ps3 controller

1 posts
ps3 controller
« on: Wednesday 17 May, 2017, 19:39:06 »
Hallo, laat ik beginnen met me even voor te stellen, ik ben Erik, uit Vlissingen en 60 jaar jong.
Omdat ik niet de ruimte heb voor een echte model spoorbaan heb ik een simulator gekocht. (Dovetail TS-2017) en heb het geïnstalleerd op zowel een desktop als op een laptop.

Omdat we binnenkort voor een paar weken op vakantie gaan ( een echte modelspoorbaan bouwen bij m'n zwager :) ) gaat de laptop mee zodat ik daar ook wat kan rijden met de sim.

Nu kan ik van m'n schoonzoon een PS3 controller krijgen en wil ik eigenlijk weten of ik deze controller kan gebruiken i.c.m. TS-2017 ?

Ik heb wat gegoogle'd maar ik kan eigenlijk niks er over vinden.

Alvast bedankt voor eventuele reacties, enne, moderator, als dit op de verkeerde plek staat dan mag je het verplaatsen hoor.

Waarom ook niet
1.524 posts
Re: ps3 controller
« Reply #1 on: Wednesday 17 May, 2017, 19:54:09 »
Dag Erik,

Welkom op dit forum! Voor zover ik weet is dit mogelijk met een PS3 controller, echter staat hier vrij weinig over op Internet. De beste die je hier voor kan vragen is de moderator van hier Blivius92. Hijzelf had het wel werkend gekregen  :D.
Voor vragen laat een post achter :)

Mvg
Bryan / OV-NL

Jo, hallo! Dag, doei!
114 posts
Re: ps3 controller
« Reply #2 on: Wednesday 17 May, 2017, 20:36:53 »
Hey medezeeuw (ik woon in Middelburg ;D)
hoe met een PS3 controller rijden werkt weet ik niet,
wel staat dit nu in het verkeerde topic, het moet in Train Simulator 2017 en niet in Train Sim World! ;)
Mijn kanaalnaam is hetzelfde als mijn treinpuntgebruikersnaam. Abonneer!