Hulpje voor scenario/routebouwers

Railworks fan
844 posts
Hulpje voor scenario/routebouwers
« on: Friday 07 July, 2017, 15:49:32 »
Op het FB van ons MSTS/RW team staat een heel leuk klein programmaatje. Aangezien er altijd wordt vergeten om, tijdens het rijden van een scenario je vordering, regelmatig op te slaan zodat je bij een tempdump niet opnieuw hoeft te beginnen.
Dat programma regelt het voor je.
Zojuist hoor ik van de auteur dat dit ook werkt als je een route aan het bouwen bent.
Hier aanbieden begin ik niet meer aan. Je moet dan schriftelijk toestemming enz. van de auteur overleggen. En dan zijn er vaak nog bezwaren. Toestemming heb ik, staat op ons FB Klik dus even op de link hier onderaan de pagina.
« Last Edit: Saturday 08 July, 2017, 10:15:51 by treintje »

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het altijd windstil,
maar op onze website of facebook 'waait' het altijd!

TreinPunt.NL Moderator
Bouwer Krammerdijks Deltaland
215 posts
Re: Hulpje voor scenario/routebouwers
« Reply #1 on: Friday 07 July, 2017, 19:48:03 »
Als routebouwer klinkt dit natuurlijk best interessant; zeker als je net op dat ene moment even de F2 toets bent vergeten.

Zou je hier misschien ook een linkje kunnen plaatsen naar de originele bron waar jullie het weer vandaan hebben? In tegenstelling tot de Facebook pagina van bijvoorbeeld Frison of 't Hart van Nederland is die van jullie afgschermd als je geen account hebt(en dat wil ik vanwege verschillende redenen niet).

Hier aanbieden begin ik niet meer aan. Je moet dan schriftelijk toestemming enz. van de auteur overleggen.

Hoe vervelend het ook klinkt snap ik het beleid van Treinpunt hierin volkomen. Dat je dit onzinnig vind kan zijn maar je kunt hier juridisch wel degelijk problemen mee krijgen.

147 posts
« Reply #2 on: Friday 07 July, 2017, 20:42:06 »
maar je kunt hier juridisch wel degelijk problemen mee krijgen.
Hetgeen op Facebook net zo goed het geval is, dat even ter info...
Greetings, Richard.

96 posts
« Reply #3 on: Friday 07 July, 2017, 20:50:03 »
Zoals in het berichtje van Treintje staat is er toestemming om het te delen, maar te delen via facebook. Voor treinpunt zijn weer andere eisen gesteld.
http://bit.ly/2u2nbOz Via die link kom je op de site van het team waar je onder tools het product kan downloaden. Tevens wordt er via die site verwezen naar de originele download en staat er op de MSTS/RW team site een nederlandse handleiding.

Owin

Railworks fan
844 posts
« Reply #4 on: Saturday 08 July, 2017, 10:14:46 »
Als routebouwer klinkt dit natuurlijk best interessant; zeker als je net op dat ene moment even de F2 toets bent vergeten.

Zou je hier misschien ook een linkje kunnen plaatsen naar de originele bron waar jullie het weer vandaan hebben? In tegenstelling tot de Facebook pagina van bijvoorbeeld Frison of 't Hart van Nederland is die van jullie afgschermd als je geen account hebt(en dat wil ik vanwege verschillende redenen niet).

Hier aanbieden begin ik niet meer aan. Je moet dan schriftelijk toestemming enz. van de auteur overleggen.

Hoe vervelend het ook klinkt snap ik het beleid van Treinpunt hierin volkomen. Dat je dit onzinnig vind kan zijn maar je kunt hier juridisch wel degelijk problemen mee krijgen.
Als je een account bij FB hebt kan je bij ons ONS eigen gemaakt weer gratis downloaden! Het is beslist niet afgeschermd. Er staat ook in onze 3 regeltjes dat je geen lid hoeft te zijn om bij ons te kunnen downloaden! s6

TreinPunt.NL Moderator
215 posts
« Reply #5 on: Saturday 08 July, 2017, 10:42:53 »
Ik denk dat je mijn post niet goed gelezen hebt; het gaat erom dat als je geen Facebookaccount de pagina is afgeschermd.
De Facebook pagina van bijvoorbeeld het 't Hart van Nederland kun je zonder Facebook wel gewoon op.

Gezien je in de startpost spreekt over 'toestemming van een auteur' ga ik er vanuit dat het ergens anders vandaan komt en jullie het ook mogen hosten. Daarom vroeg ik dan ook of er een originele download link/site zit en of zo ja of die je die hier ook wilt plaatsen(de link dan)  ;)
« Last Edit: Saturday 08 July, 2017, 10:44:45 by MarkA »

Railworks fan
844 posts
« Reply #6 on: Saturday 08 July, 2017, 10:56:30 »
Zoals in het berichtje van Treintje staat is er toestemming om het te delen, maar te delen via facebook. Voor treinpunt zijn weer andere eisen gesteld.
http://bit.ly/2u2nbOz Via die link kom je op de site van het team waar je onder tools het product kan downloaden. Tevens wordt er via die site verwezen naar de originele download en staat er op de MSTS/RW team site een nederlandse handleiding.

Owin
Goed verwoord  ;D

Railworks fan
844 posts
« Reply #7 on: Saturday 08 July, 2017, 11:02:25 »
Daarom vroeg ik dan ook of er een originele download link/site zit en of zo ja of die je die hier ook wilt plaatsen(de link dan)  ;)
Ik heb ooit eens een link geplaatst van  een aangeboden route welke hier geweigerd was. Zelfs die link werd verwijderd met een dreiging voor een tijdelijke ban. Nu ga ik ouwe koeien uit de sloot halen en dat wil ik eigenlijk niet. Maar er staat een link bij het bericht van Owin. klik daar maar op. s6

TreinPunt.NL Moderator
215 posts
« Reply #8 on: Saturday 08 July, 2017, 11:24:58 »
Ah kijk die link werkt inderdaad prima. Ik ga er eens even rondneuzen; bedankt  :)

De link onder je profielafbeelding naar dezelfde website werkt overigens niet goed; vandaar de verwarring. Als je dan links op de knop 'Railworks' klinkt krijg je een melding dat de pagina niet gevonden wordt  :P Maar via de link van Owin gaat dus wel goed

Railworks fan
844 posts
« Reply #9 on: Saturday 08 July, 2017, 11:33:43 »
Ah kijk die link werkt inderdaad prima. Ik ga er eens even rondneuzen; bedankt  :)

De link onder je profielafbeelding naar dezelfde website werkt overigens niet goed; vandaar de verwarring. Als je dan links op de knop 'Railworks' klinkt krijg je een melding dat de pagina niet gevonden wordt  :P Maar via de link van Owin gaat dus wel goed
Aha, klopt, deze staat bij een andere internet provider. Zal deze aanpassen . Niet bij stilgestaan.

465 posts
« Reply #10 on: Tuesday 15 August, 2017, 14:00:20 »
Balen :(
Weet zelf hoe vervelend het is. Toen ik twee jaar geleden begon met Zwolle Westzijde bouwen was ik nog niet zover dat ik geregeld ging opslaan. Heb daardoor 3 maal Zwolle Westzijde moeten bouwen, want de twee keer daarvoor was het Safedump.
Op zo'n moment gooi je de handdoek in de ring, maar wilde het toch afhebben en ben zodoende telkens opnieuw begonnen en met succes nu want onze route komt uit.
Persoonlijk zou ik gewoon doorgaan en de scenary opnieuw plaatsen, maar wie ben ik.
Op onze site staat een programmaatje dat automatisch je route/scenario om de xx tijd voor je  saved. De  xx tijd kan je zelf invullen. De auteur is met een nieuwe versie bezig die volledig ge├»ntegreerd in Railworks zal zijn. Dat laatste heb ik tenminste uit zijn schrijven kunnen halen. Misschien een idee om data verlies te voorkomen. Bij scenario bouw gebruik ik dit al. Zo ook bij spelen van een scenario. ff klikken op een van onderstaande links
Ideaal! :)

5.726 posts
« Reply #11 on: Tuesday 15 August, 2017, 15:13:37 »
Op onze site staat een programmaatje dat automatisch je route/scenario om de xx tijd voor je  saved.

Maakt het nog wat uit waar je dat programmaatje naartoe uitpakt of maakt dat niet uit? ;)

Edit/
Oeps ik zag net dat het programmaatje naar de Dir. van Raailworks moet. :-X
« Last Edit: Tuesday 15 August, 2017, 17:45:30 by trainsxp »

Groeten trainsxp

Railworks fan
844 posts
« Reply #12 on: Tuesday 15 August, 2017, 15:26:30 »
Op onze site staat een programmaatje dat automatisch je route/scenario om de xx tijd voor je  saved.

Ietwat offtopic, maar maakt het nog wat uit waar je dat programmaatje naartoe uitpakt of maakt dat niet uit? ;)
Nee hoor installeer het. Vervolgens staat het op je bureaublad waar je het instelt en daarna RW opstart. LET OP! als je RW in venstermodus gebruikt, werkt het niet. Dat is mijn ervaring

PS. Neem voor alle zekerheid eerst een proef. Zoals je weet, bouw ik geen routes. Heb ik zelf dus niet kunnen testen.. Ga uit van het commentaar van de auteur!
« Last Edit: Tuesday 15 August, 2017, 15:29:27 by treintje »

5.726 posts
« Reply #13 on: Tuesday 15 August, 2017, 16:14:36 »
Hmm, heb TS_Autosave.jar in de railworks map gezet maar als ik er op (dubbel)klik word er dit gevraagd. (zie knipsel)
Kortom wat moet ik kiezen om TS_Autosave.jar te openen? :-\

TreinPunt.NL Administrator
2.114 posts
« Reply #14 on: Tuesday 15 August, 2017, 16:17:28 »
Berichten gesplitst en samen gevoegd in topic over onderwerp. ;-)
Groeten,
Niels

5.726 posts
« Reply #15 on: Tuesday 15 August, 2017, 16:23:59 »
Ja, maar daar staat een verwijzing naar dit BESTAND wat ik dus alleen heb.
Heb je daarnaast dan nog wat nodig wat op jullie site staat of zo?

Railworks fan
844 posts
Re: Re: Zwolle - Roosendaal Beta 1.5
« Reply #16 on: Tuesday 15 August, 2017, 16:30:15 »
Hmm, heb TS_Autosave.jar in de railworks map gezet maar als ik er op (dubbel)klik word er dit gevraagd. (zie knipsel)
Heb je wel eerst java  ge├»nstalleerd? Dat is de 'vertaler van de 'jar' extensie   

Railworks fan
844 posts
« Reply #17 on: Tuesday 15 August, 2017, 16:32:12 »
Ja, maar daar staat een verwijzing naar dit BESTAND wat ik dus alleen heb.
Heb je daarnaast dan nog wat nodig wat op jullie site staat of zo?
De link staat in de uitleg

Railworks fan
844 posts
« Reply #18 on: Tuesday 15 August, 2017, 16:41:17 »
Klik maar op de JAVA app

5.726 posts
« Reply #19 on: Tuesday 15 August, 2017, 17:23:41 »
Klik maar op de JAVA app

Ja dat wilde ik ff weten, oftewel openen met ..... ;)
bedankt!

Railworks fan
844 posts
« Reply #20 on: Tuesday 15 August, 2017, 17:27:53 »
Het werkt dus. Door dat verplaatsen van het topic, terecht overigens, gingen er enkele berichten verkeerd qua volgorde. Maar je bent er uitgekomen. Nu nog FB  ;) Gaat ook vast lukken  ;D