[WIP] [LEES DIT EERST] Regels voor het aankondigen van een nieuwe route!

TreinPunt.NL Moderator
De trein!!
1.621 posts
[LEES DIT EERST] Regels voor het aankondigen van een nieuwe route!
« on: Friday 12 August, 2016, 21:23:15 »

Regels voor aankondigen van een nieuwe route voor Train Simulator 2017

Hallo allemaal!

Allereerst, als je dit leest bouw je waarschijnlijk aan een route. Leuk! Voordat je je route op Treinpunt.nl gaat aankondigen, hebben we een aantal regels opgesteld waar zo'n aankondiging aan moet voldoen. Neem even de tijd om deze door te lezen! Als je niet aan deze regels voldoet wordt je topic namelijk gesloten. ;)

Realiseer je, voordat je begint met zo'n route, goed hoeveel werk het is om een route goed te bouwen. Dit vergt heel veel tijd en energie. Bedenk je eerst wat je plannen zijn. Wil je een realistische route bouwen en zo ja, welk traject wil ik maken? Wil je een fictieve route maken? Wil ik daarbij ook Payware objecten gebruiken zoals routes van Steam? Dit zijn belangrijke vragen om te beantwoorden voordat je begint.

Het is heel belangrijk dat je je route niet te vroeg aankondigt. Zorg dat je eerst een flink stuk hebt gebouwd voordat je hier een topic opent. Hierbij kun je denken aan drie stations die helemaal af zijn en waar alle scenery rond en tussen de stations ook nagenoeg af is.  Zorg dat de mensen die de screenshots bekijken echt iets hebben om te beoordelen. Een stukje spoor met een perron en een overkapping is geen route.

Heel vaak zien wij op Treinpunt.nl routes die vol goede moed worden aangekondigd en waar flink aan gebouwd wordt. Daarna wordt het stil omdat de bouwer het werk behoorlijk heeft onderschat en sterft de route in een stille dood. Dit is zonde van de tijd en de energie die jij, als routebouwer, in je gloednieuwe route steekt. Probeer daarnaast niet aan teveel projecten tegelijkertijd te werken. Beperk je tot één route en focus je daar volledig op. Bouw niet meerdere routes tegelijk. Het afwerken van meerdere projecten tegelijk is nagenoeg onmogelijk. :)

Wil je weten hoe andere routebouwers hun routes bouwen? Je kan op Twitch.tv live meekijken bij sommige projecten en daarnaast kan je ook live vragen stellen. Welk object is dat? Waar kan ik het downloaden? Een kijkje in de keuken bij andere routebouwers, zogezegd! ;)
  • Jepparama bouwt regelmatig live aan zijn fictieve route Den Hampen - Kolfmeer - Vaalem.
  • Joopiejj, de bouwer van Noordwest Nederland, bouwt ook regelmatig live op stream.
  • Ikzelf, Koplopermau bouw mijn route Fictiva ook op Twitch.
  • Rubku_NL streamt zijn deel van het bouwen van Zuidoost Nederland ook af en toe op Twitch. Je kan bij hem op stream terecht voor vragen over routebouw. Hij zal ze tussen het rijden door soms live beantwoorden! ;)
  • Jerome, de bouwer van Zuidwest Nederland, streamt ook de bouw op Twitch.
Zorg er daarnaast voor dat je voldoende screenshots hebt. Het liefst zien we natuurlijk zoveel mogelijk, maar we begrijpen dat 100 screenshots bij een startende route niet veel zin heeft. Probeer er daarom minimaal 5 te plaatsen van verschillende plekken op je route. Dit geeft ons een goed overzicht van het project en het geeft ons de gelegenheid om je gehele werk goed te kunnen beoordelen.

In het kort:
  • Zorg dat je een route niet te vroeg aankondigd.
  • Zorg dat je een behoorlijk stuk hebt gebouwd wat ook af is. Zorg dat alle scenery staat en dat je minimaal zo'n 5 kilometer aan route hebt liggen.
  • Zorg voor minimaal 5 screenshots van verschillende plaatsen op je route zodat wij als kijkers een goed beeld krijgen van je route.
  • Werk niet aan teveel projecten tegelijk.
Dit zijn de eisen voor het aankondigen van een route. Voldoe je nog niet aan deze eisen? Niet getreurd! Bouw gewoon rustig verder aan je route totdat je hier wel aan voldoet. Voor beginnende routebouwers hebben wij recent een nieuw topic geopend waar deze bouwers alvast wat screenshots kunnen posten en om feedback kunnen vragen. Klik hier voor dat topic. Dit topic is speciaal bedoeld voor de bouwers die nog niet voldoen aan de gestelde eisen voor een eigen topic. Uiteraard kunnen ook gevorderde routebouwers hier af en toe wat plaatsen als ze op zoek zijn naar feedback. Mocht je toch een nieuw topic hebben geopend en is deze gesloten, bedenk dan dat deze altijd weer geopend kan worden! Stuur hiervoor een moderator een persoonlijk bericht met wat screenshots. :)

Als iedereen zich aan de bovenstaande punten houdt, kunnen wij als Treinpunt.nl betere kwaliteit routes laten zien en heb jij als routebouwer direct een goed idee wat het bouwen van een route daadwerkelijk inhoudt. Alsgezegd, schroom niet om even binnen te vallen op Twitch en daar een screenshot te delen of om advies te vragen. :)

Met vriendelijke groet,
Koplopermau
« Last Edit: Sunday 02 October, 2016, 02:23:47 by Koplopermau »
Volg me op mijn Twitch Kanaal en abonneer je op mijn YouTube kanaal!