Lees de handleiding!!

De trein!!
1.641 posts
Lees de handleiding!!
« on: Sunday 26 June, 2016, 23:23:51 »
Beste allemaal,

Het is de laatste tijd weer behoorlijk raak. Veel topics worden geopend door mensen die objecten missen omdat ze niet gedownload zijn, foutmeldingen krijgen vanwege missende treinen en/of routes, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Mensen kijken niet verder dan hun neus lang is. Dit irriteert me als routebouwer behoorlijk. Ik en andere makers steken een hoop tijd in de handleidingen voor onze routes. De een iets meer dan de ander, maar ze hebben er allemaal eentje.

Als iedereen nou netjes de handleiding leest, kunnen veel van deze vragen voorkomen worden. 't Hart van Nederland, Fictiva, Den Hampen, Noordwest Nederland, Zuidwest Nederland, Oost Nederland, allen hebben ze een handleiding met daarin precies omschreven welke objecten je nodig hebt en waar je deze kan halen. Als je alles download, werkt je route perfect. Door het advies van de routebouwer te lezen voorkom je dat je dingen mist of dat je route niet werkt.

Ik wil jullie allemaal op het hart drukken: LEES DE HANDLEIDING!!!

Hiermee voorkom je veel irritatie bij de gebruikers van Treinpunt ("Daar heb je er weer zo eentje...") en bij de routebouwers ("Weer zo'n figuur dat niet kan lezen."). Super bedankt voor de medewerking en aandacht. :)

Volg me op mijn Twitch Kanaal en abonneer je op mijn YouTube kanaal!

**
TreinPunt.NL Vriend
Hoi ik ben Rob ook wel bekend als (Rubku_NL)
451 posts
Re: Lees de handleiding!!
« Reply #1 on: Sunday 26 June, 2016, 23:37:01 »
compleet mee eens!

ik zie het ook ma al te vaak voor bij komen :(

mocht je nieuw zijn geen probleem, je bent van harte welkom.
maar neem wel eerst een groot deel van dit forum door, heb ik zelf ook gedaan & ja het kost wat tijd maar je leert en komt veel info tegen wat je met veel dingen kunnen helpen ;)

zelf wil ik er nog bij zeggen dat ik vind dat er is wat meer respect voor elkaar mag zijn  ;)

als we met zen alle hier meer op letten dat zal alles ene stuk beter worden :)
Ik stream bijna elke dag op Twitch
:D en bouwt aan Zuid-oost Nederland :D

volg ook mijn Steam group voor veel info.
incl repaints, free scenarios & meer. ook krijg je een melding als ik live ga op Twitch!

Train Simulator streamer
112 posts
« Reply #2 on: Sunday 26 June, 2016, 23:51:21 »
De laatste tijd zie ik het indd veel gebeuren dat er mensen veel vragen stellen zonder de handleiding te lezen, of de zoekfunctie te gebruiken. Helemaal mee eens!
Volg mij op:
Twitch: http://bit.ly/BastreinfanTwitch (ieder weekend probeer ik live te zijn!)
YouTube: http://bit.ly/BastreinfanYT
Twitter: http://bit.ly/BastreinfanTwitter

26 posts
« Reply #3 on: Monday 27 June, 2016, 10:03:15 »
Hallo,

Ik ben het 100% met Koplopermau eens (ik zal me er in het begin ook wel eens aan bezondigd hebben) want alle routes (en ook de meeste assets) zijn voorzien van een handleiding.

Is het een idee om op Treinppunt.nl een aparte rubriek met alle handleidingen te plaatsen en daar in de kop van het forum duidelijk naar te verwijzen ?
Misschien helpt dat wat.

Bouwer Noordwest Nederland
657 posts
« Reply #4 on: Monday 27 June, 2016, 10:31:33 »
Ik werk eraan om ook mijn handleiding op niveau te krijgen waarin alles staat uitgelegd voor iedereen.

Rene uit de vroegere msts scene!
190 posts
« Reply #5 on: Monday 27 June, 2016, 11:16:29 »
Waarom!
Staat er iets belangrijks in dan  :P

Waarom ook niet
1.524 posts
« Reply #6 on: Monday 27 June, 2016, 16:45:40 »
Compleet mee eens. Ik heb tegenwordig een .txt bestand op mn computer met een uitgebreide tekst die ik dan geef. Word er zo moe van

TreinPunt.NL Administrator
2.114 posts
« Reply #7 on: Monday 27 June, 2016, 21:19:22 »
Mja, kijk. Ik ben het er natuurlijk wel mee eens. Er wordt over het algemeen weinig read-me gelezen. Maar de andere kant van het verhaal wil ik ook niet in een doofpot stoppen. We zien veel te veel afgesnauwde berichten dat dit maar in de handleiding staat, en soms niet eens meer dan een emoticon. Dit is ook niet leuk en zit ook niemand op te wachten. Vooral als je misschien net een paar dagen het spel hebt en nog niet helemaal weet hoe alles werkt wordt je hier ook niet gelukkig van. Er zijn zat voorbeelden van mensen die pas een week of 2 hier op het forum zitten en nog aan het uitzoeken zijn hoe of wat.

Ik snap best dat dit soms irritatie opwekt, en je mag van mij ook best denken "He, daar heb je er weer een...", maar ga alsjeblieft niet mensen lopen afsnauwen of iets reageren wat eigenlijk niets bijdraagt. Wees gewoon verstandig en reageer van mijn part niet als het eigenlijk niet op een normale manier kan. We willen het graag op TreinPunt zo gezellig mogelijk houden, of je nou alles weet of nog zoekende bent.  ;)

Verder wil ik de meeste routebouwers bedanken om toch van de readme altijd zo'n mooi werk te maken. Ik denk dat ik voor velen spreek als ik zeg dat we het wel waarderen. Over een aparte rubriek met alleen handleidingen... Mja... Ik zal het in de groep gooien en kijken wat er van gevonden wordt. Opzich is het natuurlijk wel dubbelop aangezien de meeste al mee komen met de download, maar we zullen er naar kijken. ;)
Groeten,
Niels

**
TreinPunt.NL Vriend
451 posts
« Reply #8 on: Monday 27 June, 2016, 21:40:41 »
@Niels97 je moet je eens in de bouwers plaats misschien snap je dan waar wij over hebben!

en ja mensen die new zijn begrijp ik ook en daar moeten we ook wat meer respect voor heb. iets wat we trouwens sowieso meer moeten doen tegenelkeer ma dat had ik al eerder gezegt.

en het valt me wel meer min punten tegen hier op treinpunt. ma dat is een beetje offtopic

voor de rest laat ik het hier bij. anders worden er hier nog mensen denk boos op mij en dat wil ik nu ook weer niet. ;)

gr rob  8)

TreinPunt.NL Administrator
2.114 posts
« Reply #9 on: Monday 27 June, 2016, 22:26:47 »
Ik verplaats me zeker in de bouwers. Ik ben het volledig met het bericht van KoploperMau eens. Het bericht was meer bedoeld omdat er soms vrij negatief wordt gedaan tegenover mensen die het vragen, en dit in mijn ogen nergens voor nodig is. Met boos worden bereik je uiteindelijk weinig, en vooral als het nieuwe leden zijn krijgt dit alleen maar een domino effect. Het is niet mijn bedoeling om dit topic af te kraken, het niet handleiding lezen is zowel probleem, als ergernis nummer 1 en dit bespreekbaar maken is niet verkeerd.

Het feit blijft gewoon dat als je nieuw en misschien wel wat jonger bent, dat je snel dingen over het hoofd ziet. En dan loop je tegen dit soort problemen aan. Ik zal eens kijken of we naast een FAQ, welke erg goed geholpen heeft, dezelfde vragen kwamen veel minder terug, er ook zoiets kan komen voor handleidingen. In de hoop dat het helpt...  ::)

**
TreinPunt.NL Vriend
451 posts
« Reply #10 on: Monday 27 June, 2016, 22:33:57 »
oke  :)

nu maar hopen dat het gaat werken en ik vind jou idee een zeer goed idee.  :)

voor de rest laat ik het zo voor nu.  :-X ;)

gr rob  8)

De trein!!
1.641 posts
« Reply #11 on: Friday 19 May, 2017, 16:08:11 »
Topic kick.

De laatste tijd weer een hoop mensen die dingen missen. Bekijk de handleidingen! ;)

Groet,
Koplopermau