Nieuws over Train Simulator

TreinPunt.NL Administrator
2.114 posts
Re: Nieuws over Train Simulator
« Reply #30 on: Thursday 01 September, 2016, 21:11:26 »
Misschien kan het wel met het model, maar het heel rijden zal opnieuw geinplementeerd moeten worden voor alle treinen. Ik weet niet of dit makkelijk is, maar verwacht niet dat bij de release van de beta er al dingen klaar staan om gedownload te worden.
Groeten,
Niels

51 posts
« Reply #31 on: Thursday 01 September, 2016, 22:37:34 »
Misschien kan het wel met het model, maar het heel rijden zal opnieuw geinplementeerd moeten worden voor alle treinen. Ik weet niet of dit makkelijk is, maar verwacht niet dat bij de release van de beta er al dingen klaar staan om gedownload te worden.

Daar gaan we zeker niet van uit ook. En dat is ook niet belangrijk. Eerst maar eens zien of die beta echt zo goed is als de pre-alpha eruit ziet.

1.019 posts
« Reply #32 on: Friday 02 September, 2016, 10:37:51 »
Ook dat is uitgelegd in de video en is heel logisch: ze kunnen met moeite alles wel blijven ondersteunen maar dan blijf je het gezeur houden dat je niet alles uit unreal kan halen omdat je alle oude assets moet blijven ondersteunen.

Mijn mening over Train sim World:
Het ziet er heel goed uit en ik ben benieuwd naar de beta. De multiplayer feature klonk ook al interessant.

Waarom ook niet
1.524 posts
« Reply #33 on: Friday 02 September, 2016, 11:59:03 »
Kunnen we een grote route gaan maken en dan vervolgens een TPNL meeting gaan houden in de route :P

TreinPunt.NL Administrator
2.114 posts
« Reply #34 on: Friday 02 September, 2016, 12:19:43 »
Als dat mogelijk is, er is nog geen nieuws gegeven over hoe of wat er mogelijk is met de multiplayer. Het is daar nog te vroeg voor zei Matt Peddlesden gisteravond in de stream van Squirrel. Ik ga er van uit dat het wel werkt met thirth party content, maar tot nu toe is daar nog geen duidelijkheid over. Ook niet of het werkt als multiplayer waar ieder zijn eigen trein rijdt of dat er een paar treindienstleiders nodig zijn zegmaar...

TreinPunt.NL Moderator
371 posts
« Reply #35 on: Friday 02 September, 2016, 12:32:46 »
Misschien zit je wel naast de machinist, of ben je conducteur :D
Interesse in scenario's met omroep, kijk dan op: http://www.blivius92.nl/scenarios/

1.019 posts
« Reply #36 on: Friday 02 September, 2016, 12:46:49 »
Het hoe en wat over de multiplayer is nog niet bekend en wordt nog volop ontwikkeld aldus artikel van train-simulator.com
Multiplayer is still heavily in development and will therefore not feature in the Train Sim World: CSX Heavy Haul Beta. However, we are planning for multiplayer to become a key feature of the Train Sim World experience and we’ll have more details on this in the coming weeks.
http://train-simulator.com/the-future-of-train-simulation/

**
TreinPunt.NL Vriend
894 posts
« Reply #37 on: Friday 02 September, 2016, 15:33:50 »
Jammer dat het er nog niet bij zit, maar het is ook een gedoe om dat allemaal in een game te verwerken. Zoals eerder gezegd, denk hierbij aan rijwegen, kan iedereen zomaar wissels omleggen en maar gaan met die banaan? En is het hostbaar op een pc of komt er een globale server. Ik ben iig benieuwd naar de multiplayer. Lijkt me erg leuk, alleen jammer dat het content niet overgaat want dan zou het perfect zijn geweest.

Ook vindt ik leuk dat je nu in je trein kan lopen, dus op de trein klimmen en er naartoe gaan. Misschien is dit ook iets voor Chris om daar later mee bezig te gaan om als het mogelijk is voor TSW. Alleen het zal dan veel moeilijker worden.

NSVirm

Waarom ook niet
1.524 posts
« Reply #38 on: Friday 02 September, 2016, 19:11:03 »
Ook vindt ik leuk dat je nu in je trein kan  lopen, dus op de trein klimmen en er naartoe gaan. Misschien is dit ook iets voor Chris om daar later mee bezig te gaan om als het mogelijk is voor TSW. Alleen het zal dan veel moeilijker worden.

NSVirm

Dat zou inderdaad gaaf zijn. Dan krijg je het feit dat je ook een HC kan zijn bijvoorbeeld of dat je als machinist kan passagieren. En misschien hele diensten in 1 of 2 scenario's kan maken. Ik blijf duimen dat dit ooit gaat kunnen  :D

1.019 posts
« Reply #39 on: Friday 02 September, 2016, 20:13:36 »
Ik ben benieuwd of er al passagiers simulatie in zit omdat CSX puur goederen is....

Ook ben ik benieuwd hoe eventuele routes er uit zien, van A naar B zoals we nu veel zien of een heel netwerk zoals CSX beheert.

198 posts
« Reply #40 on: Friday 02 September, 2016, 20:25:21 »
Tja, ik weet niet of ik nu heel blij moet zijn. Berichten zoals dat routes niet meer gaan werken demotiveert mij echt HEEL erg. Denk toch dat ik al mn bestanden op me andere schijf zet als kopie dat ik iig niet voor niks werk :(

Dat is zeker waar wat je zegt. Bedenk eens al die mensen die voor misschien wel €1000,- dlc's gekocht hebben. Van de andere kant hoeft er niet helemaal overnieuw begonnen te worden want bijvoorbeeld objecten van Frison, Christrains en noem ze maar op kunnen gewoon geconverteerd worden naar UE4. Dus er zijn zowel hele positieve dingen als minder positieve dingen.

8)
Voorlopig kun je nog de "oude" treinsimulator gebruiken. Het zal zeker 2 jaar duren voor er een grote hoeveelheid content beschikbaar komt. Om over Nederlandse routes maar te zwijgen. Ik vind het eerlijk gezegd wel logisch dat ze na meer dan 10 jaar met iets nieuws beginnen. Uiteindelijk zijn er ook nog massa's mensen die MSTS nog gebruiken.

1966 was een goed jaar
401 posts
« Reply #41 on: Saturday 03 September, 2016, 01:10:31 »
Hopelijk brengen ze dan ook een volledig gedocumenteerd Developer Info pdf boekwerk uit zodat content makers weten wat ze moeten doen. Ook hoop ik dat er plug-ins komen voor de 3d programma's die ze nu ook supporten.
Chris Longhurst heeft op de laatste Railsim.nl meeting al wat laten zien hoe je iets maakt voor een unreal game engine.

Op Railsim.nl heeft Chris het volgende over de nieuwe simulator gezegd:

http://www.railsim.nl/forum_2012/index.php?topic=11095.msg114714;topicseen#new

Misschien heb je al op de DTG facebook pagina het video gezien van Train Simulator World.
Zoals ik eerder heeft laten weten is dit een helemaal nieuw spel van DTG. Er is geen terugwaartse compatibiliteit met de TX20xx spel. Dit is omdat zij eindelijk weg van het oude Kuju engine over naar Unreal Engine 4 gaat.
Open beta komt in December, spel komt in Februari.
Ik DENK dat DTG met de TS20xx spel nog verder gaat maar op deze moment is dat nog niet helder.

Wat bedoel dit voor ChrisTrains.
(1) Als (ALS) ik treinen gaat maken voor Train Simulator World, zullen zij NIET gratis updates zijn, want zij zullen niet een 'update' zijn. Voor het nieuw spel moet ik opnieuw beginnen. Net zoals toen ik van MSTS naar TS20xx ging maar deze keer kan ik tenminstens de basismodel gebruiken. Het is niet alleen de game engine maar ook de scripting. Zo ver als ik weet, is LUA niet gebruikbaar in UE4 - het moet of C++ zijn of met de UE4 behaviour engine gemaak zijn. Ik zou zeggen dat - bij voorbeeld - een ATB systeem gewoon niet mogelijk is met de UE4 behaviour engine dus voor mij moet het waarschijnlijk C++ zijn.

(2) Omdat er geen terugwaartse compatibiliteit is bedoelt dit ook dat er geen seinen zal zijn, geen routes, geen scenery - bij het begin zal er helemaal niks zijn voor Nederland.

MAAR - en dit is belangrijk - dit is een per-developer beslissing. Bij voorbeeld als er nu twee spelen zal zijn - TS20xx en Train Simulator World - dan is dat natuurlijk 2x zo veel werk EN wij moeten nu met twee verschillende ontwikkelaar systemen werken.
En het is mogelijk dat sommige ontwikkelaars gewoon 'nee' zal zeggen.

Dus op deze moment weet ik helemaal niet wat er zal geburen, maar een ding is zeker. Persoonlijk zal ik wel proberen NS materieel voor het nieuw spel te maken. Ik hoop dat deze keer de developer documents wat meer ingewikkeld zal zijn maar de geschiedenis heeft ons geleerd dat dit onwaarschijnlijk is.
« Last Edit: Saturday 03 September, 2016, 18:15:40 by Marc D. »

198 posts
« Reply #42 on: Sunday 04 September, 2016, 14:28:33 »
Tja, ik weet niet of ik nu heel blij moet zijn. Berichten zoals dat routes niet meer gaan werken demotiveert mij echt HEEL erg. Denk toch dat ik al mn bestanden op me andere schijf zet als kopie dat ik iig niet voor niks werk :(
Hoi Bryan,

Je kunt voorlopig alles gewoon blijven gebruiken en doorontwikkelen. Ik denk dat het minstens 2-3 jaar duurt voordat TSW net zo populair is als TS20xx. Goede content maken is veel werk en wordt niet bepaald eenvoudiger. Nederlandse Content zal er de eerste jaren wel niet komen (is mijn verwachting).

In die tussentijd kan DTG domweg de inkomsten uit TS20xx niet missen, met meer dan 50 werknemers. Ik verwacht dus nog veel nieuwe add-ons. tegelijk kijk ik wle uit naar de nieuwe simulator. De eerste plaatjes smaken naar meer.

4.665 posts
« Reply #43 on: Saturday 04 February, 2017, 13:36:54 »
Iemand enig idee waarvoor de update naar 59.2a dient?
Kan er niks over vinden.