't Hart van Nederland Beta 8.1

Ik rij graag op NL Routes. voorheen cleo49
636 posts
Re: 't Hart van Nederland Beta 8
« Reply #30 on: Monday 12 September, 2016, 14:39:00 »
Op verzoek v/d bouwer heb ik het PDF bestandje even weer aangepast. ;)

Gertjan
Ik vindt het leuk om scenario's te spelen.

14 posts
« Reply #31 on: Wednesday 14 September, 2016, 16:11:02 »
trainsxp, ik denk wederom dat iedereeen weer super blij is met jou op dit forum.
Bedankt voor je inzet  :D :D

Vraagje, ik heb alles in het door jou geleverde pdf bestand opgezocht alsmede die van cleo49.
In de vorige versies had ik geen errors en (Utrecht CS) station was compleet. In beta 8 zie ik dat je nieuwe objecten
hebt gebruikt op Utrecht CS, maar zo te zien mis ik toch nog wat...  :'(

Edit: in World Editor (ik was bezig met een scenario) zie ik vervolgens als ik mijn muis eroverheen houd de objecten wel :o
Pown3r88
« Last Edit: Wednesday 14 September, 2016, 16:15:03 by theme »
Pown3r88
Repaint, scenario's, genieter.

**
TreinPunt.NL Vriend
Let's drive some trains!
404 posts
« Reply #32 on: Wednesday 14 September, 2016, 16:18:01 »
Heb je wel van de bestaande pakketten de nieuwste versies?
Zoals Frison pakket dat bij ChrisTrains te downloaden is?

Kijk ook of je scenery density wel voluit staat in setting, anders de pakketten opnieuw installeren.

Anderen en ik hebben wel Utrecht CS erin zitten namelijk.
« Last Edit: Wednesday 14 September, 2016, 16:21:05 by Rob Jansen »
Bezoek ook eens mijn YouTube kanaal of mijn twitch kanaal, elke zaterdag rond 19:30!

Vernieuwd!:
Mijn website: http://www.robjansen.info

TreinPunt.NL Downloadmanager
Schrijft wel eens iets op het forum
1.169 posts
« Reply #33 on: Wednesday 14 September, 2016, 16:25:45 »
Ik denk eerder dat het aan de scenery-density ligt. Staat die voluit? Ik vermoed van niet, gezien je op de 3e screen geen portaal ziet, maar wel de hanger. Zet de scenery-density voluit in de instellingen en kijk dan of de objecten wel zichtbaar zijn.

14 posts
« Reply #34 on: Wednesday 14 September, 2016, 17:40:45 »
Heb je wel van de bestaande pakketten de nieuwste versies?
Zoals Frison pakket dat bij ChrisTrains te downloaden is?

Kijk ook of je scenery density wel voluit staat in setting, anders de pakketten opnieuw installeren.

Anderen en ik hebben wel Utrecht CS erin zitten namelijk.

Inderdaad de scenery density  ::)

Bedankt voor de snele support, ook rubentreinfreak !

voorheen jes-r
140 posts
« Reply #35 on: Wednesday 14 September, 2016, 22:44:34 »
Hey,

Vanavond ook aan de slag gegaan op Beta 8: In dit scenario rijdt je de eerste sprinter van de dag van Utrecht naar Baarn (trein 5517). Het materieel bestaat zoals gewoonlijk uit een DDZ IV. De tijden van de spelertrein zijn realistisch, van AI geïmproviseerd. Kijk goed in de readme, en zorg dat je alle assets hebt geïnstalleerd. Veel plezier!  8)

Download: http://forum.treinpunt.nl/index.php?action=downloads;sa=details;lid=6776

Groetjes Jeppa

Helpt mee aan het bouwen van De Betuweroute!
354 posts
« Reply #36 on: Saturday 17 September, 2016, 16:57:22 »
Is er iemand bij wie de dive-unders in Amersfoort, Utrecht en Arnhem wel werken. Ik kan mij namelijk dit gevalletje nog herinneren van Beta 5...

Nou, kijk eens of je een van deze bestanden hebt die gebruikt zijn voor de tunnels:

...\railworks\Assets\3DTrains\ScaleRail\railnetwork\sr_atsf\tunnels\sr_133c1_mtun.bin
...\railworks\Assets\3DTrains\ScaleRail\railnetwork\sr_atsf\tunnels\sr_133w1_mtun.bin
...\railworks\Assets\3DTrains\ScaleRail\railnetwork\sr_atsf\tunnels\Tunnels\SR_133C1_MTun.bin
...\railworks\Assets\3DTrains\ScaleRail\railnetwork\sr_atsf\tunnels\Tunnels\SR_133W1_MTun.bin
...\railworks\Assets\3DTrains\ScaleRail\railnetwork\sr_default\tunnels\sr_133c1_mtun.bin   
...\railworks\Assets\3DTrains\ScaleRail\railnetwork\sr_default\tunnels\sr_133w1_mtun.bin

Zo niet zie het rtf bestand!!
Let wel je kunt ze hebben maar is jou path anders dan hier beschreven worden ze niet gezien.
Zo ja dan heeft het met je setting te maken.
Bezoek een keer mijn vernieuwde website!

2 posts
« Reply #37 on: Sunday 18 September, 2016, 00:39:30 »
Wat een prachtige route is dit toch, heel hartelijk bedankt, ik heb een vraagje al tijdens beta 7 is het mij opgevallen dat de bovenste rijdraad ergens in het luchtledige hangt en onder de portalen door gaat nu vermoed ik gezien de geweldige kwaliteit van de route het ergens bij mij verkeerd loopt, met rw tools alles nagegaan geen fout gevonden, alles wat met portalen en rijdraad te maken heeft vervangen maar helaas geen succes, vraag nu wie heeft er een hint, zit er nu al maanden aan te prutsen maar geen verbetering, maar nogmaals heel eg bedankt voor deze geweldige route,
jack

998 posts
« Reply #38 on: Sunday 18 September, 2016, 09:05:29 »
Helaas, daar kan de bouwer niets aan doen :'( . Dit is de standaard door TS20xx gegenereerde bovenleidingdraad. Toen Teun met deze route begon, kon er nog geen realistische bovenleiding aangelegd worden. Inmiddels is dat wel mogelijk, maar dat zou betekenen dat alle bovenleidingsportalen vervangen zouden moeten worden en de eigenschappen van het spoor ook. Bij wijze van proef heeft Teun het stuk Baarn-Den Dolder wel met zo'n bovenleiding uitgerust, maar de rest zou te veel werk zijn,

Dick

2 posts
« Reply #39 on: Sunday 18 September, 2016, 16:47:26 »
dank je voor de reactie, scheelt mij een boel frustratie om het goed te krijgen, dan moeten we er maar mee leren leven dat de bouwer geen zin heeft de boel te veranderen snap ik maar al te goed, nogmaals dank voor de prachtige route

619 posts
« Reply #40 on: Monday 19 September, 2016, 18:07:57 »
Bij wijze van proef heeft Teun het stuk Baarn-Den Dolder wel met zo'n bovenleiding uitgerust, maar de rest zou te veel werk zijn.
Inmiddels is de Kippenlijn tussen Ede-Wageningen - Barneveld Noord ook met deze nieuwe bovenleiding uitgevoerd.
Kijk ook eens op mijn Flickr.

5.167 posts
« Reply #41 on: Monday 19 September, 2016, 21:22:09 »
Ja, en het tralect Rhenen - aansluiting Den Haar ook in Beta 8!
Kun je toch maar weer zien waar men zoal (niet) op let. ;)

Groeten trainsxp

8 posts
« Reply #42 on: Tuesday 20 September, 2016, 12:18:08 »
Dat nieuwe Utrecht CS station is echt super gaaf.
Bedankt voor alle inzet ;)

998 posts
« Reply #43 on: Tuesday 20 September, 2016, 12:48:43 »
...
Kun je toch maar weer zien waar men zoal (niet) op let. ;)

Sorry Teun, ik heb beta 8 nog niet  geïnstalleerd en dus ook nog niet bekeken ;) ,

Dick

10 posts
« Reply #44 on: Wednesday 21 September, 2016, 09:13:28 »
Good Morning,

May I again please request the kind help of the Dutch Train Sim community. I have managed to locate all assets for the new Version 8 except for two, which are completely eluding me:-

Assets\jpetersjr\Asset\Classic Trailer House\classic trailer house 2 v4.bin
Assets\KerAp\PortalenBetuweroute\Scenery\Buildings\KA_BR_Mast_Dubbelspoor.bin

If someone could point me towards them, I should be most grateful. Many thanks.

Regards,
Steve Dymott

TreinPunt.NL Moderator
Scenario bouwer in Nederlandse route.
663 posts
Re:  't Hart van Nederland Beta 8
« Reply #45 on: Wednesday 21 September, 2016, 09:20:37 »
Good Morning,

May I again please request the kind help of the Dutch Train Sim community. I have managed to locate all assets for the new Version 8 except for two, which are completely eluding me:-

Assets\jpetersjr\Asset\Classic Trailer House\classic trailer house 2 v4.bin
Assets\KerAp\PortalenBetuweroute\Scenery\Buildings\KA_BR_Mast_Dubbelspoor.bin

If someone could point me towards them, I should be most grateful. Many thanks.

Regards,
Steve Dymott

Good morning Steve

I will take a look for you in the readme.
Trots Vriend van TPNL!

5.167 posts
« Reply #46 on: Wednesday 21 September, 2016, 09:55:07 »
Hi Steve,

1e, Unpack the file Steve.
2e, Unpack the file Classic Trailer House to the \Assets\jpetersjr\Asset\ map
3e, Unpack the file KerAp to the \Assets\ map

Edit/
Possibly more people do not because it is new can be in beta 8.
« Last Edit: Wednesday 21 September, 2016, 09:58:51 by trainsxp »

10 posts
« Reply #47 on: Wednesday 21 September, 2016, 10:47:34 »
Thank you trainsXP and Machinist Mike for taking the time to reply and resolving the problem - and so quickly. Much appreciated.

Steve

45 posts
« Reply #48 on: Saturday 24 September, 2016, 18:12:04 »
Hoe komt het dat ik op de trajecten Arnhem-Nijmegen Arnhem- Ede Wageningen Amersfoort-Harderwijk/Apeldoorn en Utrecht-Hilversum portalen mis en op overige trajecten ze wel heb?

39 posts
« Reply #49 on: Sunday 25 September, 2016, 08:10:40 »
Ook een hele mooie route. Net zo als met de Zuidwest Ned route  is dit beter als menige addons.
Het probleem waar ik mee zit is dat deze route in miles wordt aangegeven. ATB werkt gewoon. 1 keer stond ie in km maar nu weer in miles. Hoe kan ik dit oplossen want ik heb dit met deze route nooit gehad. Wel met Noordned ( Den Helder) maar toen heb ik de route van Baarn naar Utrecht geïnstalleerd en toen stond deze goed. Ik heb deze route nu ook...

5.167 posts
« Reply #50 on: Sunday 25 September, 2016, 10:10:51 »
rickyns,
Een hint; portalen pack van MarcD

>----------------------<

ronmat64,
Heb jij deze trackrule: .....\railworks\Assets\Kuju\RailSimulator\RailNetwork\TrackRules\Coha - H steller R Linksaf ( B ).bin wel?

39 posts
« Reply #51 on: Sunday 25 September, 2016, 11:05:39 »
Nee staat niet in de map

5.167 posts
« Reply #52 on: Sunday 25 September, 2016, 11:25:50 »
Dan heb je net als je voorganger niet alles gedownload/geïnstalleerd wat er in het rtf cq pdf bestand staat.
Vraag me soms af waarom wij route bouwers die info bestanden erbij doen als het toch genegeerd word gezien de vele vragen die voorbij komen in de diverse route topics! :-\
Afijn nog maar een hint: Coha Wisselstellers
« Last Edit: Sunday 25 September, 2016, 11:28:28 by trainsxp »

*verzin maar iets*
1.260 posts
« Reply #53 on: Sunday 25 September, 2016, 14:18:57 »
Dan heb je net als je voorganger niet alles gedownload/geïnstalleerd wat er in het rtf cq pdf bestand staat.
Vraag me soms af waarom wij route bouwers die info bestanden erbij doen als het toch genegeerd word gezien de vele vragen die voorbij komen in de diverse route topics! :-\

Alle hints opgeschreven maar weet nog steeds niet over welke puzzel t gaat  :P

5.167 posts
« Reply #54 on: Monday 26 September, 2016, 17:03:51 »
Had bij Utrecht over het Amsterdam Rijnkanaal  zelf een paar bruggen gebakken maar dankzij Frison is dat alvast 1 originele geworden. 8)
« Last Edit: Monday 26 September, 2016, 17:06:23 by trainsxp »

**
TreinPunt.NL Vriend
2.744 posts
« Reply #55 on: Monday 26 September, 2016, 19:16:27 »
Wat super mooi gemaakt! :P

39 posts
« Reply #56 on: Monday 26 September, 2016, 23:20:10 »

Het is best handig en ik dacht dat ik van coha alles had. zal het even opzoeken.

5 posts
« Reply #57 on: Sunday 09 October, 2016, 18:20:35 »
Beste leden.
IK heb een probleem met de texture van sommige routes namelijk de EXT dingen op het spoor
heb de readme wel 100 keer bekeken en verschillende dingen geprobeerd maar ik kom er niet uit.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Groetjes Sybren

*verzin maar iets*
1.260 posts
« Reply #58 on: Sunday 09 October, 2016, 19:09:05 »
Als het goed is staat het benodigde object in de Read-Me van de route  ;) :)

41 posts
« Reply #59 on: Sunday 09 October, 2016, 20:30:20 »
Goedenavond,

Allereerst zeer veel dank aan de bouwer voor alweer een nieuwe beta van deze prachtige route!

Na een uitgebreide zoektocht heb ik alle benodigde assets voor deze route kunnen lokaliseren, op één na:

Assets\3DTrains\ScaleRail\railnetwork\sr_atsf\tunnels\sr_133c1_HvNtun.bin

Ik heb de pakketten van ScaleRail allemaal geïnstalleerd.  De verwijzing naar "HvN" in de bestandsnaam doet mij echter vermoeden dat het hier om een speciaal voor de Hart van Nederland route gemaakt bestand is (en dus niet is opgenomen in de ScaleRail pakketten).

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?  Alvast bedankt!