Screenshot Topic voor Routes in Aanbouw

**
TreinPunt.NL Vriend
881 posts
Re: Screenshot Topic voor Routes in Aanbouw
« Reply #120 on: Monday 02 January, 2017, 13:28:29 »
Inderdaad, erg prachtig :)

De trein!!
1.638 posts
« Reply #121 on: Monday 02 January, 2017, 15:48:34 »
Wat een mooie overkapping!! :D
Volg me op mijn Twitch Kanaal en abonneer je op mijn YouTube kanaal!

**
TreinPunt.NL Vriend
2.904 posts
« Reply #122 on: Monday 02 January, 2017, 18:41:41 »
Schitterend ;)

29 posts
« Reply #123 on: Tuesday 03 January, 2017, 01:22:00 »
De eerste "paal" is de virtuele grond in gegaan. De routebouw van mijn lang gewenste route is begonnen namelijk Amsterdam -  Vlissingen in 1955. Ik ben begonnen waar ik woon en dat is vlakbij RtFo (Rotterdam Feijenoord) Op nog geen tien minuten lopen van het oude stoomdepot wat nu een braakliggend terrein bij de 2e Rosestraat x Hilledijk is nadat de RET remise is verhuisd naar Beverwaard. Ook de kleien lijnwerkplaats Fo is naar Waalhaven verhuisd tussen het Rangeerterrein Whv en Metro Whv

Een eerste screenshot waarop de ronde loods te zien is en lok 3737. Alles staat bij lange na nog niet eens op zijn plaats, laat staan behoorlijk aangekleed, maar wel geografisch globaal op de correcte plaats. De eerste stap is genomen na een aantal maanden van intensief voorbereiden. Natuurlijk hangt er geen deathline aan, daar kan ik totaal geen inschatting op maken.
« Last Edit: Tuesday 03 January, 2017, 01:27:53 by rcdevisser »
Steam hauling your life

24 posts
« Reply #124 on: Tuesday 03 January, 2017, 21:02:15 »
Weer wat gewerkt aan het stukje tussen station leijenbroek en station in aanbouw herbayum. De eerste 3 afbeeldingen zijn tussen de stations leijenbroek en station herbayum. De laatste afbeelding is alvast een stukje na station herbayum. Na station herbayum is er vrij weinig in plaats van een kleine paar honderd meter spoor en de twee bruggetjes.

**
TreinPunt.NL Vriend
CXX Valleilijn
184 posts
« Reply #125 on: Wednesday 04 January, 2017, 19:16:00 »
De laatste hand gelegd aan de brug over het water. De omgeving moet nog een likje verf en wat plantjes krijgen.

Grtz. 8)
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel. 8)

24 posts
« Reply #126 on: Friday 06 January, 2017, 15:06:25 »
Het stuk Leijenbroek en Herbayum is af. Hieronder zijn wat screenshots te zien van station Herbayum die nu klaar is voor gebruik.

11 posts
« Reply #127 on: Saturday 07 January, 2017, 00:38:06 »
De afgelopen week ben ik begonnen aan mijn eigen fictieve route. De eerste 6,5 kilometer aan spoor ligt, waarvan zo'n 75% inmiddels ook van scenery is voorzien. De route moet een beetje aanvoelen als een mix tussen midden en west Nederland. Het wordt hoofdzakelijk een lijn met gescheiden intercity en sprinter sporen. De ambitie voor de uiteindelijke totale lengte is tussen de 35 en 40 kilometer. Het deel wat nu ligt loopt van station (eindpunt van de lijn) Daalderveen - Zuid (alleen sprinterdiensten) naar Daalderveen Centrum, met als voorlopig eindpunt Daalderveen Bloemwijk (beide ook intercitystations). Vlak buiten Daalderveen Centrum is een zessporig opstelterrein. De voorlopige naam van het project is 'Nederland rechtuit' (doelend op het feit dat op het overgrote deel door intercitydiensten 140 km/u gereden kan worden).

Op de onderstaande afbeeldingen zie je achtereenvolgens:

-Flirt en SGMm naast elkaar op eindpunt Daalderveen - Zuid
-SLT vertrekt vanuit Daalderveen Centrum richting Daalderveen - Zuid
-Daalderveen Centrum
-Uitrijden Daalderveen Centrum richting Daalderveen Bloemwijk
-Stuk tussen Daalderveen Centrum en Daalderveen Bloemwijk, langs de Noordas met aan weerszijden van het spoor een snelweg; gebaseerd op een van de mooiste stukjes infrastructuur van Nederland (het spoor tussen de A4/A10 bij Amsterdam)

'T is best leuk om te doen en geeft een aardige voeldoening op het moment dat iets er uitziet zoals je je had voorgesteld. Zelf vind ik het stuk met het spoor tussen de snelweg met de kantoren erlangs tot nu toe zeer geslaagd. De hele klus doet me daarnaast ook het werk van de bouwers van de bestaande Nederlandse routes en fictieve routes meer waarderen. Want het is, voorzichtig uitgedrukt, een zeer tijdrovend klusje om de boel een beetje mooi te krijgen  ;D
« Last Edit: Saturday 07 January, 2017, 13:25:28 by Kernafval »

« Reply #128 on: Saturday 07 January, 2017, 08:24:59 »
ziet er gaaf uit!  :o

Hier 2 screenshots langs de HSL op mijn eigen fictieve route  8)

29 posts
« Reply #129 on: Monday 09 January, 2017, 18:18:02 »
Kleine update van Rotterdam Fo

De huizen aan de Hilledijk te Rotterdam zijn zichtbaar gemaakt. De loods is vervangen voor de loods die normaal op Tb staat omdat de eerder gebruikte te wijd was t.o.v. de foto's die ik heb. Rest mij nog verder te zoeken naar een witte halfronde lokloods zoals die o Fo heeft gestaan. De eerste sporen van toenmalige RET tramlijnen Tramlijn 2, 3 en 9, zijn aanwezig (Statisch) wel te verstaan dat hier nu de RET lijnen 20 en 25 rijden in de nieuwgebouwde zetting . Het witte huis op de hoek vertegenwoordigd de rijtjeshuizen hoek Putselaan / Beijerlandselaan. Voor de huizen zoek ik nog een Nederlandse versie. Naar alle waarschijnlijkheid zal ik deze gaan gebruiken van de Berkendamroute van HCC omdat er in freeware niets te vinden is dat echt Hollands aandoet. Deze eerste stappen zijn gezet naar aanleiding van de foto's die o.a. op www.feijenoordsemeesters.nl te vinden zijn.

11 posts
« Reply #130 on: Monday 09 January, 2017, 22:26:29 »
Vandaag verder gewerkt aan de stationsomgeving van Daalderveen Centrum. Het begint ergens op te lijken!

**
TreinPunt.NL Vriend
2.904 posts
« Reply #131 on: Tuesday 10 January, 2017, 18:34:36 »
Nice 8)

Gewoon een forumgebruiker.
27 posts
« Reply #132 on: Wednesday 11 January, 2017, 19:05:54 »
Bezig met mijn eigen route die nu bekend staat als gewoon "Gerdam". Het loopt van- Jawel, Gerdam naar (op dit moment) Bleienbeek. De uiteindelijke route is zo gepland:
Harlen(IC,SPR,HSL) ->
Bleienbeek(IC,SPR) ->
Zanddijk(SPR) ->
Gerdam(IC,SPR) ->

Gerdam-Zuid(IC,SPR, opstelterrein) ->
Nibbikswoud(SPR) ->
Trintelen(IC,SPR,HSL)

het groene gedeelte ligt er al. Ook er is bij Gerdam een dieselstation. Of die ooit afgemaakt wordt? Geen idee, ik bouw zolang ik het leuk vindt. :)

Screenshot info:
1. VIRM bij Bleienbeek. Erg leeg daar  :-\
2. 'Top-View' van de stad Zanddijk tot-nu-toe.
3. Station Zanddijk
4. AKI-Overweg in een bos tussen Gerdam en Zanddijk.
5. Video: https://youtu.be/ATsmz6eSkko

Ik moet nog veel schoonheidsfoutjes oplossen x)
Shoutout to Rubku_NL. Hij weet wel waar ik het over heb. ;)
« Last Edit: Wednesday 11 January, 2017, 20:11:11 by Pjottr »
m.v.g.,
Pjottr A.K.A Wouter van Nijnatten

**
TreinPunt.NL Vriend
Hoi ik ben Rob ook wel bekend als (Rubku_NL)
441 posts
« Reply #133 on: Wednesday 11 January, 2017, 19:10:46 »
Bezig met mijn eigen route die nu bekend staat als gewoon "Gerdam". Het loopt van- Jawel, Gerdam naar (op dit moment) Kalsdonk. De uiteindelijke route is zo gepland:

Klasdonk? ik weet niet of je het wist, maar Kalsdonk is de naam van een wijk en voormalige buurtschap in Roosendaal. Ze ligt ten noordoosten van het centrum van deze stad.

ik heb er zelf in de jaren "90 gewoont dus vandaar maar vind het wel grappig  ;)
Ik stream bijna elke dag op Twitch
:D en bouwt aan Zuid-oost Nederland :D

volg ook mijn Steam group voor veel info.
incl repaints, free scenarios & meer. ook krijg je een melding als ik live ga op Twitch!

Gewoon een forumgebruiker.
27 posts
« Reply #134 on: Wednesday 11 January, 2017, 19:32:45 »

Klasdonk? ik weet niet of je het wist, maar Kalsdonk is de naam van een wijk en voormalige buurtschap in Roosendaal. Ze ligt ten noordoosten van het centrum van deze stad.

ik heb er zelf in de jaren "90 gewoont dus vandaar maar vind het wel grappig  ;)

Tijd om een andere naam te verzinnen  :P

29 posts
« Reply #135 on: Wednesday 11 January, 2017, 20:46:13 »
Tijdens de bouw kom je toch een aantal zaken tegen waar je niet helemaal uitkom. Zo heb ik een gebrek aan Trammaterieel dat bij GVB, HTM en RET uit de jaren 50. Om daarbij dan niet te spreken over het gemis van NZH trams en RTM Trams. Op t laatste heb ik een voorlopige oplossing gevonden in het smalspoormaterieel van de CP dat door Beekay is gebouwd. Na het downloaden van het 1000 mm spoor van trensim even een tijdelijke testlus gebouwd op t depot Fo waar ik even wat preoven heb gehouden met CP mat hier een paar screenshots. Het spreekt voor zich dat de sporen weer zullen verdwijnen omdat het maar een test is van de diverse spoorsoorten die in dit pakket worden geleverd.

De roodbruine CP wagens lenen zich wel voor het RTM materieel alhoewel de locs echter te groot zijn. Ook de HSB wagens (niet afgebeeld) die via rail-sim te downloaden zijn, lenen zich ervoor omdat de kleurstelling overeen komen met de kleuren van de RTM. Toto nu toe de enige goede plaatsvervangers voor het originele RTM materieel.

Nog effe op de valreep hier de eerste echte meters van de lijn Asd-Vs tussen vanad fe Hef komende richting Ddr kruising en spoorwegovergang Rosespoorstraat
« Last Edit: Wednesday 11 January, 2017, 21:25:39 by rcdevisser »

29 posts
« Reply #136 on: Wednesday 11 January, 2017, 21:26:45 »

Tijdens de bouw kom je toch een aantal zaken tegen waar je niet helemaal uitkom. Zo heb ik een gebrek aan Trammaterieel dat bij GVB, HTM en RET uit de jaren 50. Om daarbij dan niet te spreken over het gemis van NZH trams en RTM Trams. Op t laatste heb ik een voorlopige oplossing gevonden in het smalspoormaterieel van de CP dat door Beekay is gebouwd. Na het downloaden van het 1000 mm spoor van trensim even een tijdelijke testlus gebouwd op t depot Fo waar ik even wat preoven heb gehouden met CP mat hier een paar screenshots. Het spreekt voor zich dat de sporen weer zullen verdwijnen omdat het maar een test is van de diverse spoorsoorten die in dit pakket worden geleverd.

De roodbruine CP wagens lenen zich wel voor het RTM materieel alhoewel de locs echter te groot zijn. Ook de HSB wagens (niet afgebeeld) die via rail-sim te downloaden zijn, lenen zich ervoor omdat de kleurstelling overeen komen met de kleuren van de RTM. Toto nu toe de enige goede plaatsvervangers voor het originele RTM materieel.

Nog effe op de valreep hier de eerste echte meters van de lijn Asd-Vs tussen vanad fe Hef komende richting Ddr kruising en spoorwegovergang Rosespoorstraat. Op de achtergrond Depot Fo maar door de nog neer te zetten huizen dan niet meer zichtbaar.

87 posts
« Reply #137 on: Saturday 14 January, 2017, 14:26:57 »
hier alvast een paar screenshots van de nabije omgeving van Zwolle zoals je ook kan zien nog verre van af.
ben nu nog druk bezig met het spoor en omgeving leggen richting Meppel en verder.

meer screenshots zullen volgen

Gr. Yorn
« Last Edit: Saturday 14 January, 2017, 15:50:34 by Machinist Mike »
bouwer Den Bosch - Utrecht en hulpbouwer noord-oost Nederland

**
TreinPunt.NL Vriend
CXX Valleilijn
184 posts
« Reply #138 on: Sunday 15 January, 2017, 16:03:25 »
Een weekje vakantie! Ik ga voor de verandering eens niet de deur uit, dus kan met dit weer goed aan de route bouwen (en die repaints weer online zetten... ::)). In deze drie screenshots het begin van een kleine halte, waarbij de spoorlijn zich in twee lijnen splitst. Het spoor dat afbuigt (links op de onderste screen), is de lijn die nu gebouwd wordt. :)

Grtz. 8)

213 posts
« Reply #139 on: Sunday 15 January, 2017, 19:40:38 »
Vandaag even aan een andere route gewerkt. Voorlopig is er nog niet zo heel veel. de prioriteit ligt immers bij de hoekse lijn. De Route heet de Zuid-Hollandsche Stoomtrammaatschappij en zal een mengelmoes zijn van de RTM en WSM. De route wordt fictief maar er zal wel gebruik worden gemaakt van bestaande plaatsnamen. De trams rijden nog op stoom en het spoor heeft een breedte van 1000mm, de maximale snelheid is 50km/h

« Reply #140 on: Monday 16 January, 2017, 21:08:19 »
Nice!

Met de SGMm op mijn fictieve route gereden:

213 posts
« Reply #141 on: Wednesday 18 January, 2017, 17:25:50 »
nog wat screens van de stoomtram. Het grote tramsstation is omgedoopt tot Den Haag Malieveld. Dit wordt het grootste station en heeft een eigen postlijn naar het postkantoor. Er komt ook een depot bij om de locs te stallen. Het eerst volgende station is dan station Scheveningen. Hier splitst de lijn naar Scheveningen bad af van de lijn naar Kijkduin/Westland

1.568 posts
« Reply #142 on: Saturday 21 January, 2017, 20:36:48 »
Ander station testroute objecten

1.568 posts
« Reply #143 on: Sunday 22 January, 2017, 11:32:06 »
Wat extra details bij het station.

Bouwer Noordwest Nederland
656 posts
« Reply #144 on: Sunday 22 January, 2017, 11:41:02 »
Heel mooi!

1.568 posts
« Reply #145 on: Saturday 28 January, 2017, 19:55:43 »
Weer wat verder bij het hoofdstation :

1.568 posts
« Reply #146 on: Sunday 29 January, 2017, 13:15:39 »
..

De trein!!
1.638 posts
« Reply #147 on: Sunday 29 January, 2017, 13:28:30 »
Mooie plaatjes allemaal! 8)

**
TreinPunt.NL Vriend
CXX Valleilijn
184 posts
« Reply #148 on: Tuesday 31 January, 2017, 00:37:10 »

Inmiddels ben ik ook een eindje verder gekomen. Een klein uitstapje is een spoorlijn die Duitsland ingaat, maar nu alleen nog maar de grens oversteekt. Meer is pas (veel) later aan de orde. Het is onderdeel van mijn route 'De Vaartsche Meeren'.

Grtz. 8)

24 posts
« Reply #149 on: Saturday 04 February, 2017, 14:08:08 »
Rara welk station maak ik?
Hint het is een niet zo oud station.