Tutorials van Rubku (incl. video's)

**
TreinPunt.NL Vriend
Hoi ik ben Rob ook wel bekend als (Rubku_NL)
451 posts
Tutorials van Rubku (incl. video's)
« on: Tuesday 30 August, 2016, 18:19:24 »
In deze topic zal je Tutorials vinden die die zullen helpen met Train Simulator!

bij elke tutorial komt naast tekst ook een video, zo dat je het ook kan zien hoe ik het doe. want veel mensen vinden het fijner  om het te zien dan alleen maar een hoop met tekst!

Tutorials die je kan vinden hier zijn:
nog Work In Progres!
  • op dit moment zijn er nog geen vederen tutorials in de planning ma die zullen er vast nog wel komen :P

mocht je een idea hebben voor een turorial laat het me dan gerust even weten en dan zal ik er na kijken wat ik voor je kan doen :)

deze tutorial worden tot stand gebracht door diverse bronen zo als o.a. Youtube & google. en worden door mijn zelf getest.
om dit tot stand te brengen, werken ik samen met een team! dit zijn de zelfde mensen die ook achter de mijn steam group zitten!
alle info zal je dan ook daar vinden ma dan in het English! dus vergeet het dan ook niet te volgen , plus vind je daar ook veel repaints en je krijgt ook een melding als ik live ga op Twitch !
« Last Edit: Saturday 03 September, 2016, 16:51:02 by Rubku_NL »
Ik stream bijna elke dag op Twitch
:D en bouwt aan Zuid-oost Nederland :D

volg ook mijn Steam group voor veel info.
incl repaints, free scenarios & meer. ook krijg je een melding als ik live ga op Twitch!

**
TreinPunt.NL Vriend
451 posts
Re: Tutorials van Rubku (incl. video's)
« Reply #1 on: Tuesday 30 August, 2016, 18:19:35 »
Tutorial #1: Achtergrondmuziek

Verander achtergrondmuziek in Train Simulator.
Standaard wordt Train Simulator geleverd met een menu geluid van een passerende trein.
U kunt dit wijzigen naar iets anders.

Train Sim Live (van Matt Peddlesden)
U kunt de train Sim Live muziek uit de blog van Matt's downloaden en volg de instructies (Engels).
Matt's Blog

Korte instructie:
1) Download het .DAV bestand van de blog.
2) Kopieer het naar \ Assets \ Kuju \ RailSimulatorCore \ Audio (in je Train Simulator installatie) en vervang het bestand.

Muziek naar je eigen keuzen!
je kunt jou eigen WAV-bestand (alleen WAV, geen MP3 of dergelijke) gebruiken.

Kopieer het WAV-bestand dat u wilt deze map in de railworks van je Train Simulator installatie:
\ Assets \ Kuju \ RailSimulatorCore \ Audio

Dan moet je het bestand UIAudioControl.proxyxml zoeken in dezelfde map en maak hier ook een backup van.
dan open het bestand met kladblok of Notepad ++.
Zoek de regel die bevat: UI_FrontEndLoop.dav en verander het naar de naam van uw WAV-bestand.
Sla het bestand op en nu heb je je eigen aangepaste muziek in Train Simulator.

op mijn Youtube kanaal vind je ook een video
Dutch
English

Belangrijk
Wijzig het bestand eigenschappen van de .DAV (van Blog Matt's) of uw eigen WAV-bestand op alleen-lezen. Anders met een bestand verificatie van Steam of een actualisering van de genoemde bestanden wordt vervangen door de file (s) van stoom en je nodig hebt om het opnieuw te doen om de muziek terug te krijgen.

**
TreinPunt.NL Vriend
451 posts
« Reply #2 on: Saturday 03 September, 2016, 16:46:11 »
Tutorial #2: hoe verander je de achtergrondafbeelding

voor de mensen die geregeld naar mijn livestream kijken weet dat ik een eigen achtergrond heb in het menu (met dank aan R. Hemkes dat ik zijn foto mag gebruiken)!
als je dit ook heel graag wil is hier een tutorial hoe je het kan doen!

Korte instructie:
zoek naar een leuke afbeelding naar je eigen keuzen!
zorg er voor dat deze aan de volgende voorwaarde voldoet.
* Grote: 1920x1080 (zo niet verander het naar minimaal deze grote. of groter maar hou je beeldschermresolutie aan)
* Bestandsnaam: background.jpg (zo niet verander het naar deze naam)
* zet het via "eigenschappen" op "Alleen-lezen"

Als je dat heb gedaan ga je naar steamapps\common\RailWorks\data\textures\frontend en zet je het bestand daar in.
het kan zijn dat er al een bestand met die naam staat, als dat het geval is verwijder je het of hernoem je dat bestand. als dat gedaan is kan je het als nog in die map zetten.

als je klaar ben kan je TS op starten en je heb je eigen achtergrond :)

op mijn Youtube kanaal vind je ook een video
Dutch
English

« Last Edit: Saturday 03 September, 2016, 18:51:47 by Rubku_NL »

TreinPunt.NL Moderator
371 posts
« Reply #3 on: Saturday 03 September, 2016, 18:28:24 »
Bedankt voor je bijdrage Rob
Interesse in scenario's met omroep, kijk dan op: http://www.blivius92.nl/scenarios/

TreinPunt.NL Moderator
Bouwer Krammerdijks Deltaland
215 posts
« Reply #4 on: Saturday 03 September, 2016, 18:46:30 »
Dank voor de tutorial  :)

[quote
* Grote: 1920x1080 (zo niet verander het naar deze grote)
Is de Native resolutie van je beeldscherm niet een betere omschrijving?

Heb zelf net een plaatje van 2560x1440 erin gezet en dat werkt perfect ;)

**
TreinPunt.NL Vriend
451 posts
« Reply #5 on: Saturday 03 September, 2016, 18:48:33 »
O dat is nog beter zelfs. goed bezig  :)

**
TreinPunt.NL Vriend
451 posts
« Reply #6 on: Friday 06 January, 2017, 02:57:23 »
Tutorial #3: hoe verander je een loco met RWtools

voor de mensen die geregeld naar mijn livestream kijken weet dat ik geregeld andere loco's in een scenario gebruik dan standaard met het scenario mee komt, om dat ik bvb de loco niet heb of dat ik gewoon zin heb om met een andere loco te rijd of als ik een DTG BR101, 145 of 189 scenario heb vervang ik het naar de vR versie!
als je dit ook heel graag wil is hier een tutorial hoe je het kan doen!

Korte instructie:
een paar belangrijken dingen die je moet weten voor dat je hier aan begint.
* je weten waar je loco staat in je Railworks map & heeft deze meer dan 1 map (bvb: de repaint van de NS186 van mersel)
* staat de loco in een .AP bestand of niet
* een .AP file is gewoon een .RAR bestand
* RWtools kan niet in een .AP bestand kijken

Aan gezien dit lastig uit te legen is in tekst hoe je het beste kan doen, raad ik je aan om de video gewoon even te kijken. dan snap je het denk een stuk sneller dan als je het moet gaan lezen (ik in ieder geval wel)  ;)

1 klein ding wat ik ben vergeten in de uitleg is het volgende.
een groot aantal DTG route (door hun zelf, geen 3rd party), zitten ook in een .AP bestand & kan dus niet gevonden worden door RWtools.
Dit kan je op lossen door het bestand RouteProperties.xml uit je MainContent.ap bestand te haal dit vind je RailWorks\Content\Routes\......\MainContent.ap
Bijvoorbeeld: Munich to Augsburg. RailWorks\Content\Routes\00000035-0000-0000-0000-000000002012\MainContent.ap
als je klaar bent vegeet dan niet het RouteProperties.xml weer weg te halen. anders kan het zijn dat je misschien je route dubbel ziet

De video kan je vinden op mijn Youtube kanaal
Dutch
English (n.v.t.)