Can we help you?

Please search the forums before asking a question. It may be answered already.

Frustraties rondom assets, en dode links

10 posts
Frustraties rondom assets, en dode links
« on: Wednesday 04 January, 2017, 13:56:28 »
Goedemiddag mensen,

Ik moet even mijn ei kwijt hier...

Ik ben relatief nieuw hier op dit forum maar al geruime tijd bezig met MSTS (vanaf het begin) en RailWorks sinds een jaar of 2. En ik probeer al een poosje een leuke Nederlandse route werkend te krijgen voor RailWorks maar iedere keer zonder succes. Iedere keer loop ik vast op dode links, of komen er foutmeldingen waardoor de game crasht, vreemd genoeg alleen (met uitzonderingen daargelaten natuurlijk) bij de NL routes. Het frustratie niveau is echt dusdanig hoog dat ik de NL routes maar opgegeven heb inmiddels.

Ik heb mij vanmorgen gestort op de assets lijst van de fictieve route Den Hampen Kolfmeer Vaarlem. Aangezien dit mij een fraaie route lijkt te zijn, ook al is deze fictief. Volgens de bouwer had je binnen een kwartier tot 30 min alles wel binnen..... Ja uhuh...

Ik ben nu zon 3 uur bezig geweest en heb alles maar weer verwijderd, de frustratie van de dode links en de lijst met payware is mij gewoon te groot. Eigenlijk is het gewoon schier onmogelijk om het werkend te krijgen omdat bepaalde buitenlandse (spaanse in dit geval)websites downloads verwijderen, (dode links) of simpelweg de downloads uitgeschakeld hebben om wat voor reden dan ook. (Nou mijn Spaans is net zo goed als jouw vietnamees zeg maar.) Dus maw je zoekt het maar uit.

Ok googlen maar inderdaad.... Mja zelfs dan zijn sommige pakketten onmogelijk te vinden. Tja en dan alle payware... Probeer deze zoveel mogelijk te vermijden aub, je zadelt mensen op met serieus veel kosten. De Christrains kosten al snel richting de 100 euro compleet (aanbiedingen daargelaten) en OK hij is de enige zowat die in het gat van NL materieel gesprongen is, lekker voor hem, jammer voor ons, tja zijn de prijzen redelijk, waarschijnlijk wel he, hij steekt er ook tijd in. In de tijd van MSTS was alles gratis, ik denk als ik alles bij elkaar tel dat je snel richting de 100 a 150 euro gaat voor 1 Nederlandse route. En dat gaat mij persoonlijk te veel voor een route. Dan wacht ik liever op bijvoorbeeld Simtrain.ch met hun RHB route, 1x betalen installeren en rijden... En wat ben je dan kwijt? 50 euro misschien maximaal inclusief materieel.

Waarom doen de NL routebouwers niet is soortgelijks? puur om de objecten vermoedelijk?

Ik ben echt geen pc nono, ik ben niet te beroerd om iets aan te schaffen of te zoeken maar het is gewoon zwaar irritant om een Nederlandse route werkend te krijgen, ik heb er zeker al 10 uur ingestoken de afgelopen dagen zonder succes, en ik vindt dat de oorzaak compleet bij de routebouwers ligt, ik heb nu een paar geprobeerd. Maar het is gewoon onmogelijk, in korte tijd zitten er zo een paar dode links in en probeer dan maar eens een pakket elders te vinden. De meeste zijn via zoekmachines in de downloads lijst of via google te vinden, maar wat als er 1 ding mist... Dan zit je al... Dit is zo gevoelig mensen takkel dit probleem toch eens.

Ik begrijp ook niet waarom routebouwers in elk geval de benodigde freeware niet in 1 zip file verzamelen en zelf ergens online gooien desnoods op het usenet oid of desnoods hier op deze site, al zie ik dat niet gebeuren met al de traffic wat dat genereert, ik begrijp dat je met rechten zit van andere bouwers en dat je het niet elders mag plaatsen, maar ook even in je eigen belang, het is gewoon schier onmogelijk om iets compleet te krijgen na een paar weken na publicatie van je route. In de tijd van MSTS had je bijna nooit dit soort problemen (het begin daargelaten), ok de routebestanden waren flink groter maar zonder problemen over het algemeen.

hart van nederland geeft bij mij foutmeldingen, emmen zwolle is te kaal nog, maar werkt in elk geval dan wel, waarschijnlijk doordat het zo kaal is... En de rest... Ik weet het niet meer, de moed is mij persoonlijk in de schoenen gezakt.

Kijk ik snap dat de bouwers iets moois willen laten zien, en dat wordt zeer gewaardeerd, ik snap dat dit externe objecten met zich mee brengt, maar als je binnen een paar weken of maanden al zit met dode links van assets die vervolgens niet terug te vinden zijn, hoe wil je dan zon route over 2 jaar nog laten werken? Dan is er toch geen kip die jouw route nog gaat rijden omdat je de boel niet compleet krijgt of zie ik dat verkeerd?

Jullie stoppen er vreselijk veel werk in maar dan??? Je zult de benodigde bestanden vast zelf hebben op je pc maar mensen die nu beginnen met Railworks niet. Of ze zijn offline of simpelweg verwijderd. En wat doe je dan met je route waar je dagen of weken tijd in hebt zitten? ctrl alt delete???

Zon route sterft toch een stille dood doordat je de boel niet meer compleet krijgt. Dit moet jij als routebouwer toch ook zien? Is er niemand die hier serieus over nadenkt? Er zijn hier een paar serieus leuke bouwers, vinden die het dan niet zonde van hun inzet en werk als je over 2 jaar zon route al niet meer compleet kan krijgen?

Jullie zullen wel denken heb je weer zon azijnpisser, maar ik denk dat er velen met mij zijn die tegen dit soort problemen aanlopen bij een compleet nieuwe installatie.

Het zal deels rechten zijn en deels de manier waarop RailWorks werkt... Handig is het niet en ik voorzie dat je in de toekomst je routes zo de prullenbak in kan gooien als dit zo blijft.

Einde klaagzang en frustratie momentje....

Objecten bouwer
1.373 posts
Re: Frustraties rondom assets, en dode links
« Reply #1 on: Wednesday 04 January, 2017, 14:18:55 »
Zo, een eerste post en dan al zo'n lap tekst  ::)

Maar welkom zou ik zeggen en denk eens aan het spreekwoord "Wie mooi wil zijn moet pijn lijden" ;)
M.a.w. er is (zeker op dit forum) al zo veel over geschreven en vragen over beantwoord, dat je toch duidelijk kan lezen, dat je er wel wat voor moet doen. Ook is duidelijk besproken waarom een routebouwer (ben ik niet trouwens, maar dat terzijde) problemen heeft met het verspreiden van zijn of haar route.

Desalniettemin moet het zeker voor iemand die zich geen PC nono noemt mogelijk zijn om alle NL routes binnen no-time aan de gang te krijgen. Kijk eens op dit forum rond qua gebruikers en ook de regelmatig vertoonde life streams laten anders zien.

Kortom, niet te veel zeuren en gewoon doorgaan zou ik zeggen, dan heb je als iets werkt tenminste een goed gevoel dat het je toch maar gelukt is :)
"Gelukkig heb ik er geen verstand van en dat wil ik graag zo houden"

4 posts
« Reply #2 on: Wednesday 04 January, 2017, 14:39:52 »
Beste HutReinier,

Het zoekwerk naar de assets is voor mij de reden dat ik Nederlandse routes tot nu toe heb laten gaan. Ik heb deze vakantie nu voor een behoorlijk deel besteedt aan het bijeenvergaren van de assets voor de Zuid West Nederland route en op 1 na heb ik ze allemaal binnen. Het kan dus wel, maar het kost inderdaad heel veel moeite.

Zelf ben ik nu aan het proberen om met RW tools treinen die ik niet heb te vervangen voor de SLT die ik wel heb en ook dat valt niet mee. Er is geen duidelijk stappenplan voor deze taak (complete treinen, niet alleen de loco) voorhanden (ook niet gevonden op Youtube).

Edit: Dit is toch een aardig stappenplan: https://steamcommunity.com/app/24010/discussions/3/458604254448081297/

Een paar tips ivm dingen waar ik de afgelopen weken achter gekomen ben:
* Het gebruik van RW_Tools is een noodzaak (voor missende assets en missende treinen)
* Download alle assets van Chris Trains zijn site en ook van COHA
* Download alle NL routes met hun assets van treinpunt.nl en installeer ze ook
* Google is je vriend. Zoeken naar steekwoorden ipv de complete filenaam helpt soms
* Heb je een paar items niet gevonden dan helpen ze je hier graag met het opsporen ervan.

Groeten,

Daniel
« Last Edit: Wednesday 04 January, 2017, 14:50:39 by danbaz »

voorheen jes-r
173 posts
« Reply #3 on: Wednesday 04 January, 2017, 15:13:21 »
Zo, dat is eruit! Leuk dat je mijn route gedownload hebt, jammer dat je het al zo snel hebt opgegeven. Alle begin is moeilijk. Als je eenmaal één route compleet hebt, dan is een nieuwe route vaak niet zoveel werk meer. Je moet er écht even doorheen als je deze routes wilt spelen.  :)

Als je je iets meer had verdiept in de activiteiten van de routebouwers hier op het forum had je heus niet bang hoeven te zijn dat deze routes een stille dood zouden sterven. Aan vrijwel elke route wordt regelmatig gewerkt, uitgebreid en geüpdatet. Daarnaast heb ik (kan alleen voor mezelf spreken) de route gebouwd voor mezelf. Omdat het delen van de route daarna relatief weinig moeite kost, en ik er veel mensen een plezier mee kan doen staat de route online. Daarnaast is het voor mij ook een manier om iets terug te doen, in ruil voor wat de andere bouwers uit de community allemaal beschikbaar stellen.

Nu de krokodillentranen zijn opgedroogd is het tijd om constructief aan de slag te gaan. Als je nu eens verteld welke dode links je bent tegengekomen, dan ben ik heus de beroerdste niet om te kijken of het object ook ergens anders vandaan te halen is. Wellicht zijn de objecten wel helemaal niet zo belangrijk, of zijn er andere oplossingen. Daar doe je jezelf en anderen een lol mee. Als ik niet weet dat mijn assetlist dode links bevat dan kan ik ze ook nooit updaten.  Ik hoor het graag!  ;)

Groetjes Jeppa

1.011 posts
« Reply #4 on: Wednesday 04 January, 2017, 15:15:21 »
...
Ik begrijp ook niet waarom routebouwers in elk geval de benodigde freeware niet in 1 zip file verzamelen en zelf ergens online gooien desnoods op het usenet oid of desnoods hier op deze site, al zie ik dat niet gebeuren met al de traffic wat dat genereert, ik begrijp dat je met rechten zit van andere bouwers en dat je het niet elders mag plaatsen, maar ook even in je eigen belang, het is gewoon schier onmogelijk om iets compleet te krijgen na een paar weken na publicatie van je route. In de tijd van MSTS had je bijna nooit dit soort problemen (het begin daargelaten), ok de routebestanden waren flink groter maar zonder problemen over het algemeen.....

Als bouwers van objecten, vaak met gegronde redenen, bepalen dat hun objecten niet bij een route meegeleverd mogen worden, dan is dat hun goed recht. Om dan hier te suggereren, om ze dan maar via usenet o.i.d. beschikbaar te stellen, riekt naar illegaliteit. Je zegt te begrijpen dat bouwers rechten hebben, maar uit je voorstel blijkt, dat je daar lak aan hebt.
Deze discussie is al tig-maal gevoerd op dit (en andere) forum. Je hebt je er maar bij neer te leggen.

Wat betreft payware van met name Christrains, het is inderdaad een hoop geld als je alles in een keer moet aanschaffen, maar vergeet niet dat hij er een hoop werk in steekt, en deels zijn broodwinning is. Naast zijn payware treinen levert Chris ook een heleboel gratis objecten!

Dick 

10 posts
« Reply #5 on: Wednesday 04 January, 2017, 20:46:00 »
Inmiddels Kennemerland geïnstalleerd, deze leek me het meest simpele kwa assets en wat er al aanwezig was, tijdens scenario's gelijk weer een crash dat dbhelp.dll mist of hoe heet dat bestandje ook... Zal het zo nog eens proberen. Deze crash gebeurt vaker.

In quickdrive laad de route wel maar zonder rails, dan zie je dat bepaalde textures missen, christrains trackpack is geinstalleerd... Ik heb rwtools laten checken maar geen foutmeldingen gezien... Iemand een idee?

Iemand een idee?

Ik hou het eerst even op deze route...

10 posts
« Reply #6 on: Wednesday 04 January, 2017, 20:47:48 »
Zo, dat is eruit!

Nu de krokodillentranen zijn opgedroogd is het tijd om constructief aan de slag te gaan. Als je nu eens verteld welke dode links je bent tegengekomen, dan ben ik heus de beroerdste niet om te kijken of het object ook ergens anders vandaan te halen is. Wellicht zijn de objecten wel helemaal niet zo belangrijk, of zijn er andere oplossingen. Daar doe je jezelf en anderen een lol mee. Als ik niet weet dat mijn assetlist dode links bevat dan kan ik ze ook nooit updaten.  Ik hoor het graag!  ;)

Groetjes Jeppa

Beide assets vd Spaanse website.... kolom 3 dacht ik... Website geeft aan dat de assets offline zijn, of dat alle downloads uitgeschakeld zijn voor zover ik er wat van kan maken.

4.639 posts
« Reply #7 on: Wednesday 04 January, 2017, 23:55:24 »
Nou moet ik toch eerlijk bekennen dat ik het vrijwel volledig met de topic starter zijn epistel eens ben. Zelfs met het maken van een objecten pakket. Dat moet dan natuurlijk wel met toestemming van de bouwers. Als dit op een betrouwbare site staat, bijv treinpunt, of ukts moet dat de komende 10 jaar wel beschikbaar kunnen blijven.

Zelf heb ik om exact de zelfde reden totaal geen interesse meer in de Nederlandse routes, 't is gewoon te veel gedoe. Kost te veel tijd, dan speel ik liever een iets minder mooie duitse kant en klaar route.

Je noemt christrains als voorbeeld van benodigde payware.
In princiepe heb je helemaal geen treinen voor geen enkele route nodig. Gewoon de scenario's verwijderen, of de treinen uitwisselen met rwtools. (de routeriter voor railworks).
Ik denk dat het al een kleine, maar goede stap zou zijn als route bouwers de scenario's niet meegeleverd worden of in elk geval optioneel gemaakt worden bij het installeren. Bijvoorbeeld alleen assets gebruiken welke op de "grote" betrouwbare sites staan, en niet van kleine buitenlandse websites op gratis hosting of via dropbox en dergelijke.

Als je je iets meer had verdiept in de activiteiten van de routebouwers hier op het forum had je heus niet bang hoeven te zijn dat deze routes een stille dood zouden sterven. Aan vrijwel elke route wordt regelmatig gewerkt, uitgebreid en geüpdatet.

Ik denk dat je dit punt van de topic starter niet over 2-3 jaar moet lezen maar over 10-15 zoals nu bij MSTS. Daar wordt echt aan geen enkele oudere route meer geüpdatet. De meeste bouwers zijn ook geheel gestopt en hebben andere interesses.
Dit is wel een punt waar ik me enigzins in kan vinden. De dode links is letterlijk dweilen met de kraan open bij railworks.
Er worden in sommige routes maar ongegeneerd veel assets gebruikt, misschien is er ook al een hoop te winnen door selectiever met de benodigde pakketten/assets om te gaan. Bijvoorbeeld geen assets van de kleine hobby sites op gratis hosting met dropbox links, maar assets van de grotere betrouwbare sites als treinpunt, UKTS etc.

Waarom doen de NL routebouwers niet is soortgelijks? puur om de objecten vermoedelijk?
Dat is goed geraden, zie onder andere hier:
http://forum.treinpunt.nl/index.php/topic,76680.0.html
« Last Edit: Thursday 05 January, 2017, 00:21:51 by jor[D]1 »

Ik rij graag op NL Routes
735 posts
« Reply #8 on: Thursday 05 January, 2017, 09:44:42 »
Inmiddels Kennemerland geïnstalleerd, deze leek me het meest simpele kwa assets en wat er al aanwezig was, tijdens scenario's gelijk weer een crash dat dbhelp.dll mist of hoe heet dat bestandje ook... Zal het zo nog eens proberen. Deze crash gebeurt vaker.
In quickdrive laad de route wel maar zonder rails, dan zie je dat bepaalde textures missen, christrains trackpack is geinstalleerd... Ik heb rwtools laten checken maar geen foutmeldingen gezien... Iemand een idee?
Iemand een idee?
Ik hou het eerst even op deze route...

Het aller eerst welkom op deze forum, je frustratie is begrijpelijk alleen laat je hier wel merken dat jij
wel snel de moed laat zakken. Ook vind ik dat jij nog al gauw de  probleem bij de freeware
neer legt, terwijl de melding van  de crash en deze foutmelding dbhelp.dll  ook kan duiden
dat er bij het op halen bij Steam iets is mis gegaan. Dus kun je ook even het spel valideren.
En hoe dat werkt staat hier beschreven.

Dus laat de moed niet zakken en blijf gewoon doorgaan want de aanhouder wint.
En voor vragen kun je altijd op deze forum terecht.

« Last Edit: Thursday 05 January, 2017, 11:51:25 by cleo49 »
Ik vindt het leuk om scenario's te spelen.
Kijk ook eens hier
Facebook

**
TreinPunt.NL Vriend
Brisbane, Australia
105 posts
« Reply #9 on: Thursday 05 January, 2017, 12:32:09 »
En eerlijk is eerlijk, de meeste mensen hebben het ook voor elkaar gekregen om Nederlandse routes geinstalleerd te krijgen inclusief alle benodigde downloads. Voor niets gaat de zon op, zeker als het freeware is. Is dat echt te veel moeite, hou het dan gewoon bij all-inclusive payware routes van DTG, daar zitten ook echt een paar pareltjes bij! Dat je payware nodig hebt voor sommige routes ontkom je niet aan; hou sales in de gaten en verzamel je collectie over tijd zoals veel mensen hier gedaan hebben. Toegegeven, als je er 'nieuw' instapt is het nogal een kostenpost als je alles in één keer aanschaft... c'est La Vie

Offline Tom
Voorheen: nstomjanssen2000
Geboren Nijmegenaar
2.373 posts
« Reply #10 on: Thursday 05 January, 2017, 14:11:41 »
En eerlijk is eerlijk, de meeste mensen hebben het ook voor elkaar gekregen om Nederlandse routes geinstalleerd te krijgen inclusief alle benodigde downloads.
Hoe weet je dat zo zeker? Mij is dit iig niet gelukt.

Is dat echt te veel moeite, hou het dan gewoon bij all-inclusive payware routes van DTG,
Is dat echt te veel moeite, vriendelijk zijn tegen mensen die het niet helemaal begrijpen?

Sorry dat ik me hierin wederom meng, maar ik vind echt dat men hier wel wat vriendelijker mag zijn tegen mensen die het niet helemaal begrijpen of mensen die tegen het feit aanlopen dat de readmes niet deugen.

**
TreinPunt.NL Vriend
881 posts
« Reply #11 on: Thursday 05 January, 2017, 14:40:31 »
Vele antwoorden in dit topic vind ik te ver gaan. Mensen, denk even na, hoeveel tijd en moeite de routebouwer's er insteken en kijk wat je dan krijgt. Je moet nou eenmaal meer downloaden maar wat kost die moeite nou even?

En het antwoord van readme's niet deugen.... Soms passen websites hun links aan of wijzigt er nog wel is iets. Dat heb je niet zo 1-2-3 door omdat je die asset zelf al hebt en je er niet meer naar omkijkt.

Als je de objecten van Chris zijn lijst download kom je al aardig ver. En bij de meeste route's hoef je maar 1 of 2 payware route's te hebben. Soms zitten die al in de standaard pakketten van RW. De route die ik nu maak die gebruikt alleen maar Munich - Ausburg. En ook ik heb het voor elkaar gekregen om nederlandse route's zonder missing assets te installeren. En dat ik misschien net iets meer dan een uur.

En dan nog, wij "routebouwers" doen dit voor niets! Als je er voor moet betalen dan is het wat anders.....

Ook mogen wij als routebouwers niet zomaar dingen publiceren "meegeven". Daar is nou eenmaal toestemming voor nodig van de auteur. Maar die willen dat vaak liever niet. En als je iets niet kan vinden kun je het toch aan mensen vragen. Of zoek het forum door of het al niet gevraagd is. En daarbij, er bestaat zo'n mooie zoekmachine met de naam Google ;)

De meeste reactie's in dit topic motiveert mij niet om het nog een route uit te geven. Ook heb ik op dit moment weer zoiets van ik ga weer naar Facebook en laat daar wel voortgang zien.

En als je alles van Chris wilt hebben dan kost het inderdaad wel veel, maar hij doet er ook moeite voor om het te maken. Maar vaak willen mensen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
« Last Edit: Thursday 05 January, 2017, 14:50:11 by nsvirm »

520 posts
« Reply #12 on: Thursday 05 January, 2017, 14:58:27 »
Ja hier geldt nog altijd: wees blij dat er mensen zijn die routes bouwen  in principe voor zichzelf en dan toch zo vriendelijk zijn deze routes gratis aan ons ter beschikking te stellen.
En ja als je dan wat moeite moet doen, het is toch een soort "sport"om het voor elkaar te krijgen dat is toch ook de hobby en daarna rijden okay!
Andere vergelijkbare programma's als Trainz bv zijn wat dat betreft meestal nog een graadje erger als je een route compleet wil krijgen en van scenario's maar te zwijgen.
Dus kom op laat dat, alsmaar opnieuw die discussie  voeren. je ondergraaft de motivatie van sommige routebouwers en contentmakers daarmee. Lees het forum hier maar eens op na hoe dat soms tot terug terugtrekking van zaken leidt, waarmee de niet-klagers weer onder de klagers "lijden".
Wat ook meteen een boodschap is voor de bouwers in het algemeen, er "klagen"veel minder mensen dan de enkeling die zich in dit forum roert.
mvh

Ruud
« Last Edit: Thursday 05 January, 2017, 16:08:59 by saurer580 »

5.665 posts
« Reply #13 on: Thursday 05 January, 2017, 16:03:37 »
Ach ja, ik reageer nauwelijks meer op dit soort berichten, ga je op de discussie in dan is de mogelijkheid er dat dit soms verkeerd word gelezen cq opgevat.
Nu lees ik een paar uur zoeken, downloaden en installeren enz. nou als wij routebouwers het na een paar uur al opgeven dan zullen er weinig tot geen routers verschijnen.
Zelf speel ik al een kleine 9000 uur in alleen TS, dan praat ik nog niet eens over voorheen Railworks en daarvoor nog Railsimulator uren waarvan de meeste in het bouwen van 't HvN zitten.
Dus tjonge tjonge wat is, voor mijn part een dag zoeken enz. voor een 1e route, toch een hoop verloren tijd.
En dat gerekend na de min. 6 jaar die ik al bezig ben aan de route en ook anders had kunnen besteden.

Groeten trainsxp

4.639 posts
« Reply #14 on: Thursday 05 January, 2017, 16:31:37 »
En eerlijk is eerlijk, de meeste mensen hebben het ook voor elkaar gekregen om Nederlandse routes geinstalleerd te krijgen inclusief alle benodigde downloads.
Hoe weet je dat zo zeker? Mij is dit iig niet gelukt.

Is dat echt te veel moeite, hou het dan gewoon bij all-inclusive payware routes van DTG,
Is dat echt te veel moeite, vriendelijk zijn tegen mensen die het niet helemaal begrijpen?

Sorry dat ik me hierin wederom meng, maar ik vind echt dat men hier wel wat vriendelijker mag zijn tegen mensen die het niet helemaal begrijpen of mensen die tegen het feit aanlopen dat de readmes niet deugen.
Zowel het eerste als 2e ben ik het volkomen met tom eens.

De meeste gebruikers is TS niet hun hobby, maar gewoon lekker even een uurtje ter ontspanning. Lang niet iedereen wil dat ene schaarse uurtje dan vullen met zoeken naar assets dat is de rode draad in het probleem hier.
Volgens mij heb ik dit al eens eerder gezegt, een ieder zit graag op zijn eilandje.
« Last Edit: Thursday 05 January, 2017, 16:37:53 by jor[D]1 »

5.665 posts
« Reply #15 on: Thursday 05 January, 2017, 17:12:26 »

De meeste gebruikers is TS niet hun hobby, maar gewoon lekker even een uurtje ter ontspanning. Lang niet iedereen wil dat ene schaarse uurtje dan vullen met zoeken naar assets ....

Snap niet wat  er onvriendelijk aan is om te zeggen wat TheJAG schrijft over een payware route aanschaffen ......

En gezien wat jor[D]1 schrijft moet je dat zeker doen en ben je van al dat gedoe af omdat volgens hem "het voor de meeste geen hobby is maar ter ontspanning".
En als je er dan een bij Steam koopt hoef je zelfs niet te installeren en krijg je hapklare brokken, TS starten en ontspannen spelen maar waarbij je lekker achterover in je stoel kunt blijven zitten. :P