Welcome guest!

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Wednesday 23 May, 2012, 08:43:21
TPNL

Author Topic:  ProTrain Perfect 2  (Read 916 times)

Offline kl0641

• http://rijdendpersonee.forum2go.nl/
ProTrain Perfect 2
« on: Tuesday 09 August, 2011, 10:09:39 »
Hallo ik had een vraagje, het spel ProTrain Perfect 2 is dat een spel opzichzelf of heb ik er nog een andere trainsimulator voor nodig? Zo ja welke dan?

Alvast bedankt.

Share via facebook Share via twitter

Offline nickstam

• TreinPunt.NL Vriend
  • **
  • ICM(m)!
Re: ProTrain Perfect 2
« Reply #1 on: Tuesday 09 August, 2011, 10:52:08 »
Volgens mij is dit een uitbreiding voor Trainz

Nick

Offline GerJan

• TreinPunt.NL Administrator
« Reply #2 on: Tuesday 09 August, 2011, 10:57:52 »
Is een op zich zelf staande game, gebaseerd op Trainz.
Dus heeft niets te maken met Railworks waarin je nu gepost hebt.

Offline kl0641

« Reply #3 on: Tuesday 09 August, 2011, 21:55:23 »
Maar heb ik hiervoor Trainz nodig?

Offline GerJan

• TreinPunt.NL Administrator
« Reply #4 on: Tuesday 09 August, 2011, 21:58:01 »
Is een op zich zelf staande game

Weet het, lezen is moeilijk.

Offline Jeroen

« Reply #5 on: Saturday 20 August, 2011, 00:46:31 »
Ik heb ProTrain Perfect 2 en het is de beste trein simulator die ik ooit gespeeld heb.
Het is niet grafisch de mooiste (grafisch hetzelfde als Trainz), maar daar draait het niet om bij dit spel.
Dit spel speelt zich alleen af in Duitsland, dus alleen maar Duitse baanvakken en hoofdzakelijk DB materieel.
Als je echt realist treinen wilt rijden zoals in Duitsland is dit het spel dat je moet spelen.
Alle beveiligingssystemen werken PZB 90, LZB, SIFA en het werkt ook zoals het in het écht werkt.
Andere snufjes die in de meeste Duitse loc's/treinstellen zitten zoals EBuLA en AFB zit er in en werkt ook.

Ik vind het zo realistisch dat ik gerust durf te zeggen dit spel voor 90% overeenkomt zoals je in Duitsland in het echt ook een trein bestuurt.

Zet mij maar op een echte BR 189 en ik bouw hem op en kan er zo mee weg rijden  ;D

Offline kl0641

« Reply #6 on: Tuesday 23 August, 2011, 21:40:27 »
Weet iemand toevallig waar ik freeware dingen kan downloaden voor deze route?

Offline michael1234

« Reply #7 on: Tuesday 23 August, 2011, 21:52:53 »
voor pro train perfect 2 zijn voor zo ver ik weet geen freeware add-ons te krijgen, wel is PTP2 vergelijkbaar met trainz2010.. dus kan je content voor trainz 2010 in PTP2 zetten ;)

Alle beveiligingssystemen werken PZB 90, LZB, SIFA en het werkt ook zoals het in het écht werkt.
Andere snufjes die in de meeste Duitse loc's/treinstellen zitten zoals EBuLA en AFB zit er in en werkt ook.
het klopt dat deze systemen in PTP2 voorkomen.
waar men wel rekening mee moet houden is dat bij de bouw van dit spel ook rekening is gehouden met het plezier dat je moet beleven aan dit spel, en de trein beveiligingen niet 100% overeenkomen met de werkelijkheid..
voor zover ik kan lezen op wikipedia klopt er wel een hoop.. maar er zijn ook opties weggelaten om het plezier van het machinist zijn in PTP2 er in te houden.
als je alle realisme er in zou gooien zou het gewoon niet te doen zijn voor een doorsnee treinfan ben ik bang ;)

PTP2 is wat mij betreft een echte aanrader. zeker met de juiste add-ons erbij..
ik heb 2 weken terug PTP2 add-on 5, Fulda-Würzburg gekocht.. 25 euro's, helemaal waard geweest..
de route is erg mooi afgewerkt.. soms toch wat gaten gespot in de tunnelwand.. maar die vallen na een paar keer rijden niet meer op.. de omgeving is gewoon goed afgerwerkt.. en zeker niet eentonig.
hoewel het traject wel veel tunnels bevat, waarvan de langste ruim 10Km lang is, en de 1 na langste ruim 5 KM lang is.. dus soms ben je lang ondergronds..

goed, lang gepraat, opzich niet nodig.. maar beetje info over de game en een uitbreiding ;)

Offline kl0641

« Reply #8 on: Wednesday 24 August, 2011, 11:43:52 »
Het zou juist mooi zijn als alles erin zit, dan kan ik is kijken wat er gebeurd als ik door een rood sein rijdt of andere gekke dingen uithaal. Want in de realiteit/werkelijkheid kan ik dit niet doen.

En dan gellijk is kijken of de BR101 net zo reageerd als in het echt. Aangezien ik naast NS ook voor DB werk dit vanwege een dubbel contract wat een tijd geleden mogelijk was. en dat bevalt mij uitstekend.

Dus trains 2010 kan ik een hoop treinen van gebruiken? en hoe zit het met route's qua Nederlandse dan?

Offline michael1234

« Reply #9 on: Wednesday 24 August, 2011, 12:22:23 »
dat zou ook mooi zijn, maar ga maar na, PZB 90 is al moeilijk in het spel.. ik moet er niet over nadenken hoe lastig dat werkt in de werkelijkheid. ik neem aan dat iemand zoals jij die bij de DB werkt wel weet hoe de PZB werkt.
maar het moet speelbaar blijven voor alle leeftijden, en het moet voor iedereen plezierig blijven.
het realisme ligt hoog, geloof mij maar.. je kan je uren vermaken met PTP2.
in iedergeval word de noodrem wel gebruikt als je door rood rijd, en snelheids overschrijdingen worden ook niet geacepteerd door de treinbeveiliging.
iig hoor je mij niet klagen, alles werkt echt super.
hoewel je wel een aantal updates moet downloaden om een aantal fouten te fixen.

Dus trains 2010 kan ik een hoop treinen van gebruiken? en hoe zit het met route's qua Nederlandse dan?
alles is mogelijk, als jij een nederlandse route weet, kan je die zo in PTP2 zetten. wel handig om de weten, voor sommige content die te downloaden is, is build in content van de originele trainz nodig, wel handig om te weten dat deze build-in content niet in PTP2 zit, en je dus als je nieuwe dingen in PTP2 zet, niet alles zal werken.
dan zal je de build-in content uit een trainz versie moeten halen(niet trainz12!)

Similar Topics

flag-german
ProTrain Perfect/ProTrain Perfect 2

Started by GerJan

4 Replies
261 Views
Last post Thursday 10 May, 2012, 20:43:13
by GerJan
flag-dutch
ProTrain Perfect/ProTrain Perfect 2

Started by GerJan