Probleem met Coha Seinen

VIRMm, ICMm, SGMm, maar geen Mat'64m. Jammer hoor!
13 posts
Probleem met Coha Seinen
« on: Tuesday 10 January, 2017, 20:05:48 »
Ik ben bezig met een route en wil nu beginnen met het plaatsen van seinen. Ik heb het (hoop ik  ;) ) goed gedaan, want alles werkt naar behoren.. bijna alles...

Ik heb 2 problemen, waarvan 1 eigenlijk echt opgelost moet worden en de ander wordt geel-knipperend met TAB (anders rood...) Het is erg fijn als dat ook zonder TAB zou kunnen...  :P

Probleem 1: een van de seinen bij de wissel (zie screenshots) blijft altijd op rood, ook als de rijbaan vrij is, en de wissel de juiste kant op staat. Ik weet hierbij dus niet wat ik fout doe. Het andere sein op het spoor ernaast gaat wel op groen/rood bij de bijbehorende stand van de wissel. De twee seinen zijn dezelfde objecten.

Probleem 2: De twee seinen aan de andere kant van probleem 1, beginnen op rood, en gaan na een TAB geel-knipperend. Ik wil ze groen hebben.

Ik heb geprobeerd met screenshots het probleem duidelijk te maken. Stel gerust een vraag als het probleem niet duidelijk is...

EDIT: op de screenshot 'seinknip-oranje' lijkt het sein niet te werken, maar het werkt wel: knipperend oranje :(

LET OP: ik kan morgenmiddag pas antwoord geven vanwege school!

« Last Edit: Thursday 12 January, 2017, 18:13:28 by Pjottr »
Ik ben Wouter van Nijnatten, een doodsnormale leerling in Havo 3. Ik vind treinen erg leuk, en ik vind het leuk om in de route editor te rotzooien. Verstand komt met de jaren, net zoals een goede route.

*verzin maar iets*
1.214 posts
Re: Probleem met Coha Seinen
« Reply #1 on: Tuesday 10 January, 2017, 20:16:06 »
Heb je de sein links wel correct?

LET OP! Ik kan morgenmiddag pas antwoord geven ivm school  ;D

249 posts
« Reply #2 on: Tuesday 10 January, 2017, 22:04:01 »
Wat mij als eerste opvalt is dat je seinen voor links naast het spoor rechts hebt staan. Dit heeft verder geen effect op het probleem dat jij hebt, maar voor extra realisme toch wel handig om aan te passen.

De reden dat jou sein rood blijft geven heeft er denk ik mee te maken dat het afbuigende spoor een kruising overgaat die, gezien het feit dat je met TAB geel knipper krijgt met de spelerstrein, een bezet spoor wil overgaan wat niet mogelijk zou moeten zijn. Nu ben ik niet heel erg thuis in de seinen, maar kan mij voorstellen dat dit er mee te maken heeft.

Misschien is het handig om ook te vermelden welk sein, ipv een van de seinen. Dit maakt het probleem oplossen ook wat makkelijker.

En wat Bryan zegt. De seinlinks is ook wel handig om te weten.

13 posts
« Reply #3 on: Wednesday 11 January, 2017, 16:17:01 »
Wat mij als eerste opvalt is dat je seinen voor links naast het spoor rechts hebt staan. Dit heeft verder geen effect op het probleem dat jij hebt, maar voor extra realisme toch wel handig om aan te passen.

De reden dat jou sein rood blijft geven heeft er denk ik mee te maken dat het afbuigende spoor een kruising overgaat die, gezien het feit dat je met TAB geel knipper krijgt met de spelerstrein, een bezet spoor wil overgaan wat niet mogelijk zou moeten zijn. Nu ben ik niet heel erg thuis in de seinen, maar kan mij voorstellen dat dit er mee te maken heeft.

Misschien is het handig om ook te vermelden welk sein, ipv een van de seinen. Dit maakt het probleem oplossen ook wat makkelijker.

En wat Bryan zegt. De seinlinks is ook wel handig om te weten.

De seinen zijn nu goedgezet ;) Er staat op het spoor van de wissel een trein. (zie screenshot). Dat is het enige wat ik kan bedenken bij een "bezet spoor"

Heb je de sein links wel correct?

LET OP! Ik kan morgenmiddag pas antwoord geven ivm school  ;D

Als het goed is wel... Anders heb ik de handleiding niet goed begrepen  ;) Hier een foto met alle seinlinks.

515 posts
« Reply #4 on: Wednesday 11 January, 2017, 16:46:25 »
Kijk of er in het kruiswissel een rood driehoekje op je sporen staat. Zo niet, dan zit daar je probleem.
Volgens mij is dat op te lossen met de Weld tool.

13 posts
« Reply #5 on: Wednesday 11 January, 2017, 18:03:46 »
Kijk of er in het kruiswissel een rood driehoekje op je sporen staat. Zo niet, dan zit daar je probleem.
Volgens mij is dat op te lossen met de Weld tool.

Er zijn 2 rode driehoekjes.. Ik weet niet of dat uitmaakt. Inmiddels knippert 1 van de seinen groen. vooruitgang...

Hoe kan ik een screenshot in de route editor maken? F12 werkt bij mij niet, want die is op mijn laptop standaard ''Flight mode".

**
TreinPunt.NL Vriend
CXX Valleilijn
71 posts
« Reply #6 on: Wednesday 11 January, 2017, 18:31:39 »
Hey hallo.

Zo te zien heb je je seinlinks nog niet helemaal goed geplaatst. Ik plaats zelf alle seinlinks een eindje na de wissels, na een rood driehoekje (niet ervoor!). Ook staan je seinen precies verkeerd om, wat nu links staat hoort rechts te staan en vice versa (te herkennen aan de prefix 'R' in plaats van 'L' v.v. ;) )

Grtz. 8)
Mijn objecten downloaden
^^ Via deze website zijn mijn repaints en 'vernederlandste' objecten te vinden, momenteel eventjes niet.

13 posts
« Reply #7 on: Wednesday 11 January, 2017, 20:10:40 »
Hey hallo.

Zo te zien heb je je seinlinks nog niet helemaal goed geplaatst. Ik plaats zelf alle seinlinks een eindje na de wissels, na een rood driehoekje (niet ervoor!). Ook staan je seinen precies verkeerd om, wat nu links staat hoort rechts te staan en vice versa (te herkennen aan de prefix 'R' in plaats van 'L' v.v. ;) )

Grtz. 8)

He bah, precies verkeerd. :o Ik zal hier morgen naar kijken. Bedankt voor de tip over de seinlinks. Ik ga het proberen.(voornamelijk opletten op de rode driehoekjes.)

Fijne avond nog!  :D

13 posts
« Reply #8 on: Thursday 12 January, 2017, 18:13:04 »
Bedankt voor alle hulp. Na een testtrein over de route te hebben gereden (heen en terug) lijkt alles correct te werken! Nogmaals bedankt!

Topic Solved