Welcome guest!

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Wednesday 23 May, 2012, 08:03:00
TPNL

Author Topic:  Zuidbroek-Veendam  (Read 2124 times)

Offline trainsmaker

Re: Gezocht!!!!
« Reply #30 on: Wednesday 06 July, 2011, 18:36:13 »
Hallo,Ik zoek iemand die graag wilt helpen en de volgende spulletjes wilt maken:
Station Veendam,Scheemda,Winschoten,Nieuweschans en Sappemeer Oost,en eventuele posten en gebouwen rondom en nog eventuele dingetjes langs het spoor enz.
degene die mij helpt mag de route ook zelf een beetje bouwen.(je bent dan ook officieel medewerker aan de route)

Alvast bedankt

Offline Citypendel

• TreinPunt.NL Moderator
Re: Zuidbroek-Veendam
« Reply #31 on: Wednesday 06 July, 2011, 19:34:48 »
Als jij perfecte textuur foto's maakt van die gebouwen, wil ik ze best maken.. ;)
Gr, Dwight

Share via facebook Share via twitter

Offline trainsmaker

« Reply #32 on: Wednesday 06 July, 2011, 19:41:09 »
Als jij perfecte textuur foto's maakt van die gebouwen, wil ik ze best maken.. ;)
dat kan ik niet.
ik rij geen trein en kom er niet echt vaak.
dat vind ik zelf jammer want ik wil graag de route realistisch maken en dan te download zetten.(zodat er meer realistische route's komen)

Offline michael1234

« Reply #33 on: Wednesday 06 July, 2011, 19:45:20 »
ja dan houd het op hè..
als je vraagt om iemand die een gebouw wil maken, moet je er wel voor zorgen dat je goede foto's hebt.
anders zijn er niet veel mensen die iets voor je willen maken ;)

Offline trainsmaker

« Reply #34 on: Wednesday 06 July, 2011, 19:53:30 »
dan heb ik geen materiaal rondom mijn  route.
en wil heel erg graag dat ik er foto's van kon maken
dan denk ik dat ik niet meer verder kan met de route

Offline Qboy

• Ben helemaal fan van het OV!
« Reply #35 on: Wednesday 06 July, 2011, 20:33:13 »
Dan doe je wat iedere routemaker doet: Je fantasie gebruiken.
VIRM staat voor Veel Intercity Rijtuigen Maandag

Offline michael1234

« Reply #36 on: Wednesday 06 July, 2011, 20:48:14 »
juist,
mijn route bestaad grotendeels ook uit fantasie..
alleen spoor technisch is het grotendeels realistisch, bovenleiding klopt zo goed als, seinen staat op goede plaats, enz. enz.
maar omgeving bedenkt je ook voor een groot deel zelf.
als je je fantasie gebruikt, dan zal je zien hoe mooi iets word  ;)

Offline trainsmaker

« Reply #37 on: Wednesday 06 July, 2011, 20:55:33 »
ok,maar weet iemand dan waar ik nog meer nederlandse gebouwen kan downloaden?
ik heb alles van trainzonline al

Offline michael1234

« Reply #38 on: Wednesday 06 July, 2011, 21:57:37 »
kijk hier eens tussen:
http://trainzbuilders.yourbb.nl/

;)

Offline trainsmaker

« Reply #39 on: Thursday 07 July, 2011, 11:42:15 »
bedankt  ;D
maar hoe krijg je foto's van google maps in het spel???
en nog een ontpoic vraag,hoe krijg je zo'n bewegende trein onder in beeld???
ben ik wel nieuwschierig naar.
ik heb ook een foto van een station die ik voor de lol maakte
« Last Edit: Sunday 10 July, 2011, 20:57:24 by trainsmaker »

Offline trainsmaker

« Reply #40 on: Sunday 17 July, 2011, 13:22:39 »
Hallo,ik heb de laatste tijd niet aan de route gewerkt want ik heb geen stations enz.
Wie wilt deze stations fotografren en maken voor mij???
Ik dank je er alvast voor.

MVG,Jelle Algra

Offline trainsmaker

« Reply #41 on: Saturday 03 September, 2011, 14:30:53 »
Hierbij stop ik de route!!!! :(
Het is niet anders,ik ken de route slecht,en wil graag een bekendere bouwen(Groningen-Zwolle)
Daaarbij vraag ik ook wie mee kan en wilt helpen.
Dan bedoel ik,3D projecten,zelf meebouwen(bovenleiding,ben daar niet goed in :(,route aankleden,wissels verbeteren),de route testen.
Wil je helpen!!!stuur dan een bericht naar:jelle.algra#hotmail(punt)com

mvg,Jelle Algra

Edit Julian: E-mailadres meer spamproof gemaakt.
« Last Edit: Sunday 04 September, 2011, 22:04:49 by Julian »

Offline Qboy

• Ben helemaal fan van het OV!
« Reply #42 on: Saturday 03 September, 2011, 19:24:43 »
Nou, maak dan een combiroute. Een deel is fantasie en de ene is realiteit.

Offline michael1234

« Reply #43 on: Saturday 03 September, 2011, 19:38:35 »
Schijnbaar is het jouw nog niet duidelijk dat niet iedereen zomaar objecten voor een route gaat maken..
en ik ga dus zeker niet meer helpen nu ik zie dat dit je zoveelste nieuwe route gaat worden..
Maar voor de grap eerst eens een route af voor je een nieuwe begint.
Al duurt het nog zo lang..
Een route bouwen duurt erg lang..
Ik bouw ondertussen ook al ruim 1 jaar aan leeuwarden zwolle..
en als je al mijn pogingen tot die route erbij neemt zit je denk ik al snel op 3 jaar..
en voor mijn route af is zijn we al aangekomen in 2012..
Steek er tijd in, en maak gebruik van objecten die al te krijgen zijn..
Je zal zien hoe mooi je route word als je je eigen fantasie gebruikt ;)

misschien kom ik wat onaardig over, maar objecten maken gaat ook niet zomaar,
in princiepe is wat jij vraagt aan ons,
bovenleiding,ben daar niet goed in ,route aankleden,wissels verbeteren
, het grootste deel van de hele route. denk niet dat er iemand is die daar aan gaat beginnen.
geloof mij maar.
van zelf oefenen door fictieve routes te maken word je beter, en veel objecten te downloaden en te proberen in een fictieve route.
je moet lol beleven in het route maken, niet de realiteit helemaal nabouwen als je daar veel hulp bij nodig hebt.
begin klein, maak een paar baseboards, leg er een stuk rails met 2 of 3 stations op, en ga er omgeving bijmaken.
ben je het niet eens met de omgeving, dan haal je het weg en probeer je wat anders.
gewoon proberen, dan word je vanzelf beter ;)

Offline trainsmaker

« Reply #44 on: Sunday 04 September, 2011, 11:36:46 »
Je heb gelijk,maar ik kan niet alles zoals god
Maar ik heb weet ik veel hoeveel fictieve route's gemaakt.
en deze was al mislukt
ik was bestver.
en nu ben ik bezig met groningen-zwolle
die word wel afgemaakt.
ik werk samen met jens,alleen moet ik nog hopen dat er iemand zo vriendelijk is en er vaak komt dast hij wel foto's wil maken van die stations en ook 3d projecten.
dat is alles wat ik vraag.
de rst doe ik en jens

Offline locoingmar

• Clowns neem ik niet serieus, ook normale mensen.
« Reply #45 on: Sunday 04 September, 2011, 12:06:09 »
en daar word alweer een gruwelijke fout gemaakt.

ten 1e moet je iemand hebben die naar die stations wilt gaan voor foto's. leuk natuurlijk maar is dat financieel voor die persoon dan te redden of de tijd?

ten 2e is een stationsgebouw nabouwen een tijdrovend proces. je zult iemand moeten vinden die het geduld er voor heeft of de tijd.

verder, succes er mee!

Offline michael1234

« Reply #46 on: Sunday 04 September, 2011, 12:08:31 »
je begrijpt me nog niet helemaal, maar dat laat ik achterwegen, heb nu komende puntje vind ik belangrijker.
ik werk samen met jens,alleen moet ik nog hopen dat er iemand zo vriendelijk is en er vaak komt dast hij wel foto's wil maken van die stations en ook 3d projecten.
dat is alles wat ik vraag.
de rst doe ik en jens
goed, "dat is alles wat ik vraag" komt over alsof het eenvoudig is, maar hoeveel tijd denk je dat het kost om al die stations op die route na te bouwen?
eerst moet je iemand vinden die geld over heeft om het traject af te reizen voor foto's
vervolgens zou diegene uren moeten steken in 3D objecten voor een route van een ander.

die tijd kunnen trainzers en Gmaxers(GMAX=3D bouw programma) veel beter besteden aan hun eigen werk ;)

wat locoingmar hier ook zegt, het is gewoon tijdrovend. en met werk (of voor de jonge trainzers school) gaat dat gewoon niet werken, we hebben allemaal ook al zo onze eigen projecten waar we graag tijd insteken.

Offline Trainspotters

« Reply #47 on: Sunday 04 September, 2011, 14:53:51 »
ik werk samen met jens,alleen moet ik nog hopen dat er iemand zo vriendelijk is en er vaak komt dast hij wel foto's wil maken van die stations en ook 3d projecten. Dat is alles wat ik vraag. De rst doe ik en jens

Beste trainsmaker,

Je loopt nogal warm van noordelijke route's dus blijkbaar woon je in de buurt, voor jou moet het een klein kunstje zijn om met een retourtje Gr-Zw alle stations te bezoeken en te platen.
Een goed alternatief voor de stations is stationsweb, hij die een beetje know-how heeft van webpagina's selecteert de gewenste route en bekijkt deze , in enkele muisklikken, virtueel.
Zo krijg je op een eenvoudige manier prima inzicht in de stations langs de baan.
Check daarna op de bekende sites naar stations in identieke bouwstijl, een reskin doet wonderen.
(als je de route wilt uitgeven wel vooraf toestemming vragen aan de bouwer.)

Voor 3D projecten stel ik voor om jouw fantasie de vrije ruimte te geven, leef je lekker uit.
Voor echt specifieke 3D content wijs ook ik (ala Aron) naar de tutorials van Amazing Mike, hoewel gedateert en soms verwarrend -moet je Mike maar vergeven tijdens deze nachtelijke uren- zijn dit toch nog de beste handleidingen om Gmax onder de knie te krijgen.

groet,
Trainspotters
« Last Edit: Sunday 04 September, 2011, 15:05:53 by Trainspotters »

Offline michael1234

« Reply #48 on: Sunday 04 September, 2011, 15:02:28 »
mike's tutorials zijn soms verwarrend, maar ik heb er nog zat goeie truckjes uit gehaad waardoor ook voor mij gmax nog eenvoudiger werd.
alles word stap voor stap uitgelegt, en als je gek word van dat gepraat, met de beelden kom je ook al een eind ;)

Offline trainsmaker

« Reply #49 on: Sunday 04 September, 2011, 20:43:13 »
ten 1e moet je iemand hebben die naar die stations wilt gaan voor foto's. leuk natuurlijk maar is dat financieel voor die persoon dan te redden of de tijd?
maar hoeveel tijd denk je dat het kost om al die stations op die route na te bouwen?
eerst moet je iemand vinden die geld over heeft om het traject af te reizen voor foto's
Je loopt nogal warm van noordelijke route's dus blijkbaar woon je in de buurt, voor jou moet het een klein kunstje zijn om met een retourtje Gr-Zw alle stations te bezoeken en te platen
locoingmar:als er een jonge machinist is die ook hierop zit en gmax projecten maakt.
kan hij het toch doen,dat kost geen geld
michael1234:hetzelfde als bij locoingmar,en ik weet hoeveel tijd,maar ik ze krijgen de tijd en jij moet ook toch projecten maken,hetzelfde,alleen jij doet het
Trainspotters:ik ben nog maar 13 en mag niet alleen rijzen,en mijn ouders gaan echt geen geld uitgeven voor een paar foto's voor mijn route.
daarom vraag ik het.
en jullie allemaal,ik ben al een tijdje bezig met oefenen,maar ik krijg het maar niet onder de knie :(
oja,voordat jullie denken dat dit gemeen overkomt,het is niet zo ;)

Offline locoingmar

• Clowns neem ik niet serieus, ook normale mensen.
« Reply #50 on: Sunday 04 September, 2011, 21:18:59 »
antwoord 1e citaat: met zo'n houding hoe je over een MCN praat of die dat moet doen en indien zij er zijn dan mag je dat meteen uit je hoofd zetten.

antwoord 2e citaat: komt over alsof mensen het moeten doen van je alsmede dat je het zelf niet gaat proberen noch willen. ik weet van mijzelf dat ik niet kan gmaxen maar ik gebruik gewoon wat er is en anders probeer ik het wel tot het lukt.

antwoord 3e citaat: als je niet eens de omgeving zelf kan verkennen dan is het spijtig maar dan houd het op. alles begint met verkennen. nu ken ik Zwolle - Leeuwarden natuurlijk ook niet zo goed maar ik gebruik al het beeldmateriaal wat ik kan vinden en anders met een dagkaartje naar het noorden gaan. gewoon traject verkennen is al de belangrijkste stap!

Offline Trainspotters

« Reply #51 on: Sunday 04 September, 2011, 21:19:15 »
locoingmar:als er een jonge machinist is die ook hierop zit en gmax projecten maakt.
kan hij het toch doen,dat kost geen geld

Trainspotters:ik ben nog maar 13 en mag niet alleen reizen,en mijn ouders gaan echt geen geld uitgeven voor een paar foto's voor mijn route. daarom vraag ik het.

en jullie allemaal,ik ben al een tijdje bezig met oefenen,maar ik krijg het maar niet onder de knie :(

oja,voordat jullie denken dat dit gemeen overkomt,het is niet zo ;)

Mijn beste trainsmaker,

Ouders ..... gelukkig ben ik er 1 en heb ik ze ook nog alle twee.
Kinderen ............. zijn zo slecht op de hoogte hoe ouders in elkaar zitten.
In het algemeen zijn ouders tot veel bereid als zij in de gaten hebben als hun kind tot iets wordt aangetrokken, of dit nu voetbal, atletiek, ballet of Trainz is.
(Je bent 13 dus neem ik aan dat je het spel van je ouders hebt gekregen, ben je fanatiek ..... zodanig dat zij dit ook zien?)
Niets aannemen dan maar vragen.

[edit]
Een laatste mogelijkheid om een route te verkennen is Google Earth.
[/edit]

"een jonge machinist is die ook hierop zit en gmax projecten maakt. kan hij het toch doen"
Hoe groot zou de kans zijn, denk je?

"ik ben al een tijdje bezig met oefenen,maar ik krijg het maar niet onder de knie"
Dan hierbij het verzoek om wat Gmax oefen screens te laten zien.
Indien het in de ogen van Aron of iemand anders van de crew te belastend is voor de server capaciteit mag dat ook naar mijn emailadres.
Wij met zijn allen (of ik alleen) kunnen kijken waar verbeterpunten kunnen worden aandragen.
Gmax lijkt in het begin heel moeilijk maar is -als je het principe doorhebt- redelijk makkelijk.
Nogmaals lees en luister aandachtig naar de eerste 4 tutjes van Amazing Mike:

"oja,voordat jullie denken dat dit gemeen overkomt,het is niet zo"
Niet gemeen maar je komt wel over als iemand die erg gemakkelijk (ook in je historie) vraagt.

« Last Edit: Sunday 04 September, 2011, 21:21:24 by Trainspotters »

Offline michael1234

« Reply #52 on: Sunday 04 September, 2011, 21:33:14 »
en wat als er wel een machinist zou zijn die dat zou kunnen, denk je dat een machinist tijd heeft om foto's te maken van stations, en dan ook op zo'n manier dat je ze kan gebruiken voor gmax, en zin heeft om voor jou dat te doen?
ik zou eerst wel is mooie screens willen zien van jou route voor ik überhaupt ergens aan zou beginnen.
niet dat ik er ook echt aan begin, heb het druk zat, en morgen start mijn school weer.
michael1234:hetzelfde als bij locoingmar,en ik weet hoeveel tijd,maar ik ze krijgen de tijd en jij moet ook toch projecten maken,hetzelfde,alleen jij doet het
ik doe het, inderdaad. dat is het nou juist, ik neem de tijd om het traject af te reizen, ik kan alles zelf maken.
maar dat betekend niet dat ik voor jou projecten ga maken. en zo werkt dat met andere bouwers ook. dus het is niet hetzelfde
1 verzoekje gaat vaak wel, maar jij vraag er heeeeeel veel in 1x.
en met 1 verzoekje bedoel ik 1 gebouw, niet alle stations gebouwen aan de route.
Trainspotters:ik ben nog maar 13 en mag niet alleen rijzen,en mijn ouders gaan echt geen geld uitgeven voor een paar foto's voor mijn route.
jij bent pas 13, en ik ben pas 15 en mag al jaren lang met de trein op en neer reizen, zelfs wel voor een paar stomme foto's.. ga er trouwens maar van uit dat aan 1 stationsgebouw echt een helehoop foto's vast zitten..
je moet alle zijden fotograferen, waarvan je sommige misschien met 2 foto's moet doen.
als je een beetje slim bent pak je ook meteen opvallende objecten vlakbij het station.
voor nog meer herkenningspunten. per station kan je toch zo 50 foto's verder zijn.
als je met een paar foto's alle stations wil bereiken, kom je een hoop tekort.
denk er maar eens over na. leg anders zelf eens wat geld neer voor een treinkaartje, voor een klein prijsje kan je op het juiste moment wel aan een kruidvat kaartje komen.
denk er eens over na. of doe het gewoon met de dingen die je al hebt, kan je ook ver mee komen.
je hoeft niet alles precies te hebben, het leukste is om je fantasie de vrije loop te laten ;)

Offline Julian

• Train-Sim.nl
« Reply #53 on: Sunday 04 September, 2011, 22:03:40 »
Lijkt me het beste om hier even een einde aan te makne, dit gaat nergens meer over. Als je een andere route wilt maken, open dan gerust een nieuw topic ;)

SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal