Welcome guest!

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Wednesday 23 May, 2012, 08:48:55
TPNL

Author Topic:  Trainz 2006 tm2010  (Read 1407 times)

Offline berg545

Trainz 2006 tm2010
« on: Friday 12 August, 2011, 00:42:31 »
Na dat ik verschillende keren trainz 2006 of 2007 geprobeerd heb te spelen op mijn niewe pc heb ik de moed maar opgegeven
Ondanks alle tips waardoor de oudere trainz versies onder windows 7 zou moeten lopen zijn al mijn pogingen om het spel langer dan 10 minuten aan de gang te houden mislukt.
Oplossingen als opnieuw installeren ,De pc andere comptabiliteitsinstellingen te laten simuleren, local maps opslaan En later terugzetten enz.enz. niets werkt jammer van al de uren die er in gestopt zijn, maar daarvoor is het een liefhebberij
Dus een nieuwe versie aanschaffen blijft over als enig alternatief.   
 De keuze valt op de duitse PTP 2 versie ( ook trainz 2010heb ik in de kast liggenmaar dat staat ook nog maar een fractie op in vergelijk met de 2007 de versie)
Blijkt dat er slechts 4 routes in zitten en alleen PTP materiaal. de rest zit op het downloadstation en dat laat zich niet benaderen. op dit station heb ik slechts een keer een aantal jaren geleden onder 2006 een loc kunnen downloaden. vervolgens heeft er ruim een jaar boven  gestaan U heeft voor vandaag nog 604 mb over (kan ook kb zijn maar dat terzijde) 
Ik heb inmiddels 7 verschillende versies bij auran geregistreerd ( 2004 ,2006 NL, 2007 DE, 2009 DE,PTP1, PTP2, en als laatste Trainz 2010.op 2 verschillende namen en email adressen.
in content manager staat veel materiaal wat ik reeds op mijn oude versie heb opgescharreld op alle mogelijke nationale en internationale sites maar het laat zich weer niet downloaden /wat doe ik verkeerd 
Groetjes Geurt

« Last Edit: Friday 12 August, 2011, 01:14:12 by Aron »

Share via facebook Share via twitter

Offline berg545

Re: Trainz 2006 tm2010
« Reply #1 on: Saturday 13 August, 2011, 20:30:57 »
Hallo Aron je vond dat ik al aardig wat geprobeerd had om trainz 2006 aan de praat te krijgen maar de lijst is weer uitgebreid met 2 mogelijkheden nl UAC uitschakelen en via de rechtermuisknop openen, helaas zonder resultaat.
Gaan we verder met de volgende vraag: welke foutmelding krijg je. dat is meestal de Acces violation  melding maar als je het spel iedere 5 minuten opslaat schuift dat probleem ook 5 minuten op Maar dat vermoedde ik al dat het in de onvolledige contents zat.
Het programma geeft er de brui aan op het moment dat ik in surveyor de knop favorieten activeer. of in driver alle machinisten laat weergeven (bij mij op de Niddertalbahn nu 8) of op de Lijn Nürnberg Dresden (add on 2 van PTP 10 machinisten)   zoals je wellicht zelf wel zult weten zijn er in surveyor rondjes die de splines aangeven die draaien met een min of meer constante snelheid rond Na bovengenoemde acties gaan de splines in surveyor per seconde een kwart of een halve slag draaien en in Driver gaat alles (Beeld en geluid) ook in hetzelfde schokkerige tempo lopen.
Komen we aan de laatste vraag de specificaties van mijn PC
Type ; Dell Inspiron 620
Processor Intel® Core i3 2100(3,10Ghz 3mb
Geheugen 4.096mb dual channel DDR 3 geheugen (2x2048)
Videokaart 1GB DDR3 AMD®Radeon HD 6450
Harde schijf 500 GB seriele ATA schijf

En PTP 2 en Trainz 2010 duitse versie heb ik beide in huis ( aanbieding van Halycon.de)
Alleen PTP 2 geinstalleerd want dat kan wel  samen met oudere versies van trainz maar zijn niet compatibel op een PC -volgens Halycon-
Tot zover de verschillende antwoorden ik hoop dat je er iets mee kunt
M.V.G, geurt
PS morgen ga ik 10 dagen op vakantie dus ik kan de reacties of berichten niet lezen

Offline berg545

« Reply #2 on: Sunday 28 August, 2011, 23:42:34 »
Ik ben weer terug van vakantie en ga weer wat proberen .
enkele uren geleden ben ik ook bezig geweest op het forum maar na een zo gedetailleerd mogelijke beschrijving van mijn pogingen om gewoon met trainz aan de slag te gaan reagerend op mijn gestarte topic en de reacties daar op  (zo heet dat geloof ik) en op de knop verzenden drukte was het bericht weg en ik kan het ook niet terug vinden. Ik kan leuk uit de voeten met de programma's op mijn pc maar eigenlijk ben ik een digibeet als het om programmeren of andere specifieke PC handelingen gaat 

Offline berg545

« Reply #3 on: Sunday 28 August, 2011, 23:49:33 »
hallo nieuwste melding als vik probeer trainz 2010 te installeren krijg ik de melding dit is geen win 32 toepassing wat voor kl...toestand verd... het nu weer

Offline berg545

« Reply #4 on: Monday 29 August, 2011, 20:25:21 »
het laatstgenoemde probleem (dit is geen win 32 toepassing ) heeft zich nog een keer voorgedaan. bij de derde poging trainz 2010 te installeren  kreeg ik de melding niet meer en is het programma gewoon geinstalleerd.
Vermoedelijk probleem een ander programma wat nog open stond. of een actie van windows die nog niet klaar was
Het installeren van mijn eigen maaksels lukt maar gedeeltelijk mijn versie van de verbouwde en van naam veranderde Niddertalbahn (meegeleverd met de duitse 2007 versie )heb ik zonder problemen als cmp bestand opgeslagen op een andere schijf en vervolgens gewoon met content manager van trainz 2010 geinstalleerd.De route staat keurig in de lijst en werkt.
De onderdelen die ik had gebruikt in bovengenoemde baan :D uit de verschillende addons van PTP 1 en ontbreken in 2010 komen ook weer terug als ik de routes van PTP 2 als addon installeer. dit zijn n.l precies de routes die ik als addon in trainz 2007 had staan.
Nu wil ik tenslotte nog een of twee routes uit 2007 halen maar dat lukt(nog)niet. Ik heb de routes gekloond een stukje rails veranderd en de route een andere naam gegeven want de originele route laat zich niet opslaan als cmp(melding kan niet gekopieerd worden is een ingebouwde route).
Cmp meld echter wel dat het programma reeds geinstalleerd is maar ik kan het niet terugvinden in de routelijst.(dit betreft de van naam veranderde kloon)
Ik heb op een forum van -ik dacht- trainz.nl  er wel eens iets over gelezen maar dat was toen niet relevant en ben ik dan ook snel weer vergeten
Ook wil ik een stuk van de addon Dresden-Nürnberg die ik zelf bewerkt heb gebruiken maar PTP1 en PTP 2 kunnen volgens halycon wel naast elkaar maar niet door elkaar gebruikt worden.

Offline berg545

« Reply #5 on: Tuesday 30 August, 2011, 22:29:23 »
 Met dit berichtje meld ik even dat ik trainz 2007 van mijn computer heb verwijderd nadat ik tot de ontdekking kwam dat alle oudere routes en opgaves van vorige trainz versies gewoon in de2010 versie zitten .
Ook de routes die ik heb gewijzigd en geprobeerd heb te installeren  bleken daar te staan.
Daar ze niet als favoriet zijn  aangemerkt bleken  ze onvindbaar.
Ik moet wel de industrieen opnieuw activeren de opdrachten voor de machinisten herschrijven en nieuwe treinen samenstellen.
In de vorige versie zat nog rollend materieel wat in de 2004 tijd is gedownload.onder andere een stel mooie tsjechische stoomlocs. en de diesels van amazing mike.
Bij pogingen deze te installeren krijg ik de melding "Trainz 2010 ondersteunt geen progresieve merches meer (of zoiets)
Dus we zijn weer even bezig     

Offline Trainspotters

« Reply #6 on: Friday 02 September, 2011, 23:14:02 »
.... en de diesels van amazing mike, bij pogingen deze te installeren krijg ik de melding "Trainz 2010 ondersteunt geen progresieve merches meer (of zoiets) Dus we zijn weer even bezig

2010 geeft de gebruiker de mogelijkheid om zijn oude 2004/2006 content te gebruiken.
Zet een vinkje achter "Enable compatibility mode for older content" in het Main Menu (zie linker bovenhoek na opstarten).
Een andere mogelijkheid is het gebruik van de PEV software 'PM2IM', dat zet progressieve meshes (PM) om naar interactieve meshes (IM).

groet,
Trainspotters

Offline berg545

« Reply #7 on: Friday 02 September, 2011, 23:18:53 »
hoera vanavond voor de 3e keer dit verhaaltje geschreven maar het zijn net zeepbellen ze verdwijnen vanzelf.
ik heb vast ergens in mijn computer een aantal keren deze topic staan maar ik zou niet weten waar.
De content map heb ik niet meer maar alles wat ik heb gemaakt is als cmp opgeslagen op een andere harde schijf.
Wat betreft de melding over de merches dat is een schrijffout daar heb ik geen screenshot van want ik heb geen idee hoe ik dat moet doen.Ik zal proberen de tekst zo letterlijk mogelijk over te nemen .
Zoals bekend kan CMP oudere contents regenereren naar de nieuwere trainz versie. Dit doe je door het object in dit geval de v80/280 van Amazing mike te openen met ccp
Dan verschijnt er ongeveer een melding met de- vrij vertaalde- tekst : Dit is voor een oudere trainz versie gemaakt wilt u dit aanpassen aan de nieuwe versie'
Druk je dan op ja dan verschijnt er een soort ingevuld formulier en helemaal onderaan de melding

Warning: Progressive Meshes werden von Trainz nicht mehr unterstützt. Diese Meshes können funktionieren, es wird aber empfolen,LOD-Meshes zu verwenden.

En daar onder in dit geval specifiek voor de V80/280
Error:Kann Mesh nicht laden: 'V80_shadow\V80_shadow.pm'
Error: Kann Primärtextur 'v80_body/v80.jpg'für Texturdatei 'v80_body/v80.texture.txt'nicht laden.

Voor ander contents krijg ik ongeveer dezelfde meldingen .
Overigens loopt Trainz2010 zonder mijn eigen inbreng vrijwel zonder problemen.
Dus als al de oudere wijzigingen en routes problemen blijven geven concentreren we ons maar op specifieke 2010 contents alhoewel die steeds meer over het DLS van Auran lopen. en dat betekend in mijn geval een nacht lang de pc aan laten staan om een route te downloaden en vervolgens de volgende dag erachter komen dat het downloaden na een uur is gestopt een probleem wat mijn al irriteerd sinds ik Trainz Railway Simulator Passengers edition als alternatief had gedacht voor MSTS (waar je zelf heel moeilijk wat aan kan sleutelen behalve dan misschien een huisje,boompje of treinstel  hier en daar veranderen)
MVG geurt

Offline berg545

« Reply #8 on: Friday 02 September, 2011, 23:26:19 »
Nog een reactie op het berichtje van trainspotter  wat net is binnengekomen(ook al eens tegengekomen op trainz.nl?) dat werkt inderdaad maar dat betreft alleen de contents die zijn geinstalleerd middels CMP maar als CMP de contents niet kan installeren heb je aan die Comptabiliteitsmodus niets. de progresive merches vervangen word ook genoemd in CCP daar hebben ze het over LOD Merches is misschien de duitse naam

Offline Trainspotters

« Reply #9 on: Saturday 03 September, 2011, 21:40:09 »
dat betreft alleen de contents die zijn geinstalleerd middels CMP maar als CMP de contents niet kan installeren heb je aan die Comptabiliteitsmodus niets

Beste Geurt,

Zojuist de V80 van Mike gedownload en geïnstalleerd op mijn testbaantje.
CM geeft inderdaad bij alle onderdelen een rood uitroepteken, sommige veroorzaakt door een *.pm file.
Mogelijk heb ik mazzel maar de lok -hoewel rood aangegeven in de selctietabel- loopt als een gek heen en weer tussen punt A en punt B.

Hoe komt het dat de lok wel bij mij maar niet bij jou werkt?
Nogmaals downloaden jouw file is misschien onvolledig of anders de compabiliteitsmodus aanvinken.

CMP installeert namelijk alle content afhankelijk van de compabiliteitsmodus, niet andersom. 

Veel plezier met de V80/280.
Trainspotters

Offline berg545

« Reply #10 on: Sunday 04 September, 2011, 23:26:31 »
Ik mocht willen dat het bij mij zo makkelijk ging als bij trainspotter ik heb de v80/280 vandaag al zeven!!! keer in CMP geopend voor bewerken en vervolgens opgeslagen.
Als ik 20 keer v80/280 open en opsla zegt CMP braaf 20 keer geinstalleerd en opgeslagen  maar als ik dan probeer de content ergens zichtbaar te maken middels de knop laat zien in (Editormodus, führerstandmodus of in  betriebswerk ) komt er geen v80/280 de letters van de keuzes zijn grijs wat zoveel betekend als niet beschikbaar ,ook als ik de opties toch aanklik wat eigenlijk al bij voorbaat gedoemd is te mislukken

Offline berg545

« Reply #11 on: Sunday 04 September, 2011, 23:38:39 »
even geklikt op de link pev software free downloads maar dat is voor mij abacadabra het zullen  allemaal wel handige tools zijn maar ik begrijp van dat alles helemaal niets.
Er staan verschillende programma's genoemd maar zoals ik al eerder heb opgemerkt heb ik de ballen verstand van programma's en toepassingen.
Als ik op de genoemde site iets zou proberen is het gegarandeerd de verkeerde gok. en loopt trainz in het gunstigste geval vast. maar waarschijnlijk werkt heel trainz niet meer.
Dit is dus geen optie ik wou dat ik eens kon schrijven HOERA IK HEB GEEN PROBLEMEN MET TRAINZ maar ik ben -denk ik -toch te oud voor dat soort zaken   

Offline berg545

« Reply #12 on: Tuesday 06 September, 2011, 00:01:23 »
Goedenavond allemaal.
Trainspotter hartelijk dank voor die ene gouden tip nl.-eerst de compatibiliteitsmodus instellen en dan pas  verdergaan-
Het is me gelukt om  bijna alle oudere contents te installeren.
Overigen staat er in de handleiding ongeveer, deze modus niet gebruiken of alleen als het  niet echt niet werkt inschakelen want er kan kwaliteitsverlies optreden als de modus is ingeschakeld,
Maar als ik denk dat ik er nu ben heb ik het mis.
Een voor mij totaal nieuw fenomeen en vervelend knipperend rood-oranje-groen bolletje rechtsonder in het scherm wat zich bediend van de naam skriptfehlerbehandlung. ik zal proberen de melding op te schrijven:

Hsig:Thread Exception:ER,native call error line -1,file signal-gs (41)
Stack. dump<kuid2:137715:24129:17"form Hsig-KP01 f08m-rc"
Function$boal@signal::getlsRepeater()Line -)
Function $ soup@signal::determineUpdatedState LIne)
Function $ soup@Signal::Perform logic()Line.

En dan na ongeveer 10 minuten de al sinds TrainzRailway simulator passengers edition beroemde melding
Trainz werkt niet meer er wordt naar een oplossing gezocht.
enzovoorts enzovoorts 

Ik denk dat ik toch helemaal opnieuw moet beginnen met (ver)bouwen.
Ik ben nog niet in de weer geweest met de ingebouwde onveranderde routes maar de kans is groot dat bovengenoemde melding zich ook daar voordoet

Goedenacht allemaal Geurt 

Offline Trainspotters

« Reply #13 on: Tuesday 06 September, 2011, 21:35:48 »
Beste Geurt,

Heb je dat kuidnummer in de foutboodschap al in CM bekeken dan?
Misschien gecheckt op het  -vooral het Duitse deel- Auranforum.
Wie weet wordt daar een oplossing geboden.
Zijn onze oosterburen redelijk snel mee als iets niet werkt zoals het hoort.

groet,
Trainspotters

Offline berg545

« Reply #14 on: Tuesday 06 September, 2011, 23:22:27 »
Heb de bouwer gevonden in CCP inclusief de website Alleen is de maker niet meer actief sinds 30 januari 2007
De signalenset die ingebouwd is in trainz 2010. staat nog wel in de lijst met objecten die opgehaald kunnen worden maar er zijn geen updates van beschikbaar.
Ik heb het geprobeerd via CCP en vervolgens  CCp laten omzetten naar de nieuwere versie van trainz.
Ik krijg de indruk dat er nu minder foutmeldingen zijn maar dat kan ik me ook verbeelden . Ik ga het in ieder geval weer proberen.
Groetjes Geurt

Offline Trainspotters

« Reply #15 on: Wednesday 07 September, 2011, 00:37:37 »
Heb ik toch nog een paar vraagjes retour:
(je bent zo te zien ook een aardige nachtbraker)
Krijg je deze foutmelding bij een (verbouwde) route?
Of bij een route waar <2010 materiaal in rondrijdt?

groet,
Trainspotters

Offline berg545

« Reply #16 on: Wednesday 07 September, 2011, 21:57:52 »
Ha trainspotter Ja wij zijn ook sterren in het van de nacht en dag maken Vice Versa.
Wat betreft je vragen:Zoals je weet ben ik al enige tijd bezig om  trainz op de rails te krijgen.
Zowel de meegeleverde als de door mijzelf verbouwde niddertalbahn  geeft de knipperende punt weer.
Ook de sessies die erbij horen gaan mank aan dat probleem zonder dat ik iets vervangen heb.
Omdat de niddertal bahn vrij klein is en ik die route goed ken gebruik ik die meestal als ik wat probeer of wil weten wat nieuwe contents doen.

Ik ben nu opzoek naar alternatieve vleugelsignalen (europees) en ik heb  tsjechische gevonden'
 die ogen hetzelfde als de duitse signalen er zit alleen een standaard  snelheidslimiet van 140 Km ingebouwd die zich niet laat zien -Pas als je om de eigenschappen vraagt word dat zichtbaar.
Ook zal ik kijken of lichtsignalen een alternatief zijn.

In de onverbouwde of niet gewijzigde route Nürnberg Reichenbach (ptp2 route) heb ik de melding -nog- niet gezien maar daar ben ik pas enkele keren een minuut of 10 mee bezig geweest.

Ik zal ook nog kijken op Wirtschaftswunder DE of winter in Deutschland  of zich daar ook problemen voordoen zo niet dan proberen uit te vinden welke seinen daar gebruikt worden enzovoorts.
kortom we zijn nog wel even bezig
groetjes Geurt   

Offline Trainspotters

« Reply #17 on: Thursday 08 September, 2011, 00:28:50 »
Op het DLS zijn de eerste versies nog te downloaden (geupload, dd 30-01-2007).
Kwam overigens op het duitse deel van Auran deze boodschap tegen:
"Hallo und guten Abend.
Ich habe mal eine Frage und zwar, wird es denn mal ein Update auf Trainz 2010 oder 2012 geben.
Wäre nämlich sehr schade wenn man diese super Signale nicht mehr benutzen kann. Ich habe mal nach geschaut, es sind auch nicht bei allen Fehler im CMP."

Je bent blijkbaar niet de enige met foutmeldingen.

groet,
Trainspotters

Offline berg545

« Reply #18 on: Thursday 08 September, 2011, 23:06:09 »
Hallo daar zijn we weer;
De eerste versies worden ook  meegeleverd met trainz 2010 en zijn ook nog te uploaden bij de makers.
Maar die geven ook de foutmeldingen. Een andere byzonderheid zijn de eigenschappen van de bewuste signalen.
In de 2006 versie komen er verschillende mogelijkheden om de signalen uiterlijk te veranderen (gasfles weg en verlichting  vervangen door olielampen of electrische licht) os er een kruis op te plaatsen -buiten gebruik-
In 2010 kan alleen het kruis er nog opgezet worden maar daar zitten ook knoppen voor halt, rijden of automatiek
op.
Zet ik handmatig het sein op rijden zal K1 optrekken maar vrijwel meteen hebben we een noodremming met de melding K1 is door rood gereden. en die duurt in 2010 2 volle minuten in vorige versies was dat 10 seconden.
Ik ga toch proberen met andere -ook meegeleverde signalen- experimenteren.         

tot lezens Geurt

Similar Topics

flag-dutch
trainz 2006

Started by aagje

3 Replies
64 Views
Last post Friday 11 May, 2012, 15:27:18
by yellowcake
xx
Trainz 2006: Patch