Poll

1618 en 1619 Releasen ondanks texture mapping fouten?

Ja
17 (85%)
Nee
3 (15%)

Total Members Voted: 20

Voting closed: Tuesday 18 April, 2017, 22:49:47

Direqt Repaints

TreinPunt.NL Moderator
Scenario bouwer in Nederlandse route.
729 posts
Re:  Direqt Repaints
« Reply #30 on: Friday 06 January, 2017, 22:02:30 »
Zou je eventueel een reskin willen maken op de Railtraction 1800 locomotief?

ik ben hier geregeld mee bezig geweest maar er is 1 heel groot probleem.

als je de zij want pakt is het een halve in de repaint deze word gespiegeld dus alles wat je er op zet komt dan links goed en rechts in spiegelbeeld.
ik heb zelf wel een DB versie zonder logo's

Dat die locomotief zo rottig te painten is. Is het dan theoretisch niet mogelijk om de paint van zichzelf al te laten spiegelen zodat het aan beide kanten goed staat nadien?
Trots Vriend van TPNL!

Afwezig t/m Augustus
4.624 posts
Re: Direqt Repaints
« Reply #31 on: Friday 06 January, 2017, 22:47:58 »
Dan zal de andere kant wel gespiegeld staan. ;)

Wat je zou kunnen doen is teksten en logo's naar een apart decal object verplaatsen.
De meeste basis kleuren zijn wel spiegelbaar.

Of gewoon Leon
69 posts
« Reply #32 on: Monday 09 January, 2017, 11:10:03 »
Naar wellicht als dat kan de volgende vervoerders:
Locon
CapTrain (huisstijl + Raillogix)
HSL
EETC
DB
RRF
Fictieve in DDZ kleuren.

Zou je misschien ook een repaint willen maken voor de ICR? Langste reizigerstrein. Dus met alle nummers op het dak?

Is geen must natuurlijk. Maar misschien vind je het wel leuk om te doen. Vandaar mijn vraag.

De langste reizigerstrein is opzich iets wat wel interessant klinkt, even kijken hoe dat werkt. De 1800en ga ik mij niet aan wagen. Ben trouwens bezig met een hectorrail 189er (vR) momenteel.
« Last Edit: Monday 09 January, 2017, 12:11:03 by Direqt »

TreinPunt.NL Moderator
Scenario bouwer in Nederlandse route.
729 posts
« Reply #33 on: Monday 09 January, 2017, 11:46:30 »
Locon
HSL
EETC
DB
RRF
Fictieve in DDZ kleuren.

Zou je misschien ook een repaint willen maken voor de ICR? Langste reizigerstrein. Dus met alle nummers op het dak?

Is geen must natuurlijk. Maar misschien vind je het wel leuk om te doen. Vandaar mijn vraag.

De langste reizigerstrein is opzich iets wat wel interessant klinkt, even kijken hoe dat werkt. De 1800en ga ik mij niet aan wagen. Ben trouwens bezig met een hectorrail 189er (vR) momenteel.

Is geen probleem. Vind het sws al erg mooi wat je aan het repainten bent op de andere locomotieven!

Of gewoon Leon
69 posts
« Reply #34 on: Monday 09 January, 2017, 12:11:22 »
Locon
HSL
EETC
DB
RRF
Fictieve in DDZ kleuren.

Is geen probleem. Vind het sws al erg mooi wat je aan het repainten bent op de andere locomotieven!

Wordt een pittige (voor mij). De daken zijn in tweeen gesplitst, daarnaast kan je de ramen niet echt een aparte texture geven, dus krijg je zoiets:

Ik zal toch een poging wagen. Thx voor de suggestie
« Last Edit: Monday 09 January, 2017, 14:48:51 by Direqt »

Of gewoon Leon
69 posts
« Reply #35 on: Monday 09 January, 2017, 22:13:55 »
Ik loop naast het ramen-probleem tegen een ander probleem op, wat denk ik ook niet echt op valt te lossen...

**
TreinPunt.NL Vriend
1.099 posts
« Reply #36 on: Tuesday 10 January, 2017, 12:44:34 »
Heej Leon , had nog helemaal niet gezien dat je met deze repaint bezig was.
ik ben er zelf namelijk ook mee bezig geweest voor de Quinzeedied rijtuigen na aanvraag van een aantal mensen. 

En bij deze rijtuigen kun je door de "alpha" aan te passen je texture ook op de ramen laten zien.
in het geval van de Alpha bij de Quinzeedied rijtuigen bepaald deze alpha waar de texture wel en niet is te zien.
waarbij "zwart" aangeeft wat er "niet" zichtbaar is voor de paint. 

dus moet je van de letters ook een mal maken voor de alpha layer.
ik zelf werk met illustrator , na het juiste lettertype gevonden te hebben ( na genoeg gelijk )
was het een kwestie van de letters op de main paint te zetten, en deze letter ook op de alpha te plaatsen als 100% wit, en dan krijg je dit !

De raam rubbers zijn niet mogelijk :P
« Last Edit: Tuesday 10 January, 2017, 12:46:47 by leonhearth »

toon je waardeering met een donatie ! ( vrijblijvend ! ) : http://nl.dreamordonate.com/dromen/ts2016-zw-nl

Of gewoon Leon
69 posts
« Reply #37 on: Tuesday 10 January, 2017, 14:59:23 »
Heej Leon , had nog helemaal niet gezien dat je met deze repaint bezig was.
ik ben er zelf namelijk ook mee bezig geweest voor de Quinzeedied rijtuigen na aanvraag van een aantal mensen. 

En bij deze rijtuigen kun je door de "alpha" aan te passen je texture ook op de ramen laten zien.
in het geval van de Alpha bij de Quinzeedied rijtuigen bepaald deze alpha waar de texture wel en niet is te zien.
waarbij "zwart" aangeeft wat er "niet" zichtbaar is voor de paint. 

dus moet je van de letters ook een mal maken voor de alpha layer.
ik zelf werk met illustrator , na het juiste lettertype gevonden te hebben ( na genoeg gelijk )
was het een kwestie van de letters op de main paint te zetten, en deze letter ook op de alpha te plaatsen als 100% wit, en dan krijg je dit !

De raam rubbers zijn niet mogelijk :P

Yep, was er net achter gekomen vannochtend  ;D. Wist niet dat .dds'en een alpha kanaal mee konden dragen. Zo leer ik iedere dag iets nieuws.

Ik weet niet zeker of ik dan wel verder ga met het project. Ik kreeg prive en via hier verzoeken om aan die rijtuigen te werken en ging er dus vanuit dat niemand anders er ook mee bezig was.  Ik denk dat ik vrolijk verder ga met mijn hectorrail 189er.

« Last Edit: Tuesday 10 January, 2017, 16:24:41 by Direqt »

5.366 posts
« Reply #38 on: Tuesday 10 January, 2017, 17:30:50 »
Hmm dus nu zijn het er al drie die een poging wagen, naar ik begreep wilde maramsp het ook gaan proberen.
Jij wil dan mogelijk stoppen wat je goed recht is natuurlijk, mja als de een voor de ander denkt hij/zij maakt hem dan zie ik er helemaal geen een verschijnen en zullen we het met plaatjes moeten doen. ;)

Groeten trainsxp

**
TreinPunt.NL Vriend
1.099 posts
« Reply #39 on: Tuesday 10 January, 2017, 18:45:30 »
Goed om te zien dat het je gelukt is , heb mijn bakken ook verder afgemaakt :P
ook heb ik een extra aanpassing gedaan in de bin files van de repaints,  deze rijtuigen staan er nogal om bekend dat ze moeilijk vooruit te trekken zijn.

zeker als het er 60 zijn :P
maar naar even goed gekeken te hebben heb ik het probleem gevonden en kunnen er toch 60 voort gereden worden.
ja straks met de update naar breda leek het me wel leuk al heb ik de kijfhoek nog niet of Eindhoven.
leek het me wel leuk om er ook een scenario van te maken voor de update straks.

alleen nog even kijken voor een repaint voor de 1600 loc met ,  " ik trek de langste trein ter wereld " text erop :D om het af te maken dan !

Of gewoon Leon
69 posts
« Reply #40 on: Tuesday 10 January, 2017, 19:08:09 »
Hmm dus nu zijn het er al drie die een poging wagen, naar ik begreep wilde maramsp het ook gaan proberen.
Jij wil dan mogelijk stoppen wat je goed recht is natuurlijk, mja als de een voor de ander denkt hij/zij maakt hem dan zie ik er helemaal geen een verschijnen en zullen we het met plaatjes moeten doen. ;)

Ik zal mijn met tekst bedrukte rijtuigen hier dumpen, voor de rest ga ik mij niet verder bezig houden met de benummerde rijtuigen. Het lukt iemand vast en zeker.
« Last Edit: Tuesday 10 January, 2017, 19:18:56 by Direqt »

Of gewoon Leon
69 posts
« Reply #41 on: Wednesday 11 January, 2017, 13:01:47 »
Volgende repaint teaser  :P
Roept u maar (Nee TheLaRiche, niet valsspelen)

« Last Edit: Wednesday 11 January, 2017, 16:00:23 by Direqt »

252 posts
« Reply #42 on: Wednesday 11 January, 2017, 15:57:42 »
Afbeelding werkt niet :-\

Of gewoon Leon
69 posts
« Reply #43 on: Wednesday 11 January, 2017, 16:02:53 »
Afbeelding werkt niet :-\

Ondertussen wel weer ;P

*verzin maar iets*
1.391 posts
« Reply #44 on: Wednesday 11 January, 2017, 20:00:47 »
Arriva of Syntus FLIRT ::)

22 posts
« Reply #45 on: Wednesday 11 January, 2017, 20:54:57 »
Ik denk de Arriva FLIRT, want de Syntus Flirt word irl nog gebouwd

116 posts
« Reply #46 on: Thursday 12 January, 2017, 11:35:00 »
@leonhearth,
waarschijnlijk is dit een overbodig berichtje, maar op de site van feijenoordsemeesters.nl kwam ik een foto tegen waarop het lijkt dat alleen de rechterzijde van de 3 laatste rijtuigen van de tekst: "60 de langste..."enz. was voorzien. Dit bespaar je misschien een hoop werk. ( foto was van Rob van der Rest) gr. Jan
« Last Edit: Friday 27 January, 2017, 15:23:37 by Machinist Mike »

Of gewoon Leon
69 posts
« Reply #47 on: Thursday 12 January, 2017, 11:45:27 »
Arriva of Syntus FLIRT ::)

Ik denk de Arriva FLIRT, want de Syntus Flirt word irl nog gebouwd

100 Punten, u gaat beide door voor de  koffiepakketten. Het betreft de Arriva FLIRT ;)

« Last Edit: Thursday 12 January, 2017, 11:53:21 by Direqt »

2.107 posts
« Reply #48 on: Thursday 12 January, 2017, 12:12:53 »
Was ook niet zo moeilijk om achter te komen, staat in de URL van de link  ;) :P
direqtdesigns.tech/TS/Repaints/ARRFLIRT/Pics/teaser1.jpg

Ik rij graag op NL Routes
669 posts
« Reply #49 on: Thursday 12 January, 2017, 12:14:21 »
Je hebt dit toch wel even met Chris kortgesloten omdat er in zijn toppic ook over gevraagd is na de
Arriva en de Syntus daar heeft hij aangegeven dat het kan zijn dat de uiterlijk
van deze treinen er anders uit kunnen zien dat de NS of de Rnet.
Ik vindt het leuk om scenario's te spelen.

Of gewoon Leon
69 posts
« Reply #50 on: Thursday 12 January, 2017, 18:23:24 »
Was ook niet zo moeilijk om achter te komen, staat in de URL van de link  ;) :P
direqtdesigns.tech/TS/Repaints/ARRFLIRT/Pics/teaser1.jpg

Ssssshhhh! :P

637 posts
« Reply #51 on: Thursday 12 January, 2017, 18:42:27 »
Je hebt dit toch wel even met Chris kortgesloten omdat er in zijn toppic ook over gevraagd is na de
Arriva en de Syntus daar heeft hij aangegeven dat het kan zijn dat de uiterlijk
van deze treinen er anders uit kunnen zien dat de NS of de Rnet.
Zolang Chris nog geen goede foto´s van de cabines/buitenkanten heeft zal hij er niet aan beginnen denk ik. Syntus is nog niet eens in Nederland, dus dat gaat nog wel wat langer duren. ;)
Kijk ook eens op mijn Flickr.

Ik rij graag op NL Routes
669 posts
« Reply #52 on: Thursday 12 January, 2017, 20:57:47 »
Zo te merken wordt dit weer een mooi project.  :)

Afwezig t/m Augustus
4.624 posts
« Reply #53 on: Thursday 12 January, 2017, 22:29:59 »
@leonhearth,
waarschijnlijk is dit een overbodig berichtje, maar op de site van feijenoordsemeesters.nl kwam ik een foto tegen waarop het lijkt dat alleen de rechterzijde van de 3 laatste rijtuigen van de tekst: "60 de langste..."enz. was voorzien. Dit bespaar je misschien een hoop werk. ( foto was van Rob van der Rest) gr. Jan
Scherp gezien, als zijn rijtuig 57, 58, en 59 niet heel goed zichtbaar. Maar in filmpjes waar er wel haaks gefilmt wordt staat die tekst ook maar aan een kant. (in de rijrichting rechts)
Sowieso moet "60 de langste" en "ter wereld" op een A10 rijtuig, en stond alleen "reizigerstrein" op een B10. ipv alles op een B10

Of gewoon Leon
69 posts
« Reply #54 on: Thursday 12 January, 2017, 23:33:33 »
@leonhearth,
Scherp gezien, als zijn rijtuig 57, 58, en 59 niet heel goed zichtbaar. Maar in filmpjes waar er wel haaks gefilmt wordt staat die tekst ook maar aan een kant. (in de rijrichting rechts)
Sowieso moet "60 de langste" en "ter wereld" op een A10 rijtuig, en stond alleen "reizigerstrein" op een B10. ipv alles op een B10

Oh serieus? Super scherp man. Had ik nieteens gemerkt :P

Ps dank allen voor aanwezigheid bij de livestream van vanavond. Ik heb genoten! :D

Oh Hai
340 posts
« Reply #55 on: Friday 13 January, 2017, 23:40:31 »
In het screenshottopic zag ik een aantal screens voorbijkomen van de Arriva FLIRT, is die al uit?
Trolleybusliefhebber in Arnhem :)

Breng GTW :)

Of gewoon Leon
69 posts
« Reply #56 on: Friday 13 January, 2017, 23:56:24 »
In het screenshottopic zag ik een aantal screens voorbijkomen van de Arriva FLIRT, is die al uit?

En op de stream van Rob zeker? Nee, Ik ben nog kleine dingetjes aan het aanpassen. Daarna zal je hem hier kunnen vinden. ;)
« Last Edit: Saturday 14 January, 2017, 00:04:38 by Direqt »

Oh Hai
340 posts
« Reply #57 on: Saturday 14 January, 2017, 00:09:33 »
Oke bedankt!

Of gewoon Leon
69 posts
« Reply #58 on: Saturday 14 January, 2017, 20:54:32 »
Arriva Flirt-3 is live! ;)

TreinPunt.NL Moderator
1.136 posts
« Reply #59 on: Saturday 14 January, 2017, 23:49:20 »
Nu ook via TreinPunt te downloaden: hier. :)
De enige domme vraag is een niet gestelde vraag.
Kijk ook eens in mijn album op http://steamcommunity.com/profiles/76561198011562087/screenshots/. ;)