Project Randstad

1.011 posts
Project Randstad
« on: Monday 26 January, 2015, 20:51:34 »

De Randstad Route




Beschrijving

Ons project loopt voor de eerste versie tussen Rotterdam CS en Den Haag Centraal. Dit drukke hart van de randstad vormt de ruggengraat van het personenvervoer in het gebied, veel reizigers vertrouwen op dit netwerk om van hun huis naar hun werk of studie te brengen, daardoor is de chaos dus ook groot als hier iets mis gaat.

Het Plan

Zoals hierboven te zien is loopt de eerste versie van de route van Rotterdam naar Den Haag Centraal. Eventuele toekomstige uitbreidingen worden eerst intern besproken en dan voorgelegd aan jullie.

Het Team

We hebben al best een leuk team samengesteld met ieder zijn eigen rol, echter zijn mensen met gevorderde 3D ervaring altijd welkom om contact op te nemen met ons. Routebouwen zelf is reeds al opgevuld door Maurice als hoofdbouwer en mijzelf als hulp.
  • X_shooter1 - 3D werk en Hoofd routebouw
  • Maurice - Hoofd scenerybouwer en 3D werk
  • Michael - Bovenleidingspecialist

Materieel op het echte traject

Hieronder met een lijst als indicatie van het materieel dat op de echte route te vinden is.
  • ICMm
  • V-IRM
  • Thalys
  • DDZ
  • SLT
  • SGMm
  • BR 186 (meerdere vrachtvervoerders + NMBS en NS)

Screenshots



« Last Edit: Sunday 24 January, 2016, 21:10:43 by X_shooter1 »

aan het bouwen aan de Betuweroute beta 1
558 posts
Re: Randstad Route
« Reply #1 on: Monday 26 January, 2015, 20:56:41 »
ben benieuwd naar de screens veel succes met de bouw  ;D
gr

29 posts
Re: Randstad Route
« Reply #2 on: Tuesday 27 January, 2015, 06:03:24 »
Hehe eindelijk een randstad route  ;D veel succes!  :)

Afwezig t/m Augustus
4.630 posts
Re: Randstad Route
« Reply #3 on: Tuesday 27 January, 2015, 15:40:21 »
Leuk interessant traject ook met kijfhoek erin, je kan vele kanten op uitbreiden. (Oude lijn, HSL, Betuwe in, Ri. Utrecht, etc etc.)

Alleen dacht ik bij het lezen van de topic titel meer een noordelijker gelegen route. A'dam, Utrecht, en Denhaag zijn zonder twijfel randstad. Dordrecht zou naar mijn mening wel erg tegen de zuidelijke grens liggen.
Misschien een idee om er nog even over na te denken. Bijv, IJsselmonde. Het is natuurlijk ook afhankelijk waar naar toe je het verder uit gaat breiden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/IJsselmonde_%28eiland%29#mediaviewer/File:IJsselmonde_osm.png

1.011 posts
Re: Randstad Route
« Reply #4 on: Tuesday 27 January, 2015, 16:18:27 »
Ik snap de verwarring jor[D]1, maar deze naam is op de groei gekozen(bij het eerste plan lag het traject zelfs bij gouda), waarheen we gaan uitbreiden weten we nog niet, maar het huidige traject is wel daarvoor uitgekozen zodat er veel mogelijk is. En we dachten dat het wel leuk was om de oudste stad van Holland en het moderne Rotterdam te verbinden. Ook is het brij lastig om van naam te veranderen omdat alle assets die we maken in een map komen die de naam van de route draagt. En als je dat verandert werkt de route niet meer  :(

Is de keuze op deze wijze duidelijker?

439 posts
Re: Randstad Route
« Reply #5 on: Tuesday 27 January, 2015, 17:15:56 »
[
Het Plan

Zoals hierboven te zien is loopt de eerste versie van de route van Dordrecht naar Rotterdam. De uitdaging hieraan is dat wij zo veel mogelijk assets zelf bouwen: rails, wegen, bovenleiding etc. Dit doen we om eigenlijk een eenvoudig te installeren route te leveren met veel Nederlandse assets. Toekomstige plannen maken we pas als er al echt een hoop af is.


Dus een route waar je niet een hele waslijst aan downloads moet binnenhalen (met het risico dat er websites uit de lucht zijn, en je dus niet meer aan die downloads kan komen :-\)

De eerste screens zien er veel belovend uit  8)

2.051 posts
Re: Randstad Route
« Reply #6 on: Tuesday 27 January, 2015, 18:15:29 »
[
Het Plan

Zoals hierboven te zien is loopt de eerste versie van de route van Dordrecht naar Rotterdam. De uitdaging hieraan is dat wij zo veel mogelijk assets zelf bouwen: rails, wegen, bovenleiding etc. Dit doen we om eigenlijk een eenvoudig te installeren route te leveren met veel Nederlandse assets. Toekomstige plannen maken we pas als er al echt een hoop af is.


Dus een route waar je niet een hele waslijst aan downloads moet binnenhalen (met het risico dat er websites uit de lucht zijn, en je dus niet meer aan die downloads kan komen :-\)

De eerste screens zien er veel belovend uit  8)
Er wordt alleen gebruik gemaakt van gratis assets. En alle assets die wij maken worden bij de release bij de route toegevoegd. Dus je zult hoogstens alleen de UKTS Freeware content moeten downloaden...

1.613 posts
Re: Randstad Route
« Reply #7 on: Tuesday 27 January, 2015, 18:24:39 »
ik kan de screenshots helaas niet zien, kan daar wat aan gedaan worden? Zou ze graag willen zien. :D

1.011 posts
Re: Randstad Route
« Reply #8 on: Tuesday 27 January, 2015, 18:41:21 »
ik kan de screenshots helaas niet zien, kan daar wat aan gedaan worden? Zou ze graag willen zien. :D
je kan dit url niet openen? http://imgffs.com/images/2015/01/26/2015-01-26_00001.jpg

*****
TreinPunt.NL Moderator
Scenario bouwer in Nederlandse route.
771 posts
Re: Randstad Route
« Reply #9 on: Wednesday 28 January, 2015, 16:41:49 »
Heel erg mooi X_Shooter!!! Ik woon zelf in Zwijndrecht dus ben erg blij dat deze route nu ook gemaakt wordt. Tis een hele uitdaging met al die rare stations. Succes!
Trots Vriend van TPNL!


2.051 posts
Re: Randstad Route
« Reply #10 on: Wednesday 28 January, 2015, 20:28:11 »
*knip
« Last Edit: Sunday 12 April, 2015, 18:41:41 by Maurice »

***
TreinPunt.NL Downloadmanager
Schrijft wel eens iets op het forum
1.277 posts
Re: Randstad Route
« Reply #11 on: Wednesday 28 January, 2015, 21:23:10 »
En ja, de bovenleiding moet nog worden opgehangen... :P
Welke bovenleiding ben je van plan om te gaan gebruiken?

2.051 posts
Re: Randstad Route
« Reply #12 on: Wednesday 28 January, 2015, 21:38:06 »
En ja, de bovenleiding moet nog worden opgehangen... :P
Welke bovenleiding ben je van plan om te gaan gebruiken?
Dat krijg je binnenkort te weten. ;)

***
TreinPunt.NL Downloadmanager
Schrijft wel eens iets op het forum
1.277 posts
Re: Randstad Route
« Reply #13 on: Wednesday 28 January, 2015, 22:55:10 »
En ja, de bovenleiding moet nog worden opgehangen... :P
Welke bovenleiding ben je van plan om te gaan gebruiken?
Dat krijg je binnenkort te weten. ;)

Ik denk stiekem al dat ik het weet welke het is maar ga lekker hier niks daarover meer zeggen :P
Ben benieuwd hoe je de omgeving van Rotterdam gaat maken want dat lijkt me echt pokkewerk

1.011 posts
Re: Randstad Route
« Reply #14 on: Wednesday 28 January, 2015, 23:02:13 »
Ik denk stiekem al dat ik het weet welke het is maar ga lekker hier niks daarover meer zeggen :P
Ben benieuwd hoe je de omgeving van Rotterdam gaat maken want dat lijkt me echt pokkewerk
Ik denk dat je het mis hebt, maar we zullen zien. Rotterdam is inderdaad veel werk, maar onderschat kijfhoek ook niet.

Verder wil ik dit hier nog laten zien, is nog lang niet af, maar het lijkt al ergens op vind ik.
(ik hoop dat iedereen de screen kan zien, laat anders ff weten. ;D)
« Last Edit: Thursday 29 January, 2015, 11:10:05 by X_shooter1 »

Offline MG2
163 posts
Re: Randstad Route
« Reply #15 on: Wednesday 28 January, 2015, 23:23:13 »
Mooie Dordrecht :D

Re: Randstad Route
« Reply #16 on: Wednesday 28 January, 2015, 23:44:30 »
Nice! Leuk project is dit zeg. Aan alle makers succes gewenst!  8)

Offline Tom
Voorheen: nstomjanssen2000
Geboren Nijmegenaar
2.373 posts
Re: Randstad Route
« Reply #17 on: Thursday 29 January, 2015, 07:31:26 »
Ik kan best wel hier en daar wat objecten maken, hoor.

1.011 posts
Randstad Route
« Reply #18 on: Thursday 29 January, 2015, 09:06:29 »

Ik kan best wel hier en daar wat objecten maken, hoor.
Sorry om het zo te zeggen, maar mijn ervaring met jou leert dat je niet helemaal weet hoe alles werkt in 3ds max en train simulator zelf. Dus eigenlijk hoeft dat niet.

Offline Tom
Voorheen: nstomjanssen2000
Geboren Nijmegenaar
2.373 posts
Re: Randstad Route
« Reply #19 on: Thursday 29 January, 2015, 12:11:33 »
Met 3ds Max kan ik goed werken, kijk maar eens wat er in de MSTS-sectie allemaal van mij staat. (plan V komt daaruit, Ucs voor een groot deel etc)

Met Railworks kan ik niet zo goed overweg, dat weet ik. Helaas zijn er mensen die hun kennis voor hunzelf willen houden en daar word ik aardig pissig van. Ik sta open voor ideeën, maar jij wil alleen mijn bestanden verbeteren maar niet vertellen wat je nu eigenlijk hebt uitgespookt. Vind je het dan gek dat ik niet meer leer? Ook krijg ik bijna nooit antwoorden op mijn vragen die hier op het forum worden gesteld. Ik vind het erg jammer dat jullie zo met een nieuweling omgaan. Daarnaast is niet te zeggen dat mijn objecten van slechte kwaliteit zijn en heb ik al eerder een sceneryobject in Railworks gezet.
Als je niet op mij vertrouwt omdat ik te weinig weet kan ik dat begrijpen, maar ik sta altijd open voor informatie. Als je die niet wilt geven, kan ik (voor de komende tijd) in ieder geval het bij MSTS houden.

267 posts
Re: Randstad Route
« Reply #20 on: Thursday 29 January, 2015, 22:03:02 »
Ah bekende route! dus Sverre is nog steeds actief in 3dsmax?
@ Tom, Ik weet hoe vervelend dit voor je is, maar ik heb het zelf ervaren bij Remon van Fopix3D, Sverre en Ik waren al een tijdje aan het knutselen en uitvinden hoe je een trein kon exporteren in Railsimulator toen des tijds, we hadden eindelijk onze eerste trein in Railsimulator toen Remon om de hoek kwam kijken, Sverre zag potentie in hem omdat hij goed kon Photoshoppen, alleen op 3D gebied kon hij niet veel, en Sverre en ik op 2D gebied bakten we er niks van hoe mooi onze 3d modellen er ook uitzagen.
Dus de keuze was gauw gemaakt, Ik en Sverre bouwden 3D modellen en de hierboven beschreven route inclusief Gouda met de Goudse brug, en Remon plakten textures op onze modellen, dat ging in het begin aardig maar Remon wou meer,  hij wou namelijk ook 3D modellen maken , prima ik neem dat voor m'n rekening op 1 voorwaarde: Dat alles wat we maakte Freeware zou blijven, Helaas weten we nu dat Remon Dollar tekens in z'n ogen heeft en de NS 1800 als payware heeft uigebracht, en voor mij een enorme deuk heeft bezorgt en ik daarom niet alles zomaar prijs ga geven.


Ontopic: de route ziet er goed uit! ben benieuwd naar jullie objecten en verdere ontwikkeling!

Het zijn de Dwarsliggers die de Sporen recht houden.....( met uitzondering van Bochten )

1.011 posts
Re: Randstad Route
« Reply #21 on: Thursday 29 January, 2015, 22:11:30 »
Sverre doet wat hij kan wanneer hij tijd heeft, het leven van een werkende student kent weinig vrije tijd ;D. Maar laten we de andere discussie elders voeren als jullie het nodig vinden, ik niet.

267 posts
Re: Randstad Route
« Reply #22 on: Thursday 29 January, 2015, 22:17:49 »
Lekker hier bij houden!  ;)
Zal Sverre nog eens een whatsappje sturen, tijdje geleden dat ik hem gesproken heb.

2.051 posts
Re: Randstad Route
« Reply #23 on: Thursday 29 January, 2015, 23:14:12 »
*knip
« Last Edit: Sunday 12 April, 2015, 18:41:54 by Maurice »

2.051 posts
Re: Randstad Route
« Reply #24 on: Friday 30 January, 2015, 20:58:33 »
Dordrecht begint langzaam vorm te krijgen. X_Shooter1 is de laatste paar dagen druk bezig geweest met station Dordrecht. Hier de eerste impressie, onthoud wel dat 't stationsgebouw nog niet af is!




Binnenkort weer neue screens! ;)

1.011 posts
Re: Randstad Route
« Reply #25 on: Friday 30 January, 2015, 21:01:06 »
De textures op het gebouw zijn inderdaad tijdelijk, het seizoen is nu niet goed om foto's te maken. Maar de eerste perronkap is wel zoals hij hoort, de volgende kappen volgen hopelijk spoedig.

1.613 posts
Re: Randstad Route
« Reply #26 on: Friday 30 January, 2015, 21:46:51 »
Het begint steeds meer en meer op Dordrecht te lijken, echt prachtig al tot zover! :)
Dit gaat een mooie route zijn om straks overheen te rijden met jouw ICRm (W.I.P.), Nog heel veel succes! :D

*****
TreinPunt.NL Moderator
Scenario bouwer in Nederlandse route.
771 posts
Re: Randstad Route
« Reply #27 on: Friday 30 January, 2015, 21:56:10 »
Ben benieuwd naar Rotterdam Blaak. Ofdat deze ondergronds wordt of bovengronds. En kijfhoek lijkt mij ook het moeilijkste. Want dat is zo verschrikkelijk groot. Dordrecht ziet er ook al erg goed uit. Lekker herkenbaar ook. Top.

Maar dat zie ik vanzelf wel!

Heel veel succes.

1.011 posts
Re: Randstad Route
« Reply #28 on: Friday 30 January, 2015, 22:02:33 »
De plannen voor Rotterdam Blaak zijn ondergronds, verder is Kijfhoek op de HSL na al klaar qua rails. We hebben zelfs naar aanleiding van Kijfhoek onze 3D bielzen figuurlijk uit het raam gegooid, simpelweg omdat ik de enigste was waarbij de fps redelijk bleef. Nu zitten ze in de texture verwerkt, daardoor blijven de fps voorlopig prima :)

2.051 posts
Re: Randstad Route
« Reply #29 on: Sunday 01 February, 2015, 16:15:35 »
Laatste dagen met X_Shooter1 hard gewerkt aan Dordrecht. X_shooter1 met de objecten en ik vooral met de omgeving. Ook krijgen we hulp van Gert met objecten bouw. Hij is namelijk bezig met station Zwijndrecht! 8)



Hier alvast een screentje van de aparte verlichting op Zwijndrecht (gemaakt door Gert):



Alles wat je ziet is nog WIP, vooral de geluidsmuren!
« Last Edit: Sunday 01 February, 2015, 16:17:26 by Maurice »