Project Randstad

512 posts
Re: Project Randstad
« Reply #60 on: Friday 10 April, 2015, 22:40:51 »
Jammer dat een teamlid afgehaakt is. Zeker als het gaat om een oude rot in het vak.
De sporenplannen die jullie laten zien zijn indrukwekkend.

Het Coha-team helpt graag mee aan routes met potentie.
Wat jullie laten zien motiveert in ieder geval om enige vorm van haast te maken met L/H seinen en X/G seinen.
Hoe "kort" het stukje Den Haag - Rotterdam - Dordrecht ook mag zijn, is er qua-seinen en andere trackside objecten genoeg interessant aan te treffen. Wees dus zo vrij om je ideeën en wensen te spuien bij ons.

Ga zo door mannen!

1.001 posts
« Reply #61 on: Friday 10 April, 2015, 23:02:15 »
Wij vinden het ook jammer, maar om hem te quoten:
Nu ik bezig ben met het echte werk, interesseert Train Simulator mij niet meer omdat het gewoon zoveel mist. Daarnaast heb ik er gewoon de tijd en zin niet meer voor.
En wij vinden het een eer om een route met potentie genoemd te worden terwijl we eigenlijk nog weinig hebben laten zien. En inderdaad het L/H X/G verhaal heeft een grote rol in deze omgeving, ik zeg niet dat het nu nodig is, maar gebruiken kunnen we het zeker. Het is een relatief kort traject, 25km, maar als je het bekijkt zit er zo veel in die 25KM gepropt dat het denk ik nog lang duurt voordat alles op orde is en er succesvol verkeer kan rijden tussen deze twee knooppunten. Voor het Coha team heb ik nog wel een uitdaging liggen, ik zal hier binnenkort contact over opnemen.

512 posts
« Reply #62 on: Friday 10 April, 2015, 23:37:56 »
Voor het Coha team heb ik nog wel een uitdaging liggen ....

Doe je best, als ik er maar niet al teveel last van ga hebben  ;D

2.044 posts
« Reply #63 on: Saturday 11 April, 2015, 00:13:06 »
Voor het Coha team heb ik nog wel een uitdaging liggen ....

Doe je best, als ik er maar niet al teveel last van ga hebben  ;D
Ik hoop van niet! ;D

Bezig met een object, stelt nog niet zoveel voor...

Offline MG2
161 posts
« Reply #64 on: Saturday 11 April, 2015, 01:35:45 »
Wij vinden het ook jammer, maar om hem te quoten:
Nu ik bezig ben met het echte werk, interesseert Train Simulator mij niet meer omdat het gewoon zoveel mist. Daarnaast heb ik er gewoon de tijd en zin niet meer voor.
En wij vinden het een eer om een route met potentie genoemd te worden terwijl we eigenlijk nog weinig hebben laten zien. En inderdaad het L/H X/G verhaal heeft een grote rol in deze omgeving, ik zeg niet dat het nu nodig is, maar gebruiken kunnen we het zeker. Het is een relatief kort traject, 25km, maar als je het bekijkt zit er zo veel in die 25KM gepropt

Idd, vooral toen het tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Zuid nog bovengronds liep, en er nog een ruim opgezette emplacement in Rotterdam Zuid lag.

222 posts
« Reply #65 on: Saturday 11 April, 2015, 06:49:37 »
Hallo ik kan u helpen met het bouwen van het maken Amsterdam E.o. t/m schiphol, Haarlem, Abcoude en Hilversum.

**
TreinPunt.NL Vriend
2.712 posts
« Reply #66 on: Saturday 11 April, 2015, 08:48:33 »
Zo dat is een mooi aanbod ;)

To travel is to take a journey into yourself
368 posts
« Reply #67 on: Saturday 11 April, 2015, 09:15:06 »
Ondanks de wijzigingen kijk ik zeer uit naar dit project!!! Eindelijk Den Haag als vertrekpunt in een route  :D
« Last Edit: Saturday 11 April, 2015, 09:33:35 by GamePsycho »

291 posts
« Reply #68 on: Saturday 11 April, 2015, 09:22:59 »
Mooi hoor :) was het niet mogelijk geweest om.met rwtools (of zo iets) de rails te vervangen? ???
Gr. Dave

1.001 posts
« Reply #69 on: Saturday 11 April, 2015, 09:29:15 »
Mooi hoor :) was het niet mogelijk geweest om.met rwtools (of zo iets) de rails te vervangen? ???
Jawel, maar dan had je overal nog de verkeerde trackrules staan en we wilden de wisselstellers van coha gaan gebruiken dus zou iedere wissel al opnieuw gelegd moeten worden, dus hebben we voor deze oplossing gekozen. Bovendien is elke keer dat je een emplacement legt weer beter dan de vorige.
Hallo ik kan u helpen met het bouwen van het maken Amsterdam E.o. t/m schiphol, Haarlem, Abcoude en Hilversum.
Bedankt voor het aanbod, maar er is nog geen intentie om in die richting uit te breiden, aangezien we nog helemaal niet toe zijn aan uitbreiding, eerst dit maar eens af, dan zien we wel verder.

222 posts
« Reply #70 on: Saturday 11 April, 2015, 09:45:18 »
Als ik je kan helpen stuur dan een PM ik kan ook helpen met BETA testen en alles ik ken ook de omgeving van Rotterdam best wel goed.

5.076 posts
« Reply #71 on: Saturday 11 April, 2015, 10:45:25 »
Jawel, maar dan had je overal nog de verkeerde trackrules staan en we wilden de wisselstellers van coha gaan gebruiken dus zou iedere wissel al opnieuw gelegd moeten worden, dus hebben we voor deze oplossing gekozen. Bovendien is elke keer dat je een emplacement legt weer beter dan de vorige.

Het is al achterhaald, maar met RW_Tools (immers onze grootste vriend) hadden de trackrules ook gewijzigd kunnen worden naar eentje van Coha voor alle sporen.
Waarom eentje; (ongeacht welke) je had daarna elke wissel de goede wisselsteller kunnen geven door op het snijpunt van de wissel (waar dat rode driehoekje zit) door te knippen.
Dan de goede trackrule kiezen voor de desbetreffende wissel en weer hechten, zo had dat met elke wissel gekund.
Met een Engelse wissel is dat een ander verhaal en gaat niet op die manier, dat had sowieso ff opnieuw gedaan moeten worden.

Groeten trainsxp

Ik ben de bouwer van Randstad & Verder (Tezz31)
65 posts
« Reply #72 on: Sunday 12 April, 2015, 02:27:24 »
Beste X_shooter1 & Maurice
Als 1e zeer zonde & jammer dat een teamlid afgehaakt is vanwege tijdsgebrek en heeft besloten te stoppen met het project
De screenshots & YouTube filmpje zien er super goed uit :-X :o :), zeer mooi en zien er veelbelovend uit :) ;) 8).
Ik zie ook dat jullie met Google Maps overlay in de World Editor werken (dat was ook mijn vraag aan jullie op pagina - 2 regel - 17, daar heb ik toen geen antwoord terug gekregen van jullie :-\).
Ik ben ook druk bezig met de objecten bouwen voor in mijn route noem maar een voorbeeld = de nieuwe Den Haag CS.
Ik had de oude Den Haag CS gemaakt & inmiddels bezig met het aanpassen naar de nieuwe situatie, als jullie het ook kan gebruiken als het af is geef me anders een gil of PM.
Want ik ben op div plekken bezig voor mijn route bijvoorbeeld = Den Haag CS/HS, Voorburg, Ypenburg, Werkplaats Leidschendam en Leiden Centraal
Dus heren ik zou zeggen = ga zo door met het bouwen ;) :) met zijn 2en
B.V.D. een zeer grootte mede MSTS/RailWorks-fanaat Tabare & met vriendelijke groeten uit Leiden.
zie topic Randstad & Verder en lees het van de begin Pagina 1 er van.
Dan weet je meer over de route = Randstad & Verder.
Mocht je een vraag hebben stuur een PM naar me toe.
Elkaar helpen kan geen kwaad & je komt dan ook verder.

1.001 posts
« Reply #73 on: Sunday 12 April, 2015, 13:50:06 »
Excuus tezz voor het over het hoofd zien van je vraag. Wij werken inderdaad gewoon met de overlay, vinden wij beiden het prettigst, daarnaast helpen cabineritten voor een ander perspectief te bieden. Door die cabineritten hoor je in de stream ook af en toe andere geluiden er doorheen.

Wat Den haag aangaat ben ik nu eerst met het opstelterrein bezig, daar waar ook de wasstraat zit. Daarna zal ik denk ik eerst HS maken en dan zien we wel. Sommige delen moeten ook nog wat borden en dergelijke krijgen. Overigens was ons idee om het RandstadRail gedeelte wel aan te leggen qua spoor, maar verder nog zonder seinen, markers muv stations en dergelijke, simpelweg omdat de juiste seinen er bij mijn weten niet zijn en nog geen materieel.

Ten slotte begint er om 15:00 weer een livestream op mijn kanaal als alles meezit.

179 posts
« Reply #74 on: Sunday 12 April, 2015, 14:10:18 »
Mooi hoor de screens.
 jaloers.  8)

;)

429 posts
« Reply #75 on: Sunday 12 April, 2015, 15:35:08 »
Overigens was ons idee om het RandstadRail gedeelte wel aan te leggen qua spoor, maar verder nog zonder seinen, markers muv stations en dergelijke, simpelweg omdat de juiste seinen er bij mijn weten niet zijn en nog geen materieel.
Maak je er de oude Zoetermeer/Hofpleinlijn van..... ;D

Offline MG2
161 posts
« Reply #76 on: Sunday 12 April, 2015, 16:59:10 »
Excuus tezz voor het over het hoofd zien van je vraag. Wij werken inderdaad gewoon met de overlay, vinden wij beiden het prettigst, daarnaast helpen cabineritten voor een ander perspectief te bieden. Door die cabineritten hoor je in de stream ook af en toe andere geluiden er doorheen.

Wat Den haag aangaat ben ik nu eerst met het opstelterrein bezig, daar waar ook de wasstraat zit. Daarna zal ik denk ik eerst HS maken en dan zien we wel. Sommige delen moeten ook nog wat borden en dergelijke krijgen. Overigens was ons idee om het RandstadRail gedeelte wel aan te leggen qua spoor, maar verder nog zonder seinen, markers muv stations en dergelijke, simpelweg omdat de juiste seinen er bij mijn weten niet zijn en nog geen materieel.

En ook RET-metromaterieel is iets waar ik mee bezig ben.

2.044 posts
« Reply #77 on: Sunday 12 April, 2015, 18:49:55 »

1.001 posts
« Reply #78 on: Sunday 12 April, 2015, 23:00:24 »
Video van de stream van vandaag. Ik vond het zelf een heel interessante stream omdat er nu ook vragen gesteld werden, zelfs nog een stuk verbeterd op aanwijzing van enkele kijkers. Vinden jullie het overigens handig dat de chat ook in de stream staat of niet?

Project Randstad: livestream footage 12-04-2015

To travel is to take a journey into yourself
368 posts
« Reply #79 on: Monday 13 April, 2015, 19:18:33 »
Mijn complimenten voor de stream!!!! Zo is echt goed te zien hoeveel tijd en kennis er nodig is om een route te maken.

1.162 posts
« Reply #80 on: Monday 13 April, 2015, 20:52:29 »
Ik ben ooit eens aan Rotterdam Centraal begonnen:  http://forum.treinpunt.nl/index.php/topic,71240.msg230876.html#msg230876  maar mee gestopt omdat er te weinig texture materiaal voorhanden was en nog geen route.

Het model wat je in bovenstaande thread ziet,  heb ik nog steeds, dus als je er wat aan hebt, laat het even weten.
Gelukkig heb ik er geen verstand van en dat wil ik graag zo houden

1.001 posts
« Reply #81 on: Monday 13 April, 2015, 21:16:07 »
Bedankt voor het aanbod, maar ik denk zelf dat dat niet handig is om te doen, want ik heb dat ooit wel eens eerder geprobeerd, maar iedere object maker werkt op een andere manier en om dus te texturen aan de hand van een ander zijn model werkt niet lekker vind ik.

Offline MG2
161 posts
« Reply #82 on: Monday 13 April, 2015, 23:19:29 »
En juist daarom besluit ik ook meestal om mijn objecten zelf te maken.

24 posts
« Reply #83 on: Sunday 19 April, 2015, 14:53:11 »
Een route van de randstad is inderdaad jammer dat het nog mist, dus de potentie is er inderdaad zeker! De randstad vind ik zelf ook het interessants omdat het het drukste stukje is.

65 posts
« Reply #84 on: Wednesday 22 April, 2015, 01:03:29 »
Excuus tezz voor het over het hoofd zien van je vraag & Overigens was ons idee om het RandstadRail gedeelte wel aan te leggen qua spoor, maar verder nog zonder seinen, markers muv stations en dergelijke, simpelweg omdat de juiste seinen er bij mijn weten niet zijn en nog geen materieel.

Beste X_shooter1
Als 1e geen ramp en het kan gebeuren dat je het niet had gezien de vraag aan jou ;) 8).
Bedoel je deze Seinen zie screenshots = RandstadRail Seinen Compleet1 tot RandstadRail Seinen Compleet4.
De seinen werken niet in RW, want ik heb geen idee hoe het wel moet :( ??? :-[ :-\.
En op de screenshot = Een echte RandstadRail Sein, is de foto van de enige echte RandstadRail sein 8) die op div plekken in de trajecten voorkomen,
Bij de screenshot RandstadRail Seinen Compleet1 zie je ook letters bij de seinen staan A tot F.
De letters C & D die zie je bij Den Haag CS op de perron staan & de letters E & F zie je bij de kruising NS/RandstadRail aan de muur.
B.V.D. een zeer grootte mede MSTS/RailWorks-fanaat Tabare & met vriendelijke groeten uit Leiden.

« Last Edit: Wednesday 22 April, 2015, 01:24:23 by tezz31 »

65 posts
« Reply #85 on: Wednesday 22 April, 2015, 01:23:59 »
Het Coha-team helpt graag mee aan routes met potentie & Wees dus zo vrij om je ideeën en wensen te spuien bij ons.
Ga zo door mannen!

Beste TjoeTjoe & het Coha-team
Jullie kennen mij als Tezz36 op jullie site & ik had ook de lading foto`s 31 stuks div voorbeelden, waarvan de helft clos-up`s zijn van de Tram negen oog & Oversteek waarschuwings lichten zowel uit als aan naar jullie gestuurd
Ik weet niet als ook mij route het zelfde geld of niet, maar iedergeval heb ik dan de vraag aan jullie kunnen jullie het wel werkend krijgen voor in RW & in een route!!??.
Laat het even weten A.U.B.

512 posts
« Reply #86 on: Wednesday 22 April, 2015, 07:23:37 »
Het Coha-team helpt graag mee aan routes met potentie & Wees dus zo vrij om je ideeën en wensen te spuien bij ons.
Ga zo door mannen!

Beste TjoeTjoe & het Coha-team
Jullie kennen mij als Tezz36 op jullie site & ik had ook de lading foto`s 31 stuks div voorbeelden, waarvan de helft clos-up`s zijn van de Tram negen oog & Oversteek waarschuwings lichten zowel uit als aan naar jullie gestuurd
Ik weet niet als ook mij route het zelfde geld of niet, maar iedergeval heb ik dan de vraag aan jullie kunnen jullie het wel werkend krijgen voor in RW & in een route!!??.
Laat het even weten A.U.B.

Het is dat ik het toevallig lees. Maar ja, ik denk dat het wel moet lukken, mits je in staat bent om er lampjes ( nodes ) op te zetten. Jij werkt in 3D Max toch? Dan zal je aanpassingen op het 3D object zelf moeten doen indien nodig.
Maar ziet er netjes uit. Graag verder contact op Coha.nl

1.001 posts
« Reply #87 on: Wednesday 22 April, 2015, 13:30:02 »
Die zien er goed uit!
Wie weet wordt er nog wat mee gedaan.

1.001 posts
« Reply #88 on: Thursday 30 April, 2015, 13:27:23 »
Morgen ben ik van plan om weer een stream te doen vanaf 15:00. Dezelfde avond is deze terug te zien via mijn youtube kanaal als je hem gaat missen.

1.001 posts
« Reply #89 on: Friday 01 May, 2015, 21:44:22 »
Video staat online, als youtube zijn best doet vandaag nog HD....
Project Randstad: livestream footage 01-05-2015