelangrijkste. Dit valt en staat bij het in stand houden van een goede en leuke MSTS community. Zonder dit platform had het allemaal weinig zin  :D

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gisteren zijn de eerste twee downloads online gezet met container wagons. Het betreffen downloads met gemengde 20ft en 40ft containers. In de update versies zitten een aantal containers op verzoek van mensen.
Ook zijn de wagons compatibel gemaakt door middel van dual-coupling. Ze werken ook achter Engels en Amerikaans MSTS materieel.

Container download 1 bevat ook een lege wagon zonder sluitborden.

http://forum.treinpunt.nl/index.php?action=downloads;sa=view;down=981

Container downoad 2 bevat een lege wagon met sluitborden.

http://forum.treinpunt.nl/index.php?action=downloads;sa=view;down=982

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Met regelmaat krijgen we verzoeken om toestemming te geven voor freight anim op de lege wagon. In principe geven we daar geen toestemming voor. Een freightanim is namelijk gewoon een object en niemand hoeft ons toestemming te vragen om een object te releasen.

Wij hopen wel dat makers van dit soort objecten (lees freightanim) weten wat ze doen. Je hebt in dit geval te maken met een wagon die zonder containers rond de 7000 polygonen zit. Met drie 20ft containers stijgt dit nog tot circa 7400. Dat zegt dus al dat je speelruimte voor een freightanim absoluut minimaal is.

Een goede MSTS add on is altijd iets wat er zowel goed uit ziet en NOOIT de oorzaak kan of mag zijn dat het spel enige hinder kan ondervinden. Een goede MSTS kwaliteit add on is altijd een compromis. Iets moois in een 3D programma bouwen kan mijn dochter van 12 ook, mijn hond kan dat ook. De kunst is om het dusdanig in polygonen te reduceren zodat het effect intact blijft en het nimmer een aanslag doet op het spel.

Ik ben dan ook van mening dat iemand met freightanims van circa 2000 polygonen niet eens moet willen releasen, immers mensen die downloaden gaan er vanuit dat zowel de maker en misschien de website als aanbieder van de nieuwe add on weten wat ze doen. Een consist met meerdere wagons met dit soort freightanims is een aanslag op het spel. Zeker bij ontbreken van lods is dit een aanslag op msts als een goederen trein op 2km afstand op duikt in activities, 10 van deze freightanims is immers al 20.000 polygonen vol in MSTS terwijl je nog niets ziet.

Daarom zit in de eerste download van ons een extra document wat een advies van DTD geeft om de Innotrans freight anim van Swier Garst te gebruiken. Dat is een prima add on voor MSTS.

« Last Edit: Monday 20 June, 2011, 12:41:50 by PeterD »

Offline PeterD

• www.trainsim.com
« Reply #12 on: Monday 20 June, 2011, 19:56:57 »
In aanbouw:

Offline PeterD

• www.trainsim.com
« Reply #13 on: Monday 20 June, 2011, 21:23:32 »
De Direct Rail Services 66405 - Malcolm Logistics loc in-game screens:

Offline Jamill_Presley

« Reply #14 on: Monday 20 June, 2011, 21:26:43 »
Prachtig!

Greetzzz,
Jamill.

Offline PeterD

• www.trainsim.com
« Reply #15 on: Tuesday 21 June, 2011, 01:01:43 »
Prachtig!

Dank je wel!
___________________________________________________________________________________

In Florida, USA, reed dagelijks een erg lange goederentrein boordevol sinaasappels. Beter bekend als de "juice train". Deze trein werd gereden door CSX. Met deze trein als inspiratie een paar screentjes. De loc is de SD 40-2 (De standaard loc van MSTS uit de update) gemaakt door Train Artisan, de andere loc is de General Electrics AC4400CW van Train Artisan, allebei voorzien van een CSX kleurtje. De wagons zijn de Sgns container wagons van Dutch Train Design.

« Last Edit: Tuesday 21 June, 2011, 11:33:08 by PeterD »

Offline MathijsB

• TreinPunt.NL Moderator
  • Bouwer Roosendaal-Vlissingen
« Reply #16 on: Tuesday 21 June, 2011, 08:54:37 »
Wow, al die skins zien er prachtig uit! Gaat zo door!!
Groet,

Mathijs

Offline PeterD

• www.trainsim.com
« Reply #17 on: Tuesday 21 June, 2011, 14:02:35 »
Wow, al die skins zien er prachtig uit! Gaat zo door!!

Ik zal het proberen
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Eén van mijn favoriete setjes wagons zijn de 30ft bulkcontainers. Deze set is nu ook wat opgepoetst links en rechts, alle wagons zijn voorzien van dual-coupling zodat ze ook achter Amerikaanse en Engelse MSTS locomotieven kunnen. Deze download zal binnenkort ook hier online staan, laat in de middag al op trainsim.com. Hier onder een aantal screens van een testrit met de wagons en de Amerikaanse F7 locomotief (gemaakt door Train Artisan).

Offline Yannick

« Reply #18 on: Tuesday 21 June, 2011, 14:41:05 »
Mooi man! :D

Offline PeterD

• www.trainsim.com
« Reply #19 on: Tuesday 21 June, 2011, 16:02:27 »
Mooi man! :D

Dank je wel!
__________________________________________________________________________________
De gekoelde containers hebben ook de update gekregen, zoals alle andere containerwagons. Een paar screens zijn hieronder te bekijken. De set staat vanmiddag op trainsim.com en zal ook hier online komen zodra de moderators klaar zijn met het website onderhoud.

Offline msts_be

« Reply #20 on: Tuesday 21 June, 2011, 16:20:37 »
Peter,

Ik weet dat je er misschien niet staat om te springen, maar hoe zit het met de Belgische locs ? Ik wil zeggen, de reeksen 11/12/21/27 ?

Vooral bij de reeks 27 zou ik graag 2 nieuwe varianten zien, namelijk MUX + GF-koppeling (locs 2742-2760) en enkel MUX. Onze Franstalige vrienden in Wallonië hebben zich in alle bochten gewrongen om de locs via een freightanim van een GF-koppeling te voorzien, maar ik zou dit liever nu in het model ingewerkt willen zien.

De reeksen 11,12 en 21 zijn niet zoveel veranderd, op de GSM-R (enkel zichtbaar aan de antenne bovenaan) en de airco (waarbij er onderaan de loc een nieuwe "bak" met ventilator bijgekomen is) na. Maar deze varianten zijn mijns inziens veel minder dringend dan de 27'ers.

Offline PeterD

• www.trainsim.com
« Reply #21 on: Tuesday 21 June, 2011, 17:21:53 »
Peter,

Ik weet dat je er misschien niet staat om te springen, maar hoe zit het met de Belgische locs ? Ik wil zeggen, de reeksen 11/12/21/27 ?

Vooral bij de reeks 27 zou ik graag 2 nieuwe varianten zien, namelijk MUX + GF-koppeling (locs 2742-2760) en enkel MUX. Onze Franstalige vrienden in Wallonië hebben zich in alle bochten gewrongen om de locs via een freightanim van een GF-koppeling te voorzien, maar ik zou dit liever nu in het model ingewerkt willen zien.

De reeksen 11,12 en 21 zijn niet zoveel veranderd, op de GSM-R (enkel zichtbaar aan de antenne bovenaan) en de airco (waarbij er onderaan de loc een nieuwe "bak" met ventilator bijgekomen is) na. Maar deze varianten zijn mijns inziens veel minder dringend dan de 27'ers.

De Belgische locs komen nog aan de beurt, ik heb geen enkel idee wanneer. Wat er in ieder geval aan gaat veranderen is cab en sound. Waarschijnlijk textures. Een antenne op dak zetten vinden we ook zonde van polygonen. Je ziet het amper en het zijn wel extra polygonen. Mijn inziens op dit moment veranderd er niets aan de shapes van de Belgische locs, omdat ik me niet kan voorstellen dat de HLE 27 er anders door is geworden met die nieuwe bak onder de locomotief.

Ik vind nog steeds als mensen realistische locs met elke detail willen zien ze niet MSTS moeten spelen maar gewoon een avondje YouTube moeten kijken, dat is pas realistisch  ;)
« Last Edit: Wednesday 22 June, 2011, 05:52:16 by PeterD »

Offline Jamill_Presley

« Reply #22 on: Tuesday 21 June, 2011, 19:39:40 »
Ziet er goed uit!

Greeetzzzzz,
Jamill.

Offline PeterD

• www.trainsim.com
« Reply #23 on: Tuesday 21 June, 2011, 21:35:21 »
Direct Rail Services loc 66411 heeft een grondige update gehad en zal binnenkort online verschijnen in deze versie. De loc is nu ook voorzien van dual-couplers zodat er mee gereden kan worden in MSTS met Europees materieel (met chain couplers).

Offline Jamill_Presley

« Reply #24 on: Tuesday 21 June, 2011, 21:41:46 »
Mijn virtuele collega's zullen blij zijn ermee! :-)

Greetzzzz,
Jamill.

Offline rd1738

« Reply #25 on: Wednesday 22 June, 2011, 00:46:51 »
Wat maakt die PeterD toch mooie treinen!! Mooie aanwinsten voor MSTS.
Op deze pagina staan de oude en de nieuwe NedTrain PB10 afgebeeld.
Waar is de oude nog te downloaden? Of misschien kan iemand die mij sturen.

Alvast bedankt.
Groet, Renzo.

Offline PeterD

• www.trainsim.com
« Reply #26 on: Wednesday 22 June, 2011, 00:50:32 »
Wat maakt die PeterD toch mooie treinen!! Mooie aanwinsten voor MSTS.
Op deze pagina staan de oude en de nieuwe NedTrain PB10 afgebeeld.
Waar is de oude nog te downloaden? Of misschien kan iemand die mij sturen.

Alvast bedankt.
Groet, Renzo.

Dank je wel, de oude download is offline gehaald en vervangen door de nieuwe download.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Momenteel aan werk met een andere update, de stand van zaken tot nu toe:

Offline PeterD

• www.trainsim.com
« Reply #27 on: Wednesday 22 June, 2011, 09:29:06 »
Sinds vannacht heeft Dutch Train Design ook een eigen YouTube kanaal, het eerste filmpje staat er ook al op.

http://www.youtube.com/user/DutchTrainDesigntm
« Last Edit: Wednesday 22 June, 2011, 09:31:32 by PeterD »

Offline Jamill_Presley

« Reply #28 on: Wednesday 22 June, 2011, 16:37:19 »
Leuke filmpje!

Greetzzz,
Jamill.

Offline PeterD

• www.trainsim.com
« Reply #29 on: Wednesday 22 June, 2011, 18:04:38 »
National Power: