Scenario's van Koplopermau

5.726 posts
Re: Scenario's van Koplopermau
« Reply #60 on: Monday 20 February, 2017, 12:19:04 »
Ja Joopiejj dat is mij bekent en zitten verwerkt in het ScenarioNetworkProperties.bin bestand van het scenario.
Maar om de een of andere reden corresponderen de coördinaten daarvan niet bij ons met als resultaat dat wij dat probleem hadden.
Afijn als er t.z.t. toch een nieuwe versie komt zal er wel meer niet kloppen.
Ook al gezien het feit dat Koplopermau veel stoppoints plaatst in het scenario bij perrons.
Dus heb je ook maar 1 spoor van zo'n traject veranderd bij een station dan is het al mis, mja daar kunnen wij routebouwers in zoverre geen rekening mee houden. :-X

Edit/
Oja, zoals je al eens ergens melde probeer alle scenario's van derden te verwijderen met de komst van een volgende versie om vragen te voorkomen dat ze niet meer werken.
Ook al gezien het feit dat ze niet van jou zijn (auteurs rechten) en je een forse boute kunt oplopen. ;D
Tenminste als de gebruikers eerst netjes een complete vorige versie verwijderen wat natuurlijk altijd netjes word gedaan. ;)
« Last Edit: Monday 20 February, 2017, 12:35:13 by trainsxp »

Groeten trainsxp

TreinPunt.NL Downloadmanager
Let's drive some trains!
519 posts
« Reply #61 on: Monday 20 February, 2017, 13:32:52 »
Scenario's van derden gaat alleen over de scenario's die standaard meegeleverd worden in het pakket  :P
Bezoek ook eens mijn YouTube kanaal of mijn twitch kanaal, elke zaterdag rond 19:30!

Vernieuwd!:
Mijn website: http://www.robjansen.info

TreinPunt.NL Moderator
1.241 posts
« Reply #62 on: Monday 20 February, 2017, 16:04:50 »
Scenario is inmiddels weer beschikbaar.
Heb je een vraag over een download? Stuur me een PM! :)
Kijk ook eens in mijn album op http://steamcommunity.com/profiles/76561198011562087/screenshots/. ;)

**
TreinPunt.NL Vriend
Hoi ik ben Rob ook wel bekend als (Rubku_NL)
451 posts
« Reply #63 on: Monday 20 February, 2017, 18:58:46 »
dit scenario is idd in een nieuwe versie gemaakt.
zelf heb ik dit scenario gedaan op v5.0 (om dat ik beta/ preview tester ben) en heb de problemen niet dus ik vermoed dat het idd wel is daar door kom.
Ik stream bijna elke dag op Twitch
:D en bouwt aan Zuid-oost Nederland :D

volg ook mijn Steam group voor veel info.
incl repaints, free scenarios & meer. ook krijg je een melding als ik live ga op Twitch!

**
TreinPunt.NL Vriend
My Danger name is: RailRoadNL
38 posts
« Reply #64 on: Monday 20 February, 2017, 20:14:37 »
Ik heb zelf ook een probleem met Scenario: De nachtmerrie van Koplopermau....

ik heb alle Repaints die nodig zijn geïnstaleerd  maar krijg het volgende foutmelding:

TreinPunt.NL Moderator
Scenario bouwer in Nederlandse route.
782 posts
Re:  Scenario's van Koplopermau
« Reply #65 on: Monday 20 February, 2017, 20:55:36 »
Het Scenario Leeg Materieel van Alkmaar naar Haarlem heb ik getest op V4.0 en deze in z'n geheel uitgereden. Scenario compleet! Leuke scenario
Trots Vriend van TPNL!

5.726 posts
« Reply #66 on: Monday 20 February, 2017, 21:53:42 »

Nja het word ietwat eentonig van mijn kant, maar dit scenario even getest en je raad het al, ik krijg hier ook de gemelde fout.
Op welke route versie zou dit scenario nu weer gemaakt zijn?. :-\

Afijn tristandijkstra, als je een beetje handig bent en je verwijder de opdtacht wat ik in onderstaand plaatje aangeeft ben je de fout melding kwijt. ;)

Edit/
Oja vergeten te vragen, bij jullie is het zeker wel goed en heb ik deze fout toevallig ook weer?
« Last Edit: Monday 20 February, 2017, 22:01:41 by trainsxp »

**
TreinPunt.NL Vriend
My Danger name is: RailRoadNL
38 posts
« Reply #67 on: Monday 20 February, 2017, 22:10:40 »

Nja het word ietwat eentonig van mijn kant, maar dit scenario even getest en je raad het al, ik krijg hier ook de gemelde fout.

Afijn tristandijkstra, als je een beetje handig bent en je verwijder de opdtacht wat ik in onderstaand plaatje aangeeft ben je de fout melding kwijt. ;)

Edit/
Oja vergeten te vragen, bij jullie is het zeker wel goed en heb ik deze fout toevallig ook weer?

Ik ga het proberen. Ik laat de routes het liefst zoals ze zijn aangezien ik nog niet bekend ben met de builder.
Ik kan sinds 3 maanden eindelijk deze game probleemloos spelen dus vandaar dat veel ervaring ver te zoekken is (nog). Maar ga het proberen. Ik laat je weten.

692 posts
« Reply #68 on: Monday 20 February, 2017, 23:42:45 »

Edit/
Ehm sorry, ik moet helaas op die vraag een ja geven.  ;) Zal wel #blameDTG zijn. Op dit soort punten blijft het een raar spel.
Kijk ook eens op mijn Flickr.

De trein!!
1.641 posts
« Reply #69 on: Wednesday 22 February, 2017, 14:27:57 »
Zal nog even een uitgebreid antwoord tikken.

Het bovenstaande probleem gebeurd meestal als mensen gebruik maken van een andere versie van een route. In dit geval heb ik inderdaad gebruik gemaakt van v5 (beta tester) om dit scenario te maken.

Het met echter geen probleem zijn om een scenario te bouwen op een nieuwe versie, zolang er geen wijzigingen zijn aangebracht op het stuk waar het scenario zich afspeelt.

Zo kan ik zonder problemen van Alkmaar naar Haarlem, want dat stuk is in V5 onveranderd gebleven. Als ik bijvoorbeeld een scenario naar Zandvoort zou plaatsen, dan hebben de mensen zonder V5 overal errors omdat ze Zandvoort nog niet bezitten.

De oplossing is dan ook simpel, zorg dat je de laatste versie van de route uit de download sectie hebt. Installeer de gehele route desnoods opnieuw. Machinist_Mike heeft het voor me getest, en kwam tot de conclusie dat alles prima werkte nadat hij alles opnieuw had geïnstalleerd.

Dus, updaten allemaal en dan moet alles goed zijn. :)

Vanavond weer een nieuw scenario. ;)
Volg me op mijn Twitch Kanaal en abonneer je op mijn YouTube kanaal!

Ik rij graag op NL Routes
753 posts
« Reply #70 on: Thursday 23 February, 2017, 16:10:57 »
Dan zal ik toch even moeten wachten op V5 voordat die ter download wordt aangeboden Koplopermau
En ik had bij de antwoord van Rubku_NL. al vernomen dat je v5 nodig bent om die scenario te spelen.

Ik vindt het leuk om scenario's te spelen.
Kijk ook eens hier
Facebook

692 posts
« Reply #71 on: Thursday 23 February, 2017, 18:26:22 »
Of alles updaten naar de meest recente versie/opnieuw installeren, dan werkt het prima.  ;D

753 posts
« Reply #72 on: Thursday 23 February, 2017, 18:32:51 »
Ik heb de  recente versie al V4 en V5 is nog niet uit.
dus vraag ik mij af welke jij dan bedoeld  TheLaRiche

En ik heb geduld want als de V5 uitkomt kan ik de scenario wel even weer op nieuw installeren
maak er niet zo'n probleem van zal in het gevolg geen vragen meer stellen.

« Last Edit: Thursday 23 February, 2017, 18:35:57 by cleo259 »

TreinPunt.NL Downloadmanager
Let's drive some trains!
519 posts
« Reply #73 on: Thursday 23 February, 2017, 20:13:35 »
Wat er bedoelt wordt is de v4 van Noordwest Nederland er opnieuw opzetten (dus even vers downloaden en gewoon overschrijven).
Dat heeft de recente problemen verholpen bij anderen.

692 posts
« Reply #74 on: Thursday 23 February, 2017, 20:23:21 »
Inderdaad dat bedoel ik. Ik kraak je niet af Cleo, maar had het misschien anders moeten verwoorden.  ;)

753 posts
« Reply #75 on: Thursday 23 February, 2017, 21:03:44 »
Ik had misschien ook iets rustiger moeten lezen heb haast nooit problemen ook als ik een week weg ben probeer ik
van alle Nl routes de topic te lezen ook al kost het mij soms een heel uur dus updates die ik dan lees zal ik dan ook zeker installeren. ik verwijt je niets  :-[ TheLaRiche heb maar even weer alles opnieuw er neergezet zo als Rob Jansen zei
ook de scenario verwijderd en er op nieuw geïnstalleerd via Utilities
En nu breekt mijn klomp de scenario start zonder problemen op dankjewel Rob Jansen alleen loop ik morgen met een gebroken klomp  ;D
« Last Edit: Thursday 23 February, 2017, 21:31:31 by cleo259 »

5.726 posts
« Reply #76 on: Friday 24 February, 2017, 00:17:09 »
Dat heeft de recente problemen verholpen bij anderen.

Ja Cleo, ook ik loop met 2 gebroken klompen. :)
Maar wat in de citaat staat heeft bij mij ook geholpen, d.w.z. bij het scenario waar wij beiden een probleem mee hadden:
http://forum.treinpunt.nl/index.php/topic,75868.msg278543.html#msg278543
Bij een andere trouwens weer niet.

De trein!!
1.641 posts
« Reply #77 on: Friday 24 February, 2017, 00:33:25 »
Ik heb de  recente versie al V4 en V5 is nog niet uit.
dus vraag ik mij af welke jij dan bedoeld  TheLaRiche

En ik heb geduld want als de V5 uitkomt kan ik de scenario wel even weer op nieuw installeren
maak er niet zo'n probleem van zal in het gevolg geen vragen meer stellen.
Ik zal het nog een keertje proberen. ;)

Ik heb V5 van Noordwest Nederland. Hierin liggen sporen die er ook al in V4 van de route lagen. Als deze sporen ongewijzigd zijn (bijvoorbeeld Alkmaar - Haarlem) kan je die gewoon gebruiken als je een scenario maakt. De sporen zijn in V4 en V5 namelijk precies hetzelfde, dus een scenario bouwen op V5 zal in V4 gewoon werken. Je krijgt pas problemen als de routebouwer wijzigingen gaat aanbrengen. Een stukje spoor anders is geen probleem, hier zal de dispatcher de trein ook gewoon overheen sturen, zolang de Marker maar te bereiken is. Maar er ontstaat een probleem als de Marker zich op een stuk spoor bevindt wat in V5 wel aanwezig is en in V4 niet. Dan heeft de gebruiker van V4 de juiste marker niet, en zal Train Simulator dus foutmeldingen gaan geven.

Hopelijk snap je het nu wel. ;)

De trein!!
1.641 posts
« Reply #78 on: Thursday 02 March, 2017, 00:44:43 »
Intercity 3052 Den Helder - Alkmaar met vervangend Materieel:

Veel plezier ermee!

52 posts
« Reply #79 on: Saturday 04 March, 2017, 17:04:10 »
Hoi Koploper,

Bij het bovenstaande scenario krijg ik meerdere foutmeldingen, ondanks dat ik de nieuwste versie heb van NW-NL en alle benodigde treinen.

De trein!!
1.641 posts
« Reply #80 on: Saturday 04 March, 2017, 19:54:11 »
Ik heb zelf even V4 gedownload (wederom) en deze keer moet ik concluderen dat het daadwerkelijk komt vanwege verschillen tussen V5 en V4. De download heb ik daarom tijdelijk verwijderd. Zodra V5 uitkomt zullen jullie hem weer terugzien.

Bedankt voor het melden. Je bent de eerste na 137 downloads... ::)

30 posts
« Reply #81 on: Saturday 04 March, 2017, 19:57:28 »
Ik heb zelf even V4 gedownload (wederom) en deze keer moet ik concluderen dat het daadwerkelijk komt vanwege verschillen tussen V5 en V4. De download heb ik daarom tijdelijk verwijderd. Zodra V5 uitkomt zullen jullie hem weer terugzien.

Bedankt voor het melden. Je bent de eerste na 137 downloads... ::)

Bij mij was die prima te rijden na gebruik van de F2 knop. Het enige wat jammer was (en waarschijnlijk dus de error), was dat tussen Heerhugowaard en Alkmaar Noord de tegen treinen stil staan en niet van hun plaats zijn gekomen.

5.726 posts
« Reply #82 on: Saturday 04 March, 2017, 22:16:56 »
Bij mij was die prima te rijden na gebruik van de F2 knop. Het enige wat jammer was (en waarschijnlijk dus de error), .......

Dat is niet waarschijnlijk maar wel zeker het geval door gebruik van de F2 knop.
Daarmee help je het hele scenario om zeep door bv. het wegvallen van een AI trein.
Dat heeft weer gevolgen voor andere AI treinen cq spelerstrein doordat de aankomst tijden ook veranderen en afhankelijk kunnen zijn van die verwijderde AI trein om te kunnen vertrekken. ;)

De trein!!
1.641 posts
« Reply #83 on: Sunday 09 July, 2017, 15:29:30 »
Al een tijdje niet meer bijgewerkt, maar ik maak nog altijd scenario's! :) De volgende zijn erbij gekomen de afgelopen weken.

Testrit Abellio FLIRT Nijmegen - Zutphen
Zwolle - Roosendaal

Regionalbahn 25425 Köln - Koblenz
Köln Koblenz Route Add-On

Sprinter 3345 Hoorn Kersenboogerd - Hoofddorp
Noordwest Nederland

Sprinter 4947 Almere - Utrecht Centraal
't Gooi Centraal

Intercity Vlissingen - Roosendaal
Zuidwest Nederland

Lichtontwerper voor o.a. Musicals en Festivals
91 posts
« Reply #84 on: Saturday 16 September, 2017, 11:55:02 »
***Ten eerste mijn excuses voor een topic schop, maar wou geen nieuw topic aanmaken***

Krijg helaas een aantal foutmeldingen, en na een 2e foutmelding sluit het scenario zich af....
Zal hieronder wat screens bijvoegen voor meer duidelijkheid.

Ter info:
Heb alle Payware treinen van Christrains, en de rest wat meestal erbij gedownload moet worden.

na het wegklikken van de bovenstaande foutmelding, wordt het scenario afgesloten

5.726 posts
« Reply #85 on: Saturday 16 September, 2017, 12:51:54 »
Over welke route hebben we het hier?, dat lijkt mij wel zo handig om dat erbij te vermelden.

Edit/
Oeps dat staat in het laatste plaatje die allemaal wat klein zijn om het goed te kunnen lezen.
Je hebt sowieso een zg. "broken consist", oftewel een treinstel staat naast de rails en zul je er weer op moeten zetten.
« Last Edit: Saturday 16 September, 2017, 13:01:55 by trainsxp »

91 posts
« Reply #86 on: Saturday 16 September, 2017, 13:28:10 »
Over welke route hebben we het hier?, dat lijkt mij wel zo handig om dat erbij te vermelden.

Edit/
Oeps dat staat in het laatste plaatje die allemaal wat klein zijn om het goed te kunnen lezen.
Je hebt sowieso een zg. "broken consist", oftewel een treinstel staat naast de rails en zul je er weer op moeten zetten.

en de unknown errors?
Want heb namelijk meerdere scenario's die zo'n melding afgeven, maar juist dan geen broken consists.
En alleen maar Unknown errors.

Verder heb ik niets aangepast in RW tools en alles is dus direct gedownload en geïnstalleerd........

/EDIT
Als ik het probeer te wijzigen blijf ik de errors houden, terwijl de treinen gewoon goed op het juiste spoort staan.
Het gaat om een SGMm en een VIRM.
Ook heb ik al een paar keer gehad, als ik het wil bewerken dat de trein en de diensten die daarop zitten worden verwijderd.

Is er iemand die er naar kan kijken?
Zal het bestandje op aanvraag verzenden naar degene die het een gooi willen geven.
« Last Edit: Saturday 16 September, 2017, 13:53:10 by ruubje »

5.726 posts
« Reply #87 on: Saturday 16 September, 2017, 14:04:03 »
Zoals vaker gezegd is het zo dat een bepaalt scenario bij de een goed werkt en bij een ander niet, en hoe dat komt?, zou het niet weten.
Nja als die bij de maker en anderen goed werkt is er ook niets te veranderen door de maker en zul je er zelf mee aan de slag moeten door de aangegeven coördinaten even te noteren (of screentje maken) en op edit klikken.
Dan in de bovenste flapuit de coördinaten invoeren waarbij je naar de plek gaat waar die broken consist staat.
Wat betreft alleen maar Unknown errors lijkt mij sterk, al heb je hierbij geen broken consist dan is het wel een andere fout, bv. een missing marker of zo.

91 posts
« Reply #88 on: Saturday 16 September, 2017, 14:10:13 »
Zoals vaker gezegd is het zo dat een bepaalt scenario bij de een goed werkt en bij een ander niet, en hoe dat komt?, zou het niet weten.
Nja als die bij de maker en anderen goed werkt is er ook niets te veranderen door de maker en zul je er zelf mee aan de slag moeten door de aangegeven coördinaten even te noteren (of screentje maken) en op edit klikken.
Dan in de bovenste flapuit de coördinaten invoeren waarbij je naar de plek gaat waar die broken consist staat.
Wat betreft alleen maar Unknown errors lijkt mij sterk, al heb je hierbij geen broken consist dan is het wel een andere fout, bv. een missing marker of zo.

En hoe moet een leek dan een missing marker vinden?

5.726 posts
« Reply #89 on: Saturday 16 September, 2017, 16:45:10 »
Dat is bij jou probleem niet aan de orde. :-X

Waarschijnlijk komen de broken consisten doordat het scenario van 5 juni 2016 is en NWN nog een andere versie was.
Kortom je probeert hem nu te rijden op NWN V5 waarbij mogelijk het spoot ter plekke wat is gewijzigd, vandaar de broken consisten.
Dat zou dan Koplopermau (de auteur) moeten repareren naar NWN V5 en opnieuw in de download zetten, of je moet het zelf doen. ;)